Wymiana tulei met-gum przedniego wachacza-help
Wymiana tulei met-gum przedniego wachacza-help
Witam Szanownych Użytkowników,i bardzo prosze o radę:muszę wymienić tuleję met-gum lewego przedniego wachacza w Mini One 2002r.Czy ktoś z Panów miał okazję przeprowadzać tę operację i mógłby się podzielić doświadczeniami z takiej naprawy? Z tego co widzę konieczne jest opuszczenie sanek aby odkręcic mocowanie tulei.Czy może ktoś zna bardziej"sprytną" metodę?(bez specjalnych narzedzi BMW)Pozdrawiam serdecznie Jerzy
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Wymiana tulei met-gum przedniego wachacza-help
miałem okazję się tym zająć, ale jakiś czas temu i dokładnie nie pamiętam...
ale... opuszczanie sanek chyba nie było konieczne, za to na pewno wyjęcie wahacza dolnego
żeby wymienić same tuleje na pewno niezbędna będzie prasa
KONIECZNIE zwrócić uwagę jak co jest ułożone i w którą stronę wchodzi bo wciskanie i wyciskanie tych tuleji najłatwiejsze nie jest
ale... opuszczanie sanek chyba nie było konieczne, za to na pewno wyjęcie wahacza dolnego
żeby wymienić same tuleje na pewno niezbędna będzie prasa
KONIECZNIE zwrócić uwagę jak co jest ułożone i w którą stronę wchodzi bo wciskanie i wyciskanie tych tuleji najłatwiejsze nie jest
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
-
- Nowy
- Posty: 54
- Rejestracja: 22 lip 2010, 12:13
- Posiadane auto: MINI R53
- Lokalizacja: POMORSKIE
Re: Wymiana tulei met-gum przedniego wachacza-help
Niedawno sam osobiście wymieniałem w swoim z lewej strony. Na drugą nie starczyło siły. Nie jest to łatwe ale jest szansa bez opuszczania sanek. Po pierwsze musisz odkręcić wahacz i wyrwać go z tej tuleji. Nie jest to łatwe, bo tego gumy niby popękane i tak dobrze trzymają. Następnie musisz skombinować coś w postaci pierścienia i długiej śruby, którą wypchniesz tuleję. Następnie za pomocą śruby i pierścienia umieścisz nową tuleję na miejscu. To tak w skrócie Mam nadzieje, że pomoże
pozdrawiam
pozdrawiam
- pididi
- Super użytkownik
- Posty: 1112
- Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
- Posiadane auto: Clubman JCW LCI
- Lokalizacja: Poznań
Re: Wymiana tulei met-gum przedniego wachacza-help
Jako, że w jutro też będę zajmował się sprawą gumek wahacza ( ), zrobiłem mały "risercz". Tutaj małe FAQ ze zdjęciami - http://www.lonestarminiclub.com/forums/ ... .php?t=483
1 link w ww. temacie to wymiana bez zrzucania sanek, 2 to opis ich zrzucania + kontynuacja w dalszej części tematu.
1 link w ww. temacie to wymiana bez zrzucania sanek, 2 to opis ich zrzucania + kontynuacja w dalszej części tematu.
Re: Wymiana tulei met-gum przedniego wachacza-help
Witam,i bardzo dziekuję za pomoc.Szczególnie ostatni post kolegi Pididi zasługuje na brawa-myślę że wszystkim nam się bardzo przyda ta stronka.Ja ze swojej strony załączam linki do narzędzi pozwalających na "łatwy" demontaż i montaż silenbloków(podobno takie mają panowie w serwisie),ale ceny są zaporowe.Rozwiązaniem wydają się tuleje PowerFlex - myślę że można by je było prosto zamontować ale cena jest wyższa od klasycznych.I na koniec:gdzie te czasy dużego fiata gdzie wystarczał fabryczny zestaw kluczy i młotek aby rozebrać i złożyć większość elementów auta-"to se Pane ne wrati".Producenci muszą dbać o zarobki serwisów i skutecznie zniechęcać potencjalnych naprawiaczy,ale Polak potrafi!!!
