Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD

Część forum poświęcona naszym Miniakom. Zanim założysz nowy post, zapoznaj sie z panującymi tu zasadami.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
Konrad K_2
Maniak
Maniak
Posty: 2563
Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD

Post autor: Konrad K_2 »

tylko odpada odprowadzenie ciepła do bagaznika
Awatar użytkownika
Gibki Staruszek
Maniak
Maniak
Posty: 2693
Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD

Post autor: Gibki Staruszek »

Nie ... do bagażnika nic nie leci ... w tylnym panelu , tym pod zderzakiem co go zrobiłeś na gładko wiercisz otwory ... ja bym zrobił jakieś 5 lub 7 szt. wszystkie jednakowe albo środkowy duży a boczne coraz mniejsze , z zagnieceniem brzegów otworów do środka.
Załączniki
o coś takiego ...
o coś takiego ...
otwory.JPG (100.4 KiB) Przejrzano 1217 razy
wiem ...jestem zdolny ... :)
wiem ...jestem zdolny ... :)
bez tytułu.JPG (22.24 KiB) Przejrzano 1216 razy
Awatar użytkownika
klorak
Nowy
Nowy
Posty: 73
Rejestracja: 25 paź 2009, 16:48
Posiadane auto: Mini Special 1100
Lokalizacja: Polkowice

Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD

Post autor: klorak »

Masz dobry pomysł tylko musisz wziąć pod uwagę:
1. że po jakimś czasie będziesz wymieniał blachy bo przegniją
2. aspekt odpowietrzania układu chłodzącego i wydajność pompy
Awatar użytkownika
Gibki Staruszek
Maniak
Maniak
Posty: 2693
Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD

Post autor: Gibki Staruszek »

klorak pisze:Masz dobry pomysł tylko musisz wziąć pod uwagę:
1. że po jakimś czasie będziesz wymieniał blachy bo przegniją
2. aspekt odpowietrzania układu chłodzącego i wydajność pompy


1. Co masz na myśli ? bo nie widzę związku chłodnica-gnicie blach ...
2. Chyba da radę , bo auto jest teraz chłodzone chłodnicą w bagażniku.
Awatar użytkownika
klorak
Nowy
Nowy
Posty: 73
Rejestracja: 25 paź 2009, 16:48
Posiadane auto: Mini Special 1100
Lokalizacja: Polkowice

Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD

Post autor: klorak »

W takim okresie jak teraz deszcz błoto śnieg. Chłodnica będzie załamywała aerodynamike pod podwoziem i będzie coś w rodzaju odkurzacza tylko z wylotem. A co do układu chłodzenia to podobnie rozwiązanie jest w starej skodzie 105 tylko tam jest chłodnica z przodu a silnik z tyłu i właśnie pamiętam że jest zawsze problem z odpowietrzeniem i odprowadzeniem ciepła (często się grzały). A pompa może mieć za mały wydatek do ilości cieczy chłodzącej. Przy spokojnej jeździe problemu może nie być ale przy ostrej prawdopodobnie będzie wzrost temperatury.
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD

Post autor: markfive »

W okolicy tablicy rejestracyjnej (klapa bagaznika) podczas szybkiej jazdy panuje nadciśnienie a więc umieszczony w tym miejscu otwór nie będzie wylotem lecz wlotem powietrza.
Dowód : nawet najmniejsza nieszczelność uszczelki tylnej klapy w mini powoduje silne przedostawanie się do wnętrza smrodu spalin z układu wydechowego.
Czy bierzesz ten fakt pod uwagę ?
Awatar użytkownika
klorak
Nowy
Nowy
Posty: 73
Rejestracja: 25 paź 2009, 16:48
Posiadane auto: Mini Special 1100
Lokalizacja: Polkowice

Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD

Post autor: klorak »

Nie potwierdze tego co piszesz bo moim Minim nawet 5 metrów nie przejechałem i odrazu rozebrałem go do renowacji. A teraz stoi sama karoseria wypiaskowana i czeka.
Awatar użytkownika
Konrad K_2
Maniak
Maniak
Posty: 2563
Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD

Post autor: Konrad K_2 »

klorak pisze:aspekt odpowietrzania układu chłodzącego i wydajność pompy


pompa jest zmieniona, odpowietrzanie jest i z tyłu na chłodnicy i w 2 najwyższych punktach układu , oraz na głowicy.


klorak pisze:Chłodnica będzie załamywała aerodynamike pod podwoziem i będzie coś w rodzaju odkurzacza tylko z wylotem.


w sumie takie było założenie i dlatego jest zabudowana (do zdjęcia jest zdjęta górna pokrywa)


markfive pisze:Czy bierzesz ten fakt pod uwagę ?
tak testowałem to.
poza tym patent jest jest ukradziony z samochodów do driftu. zasysacz powietrza nawet przy wysokich predkosciach przepucha tyle powietrza ze jest "zimno" a zawsze jest wentylator do pomocy
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD

Post autor: markfive »

klorak pisze:Nie potwierdze tego co piszesz bo moim Minim nawet 5 metrów nie przejechałem i odrazu rozebrałem go do renowacji. A teraz stoi sama karoseria wypiaskowana i czeka.


