III Eliminacja APMC - Biłgoraj 20-22 sierpnia

Amatorski Puchar Mini Classic oraz inne imprezy sportowe z udziałem Mini i MINI

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
Konrad K_2
Maniak
Maniak
Posty: 2563
Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: III Eliminacja APMC - Biłgoraj 20-22 sierpnia

Post autor: Konrad K_2 »

e tam popsuł..... pogoda była nie sprzyjająca , a panewka to zadna awaria - da sie z tym jezdzic :-)
majcher
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 143
Rejestracja: 09 lis 2006, 15:23
Posiadane auto:
Lokalizacja: Będzin

Re: III Eliminacja APMC - Biłgoraj 20-22 sierpnia

Post autor: majcher »

Miałbym prośbę o wklejenie skanu tabelki z czasami lub przesłanie moich czasów. Na stronie APMC, jak nazwa pucharu wskazuje nowe miniaki pominięto a chętnie porównałbym czasy do zeszłego roku i na przyszłość byłaby jakaś baza do porównania.
Awatar użytkownika
Beny
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2373
Rejestracja: 08 maja 2005, 20:57
Posiadane auto: Mini '76 1300, mini van, mini kombi
Lokalizacja: Kraków

Re: III Eliminacja APMC - Biłgoraj 20-22 sierpnia

Post autor: Beny »

majcher pisze:Miałbym prośbę o wklejenie skanu tabelki z czasami lub przesłanie moich czasów. Na stronie APMC, jak nazwa pucharu wskazuje nowe miniaki pominięto a chętnie porównałbym czasy do zeszłego roku i na przyszłość byłaby jakaś baza do porównania.


wkleję jutro jak dotrę do stacjonarnego komputera
Mini Countryman Cooper S ALL4 R60 2011
Fiat X1/9 1974, 1300 - w trakcie remontu
Opel Manta B 1979
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: III Eliminacja APMC - Biłgoraj 20-22 sierpnia

Post autor: markfive »

Wyniki nowych MINI mogą być opublikowane na FORUM. Beny posiada materiały źródłowe do klasyfikacji.

Wreszcie jest okazja do ruszenia z miejsca tematu pucharu New Mini w Polsce. Niestety z oczywistych względów "przepaści technologicznej" jakiekolwiek włączenie wyników rywalizacji nowych MINI do tabel i klas klasyków nie jest możliwe. Możliwe i celowe jest natomiast wspólne organizowanie imprez.

Proponuję już przy najbliższej okazji inaugurację rywalizacji nowych MINI w formie zblizonej do APMC. Właściciele tych aut powinni ze swojego grona wybrać osoby które zajmą sie tym tematem. Nikt "z zewnątrz" za nich tego nie zrobi. Początki zawsze są trudne ale jak widać na przykładzie APMC wystarczy inicjatywa jednej czy dwu osób by z czasem osiągnąć poziom na jakim obecnie znajduje się APMC.
Ostatnio zmieniony 26 sie 2010, 17:10 przez markfive, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: III Eliminacja APMC - Biłgoraj 20-22 sierpnia

Post autor: markfive »

SAMMMPŻ Rado pisze: ....jeśli zależy nam aby pojawiło się więcej Miniaków na tych racingowych weekendach to uważam że większość fur z pierwszej 10-tki z Biłgoraja to grupa MAX ( nie znam wogóle kolejności i nie o to chodzi - takie mam po prostu zdanie na temat umiejętności i przygotowania samochodów )


Radek nie traktuj tego postu osobiście. Ta wypowiedź skłania mnie tylko do refleksji w temacie regulaminu.

Wracam do tego wątku dyskusji bo słyszę coraz wiecej głosów by likwidować ustalone klasy i wprowadzać jakieś dziwne podziały nie ze względów technicznych ale subiektywnych odczuć tych co przegrywają z lepszymi. Poprzednio zarzewiem konfliktu była osławiona juz szpera która rzekomo miała decydować o 100 % sukcesie niezaleznie od wszystkiego innego. Teraz najmodnieszym tematem i powodem (nieuczciwej zdaniem oponentów) wygranej są poliwęglany czyli coś co powoduje spadek wagi auta o kilka kilogramów. Może wprowadzimy więc obowiazek ważenia aut razem z kierowcą i tych "lżejszych" od razu przeniesiemy do MAX :lol:

Faktem jest, że zapis obecnego regulaminu umieszcza poliwęglany w MAX ale moim zdaniem ( co zresztą omawiane było w gronie organizatorów i sponsorów) w tym sezonie auta te z silnikami o regulaminowej pojemności 1000 dopuszczone mogą być w PRO.

