Mini Cooper 1,3 spi
Moderator: flapjck1
Re: Mini Cooper 1,3 spi
Buda na razie daje rade nic nie peka ani nie odpada. Na razie za duzo nie przejechalem wiec chyba jeszcze za wczesnie na awarie.
Wojtek
Wojtek
- Konrad K_2
- Maniak
- Posty: 2563
- Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Mini Cooper 1,3 spi
zajzyj pod wykładzine i od spody czy nie masz pęknięc na "tunelu" ale jak masz dobrze zrobiona bude to nie powinno byc problemu
- Gibki Staruszek
- Maniak
- Posty: 2693
- Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
- Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
Re: Mini Cooper 1,3 spi
Konrad K_2 pisze:zajzyj pod wykładzine i od spody czy nie masz pęknięc na "tunelu" ale jak masz dobrze zrobiona bude to nie powinno byc problemu
A Tobie coś popękało ?
- Konrad K_2
- Maniak
- Posty: 2563
- Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Mini Cooper 1,3 spi
mówie z doświadczenia , ale nie mojego - ja mam niezle zrobioną podłoge
- Gibki Staruszek
- Maniak
- Posty: 2693
- Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
- Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
Re: Mini Cooper 1,3 spi
Konrad K_2 pisze:mówie z doświadczenia , ale nie mojego - ja mam niezle zrobioną podłoge
to dobrze ...
Re: Mini Cooper 1,3 spi
Mini wisi na koziołkach od 3 tygodni i teraz mam pytanie mechanik mowi ze powinienem go odpalac i grzac do 90 stopni raz w miesiącu inaczej na wiosne robimy kolejny remont poza tym zawiecho odpocznie. Jakie jest wasze zdanie. W garazu mam przez calą zime średnio 15 stopni. Pytanie odpalac co miesiac na 20 minut co miesiac czy lepiej nie.
Wojtek
Wojtek
- humin
- Super użytkownik
- Posty: 2321
- Rejestracja: 01 mar 2007, 21:48
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Mini Cooper 1,3 spi
ja tam się nie znam ale jak masz 15st w garażu to w zasadzie jest jak w domu
więc nawet jak nie będziesz odpalał to nie powinno się nic stać wg mnie
więc nawet jak nie będziesz odpalał to nie powinno się nic stać wg mnie
- Konrad K_2
- Maniak
- Posty: 2563
- Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Mini Cooper 1,3 spi
Chudy1970 pisze:...mechanik mowi ze powinienem go odpalac i grzac do 90 stopni raz w miesiącu inaczej na wiosne robimy kolejny remont poza tym zawiecho odpocznie.
To ciekawa teoria.
Czy ktoś może to potwierdzić/rozwinąć?
Profilaktycznie, w zeszłą zimę odpalałem raz na dwa tygodnie, ale nigdy do zagrzania. Teraz mam garaż i 5 stopni w środku. Co robić?
- domino1985
- Wiarus
- Posty: 551
- Rejestracja: 01 paź 2007, 16:23
- Posiadane auto: Mini SPi & Cooper R56N
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Re: Mini Cooper 1,3 spi
Ja zawsze odpalam autka do temp roboczej przy dłuższych postojach, czy to latem czy zimą raz na jakieś 3-4 tygodnie, tak żeby się ciecze po silniku rozeszły i ogólnie by się rozruszał.
Jeden silnik stał mi kiedyś w autku nie ruszanym od ponad roku i stało się tak, że przy rozbiórce miał zardzewiałe tuleje cylindrów...
Akurat dziś byłem odwiedzić Miniaka po miesięcznym przestoju i pięknie odpalił jakbym go zgasił 10 minut wcześniej, pochodził ze 20 minutek, strzeliłem sobie rundkę po placyku i poszedł dalej spać
Jeden silnik stał mi kiedyś w autku nie ruszanym od ponad roku i stało się tak, że przy rozbiórce miał zardzewiałe tuleje cylindrów...
