Kółko kompresora !
Re: Kółko kompresora !
A co do krótszych pasków bo widzę ze temat się przewija to bez problemu można je dostać w Polsce. Staram się też żeby się pojawiły paski kevlarowe takie jakich używa się w mocnych autach wyczynowych.
- pididi
- Super użytkownik
- Posty: 1112
- Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
- Posiadane auto: Clubman JCW LCI
- Lokalizacja: Poznań
Re: Kółko kompresora !
Azrael pisze:A co do krótszych pasków bo widzę ze temat się przewija to bez problemu można je dostać w Polsce. Staram się też żeby się pojawiły paski kevlarowe takie jakich używa się w mocnych autach wyczynowych.
A czy badaliście może empirycznie temat długości paska w zależności od wielkości kółka? Teorii i zaleceń jest mnóstwo - sam dobierałem na podstawie długości OEMowego paska i zmniejszonego obwodu kółka 15%, co wydaje mi się najrozsądniejsze - ale temat nadal mnie ciekawi.
(będą % za post pod postem - forum niestety nie łączy )
Re: Kółko kompresora !
pididi pisze:Azrael pisze:A co do krótszych pasków bo widzę ze temat się przewija to bez problemu można je dostać w Polsce. Staram się też żeby się pojawiły paski kevlarowe takie jakich używa się w mocnych autach wyczynowych.
A czy badaliście może empirycznie temat długości paska w zależności od wielkości kółka? Teorii i zaleceń jest mnóstwo - sam dobierałem na podstawie długości OEMowego paska i zmniejszonego obwodu kółka 15%, co wydaje mi się najrozsądniejsze - ale temat nadal mnie ciekawi.
"Nasze" testowe Mini jeździ z powodzeniem z kółkiem -17% i paskiem na wymiar od Worksa. Nie ślizga się, natomiast niszczy paski dość szybko, naszym zdaniem auto mimo małego przebiegu ma bardzo zużyty napinacz i rolkę, zmienimy to w przyszłym tygodniu i zobaczymy czy to rozwiąże problem. Sądzę że docelowo podobieramy odpowiednie zestawy do każdego kółka, na szczęście paski są tanie i dostępne.
(będą % za post pod postem - forum niestety nie łączy )
Przywykłem już za bardzo do forów na nowszych wersjach phpBB ze scalaniem
A takie parametry rozwija Mini z wywalonym jednym tłumikiem i kółkiem -17% ale przed remapem:
http://dl.dropbox.com/u/1148826/Mini-wykres.pdf
Niestety seryjne ECU już sobie nie radzi b ez modyfikacji, na dole jest bardzo ubogo a na górze bardzo bogato, więc ja bym sugerował nie jeździć w takim setupie bez remapu.
Re: Kółko kompresora !
...a czy ktoś w okolicach Warszawy ogarnia już remat ori ECU w R53?
Re: Kółko kompresora !
noj pisze:Co oznacza "ogarnia"?
W jakims tam zakresie - ja ogarniam .
w kontekście wypowiedzi powyższych -> czy po zmianie kółka kompresora na -17% jesteś w stanie zrobić remap oryginalnego ECU (i czy to w ogóle coś da? ). Zamierzałem zakupić kółko -15% i przy tym pozostać, ale jak masz doświadczenia z remapem dla mniejszych kółek, to chętnie dowiem się jakie są za i przeciw takiego rozwiązania?
- pididi
- Super użytkownik
- Posty: 1112
- Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
- Posiadane auto: Clubman JCW LCI
- Lokalizacja: Poznań
Re: Kółko kompresora !
Azrael pisze:"Nasze" testowe Mini jeździ z powodzeniem z kółkiem -17% i paskiem na wymiar od Worksa. Nie ślizga się, natomiast niszczy paski dość szybko, naszym zdaniem auto mimo małego przebiegu ma bardzo zużyty napinacz i rolkę, zmienimy to w przyszłym tygodniu i zobaczymy czy to rozwiąże problem.
Jeśli kółko Alta, to niszczenie pasków w sumie by mnie nie dziwiło
Re: Kółko kompresora !
Niszczy nie od strony kółek. Dam znać jakie wyniki eksperymentów.
Re: Kółko kompresora !
i jak eksperymenty?
moje kółko założone. 5h walki... bez dedykowanego ściągacza to raczej nie ma szans. Przy okazji innych napraw bardziej opłacało się rozebrać wszystko i zdjąć kompresor... Kółko jest już na miejscu.
Druga fota - rozgrzebane mini...
moje kółko założone. 5h walki... bez dedykowanego ściągacza to raczej nie ma szans. Przy okazji innych napraw bardziej opłacało się rozebrać wszystko i zdjąć kompresor... Kółko jest już na miejscu.
Druga fota - rozgrzebane mini...
- Załączniki
-
- wycieki - główny powód walki...
- foto13_a.jpg (135.78 KiB) Przejrzano 1143 razy
-
- kółko -15 na kompresorze
- foto14_s.jpg (122.69 KiB) Przejrzano 1143 razy
Re: Kółko kompresora !
Wszystko wskazuje że wymiana rolek na nowe załatwiła sprawę, także pasek o długości od Worksa daje radę.
Re: Kółko kompresora !
Panowie, jakim momentem dokręcić śrubki (M5tki) w kółku kompresora? Nie miałem niestety takiej instrukcji w zestawie...
Re: Kółko kompresora !
skręcone 10Nm.
Zrobiłem trasę 250KM, bo auto dłubane w ital-performance.pl oczywiście i powiem, że jestem wniebowzięty. Pomijając fakt, że wymienione zostały łożyska i w końcu nastała cisza, to teraz zbiera się jak głupi na tym nowym kółku. Z początku po samej wymianie trochę szarpał i przerywał przy pełnym ogniu, ale już się uspokoił i teraz każde wciśnięcie gazu powoduje mega uśmiech na twarzy... MEGA!
Zrobiłem trasę 250KM, bo auto dłubane w ital-performance.pl oczywiście i powiem, że jestem wniebowzięty. Pomijając fakt, że wymienione zostały łożyska i w końcu nastała cisza, to teraz zbiera się jak głupi na tym nowym kółku. Z początku po samej wymianie trochę szarpał i przerywał przy pełnym ogniu, ale już się uspokoił i teraz każde wciśnięcie gazu powoduje mega uśmiech na twarzy... MEGA!
- dawid
- Super użytkownik
- Posty: 1263
- Rejestracja: 25 lis 2006, 17:47
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kraków
Re: Kółko kompresora !
marecek pisze:s
Zrobiłem trasę 250KM, b
250KM wowo to chyba jedno z najmocniszych mini w pl albo wroc do ksiazek bo samo kolko tyle mocy nie daje fail xoxoxo dzifffki
Re: Kółko kompresora !
napisałeś to tylko po to, żeby coś napisać?
następnym razem mam pisać "kilometrów", żeby nie prowokować durnych komentarzy?
następnym razem mam pisać "kilometrów", żeby nie prowokować durnych komentarzy?