Osobiście uważam, że ruch należało by zrobić raczej w odwrotnym kierunku i przyjąć proponowaną na samym początku dyskusji regulaminowych zasadę, że do MAX przechodzą auta z innymi jak 5 port głowicami / doładowaniem silnika w jakiejkolwiek formie oraz SWAPY. To wyraźna, czytelna i widoczna gołym okiem granica ściśle powiązana z mocą silników i osiągami aut.

Nie ma żadnych przeszkód by kierowcy z niższych klas mający ambicje rywalizacji z najlepszymi zgłaszali auta w tej klasie. Praktyka pokazała, że klasa ta już w tym sezonie istnieje i są chętni do rywalizacji na wysokim poziomie. Nie oznacza to jednak, że nagle regulamin przeniesie równiez do tej klasy pozostałych niewygodnych dla innych konkurentów. :smile:

Dla debiutantów są dwie klasy ORG 1000 i 1300 i też nie można tych klas łączyć w jedną z powodu średnio 20 KM różnicy mocy silników.

Klasy PRO 1000 i 1300 są dla aut zmodyfikowanych w bardzo szerokim zakresie ( też nie widzę tu przeszkód dla poliwęglanów czy nawet szpery). Nie posiadamy jak dotąd organizacyjnych możliwości dla szczegółowej kontroli technicznej każdego auta przed zawodami szczególnie dotyczy to zmian na zewnatrz nie widocznych. Nie twórzmy więc martwych łatwych do obejścia przepisów. Granicą podziału są tu bloki silników.
SAMMMPŻ Rado
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 426
Rejestracja: 15 mar 2010, 11:12
Posiadane auto:
Lokalizacja: Józefosław/Piaseczno

Re: III Eliminacja APMC - Biłgoraj 20-22 sierpnia

Post autor: SAMMMPŻ Rado »

dzięki za wyjaśnienie, mnie interesuje tylko generalka - więc nie ma problemu z wyborem klasy - mogę być zainstalowany w każdej oprócz 1000-czek, moją opinię proszę traktować jedynie jako spostrzeżenia NOVICE - więc większość może być mylna i pewnie jest, tak jak pisałem podział klas jest moim zdaniem profeska pełna, jedynie chciałem zaznaczyc moje subiektywne spostrzeżenie z trzech eliminacji w których brałem udział. Po prostu wiem że wozem którym jeżdżę nie ma sensu rywalizować z serią bo to inna bajka, ale spoko każdy ma wybór poniekąd. Jak zobaczyłem jak jechał testowo moim siwym koniem: michał p, seven czy humin to po prostu wiem że to kwestia umiejętności i zapału a nie braków samochodu. I tu muszę nadrobić braki...
Leyland Mini Clubman
Awatar użytkownika
marzenie
Nowy
Nowy
Posty: 89
Rejestracja: 27 cze 2009, 20:18
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kraków

Re: III Eliminacja APMC - Biłgoraj 20-22 sierpnia

Post autor: marzenie »

markfive pisze:Klasy PRO 1000 i 1300 są dla aut zmodyfikowanych w bardzo szerokim zakresie ...


Trochę nie bardzo rozumiem podejście do tematu, bo albo stworzyliśmy (przepraszam, zostały stworzone) przepisy, których powinniśmy się trzymać, albo nie. A tu widzę raczej dowolną interpretację...

Poza tym, jeden poliwęglany, a drugi opony. Dlaczego rozgraniczać te przypadki, podobno najważniejszy ma być silnik i jego moc, a nie dodatki. W moim przypadku całkowicie seryjny silnik, wszystko jak w klasie ORG i są jedynie opony z klasy wyżej. Więc pytam się why? Dlaczego jak zwykle równi i równiejsi?
Mini Cooper 1,3i 1993
Jeep Cherokee 4,0 1990
Awatar użytkownika
humin
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2321
Rejestracja: 01 mar 2007, 21:48
Posiadane auto:
Lokalizacja: Gdańsk

