Witek pisze:Witam
Nie wiem jak to będzie po polsku, ale czy w eSce i JCW występuje efekt torque steering (kierowanie momentem ) i czy jest on znaczący, czy raczej pomijalny
Dziękuję za informacje.
W.
a co to znaczy "kierowanie momentem" ?
Witek pisze:Witam
Nie wiem jak to będzie po polsku, ale czy w eSce i JCW występuje efekt torque steering (kierowanie momentem ) i czy jest on znaczący, czy raczej pomijalny
Dziękuję za informacje.
W.
Miniac pisze:Witek pisze:Witam
Nie wiem jak to będzie po polsku, ale czy w eSce i JCW występuje efekt torque steering (kierowanie momentem ) i czy jest on znaczący, czy raczej pomijalny
Dziękuję za informacje.
W.
a co to znaczy "kierowanie momentem" ?
eclipse pisze:a może mi ktoś wyjaśnić dokładne różnice między ASC+T a DSC? bo w instrukcji obie funkcje mają identyczny opis
Miniac pisze:heh dawno tu nie zaglądałem , nie wiedziałem że mamy na forum chodzącą encyklopedię
A tak wracając do "kierowania momentem" - domysliłem się o co chodzi ale strasznie bawią mnie te dosłownie tłumaczenia zwrotów technicznych
Od razu odpowiem Witkowi na pytanie - nie , nie występuje efekt szarpania kierownicą wywołany sciąganiem kół napędowych przy dynamicznym przyspieszaniu (jak to ma miejsce przy większości mocnych aut z napędem przednim). I nie jest to zasługa elektronicznych gadzetów pt. DSC czy ASC+T a raczej bezpośredniego układu kierowniczego zastosowanego w miniaku. Dla pełnego skrętu kół wystarczy 2.5 obrotu kierownicy co eliminuje nerwowe zachowanie układu kierowniczego a mechanizm różnicowy o ograniczonym uślizgu (szpera) montowania jako opcja w model Cooper S pomaga aby oba napędzające koła nie traciły trakcji.
ja_ja pisze:
A więc likwiduję gadżety pt. DSC i ASC+T, montuje "szperę" i mam trakcję, że ha haaaaa wypisujesz androny!
ja_ja pisze:A więc likwiduję gadżety pt. DSC i ASC+T, montuje "szperę" i mam trakcję, że ha haaaaa wypisujesz androny!
Miniac pisze:ja_ja pisze:A więc likwiduję gadżety pt. DSC i ASC+T, montuje "szperę" i mam trakcję, że ha haaaaa wypisujesz androny!
Te zabawki są dla inwalidów drogowych. Jeżeli nie umiesz się bez tego obchodzić nie ma się specjalnie czym chwalić Wszyscy w motosporcie błądzą montując szpery zamiast DSC Miniak ma naprawdę dobrze skonstruowanie zawieszenie i można z powodzeniem jeździć bez elektronicznych kagańców. Uwierz mi na słowo, potrenuj
137jastr - te zabawki którymi się tak wzniecasz działają defensywnie przyhamowując te koło które traci trakcję. Z Twojego opisu wygląda to jak panaceum na wszystko Znam kilka przykładów aut z napędem na przednia oś w których pomimo kontroli trakcji trzeba solidnie powalczyć z kierownicą (sic!). Jeżeli uważasz że w miniaku układ kierowniczy jest mało bezpośredni (jak na auto z napędem przednim to nie mam więcej pytań. Pozdrawiam znawców arkanów motoryzacyjnych. Dobranoc.