Wyciek ze zbiorniczka wyrównawczego
Moderator: flapjck1
- gawa
- Swój Człowiek
- Posty: 109
- Rejestracja: 18 lut 2005, 21:07
- Posiadane auto: Mini British Open
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Wyciek ze zbiorniczka wyrównawczego
Jak by nie wywaliło wszystko pod maską jest mokre.
Re: Wyciek ze zbiorniczka wyrównawczego
gawa pisze:Sprawdź, czy węże gumowe są całe?
za godzinkę będę w domu to posprawdzam wszystko bo faktycznie przy kole była kałuża
tylko co dolewać :p u nas są różowe i niebieskie płyny a ja miałem jakiś zielonkawo-żółtawy o ile kojarzę, prawdopodobnie wywaliło tylko ze zbiorniczka a więc musze jeszcze z chłodnicy spuścić tak? i ile mniej więcej wchodzi płynu w obieg
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Wyciek ze zbiorniczka wyrównawczego
w mpi chyba jakies 4,5 litra wchodzi w sumie
plynn po kolorze to najpewniej jedno z tanszych uniwersalnych "prestone" ktore jest mieszalne ze wszystkim
kup petrygo albo borygo zielone i bedzie git
plynn po kolorze to najpewniej jedno z tanszych uniwersalnych "prestone" ktore jest mieszalne ze wszystkim
kup petrygo albo borygo zielone i bedzie git
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Re: Wyciek ze zbiorniczka wyrównawczego
Ok pogrzebałem przy nim troszkę i pewne jest że zbiornik nie przepuszcza wymontowany i sprawdzone wrzątkiem, gumy też ładnie wyglądają, chociaż troszkę mogło pocieknąć bo kiepski zacisk na dolnym wężu. No to pozostaje kwestia czy to termostat czy wiatrak, niestety dotarłem po18 do domu i sklep był zamknięty więc nie kupiłem płynu, jutro zakupię i wypróbuję sposób Gibkiego
Ale mam do was lamerskie pytanie gdzie się znajduje termostat, tak z grubsza oglądając nie znalazłem
Ps. To jest moje pierwsze auto i pierwsze naprawy
Ale mam do was lamerskie pytanie gdzie się znajduje termostat, tak z grubsza oglądając nie znalazłem
Ps. To jest moje pierwsze auto i pierwsze naprawy
- Załączniki
-
- Zdjęcie0217.jpg (113.84 KiB) Przejrzano 1512 razy
-
- Zdjęcie0215.jpg (67.95 KiB) Przejrzano 1512 razy
-
- Zdjęcie0214.jpg (95.86 KiB) Przejrzano 1512 razy
- gawa
- Swój Człowiek
- Posty: 109
- Rejestracja: 18 lut 2005, 21:07
- Posiadane auto: Mini British Open
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Wyciek ze zbiorniczka wyrównawczego
termostat
- Załączniki
-
- Mini_Workshop_Maunal_Eng3.jpg (78.16 KiB) Przejrzano 1498 razy
-
- Mini_Workshop_Maunal_Eng.jpg (70.22 KiB) Przejrzano 1498 razy
-
- 1Mini_Workshop_Maunal_Eng2.jpg (80.86 KiB) Przejrzano 1498 razy
pozdrawiam
Waldek
601348937
Waldek
601348937
- Gibki Staruszek
- Maniak
- Posty: 2693
- Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
- Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
Re: Wyciek ze zbiorniczka wyrównawczego
o tu się schował
Re: Wyciek ze zbiorniczka wyrównawczego
Oo wielkie dzięki, ale teraz nasuwa mi się pyt. czy czujnik w obudowie termostatu to ta pomarańczowa kostka przy termo?
- Gibki Staruszek
- Maniak
- Posty: 2693
- Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
- Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
Re: Wyciek ze zbiorniczka wyrównawczego
to ta kostka(choć nie miałem mpi). odepnij ją ,odpal bryke na chwile i zobacz czy wentylator chodzi czy nie.
Ja osobiście obstawiam walnięty czujnik.
Ja osobiście obstawiam walnięty czujnik.
Re: Wyciek ze zbiorniczka wyrównawczego
Ok dziś odłączyłem czujnik, odpaliłem samochód na jakieś 30 sek i wentylator nie chodził
Ps. Zrobiłem też drugą próbę dolałem płynu odpaliłem samochód, pozostawiłem na luzie i czekałem po około 4 min silnik zrobił się ciepły i zaczęła nagrzewać się chłodnica po następnych 2 min już zaczynała delikatnie parować temp. Przekroczyła czarną kreskę a wentylator nie załączył się.
Znajomy podjechał i podpieliśmy na któtko i jednak pracuje wentylator
Ps. Zrobiłem też drugą próbę dolałem płynu odpaliłem samochód, pozostawiłem na luzie i czekałem po około 4 min silnik zrobił się ciepły i zaczęła nagrzewać się chłodnica po następnych 2 min już zaczynała delikatnie parować temp. Przekroczyła czarną kreskę a wentylator nie załączył się.