Re: III Eliminacja APMC - Biłgoraj 20-22 sierpnia

Post autor: humin »

jest w tym sporo racji

jeśli został stworzony regulamin to nie powinno być od niego odstępstw i ustaleń na boku
Robert Chojnice miał podobny przypadek - auto kompletna seria, opony semislick i także wrzucony w klasę PRO

moje skromne zdanie to dla bycia fair i beny i seven powinni jeździć w max i sami się tam powinni przenieść bo regulamin jest dla wszytskich nie dla wybranych
druga sprawa to czy poliweglan powinien przenosić do max czy nie to kwestia do poprawek regulaminu na kolejny rok

PEACE !
SAMMMPŻ Rado
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 426
Rejestracja: 15 mar 2010, 11:12
Posiadane auto:
Lokalizacja: Józefosław/Piaseczno

Re: III Eliminacja APMC - Biłgoraj 20-22 sierpnia

Post autor: SAMMMPŻ Rado »

MAX to MAX ( moc, opony, szpera, poliwęglany, maska kevlar )
ja już pisałem że każde urwanie wagi jest mega kluczowe ( najtańsze konie )
i dalej uważam że np: beny lepiej jak urwie 10 kg z wagi niż doda 10 PS do swojego czerwonego rumaka, w połączeniu z wysokimi umiejśtnościami to robi robotę!
i wcale nie lekceważyłbym tego co pisał Markfive o ważeniu sprzętów ( myslę że niektórzy są 50-60 kg lżejsi a to już jest co nieco...
Leyland Mini Clubman
Awatar użytkownika
marzenie
Nowy
Nowy
Posty: 89
Rejestracja: 27 cze 2009, 20:18
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kraków

Re: III Eliminacja APMC - Biłgoraj 20-22 sierpnia

Post autor: marzenie »

No, no, znowu bez przesady.

Choćby prozaiczna obserwacja brzuchów czołówki dowodzi, że waga nie ma aż takiego znaczenia :)
Mini Cooper 1,3i 1993
Jeep Cherokee 4,0 1990
SAMMMPŻ Rado
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 426
Rejestracja: 15 mar 2010, 11:12
Posiadane auto:
Lokalizacja: Józefosław/Piaseczno

Re: III Eliminacja APMC - Biłgoraj 20-22 sierpnia

Post autor: SAMMMPŻ Rado »

:wink: , czepiasz się
Leyland Mini Clubman
Awatar użytkownika
Beny
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2373
Rejestracja: 08 maja 2005, 20:57
Posiadane auto: Mini '76 1300, mini van, mini kombi
Lokalizacja: Kraków

Re: III Eliminacja APMC - Biłgoraj 20-22 sierpnia

Post autor: Beny »

znowu wchodzimy w temat klas ...
ja już wspominałem że mogę jeździć w klasie max i nie mam z tym żadnego probemu, piotr tak samo może jeździć w max i to dla niego nie problem,
ale wtedy znika klasa 1000 PRO bo z regularnie startujących jest tylko Bartek, Boguś z różych powodów nie wystartował we wszystkich eliminacjach

ja jestem zwolennikiem klas w których będzie więcej aut i będą zawsze obsadzone,
w tym roku już nic nie zmieniamy ale w przyszłym roku będę proponował 3 klasy, tym bardziej że i tak największe znaczenie ma generalka:

1. klasa orginalnych mini (seryjne silniki 1000 i 1300 z niewielkimi przeróbkami, kompletne wnętrze (możliwe zastosowanie kubełka zamiast orginalnego fotela bo kubeł to większe bezpieczeństwo), opony bez advan 048 i 032 i slick

2. klasa sport (modyfikowane 1000 i 1300 bez głowic 8 portowych, slicków) - sugerowane zabezpieczenie typu klatka lub półklatka chroniąca przy dachowaniu

3. klasa max - swapy, 8 portowe głowice, doładowanie, slicki

nie widzę możlwiości żeby ktoś dobrowolnie wpisał się do klasy wyżej jeśli jego auto nie spełnia kryteriów ... to tak jakby w F1 ktoś chciał jeździć jakąś niższą formułą

tak naprawdę jedynym autem zbliżonym do pojęcia MAX było auto Monsterka ... reszta aut to w porywach PRO co pokazują zresztą czasy uzyskiwane przez chłopaków

a ja odkąd posiadam mini to nie robiłem remontu silnika, więc zosała zmieniona głowica, dolot, wydech, zapłon i wypatroszone wnętrze, jest 51 koni i na ciasnych próbach mam szansę dzięki temu powalczyć,

gdzies nadal w mojej głowie jest myśl, że swapy, 8 portowe głowice i doładowania to już nie puchar mini i takie auta mogłyby jeździć w klasie gość ... ale takie myślenie to może być droga do nikąd ... sam nie wiem
Mini Countryman Cooper S ALL4 R60 2011
Fiat X1/9 1974, 1300 - w trakcie remontu
Opel Manta B 1979
Awatar użytkownika
Beny
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2373
Rejestracja: 08 maja 2005, 20:57
Posiadane auto: Mini '76 1300, mini van, mini kombi
Lokalizacja: Kraków

Re: III Eliminacja APMC - Biłgoraj 20-22 sierpnia

Post autor: Beny »

marzenie pisze:No, no, znowu bez przesady.

