urwany katalizator + wydech

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Michauu

urwany katalizator + wydech

Post autor: Michauu »

Jak to bywa po udanym weekendzie zawsze musi coś paść, a mianowicie urwany wydech z kolektorem niecałe 2 godz. temu, jako iż od niedawna posiadam Mini liczę na waszą pomoc bo będę potrzebował autko na za tydzień , i tu pytanie czy do wymiany kolektora wydechowego trzeba wyciągać silnik? Czy można zrobić to od dołu? :smile:
Planuję wsadzić kolektor wydechowy LCB + jakąś rurkę łączącą to z tłumikiem, czy duża jest różnica pomiędzy maniflow a tym http://www.englishcars.pl/?productID=745 i czy w mpi mogę wywalić katalizator czy lepiej zakupić nowy. Oraz jakiego rzędu wydatek mi się szykuje wraz z robocizna i co byście polecali :neutral:
Załączniki
Zdjęcie0126.jpg
Zdjęcie0126.jpg (169.09 KiB) Przejrzano 2544 razy
Zdjęcie0123.jpg
Zdjęcie0123.jpg (203.82 KiB) Przejrzano 2544 razy
Michauu

Re: urwany katalizator + wydech

Post autor: Michauu »

c.d.
Załączniki
Zdjęcie0129.jpg
Zdjęcie0129.jpg (169.81 KiB) Przejrzano 2543 razy
Zdjęcie0131.jpg
Zdjęcie0131.jpg (146.51 KiB) Przejrzano 2541 razy
Zdjęcie0130.jpg
Zdjęcie0130.jpg (158.79 KiB) Przejrzano 2541 razy
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: urwany katalizator + wydech

Post autor: Sadam »

przede wszystkim to nie musisz wymieniać kolektora, to co Ci się urwało to tylko fragment dwururki prowadzący do katalizatora z łącznikiem elastycznym

najtaniej i najprościej będzie wymienić urwany fragment i już, robi się to od dołu tylko uważać trzeba na to by nie pourywać szpilek przykręcających dwuruwkę

potrzebna też będzie uszczelka między kolektor a dwururkę

przy MPI wywalanie kata bym sobie odpuścił, może być problem przy przeglądzie
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Awatar użytkownika
Gibki Staruszek
Maniak
Maniak
Posty: 2693
Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Re: urwany katalizator + wydech

Post autor: Gibki Staruszek »

Ale urwał !!! :mrgreen:
Michauu

Re: urwany katalizator + wydech

Post autor: Michauu »

Wolałbym już zrobić cały układ wydechowy z kolektorem ale właśnie jestem po zakupie części do zawieszenia i to miałem teraz robić a tu taki zonk, gdzie mogę zakupić nowy katalizator bo ten jest już padnięty, i czy można ewentualnie dokupić już taką część rury żeby później połączyć to z LCB?

Gibki Staruszek pisze:Ale urwał !!! :mrgreen:

a no urwał :razz: miałem pęknięty wieszak środkowy http://www.englishcars.pl/?productID=157 i wisiał tłumik tylko na 2 gumach i nie wytrzymały kolejnego garba, nie wiecie gdzie można dokupić takowe
Załączniki
Zdjęcie0133.jpg
Zdjęcie0133.jpg (172.85 KiB) Przejrzano 2525 razy
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: urwany katalizator + wydech

Post autor: Sadam »

nie, jak chcesz lcb to tylko całość wchodzi w grę, tylko byle taie z gniazdem na sonde lambda
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Michauu

Re: urwany katalizator + wydech

Post autor: Michauu »

No to wychodzi na to że trzeba silnik wyjmować do LCB a to wiąże się ze sporym wydatkiem, więc odpuszczam na tą chwile, to teraz sadam ile może kosztować rurka + katalizator, a ile sama rurka do połączenia z wydechem. Przeglądy i tak jakoś się załatwi :wink:
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: urwany katalizator + wydech

Post autor: Sadam »

nie trzeba wyjmować silnika do lcb, rurka 300, kat chyba drugie tyle, jutro posprawdzam i napisze Ci PW
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: urwany katalizator + wydech

Post autor: flapjck1 »

do wymiany kolektora nie trzeba wyjmowac silnika,

koszt kolektora to tak jak zapodales w lince ( dobry jest, z gniazdem pod sonde ), do tego wydech za okolo 600-700 cos tanszego

co do reakcji silnika na wyjecie kata - do ogarniecia - jedyny problem to rzeczywiscie diagnosta - ale z nimi to roznie bywa, mozna zaryzykowac :D
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: urwany katalizator + wydech

Post autor: se7ven »

Są dwa wyjścia:
- wspawać rurę przelotową w katalizator (a w pustą powierzchnię upchać watę mineralną)
- dokupić łącznik a stary katalizator montować do przeglądu
Michauu

Re: urwany katalizator + wydech

Post autor: Michauu »

Tłumika bym nie wymieniał wygląda dobrze no i myślę że taki za 700 był by gorszy bo jest remus http://produkt.remus.at/php/index.php?c ... Motor=1624 ponad 300Eu, a co do lcb to ten co podałem chyba ma gniazdo pod sondę, pytanie tylko czy ten maniflow różni się dużo jakością? cena o 100 drożej , no i pozostaje kwestia katalizatora czy bez czy nowy jak sadam znajdziesz odpowiedni to podeślij na pw :smile:
se7ven pisze:Są dwa wyjścia:
- wspawać rurę przelotową w katalizator (a w pustą powierzchnię upchać watę mineralną)
- dokupić łącznik a stary katalizator montować do przeglądu

pierwsza opcja odpada ten co mam kat jest totalnie padnięty sama ruda gdzie nie dotkniesz tam się sypie a druga też ryzykowna tyle że przegląd zawsze można jakoś załatwić :grin:
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: urwany katalizator + wydech

Post autor: se7ven »

Nawet bez króćca sondy dasz radę bo można wspawać gniazdo (koszt ok. 15zł+robota?)
Sypie się całość czy tylko te zewnętrzne blachy?
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: urwany katalizator + wydech

Post autor: flapjck1 »

calosc, flansze tez sa pokorodowane
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Michauu

Re: urwany katalizator + wydech

Post autor: Michauu »

Tak sypią się i jestem za opcją bez katalizatora, a jakiej reakcji mogę się spodziewać ze strony silnika? i czy wyregulowanie to ciężka sprawa :?:
Załączniki
Zdjęcie0139.jpg
Zdjęcie0139.jpg (66.32 KiB) Przejrzano 2471 razy
Zdjęcie0138.jpg
Zdjęcie0138.jpg (66.39 KiB) Przejrzano 2471 razy
Awatar użytkownika
Gibki Staruszek
Maniak
Maniak
Posty: 2693
Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Re: urwany katalizator + wydech

Post autor: Gibki Staruszek »

Odkopałem swój katalizator ... jest całkiem w dobrym stanie ... nic sie z niego nie sypie , blacha osłonowa cała , lekko zrudziały ale mocny. zrobię foto jak chcesz.

Ps. Może wymień gruchy jak tak szorujesz ...
ODPOWIEDZ