Pozdrawiam-Jerzy
http://www.ttnet.net/show_html.jsp/trad ... 30/type1/A
http://cgi.ebay.pl/Front-Control-Arm-Bu ... 2152wt_911
http://cgi.ebay.de/Powerflex-Querlenker ... 1722wt_911
Pozdrawiam-Jerzy
http://www.ttnet.net/show_html.jsp/trad ... 30/type1/A
http://cgi.ebay.pl/Front-Control-Arm-Bu ... 2152wt_911
http://cgi.ebay.de/Powerflex-Querlenker ... 1722wt_911
Re: Wymiana tulei met-gum przedniego wachacza-help
A jak u was obiawial sie problem z tymi silentblockami?
Re: Wymiana tulei met-gum przedniego wachacza-help
Ja kupiłem dla żony autko po małym bum,był tam skrzywiony wachacz i naderwana guma,więc dlatego muszę wymieniać ,ale czytałem na jakimś angielskim forum że przy uszkodzonym silenbloku słychać stuki.pozdr.J
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Wymiana tulei met-gum przedniego wachacza-help
jw6213 pisze:Ja kupiłem dla żony autko po małym bum,był tam skrzywiony wachacz i naderwana guma,więc dlatego muszę wymieniać ,ale czytałem na jakimś angielskim forum że przy uszkodzonym silenbloku słychać stuki.pozdr.J
jak się dobrze wyrobi to już nie są stuki tylko napie...
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Re: Wymiana tulei met-gum przedniego wachacza-help
u mnie puka coś przy ruszaniu i cofaniu. Jak kupowałem auto to poprzedni właściciel mi mowil właśnie o tych silentblockach ze chyba do wymiany. Na kanale sprawdzałem to przy ruszaniu i cofaniu słychać te stuki tak jak by z tej poduszki silnika (tej dolnej) która znajduje się koło wózka/sanek.
Wizualnie widać ze ta guma jest taka jak by spękana i trochę skręcona.
Chciałem to odkręcić i za cholere sie nie dało bo śruba z drugiej strony nie ma nakrętki tylko zamek, a nie chce urwać śruby bo później to już kaplica by była.
Jak ktoś zna sytuacje, albo widział te elementy podwozia to wie o co mi chodzi
Wizualnie widać ze ta guma jest taka jak by spękana i trochę skręcona.
Chciałem to odkręcić i za cholere sie nie dało bo śruba z drugiej strony nie ma nakrętki tylko zamek, a nie chce urwać śruby bo później to już kaplica by była.
Jak ktoś zna sytuacje, albo widział te elementy podwozia to wie o co mi chodzi
- pididi
- Super użytkownik
- Posty: 1112
- Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
- Posiadane auto: Clubman JCW LCI
- Lokalizacja: Poznań
Re: Wymiana tulei met-gum przedniego wachacza-help
jw6213 pisze:Witam,i bardzo dziekuję za pomoc.Szczególnie ostatni post kolegi Pididi zasługuje na brawa-myślę że wszystkim nam się bardzo przyda ta stronka.Ja ze swojej strony załączam linki do narzędzi pozwalających na "łatwy" demontaż i montaż silenbloków(podobno takie mają panowie w serwisie),ale ceny są zaporowe.Rozwiązaniem wydają się tuleje PowerFlex - myślę że można by je było prosto zamontować ale cena jest wyższa od klasycznych.I na koniec:gdzie te czasy dużego fiata gdzie wystarczał fabryczny zestaw kluczy i młotek aby rozebrać i złożyć większość elementów auta-"to se Pane ne wrati".Producenci muszą dbać o zarobki serwisów i skutecznie zniechęcać potencjalnych naprawiaczy,ale Polak potrafi!!!
Pozdrawiam-Jerzy
Kiedyś założyłem temat dot. poliuretanów, ale został bez odzewu - http://www.forum.mini.org.pl/viewtopic.php?t=6962
W poniedziałek odbieram auto z zamontowanymi Superflex'em - oba zestawy wymienione w powyższym temacie + poduszki skrzyni. Z czasem chciałbym wrzucić też poliuretany na tył. Niestety to już większy koszt, bo zależy mi na wersji z regulacją, żeby zmniejszyć choć trochę negatyw z tyłu
Co co ceny, to owszem, są droższe, ale mają znacznie większą żywotność więc wydaje mi się, że wychodzimy z czasem na "zero".