Choćby prozaiczna obserwacja brzuchów czołówki dowodzi, że waga nie ma aż takiego znaczenia :)


a co ty wiesz o zabijaniu :?: :lol: :lol:
Mini Countryman Cooper S ALL4 R60 2011
Fiat X1/9 1974, 1300 - w trakcie remontu
Opel Manta B 1979
Awatar użytkownika
Beny
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2373
Rejestracja: 08 maja 2005, 20:57
Posiadane auto: Mini '76 1300, mini van, mini kombi
Lokalizacja: Kraków

biłgoraj czasy przejazdów

Post autor: Beny »

miejsce kierowca klasa P1 P2 P3 P4 wynik
1 Piotr Topór 1000 PRO 110,930 110,825 111,264 333,019
2 Waldemar Pacewicz 1300 MAX 111,441 111,652 111,942 335,035
3 Tomasz Bednarczyk 1000 PRO 111,470 111,769 111,981 335,220
4 Maciej Szczepański 1300 PRO 112,676 111,198 111,851 335,725
5 Michał Przybył 1300 MAX 111,447 112,616 112,259 336,322
6 Andrzej Humiński 1300 PRO 113,151 112,582 112,774 338,507
7 Bogusław Bury 1000 PRO 113,430 113,070 112,917 339,417
8 Paweł Majcherkiewicz Mini Cooper 113,341 113,960 112,289 339,590
9 Aleksander Kozłowski Mini Cooper S 113,913 113,453 114,090 341,456
10 Tomasz Wojtaś 1300 MAX 115,039 113,629 114,315 342,983
11 Radek Jakubowski 1300 MAX 117,027 116,290 115,456 348,773
12 Tomasz Augustyniak 1300 PRO 117,449 117,447 116,850 351,746
13 Marcin Lupa 1300 PRO 120,761 119,921 119,735 360,417
14 Mikołaj Szczepankiewicz 1000 ORG 123,291 123,624 122,231 369,146
15 Piotr Bajraszewski 1300 PRO 126,684 125,560 127,854 380,098
16 Bartek Kubiak 1000 PRO 130,356 129,600 128,131 388,087
17 Adrian Gałuska 1300 ORG 131,530 130,525 129,291 391,346
18 Krzysztof Szczepański 1300 PRO 133,507 132,429 129,748 395,684
19 Marzena Lupa 1300 PRO 136,206 134,602 132,983 403,791
20 Michał Knyziak 1300 MAX 111,415 110,961
21 Grzegorz Świniarski 1000 ORG 133,299
Mini Countryman Cooper S ALL4 R60 2011
Fiat X1/9 1974, 1300 - w trakcie remontu
Opel Manta B 1979
Awatar użytkownika
Beny
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2373
Rejestracja: 08 maja 2005, 20:57
Posiadane auto: Mini '76 1300, mini van, mini kombi
Lokalizacja: Kraków

Re: III Eliminacja APMC - Biłgoraj 20-22 sierpnia

Post autor: Beny »

mój komentarz do wyników:
1. piekielnie szybka jazda piotra i monsterka
2. ostatni przejazd waldka zepchnał mnie na 3-cie miejsce
3. maćko się rozpędzał z przejazdu na przejazd, podobnie kilku kolegów
4. PASJONUJĄCA WALKA Pawła i Alka w nowych mini
5. coraz leszpe wyniki Radka - widać postępy
6. rewelacyjny wynik Mikołaja, biorąc pod uwagę że jechał zdezelowana litrówką na falkenach
7. niektórzy muszą jeszcze zbierać doświadczenia

ogólnie było ekstra
Mini Countryman Cooper S ALL4 R60 2011
Fiat X1/9 1974, 1300 - w trakcie remontu
Opel Manta B 1979
ODPOWIEDZ