Nie oczekuję od Ciebie potwierdzenia. Post mój skierowany jest do Konrada i dotyczy jego projektu.
Awatar użytkownika
klorak
Nowy
Nowy
Posty: 73
Rejestracja: 25 paź 2009, 16:48
Posiadane auto: Mini Special 1100
Lokalizacja: Polkowice

Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD

Post autor: klorak »

markfive pisze:
klorak pisze:Nie potwierdze tego co piszesz bo moim Minim nawet 5 metrów nie przejechałem i odrazu rozebrałem go do renowacji. A teraz stoi sama karoseria wypiaskowana i czeka.


Nie oczekuję od Ciebie potwierdzenia. Post mój skierowany jest do Konrada i dotyczy jego projektu.


Sorki myślałem że to było skierowane do mnie.
Awatar użytkownika
Konrad K_2
Maniak
Maniak
Posty: 2563
Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD

Post autor: Konrad K_2 »

chodzi ci o taki patent
http://www.mikeydesigns.com/bug/v8-beet ... diator.jpg

rozważałem opcje odwrotnego przepływu powietrza, ale troche poczytałem poeksperymentowałem - kierując odpowiednio powietrze - poza chłodzeniem mozna uzyskać dodatkowy docisk (przy płaskiej podłodze)

http://www.racecaraerodynamics.com/page ... tions.html

http://www.mulsannescorner.com/diffuser5.jpg
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD

Post autor: markfive »

Przy prędkościach z jakimi będzie prawdopodobnie poruszać się mini wiele z tych możliwych do osiągnięcia korzystnych czynników związanych z aerodynamiką raczej nie wystapi.
W/g mnie najbardziej istotne jest zbudowanie skutecznego i wydajnego układu chłodzenia pracującego właściwie nawet przy bezruchu pojazdu lub bardzo niskich prędkościach bez wykorzystywania praw aerodynamiki.
Najlepszym miejscem umieszczenia chłodnicy jest przód. W konstrukcjach typu custom gdzie nie ma "obowiązku" zachowania nienaruszonego stanu fabrycznego można wygospodarować te kilka dodatkowych centymetrów przestrzeni zaraz za atrapą ( przykładowo chłodnica rover metro ma grubość rdzenia ok 1 cm ), czy nawet nieznacznie przedłużyć w tym celu przód auta. Dla silników V -tec przód przedłuzany jest o 10 cm. To jest widoczne, ale 4 - 5 cm dla wielu było by niezauważalne.
Chłodnica z tyłu OK ale będzie miała tam bardzo niekorzystne warunki do pracy. Takie rozwiązania stosowane w autach seryjnych z silnikami z tyłu nie sprawdzały się. Były to silniki o niewielkich mocach a układ i tak nie dawał rady.
W przypadku skody ( silnik z tyłu, chłodnica z przodu) układ ma pojemność prawie 13 litrów płynu. Przy dużych obrotach silnika wydajność wirnikowej pompy wody spada lub utrzymuje się na jednakowym poziomie. Umieszczona z tyłu chłodnica wymagać będzie dwu elektrowentylatorów z których jeden będzie pracował stale zaraz po uruchomieniu silnika. Oba wentylatory muszą pracować również po wyłączeniu silnika i zapłonu do czasu schłodzenia układu.

Nie zamierzam Cię zniechęcać, pracuj nad swoim rozwiązaniem ale nie pomijaj również negatywnych skutków i problemów.
Awatar użytkownika
Gibki Staruszek
Maniak
Maniak
Posty: 2693
Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD

Post autor: Gibki Staruszek »

A gdyby dodał z przodu jeszcze jedną malutką chłodnicę (np. od mpi ) ze stale włączonym małym wentylatorem ?
Awatar użytkownika
Konrad K_2
Maniak
Maniak
Posty: 2563
Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD

Post autor: Konrad K_2 »

z przodu jest intercooler i chłdodnia oleju - wyjasnie dokładnie jak wróce z pracy :-)
Andrews_poz
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 261
Rejestracja: 08 cze 2009, 20:39
Posiadane auto:
Lokalizacja: Poznan

Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD

Post autor: Andrews_poz »

Sorry, jesli cos pominalem, ale przeciez jest mnoswo kontrukcji z chlodnicami z tylu - roof scoop Cie nie interesuje ? Jakos tak mi sie samo narzuca, chyba prostsze od tej Twojej opcji...
Co do aerodynamiki ...:D nie przesadzajmy;)
Most sports only need one ball. Mine takes both.
ODPOWIEDZ