Akurat dziś byłem odwiedzić Miniaka po miesięcznym przestoju i pięknie odpalił jakbym go zgasił 10 minut wcześniej, pochodził ze 20 minutek, strzeliłem sobie rundkę po placyku i poszedł dalej spać
Re: Mini Cooper 1,3 spi
No wiec od poczatku kwietnia smigam znowu miniakiem po okolicy i muszę powiedziec źe problemów źadnych nie ma. Na wiosne oczywiscie była wymiana oleju, filtrów itp oraz smarowanie wszystkiego. Problemy z grzaniem sie skończyły teraz temp nie przekracza 95 stopni, no moze czasami kiedy dluzej jade powyzej 140 dochodzi prawie do 100 ale wystarczy zwolnic do 100 i wszystko wraca do normy. Jedyny problem jak na razie to konieczność wymiany paska od kompressora bo stary sie naciagnął i zaczął piszczeć. Poza tym ostatnie 9000 km bez problemów. A i jeszcze bagnet oleju wymienilem na nowy bo z pod starego olej wypychało pewnie guma uszczelniajaca sparciała albo się wytarła.
Mam nadzieje ze kolejne kilometry będą równieź bez problemów.
To tak gwoli przypomnienia ze mój mini jeszcze źyje:-))
Wojtek
Mam nadzieje ze kolejne kilometry będą równieź bez problemów.
To tak gwoli przypomnienia ze mój mini jeszcze źyje:-))
Wojtek
- se7ven
- Super użytkownik
- Posty: 1532
- Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
- Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: Mini Cooper 1,3 spi
Odkopuję temat bo jest dosyć ciekawy.Chudy1970 pisze: Mam nadzieje ze kolejne kilometry będą równieź bez problemów.
To tak gwoli przypomnienia ze mój mini jeszcze źyje:-))
Wojtek
To Mini zostało sprzedane a nowy właściciel chce doprowadzić auto do ładu i trafiło do mnie.
Najpierw hamownia:
Bez rewelacji 89,2KM/ 6437 i 127Nm / 3710
W całym zakresie obrotów za ubogo.
Wrażenia subiektywmne - auto nie jedzie do 3000 obr.
Relacja co jest w środku nastąpi niebawem.
- Załączniki
-
- Mini Spi Kompresor.jpg (26.82 KiB) Przejrzano 3012 razy
Ostatnio zmieniony 14 mar 2012, 16:14 przez se7ven, łącznie zmieniany 1 raz.
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Mini Cooper 1,3 spi
ni ch... nic nie widać na tym zdjęciu, może lepiej wrzucić gdzieś w oryginalnym rozmiarze skan...
co do mocy to nie jest chyba tragedia - 90KM to okolice Metro Turbo, przy dostrojeniu pewnie trochę się uda jeszcze wycisnąć, no chyba, że pakiet jest szerszy niż "tylko" kompresor, tzn. wałki i inne pierdoły
co do mocy to nie jest chyba tragedia - 90KM to okolice Metro Turbo, przy dostrojeniu pewnie trochę się uda jeszcze wycisnąć, no chyba, że pakiet jest szerszy niż "tylko" kompresor, tzn. wałki i inne pierdoły
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Re: Mini Cooper 1,3 spi
Faktycznie Mini wymieniłem na Saab'a 96 z 1974 roku.
Ze chodzi za ubogo wiem od początku ale nie potrafiłem sobie z tym dać rady. Jeźeli chcesz wiedziec co jest w środku to pytaj chetnie pomogę. Nowy właściciel ma poza tym plik faktur i z nich dowiesz sie co siedzi w silniku.
Czekam w takim razie co z niego wyciśniesz. Ja budowałem mini po raz pierwszy wiec uczylem sie dopiero.
Ale wizualnie jest sliczny nieprawdaź??
Wojtek
Ze chodzi za ubogo wiem od początku ale nie potrafiłem sobie z tym dać rady. Jeźeli chcesz wiedziec co jest w środku to pytaj chetnie pomogę. Nowy właściciel ma poza tym plik faktur i z nich dowiesz sie co siedzi w silniku.
Czekam w takim razie co z niego wyciśniesz. Ja budowałem mini po raz pierwszy wiec uczylem sie dopiero.
Ale wizualnie jest sliczny nieprawdaź??
Wojtek
- monsterk
- Super użytkownik
- Posty: 2082
- Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
- Kontakt:
Re: Mini Cooper 1,3 spi
Coś szału nie ma z tymi osiągami, ciekawi mnie jakie ma osiągi drugi projekt z kompresorem na gążniku z poznania