Regulacja wysokości zawieszenia HI LOW
Moderator: flapjck1
Regulacja wysokości zawieszenia HI LOW
Witam to pierwszy post więc na poczatek się przywitam,jestem swieżo upieczonym posiadaczem Mini i mam zapytanie może już było ''wałkowane'' i jest śmieszne ale do rzeczy po zakupie auta powymieniałem podstawowe elementy oleje, gumki, sworznie itd. oraz gruszki zawieszenia ale mini dalej jest bardzo nisko poprzedni właściciel zamontował Hi Low-y i tu pytanie czy nie mając zbyt wielkiego pojęcia o mechanice sam jestem w stanie wyregulować w sensie podnieśc jeżeli tak to prosze wytłumaczcie jak ''krowie na zakręcie'' jak to zrobić pozdrawiam.
- Bankowy
- Swój Człowiek
- Posty: 193
- Rejestracja: 01 sie 2009, 08:15
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wyspy Dziewicze
Re: Regulacja wysokości zawieszenia HI LOW
Śrubkami pokręcić
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Regulacja wysokości zawieszenia HI LOW
MINI MINI pisze:...po zakupie auta powymieniałem podstawowe elementy oleje, gumki, sworznie itd. oraz gruszki zawieszenia ale mini dalej jest bardzo nisko poprzedni właściciel zamontował Hi Low-y i tu pytanie czy nie mając zbyt wielkiego pojęcia o mechanice sam jestem w stanie wyregulować w sensie podnieśc jeżeli tak to prosze wytłumaczcie jak ''krowie na zakręcie'' jak to zrobić pozdrawiam.
Skoro jak piszesz nie masz zbyt wielkiego pojecia o mechanice to ... w jaki sposób sam wymieniłeś gruszki zawieszenia.
Aby te gruszki wymienić trzeba przecież wyjąć na zewnątrz również elementy łączące czyli w serii "kielichy" aluminiowe lub ich modyfikację w postaci regulatorów "hi - lo" czy ich odpowiedników. Aby łatwiej było je wyjąć wystarczy zluzować kontrę i skręcić regulatory na minimum długości. Po wymianie gruszek takim samym sposobem rozkręcamy regulatory na odpowiednią długość ( co daje zmianę wysokości zawieszenia) i kontrujemy nakrętkę.
W praktyce wyglada to tak, że mierzymy odległość między środkiem osi koła a krawędzią dolną nadkola. Odległość ta standartowo powinna wynosić 32 cm z przodu i z tyłu oraz jednakowo po obu stronach. Przełożenie wahacza z przodu przy hamulcach tarczowych to w praktyce 1: 4 ( chociaż literatura podaje wartość dla mini 1:3) a z tyłu 1:5. Jeżeli chcemy podnieść np. o 2 cm to odpowiednio rozkrecamy z przodu o 5 mm a z tyłu o 4 mm.
Aby uzyskać prawidłowe i jednakowe wysokości dla każdego koła na jednej osi należy auto ustawić na równej poziomej nawierzchni i niestety regulację powtarzać dotąd aż uzyskamy prawidłowe wartości. Po ustawieniu każdego regulatora zmienia się wysokość pozostałych 3 punktów zawieszenia, dlatego może byc konieczne ponowne doregulowywanie w dół lub w górę juz ustawionych regulatorów.
Re: Regulacja wysokości zawieszenia HI LOW
Dziękuje za wyczerpującą odpowiedż (nigdzie nie napisałem że wymieniłem to sam).Widze że panuje tu jakaś zgryżliwa atmosfera do ''Bankowy'' ciekawe czy w każdej dziedzinie jesteś taki mocny bo ja jak pisałem na mechanice się zupełnie nie znam.
