Kółko kompresora !

R50, R52 & R53

Moderatorzy: flapjck1, Drail

Azrael

Re: Kółko kompresora !

Post autor: Azrael »

A co do krótszych pasków bo widzę ze temat się przewija to bez problemu można je dostać w Polsce. Staram się też żeby się pojawiły paski kevlarowe takie jakich używa się w mocnych autach wyczynowych.
Awatar użytkownika
pididi
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1112
Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
Posiadane auto: Clubman JCW LCI
Lokalizacja: Poznań

Re: Kółko kompresora !

Post autor: pididi »

Azrael pisze:A co do krótszych pasków bo widzę ze temat się przewija to bez problemu można je dostać w Polsce. Staram się też żeby się pojawiły paski kevlarowe takie jakich używa się w mocnych autach wyczynowych.


A czy badaliście może empirycznie temat długości paska w zależności od wielkości kółka? Teorii i zaleceń jest mnóstwo - sam dobierałem na podstawie długości OEMowego paska i zmniejszonego obwodu kółka 15%, co wydaje mi się najrozsądniejsze - ale temat nadal mnie ciekawi.


(będą % za post pod postem - forum niestety nie łączy :razz:)
Azrael

Re: Kółko kompresora !

Post autor: Azrael »

pididi pisze:
Azrael pisze:A co do krótszych pasków bo widzę ze temat się przewija to bez problemu można je dostać w Polsce. Staram się też żeby się pojawiły paski kevlarowe takie jakich używa się w mocnych autach wyczynowych.


A czy badaliście może empirycznie temat długości paska w zależności od wielkości kółka? Teorii i zaleceń jest mnóstwo - sam dobierałem na podstawie długości OEMowego paska i zmniejszonego obwodu kółka 15%, co wydaje mi się najrozsądniejsze - ale temat nadal mnie ciekawi.


"Nasze" testowe Mini jeździ z powodzeniem z kółkiem -17% i paskiem na wymiar od Worksa. Nie ślizga się, natomiast niszczy paski dość szybko, naszym zdaniem auto mimo małego przebiegu ma bardzo zużyty napinacz i rolkę, zmienimy to w przyszłym tygodniu i zobaczymy czy to rozwiąże problem. Sądzę że docelowo podobieramy odpowiednie zestawy do każdego kółka, na szczęście paski są tanie i dostępne.


(będą % za post pod postem - forum niestety nie łączy :razz:)


Przywykłem już za bardzo do forów na nowszych wersjach phpBB ze scalaniem :oops:


A takie parametry rozwija Mini z wywalonym jednym tłumikiem i kółkiem -17% ale przed remapem:
http://dl.dropbox.com/u/1148826/Mini-wykres.pdf

Niestety seryjne ECU już sobie nie radzi b ez modyfikacji, na dole jest bardzo ubogo a na górze bardzo bogato, więc ja bym sugerował nie jeździć w takim setupie bez remapu.
marecek

Re: Kółko kompresora !

Post autor: marecek »

...a czy ktoś w okolicach Warszawy ogarnia już remat ori ECU w R53?
noj

Re: Kółko kompresora !

Post autor: noj »

Co oznacza "ogarnia"?
W jakims tam zakresie - ja ogarniam :cool: .
marecek

Re: Kółko kompresora !

Post autor: marecek »

noj pisze:Co oznacza "ogarnia"?
W jakims tam zakresie - ja ogarniam :cool: .

w kontekście wypowiedzi powyższych -> czy po zmianie kółka kompresora na -17% jesteś w stanie zrobić remap oryginalnego ECU (i czy to w ogóle coś da? :P). Zamierzałem zakupić kółko -15% i przy tym pozostać, ale jak masz doświadczenia z remapem dla mniejszych kółek, to chętnie dowiem się jakie są za i przeciw takiego rozwiązania?
noj

Re: Kółko kompresora !

Post autor: noj »

O nie, od remapu są mądrzejsi.
Awatar użytkownika
pididi
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1112
Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
Posiadane auto: Clubman JCW LCI
Lokalizacja: Poznań

Re: Kółko kompresora !

Post autor: pididi »

Azrael pisze:"Nasze" testowe Mini jeździ z powodzeniem z kółkiem -17% i paskiem na wymiar od Worksa. Nie ślizga się, natomiast niszczy paski dość szybko, naszym zdaniem auto mimo małego przebiegu ma bardzo zużyty napinacz i rolkę, zmienimy to w przyszłym tygodniu i zobaczymy czy to rozwiąże problem.


Jeśli kółko Alta, to niszczenie pasków w sumie by mnie nie dziwiło :smile:
Azrael

Re: Kółko kompresora !

Post autor: Azrael »

Niszczy nie od strony kółek. Dam znać jakie wyniki eksperymentów.
marecek

Re: Kółko kompresora !

Post autor: marecek »

i jak eksperymenty?


moje kółko założone. 5h walki... bez dedykowanego ściągacza to raczej nie ma szans. Przy okazji innych napraw bardziej opłacało się rozebrać wszystko i zdjąć kompresor... Kółko jest już na miejscu.

Druga fota - rozgrzebane mini...
Załączniki
wycieki - główny powód walki...
wycieki - główny powód walki...
foto13_a.jpg (135.78 KiB) Przejrzano 1154 razy
kółko -15 na kompresorze
kółko -15 na kompresorze
foto14_s.jpg (122.69 KiB) Przejrzano 1154 razy
Azrael

Re: Kółko kompresora !

Post autor: Azrael »

Wszystko wskazuje że wymiana rolek na nowe załatwiła sprawę, także pasek o długości od Worksa daje radę.
marecek

Re: Kółko kompresora !

Post autor: marecek »

Panowie, jakim momentem dokręcić śrubki (M5tki) w kółku kompresora? Nie miałem niestety takiej instrukcji w zestawie...
marecek

Re: Kółko kompresora !

Post autor: marecek »

skręcone 10Nm.

Zrobiłem trasę 250KM, bo auto dłubane w ital-performance.pl oczywiście i powiem, że jestem wniebowzięty. Pomijając fakt, że wymienione zostały łożyska i w końcu nastała cisza, to teraz zbiera się jak głupi na tym nowym kółku. Z początku po samej wymianie trochę szarpał i przerywał przy pełnym ogniu, ale już się uspokoił i teraz każde wciśnięcie gazu powoduje mega uśmiech na twarzy... MEGA! :)
Awatar użytkownika
dawid
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1263
Rejestracja: 25 lis 2006, 17:47
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kraków

Re: Kółko kompresora !

Post autor: dawid »

marecek pisze:s

Zrobiłem trasę 250KM, b


250KM wowo to chyba jedno z najmocniszych mini w pl albo wroc do ksiazek bo samo kolko tyle mocy nie daje fail xoxoxo dzifffki
marecek

Re: Kółko kompresora !

Post autor: marecek »

napisałeś to tylko po to, żeby coś napisać?

następnym razem mam pisać "kilometrów", żeby nie prowokować durnych komentarzy?
ODPOWIEDZ