Witam wszystkich FORUMOWICZOW od wczoraj jestem szczesliwym posiadaczem Mini z 1985 roku z silnikiem 1300ccm3 jest troszeczke w nim do dopiwszczenia a mianowicie nie mam deski "rozdzielczej" (pod liczniki) i nie wiem jaka byla w tych modelach i nie moge znalesc moze macieprzykladowe zdjecie srodka mini z tego roku schematy tutaj na forum znalazlem
Pipi pisze:...od wczoraj jestem szczesliwym posiadaczem Mini z 1985 roku z silnikiem 1300ccm3 ...
To jeszcze pewnie pare dni bedziesz szczęśliwym posiadaczem. Później zacznie się ogarnianie auta czyli czas mniej sczęśliwy chociaż też dajacy wiele radości
Dobrze było by zrobić foto z widokiem na "deskę" kierownicę itd. W 1985 roku miniaki nie były wyposazone w silniki 1275. Najpierw trzeba więc ustalić z którego okresu jest auto. Do 1984 miniaki na kołach 10 cali miały zegary na środku tzw "jajo" z centralnym predkościomierzem i dwoma małymi zegarami po bokach temperatury i ciśnienia oleju. 1985 może mieć przed kierownicą zestaw dwu zegarów w obudowie z tworzywa. Wnętrze wnęki pod podszybiem nad poziomą półką deski osłoniete było dopasowanymi czarnymi elementami wykonanymi z twardej tektury oklejonej czymś w rodzaju winylu. Nie było w tych samochodach deski znanej z późniejszych dużo nowszych wersji cooper.
W Twoim przypadku możliwe że rocznik sie zgadza ale był wymieniany silnik.
Wiecie co do szczesliwego posiadacza mini to mysle ze mi to zostanie poniewaz lubie grzebac sie w garazu markfive masz racje w 85' byly inne silniki bo moj jest zmieniony na 1300ccm3 (tak mi wiadomo ale jeszcze an tyle sie nie znam) ale to zrobil poprzedni wlasciciel... Dzieki za zdjecia wlasnie ja mam taki licznik jeszcze w czesciach znalazlem oddzielnie maly liczniczek pokazujacy stan naladowania akumulatora to jest tak oryginalnie czy nie bo nie wiem czy zakladac [/b]
Załączniki
Wnetrze jakie teraz jest i chce zrobic takie jak bylo oryginalnie tylko ze jeszcze nie wiem jak oryginal wygladal
2.jpg (83.47 KiB) Przejrzano 2476 razy
Moje Mini mam do niego jeszcze halogeny gdzie moim zdaniem ladniej wyglada co niedlugo je zaloze :)
1.jpg (109.25 KiB) Przejrzano 2476 razy
34.jpg (85.04 KiB) Przejrzano 2470 razy
Ostatnio zmieniony 05 lut 2011, 23:20 przez Pipi, łącznie zmieniany 1 raz.
Oto silnik (powiedziano mi ze to jest 1300ccm3) moim zdaniem brak zbiorniczka wyrownawczego do chlodnicy i filtra powietrza... czy cos jeszcze to prosze o napisanie
Masz niezłego farta. Już po pierwszych zdjęciach zauważyłem kierownicę z Metro MG. Jest bardzo prawdopodobne, że silnik 1,3 również pochodzi z tego źródła. Nie musi tak być bo charakterystyczny element - aluminiowa pokrywa zaworów to rzecz którą można zdobyc i założyc do każdego silnika. Ale fakt jest to silnik 1275 z Metro. W serii to 61-63 KM a jeżeli jest to MG to więcej 71-74 KM. Nie ma obudowy filtra powietrza bo z Metro MG nie miesci się w całości pod maską miniaka a z Metro 1000 tez nie pasuje bo inny jest wlot powietrza do gaźnika. Potrzebna była by obudowa z gaźnikowej wersji 1275 Mini Cooper.
to sie ciesze ze mam w miare doby samochod a co do jazdy to jeszcze nie jezdzi jak 75KM poniewaz nie mam filtra powietrza i za duza dawke powietrza dostaje i sie dusi tylko on jest chyba na jednym gazniku. Co do obudowy to filtra to mam dwie takie okragle dzisiaj je zaloze i wa zdjecia wysle... W waszych mini tez czasami bieg wteczny wyskakuje?? narazie chce zrobic sridek zblizony do oryginalnego i szukam szukam informacji