Pozdrawiam!
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Wymiana tulei met-gum przedniego wachacza-help
pididi pisze:jw6213 pisze:Witam,i bardzo dziekuję za pomoc.Szczególnie ostatni post kolegi Pididi zasługuje na brawa-myślę że wszystkim nam się bardzo przyda ta stronka.Ja ze swojej strony załączam linki do narzędzi pozwalających na "łatwy" demontaż i montaż silenbloków(podobno takie mają panowie w serwisie),ale ceny są zaporowe.Rozwiązaniem wydają się tuleje PowerFlex - myślę że można by je było prosto zamontować ale cena jest wyższa od klasycznych.I na koniec:gdzie te czasy dużego fiata gdzie wystarczał fabryczny zestaw kluczy i młotek aby rozebrać i złożyć większość elementów auta-"to se Pane ne wrati".Producenci muszą dbać o zarobki serwisów i skutecznie zniechęcać potencjalnych naprawiaczy,ale Polak potrafi!!!
Pozdrawiam-Jerzy
Kiedyś założyłem temat dot. poliuretanów, ale został bez odzewu - http://www.forum.mini.org.pl/viewtopic.php?t=6962
W poniedziałek odbieram auto z zamontowanymi Superflex'em - oba zestawy wymienione w powyższym temacie + poduszki skrzyni. Z czasem chciałbym wrzucić też poliuretany na tył. Niestety to już większy koszt, bo zależy mi na wersji z regulacją, żeby zmniejszyć choć trochę negatyw z tyłu
Co co ceny, to owszem, są droższe, ale mają znacznie większą żywotność więc wydaje mi się, że wychodzimy z czasem na "zero".
Pozdrawiam!
z żywotnością porozmawiamy jak trochę pojeździsz, ja ostatnio mam mieszane odczucia na ten temat
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Wymiana tulei met-gum przedniego wachacza-help
ja w roverku mam troche polibuszy od bikopura
narzekac nie moge
narzekac nie moge
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- pididi
- Super użytkownik
- Posty: 1112
- Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
- Posiadane auto: Clubman JCW LCI
- Lokalizacja: Poznań
Re: Wymiana tulei met-gum przedniego wachacza-help
Ja obdzwoniłem wszystkie PL źródła poliuretanów i nikt o MINI nie słyszał, za to klasyki - jak najbardziej Stąd też gotowe produkty Superflexa.
Sadam, jakieś złe doświadczenia? Bo szukałem sumiennie, i przynajmniej w przypadku MINI nie znalazłem żadnej negatywnej opinii (typu szybsze zużycie, mocne wibracje etc.), co mnie nawet zdziwiło. Oczywiście o padających Powerflexach (chociażby na racingforum.pl) czytałem!
Sadam, jakieś złe doświadczenia? Bo szukałem sumiennie, i przynajmniej w przypadku MINI nie znalazłem żadnej negatywnej opinii (typu szybsze zużycie, mocne wibracje etc.), co mnie nawet zdziwiło. Oczywiście o padających Powerflexach (chociażby na racingforum.pl) czytałem!
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Wymiana tulei met-gum przedniego wachacza-help
sadze ze rynek na polibusze do nowego miniaka jest
moze ktos sproboje namowic bikopur na opracowanie tulej? to jak znam zycie "troche" potrwa ale moze sie kalkulowac
moze ktos sproboje namowic bikopur na opracowanie tulej? to jak znam zycie "troche" potrwa ale moze sie kalkulowac
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- pididi
- Super użytkownik
- Posty: 1112
- Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
- Posiadane auto: Clubman JCW LCI
- Lokalizacja: Poznań
Re: Wymiana tulei met-gum przedniego wachacza-help
Też o tym myślałem!
Pewnie trzeba by im wysłać seryjne gumki, zrobiliby wzór i jazda - niestety, moje były w takim stanie, że nie chciałem/mogłem czekać
Pewnie trzeba by im wysłać seryjne gumki, zrobiliby wzór i jazda - niestety, moje były w takim stanie, że nie chciałem/mogłem czekać