- icemac
- Super użytkownik
- Posty: 1775
- Rejestracja: 30 sty 2007, 11:03
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Regulacja wysokości zawieszenia HI LOW
robisz to kluczem metrycznym 30mm
lub jakimś "szwedem"
dwie sztuki się przydadzą
lub jakimś "szwedem"
dwie sztuki się przydadzą
Się zmienia ... Clubman + MM = mają się dobrze
- humin
- Super użytkownik
- Posty: 2321
- Rejestracja: 01 mar 2007, 21:48
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Regulacja wysokości zawieszenia HI LOW
rozmiar kluczy zaleźy od tego jakie hi-lowy posiada MINI MINI
ja mam minisparesowe oryginały i śruba jest bodajże 26 (nie mam takowego i kręcę 27) oraz kontra 32
ps. nie przejmuj się dogryzaniem - na żywo te osoby są o wiele milsze
ja mam minisparesowe oryginały i śruba jest bodajże 26 (nie mam takowego i kręcę 27) oraz kontra 32
ps. nie przejmuj się dogryzaniem - na żywo te osoby są o wiele milsze
- Bankowy
- Swój Człowiek
- Posty: 193
- Rejestracja: 01 sie 2009, 08:15
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wyspy Dziewicze
Re: Regulacja wysokości zawieszenia HI LOW
MINI MINI pisze:Dziękuje za wyczerpującą odpowiedż (nigdzie nie napisałem że wymieniłem to sam).Widze że panuje tu jakaś zgryżliwa atmosfera do ''Bankowy'' ciekawe czy w każdej dziedzinie jesteś taki mocny bo ja jak pisałem na mechanice się zupełnie nie znam.
To nie była żadna zgryźliwość szanowny Kolego. Regulacja zawieszenia z zestawem Hi-Lo jest prostsza niż prawidłowa wymiana koła w samochodzie. I wcale nie trzeba znać się na mechanice, by to zrobić, wystarczy tylko odrobina logicznego myślenia. Sądzę, że wielu użytkowników nie pisało nic po przeczytaniu takiego posta, myśląc, że to żart, że ktoś o takie rzeczy pyta - bo po co mu ta wiedza, skoro "i tal zupełnie nie zna się na mechanice".
Podsumowując - przykro mi jeśli uraziłem. Następnym razem jak ktoś zapyta np. jak pozbyć się kropel deszczu z przedniej szyby, w celu poprawienia widoczności, to będziemy przedstawiać szczegółową instrukcję obsługi wycieraczek
- forki
- Swój Człowiek
- Posty: 160
- Rejestracja: 29 cze 2009, 18:26
- Posiadane auto: Mini 1.3 SPI 95r
- Lokalizacja: Piastów / Łapy
Re: Regulacja wysokości zawieszenia HI LOW
Wszyscy piszący tu mają rację.
Troche żartu trochę docinek zawsze się przyda.
Ale wszyscy kiedyś zaczynali i byli na swój sposób zieloni.
Najczęściej miedzy wierszami można znaleść też bardzo skrupulatną odpowiedź na pytanie.
Warto czytać wszystko co pisze markfive.
I coś co wszyscy nowi powinni wiedzieć http://www.markfive.republika.pl/
Troche żartu trochę docinek zawsze się przyda.
Ale wszyscy kiedyś zaczynali i byli na swój sposób zieloni.
Najczęściej miedzy wierszami można znaleść też bardzo skrupulatną odpowiedź na pytanie.
Warto czytać wszystko co pisze markfive.
I coś co wszyscy nowi powinni wiedzieć http://www.markfive.republika.pl/
- Bankowy
- Swój Człowiek
- Posty: 193
- Rejestracja: 01 sie 2009, 08:15
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wyspy Dziewicze
Re: Regulacja wysokości zawieszenia HI LOW
Ha!
Bo prawda jest taka, że trudno znaleźć drugiego takiego człowieka, który jak markfive cierpliwie, spokojnie i fachowo (!!) tłumaczy nawet blondynkom tajniki drzemiące w dziele Issigonisa.
Swoją drogą powinien być wpisany do rejestru szczególnego dobra narodowego
Bo skarbem narodu Minimaniaków jest i basta!
Bo prawda jest taka, że trudno znaleźć drugiego takiego człowieka, który jak markfive cierpliwie, spokojnie i fachowo (!!) tłumaczy nawet blondynkom tajniki drzemiące w dziele Issigonisa.
Swoją drogą powinien być wpisany do rejestru szczególnego dobra narodowego
Bo skarbem narodu Minimaniaków jest i basta!