Znajomy podjechał i podpieliśmy na któtko i jednak pracuje wentylator
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Wyciek ze zbiorniczka wyrównawczego
no to może to być obwód wentylatora - w pierwszej kolejności sprawdzić można przekaźnik pod maską po prawej stronie przy samym podszybiu - jeden jest na pewno od wentylatora, który teraz nie pamiętam (taki sześcian - kolor żółty, chyba, że były zmieniane)
wyjmij każdy z nich posprawdzaj jak styki, przeczyść, włóż na miejsce i spróbuj jeszcze raz sztuczkę z czujnikiem
będzie działać to wiesz gdzie problem leży (możesz wtedy wyjmować je pojedynczo i jak się znów wyłączy wentylator to będziesz wiedział który przekaźnik za niego odpowiada)
nie zadziała to jeszcze możesz sprawdzić działanie przekaźników - generalnie zasada jest taka:
-jednym kabelkiem wchodzi prąd wzbudzający
-drugim łapie masę
jeśli jest sprawny to przekaźnik pstryknie i po podłączeniu do prądu i pomiędzy dwoma pozostałymi pinami będzie przejście
na samym przekaźniku na górze powinien być schemat który pin jest od czego (na schemacie są numerki oznaczające piny, przy samych pinach znajdziesz te same numerki)
z tego co pamiętam prąd wzbudzający przekaźnik wchodzi pinem 30 a wychodzi chyba 87, ale tu już głowy nie dam, w każdym razie układ mają taki jak na rysunku
30 to ten pionowy, a masa musi być podpięta do poziomego na samym dole (na przeciwległym boku), wtedy między bocznymi powinno być przejście
nie wiem na ile ogarniasz elektrykę, ale jest to proste jak ... tylko tak strasznie brzmi
potrzebne Ci będą - aku, kabelki i próbniczek elektryczny i z takim zestawem pół auta można sprawdzić w zasadzie
wyjmij każdy z nich posprawdzaj jak styki, przeczyść, włóż na miejsce i spróbuj jeszcze raz sztuczkę z czujnikiem
będzie działać to wiesz gdzie problem leży (możesz wtedy wyjmować je pojedynczo i jak się znów wyłączy wentylator to będziesz wiedział który przekaźnik za niego odpowiada)
nie zadziała to jeszcze możesz sprawdzić działanie przekaźników - generalnie zasada jest taka:
-jednym kabelkiem wchodzi prąd wzbudzający
-drugim łapie masę
jeśli jest sprawny to przekaźnik pstryknie i po podłączeniu do prądu i pomiędzy dwoma pozostałymi pinami będzie przejście
na samym przekaźniku na górze powinien być schemat który pin jest od czego (na schemacie są numerki oznaczające piny, przy samych pinach znajdziesz te same numerki)
z tego co pamiętam prąd wzbudzający przekaźnik wchodzi pinem 30 a wychodzi chyba 87, ale tu już głowy nie dam, w każdym razie układ mają taki jak na rysunku
30 to ten pionowy, a masa musi być podpięta do poziomego na samym dole (na przeciwległym boku), wtedy między bocznymi powinno być przejście
nie wiem na ile ogarniasz elektrykę, ale jest to proste jak ... tylko tak strasznie brzmi
potrzebne Ci będą - aku, kabelki i próbniczek elektryczny i z takim zestawem pół auta można sprawdzić w zasadzie
- Załączniki
-
- prz.jpg (2.6 KiB) Przejrzano 1409 razy
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
- Gibki Staruszek
- Maniak
- Posty: 2693
- Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
- Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
Re: Wyciek ze zbiorniczka wyrównawczego
a bezpiecznik od wentylatora sprawdziłeś ?
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Wyciek ze zbiorniczka wyrównawczego
Gibki Staruszek pisze:a bezpiecznik od wentylatora sprawdziłeś ?
też prawda, zapomniałem że w MPI jest trochę więcej niż kilka bezpieczników
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Re: Wyciek ze zbiorniczka wyrównawczego
Gibki Staruszek pisze:a bezpiecznik od wentylatora sprawdziłeś ?
Nie dziś po pracy sprawdzę bezpiecznik i przeczyszczę przekaźnik, a z tą elektryką to u mnie nie za bardzo, ale jak będzie trzeba to się zrobi
Już Sprawdzone i faktycznie bezpiecznik walnięty jutro zakupię i wymienię, mam nadzieję że na tym się zakończy
- Gibki Staruszek
- Maniak
- Posty: 2693
- Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
- Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
Re: Wyciek ze zbiorniczka wyrównawczego
piwo widzę ...
Re: Wyciek ze zbiorniczka wyrównawczego
Gibki Staruszek pisze:piwo widzę ...
No należy ci się, problem rozwiązany