Amortyzatory

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Amortyzatory

Post autor: Sadam »

wg wykresu który dziś widziałem te nowego typu są bardzo podobne do oryginału, starego typu subiektywnie były nawet trochę mięksiejsze (ale nie czerwone tylko brązowe) także takie o mniejszej twardości

a co do montażu hi-low to i tak jest to fajny patent warty założenia, zawsze można mniej lub bardziej podnieść/obniżyć auto i przede wszystkim równo ustawić
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
goora

Re: Amortyzatory

Post autor: goora »

Wznowie troche dyskusje. Bikopur ma już nowe gruszki w sprzedaży. Wie ktoś może czy poprawili elementy konstrukcyjne gruchy, żeby nie było cudowania z hi lowami? Może kupił już ktoś nowe?
MaCk_Willys

Re: Amortyzatory

Post autor: MaCk_Willys »

ok mineło już troche czasu, może ktoś napisać jak te nowe gruchy spisują się na aucie?
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Amortyzatory

Post autor: Sadam »

testują się statycznie, zima niestety i auto nie jeździ

w drugim założone na tył też stoją w garażu, choć chwilę pojeździły generalnie ok, porównując ze sprężynami troszkę twardsze, ale tył lżejszy także też pod inną masą pracują
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
MaCk_Willys

Re: Amortyzatory

Post autor: MaCk_Willys »

Sadam pisze:testują się statycznie, zima niestety i auto nie jeździ

w drugim założone na tył też stoją w garażu, choć chwilę pojeździły generalnie ok, porównując ze sprężynami troszkę twardsze, ale tył lżejszy także też pod inną masą pracują


a jak założyłeś na przód bez hi-low to auto bardzo wysoko stoi ?
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Amortyzatory

Post autor: Sadam »

dopracowywałem ten temat i trzeba te z pierwszej serii skrócić o 8mm i wtedy ok będą, zakładane mam z hilowami ale robiłem pomiary jak to będzie wyglądać ze standardowym stożkiem i na chwilę je tak zakładałem nawet
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
MaCk_Willys

Re: Amortyzatory

Post autor: MaCk_Willys »

a do tej nowszej wersji gruszek pasują już podróby hilow?

chce zamontować te gruchy na przód, a na tył dać normalne gumowe czy taka opcja będzie dobrze grać ze sobą?
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Amortyzatory

Post autor: Sadam »

tak pasują, jak masz hilowy to generalnie nie będzie kuku
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Awatar użytkownika
Austin
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 179
Rejestracja: 19 kwie 2006, 13:31
Posiadane auto: Mini Cooper SPI
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Amortyzatory

Post autor: Austin »

Witam!

Też jestem na etapie wymiany całego zawieszenia i oprócz gruszek interesują mnie inne elementy z tej firmy.
Czy ktoś stosował inne ich rozwiązania?
A poniżej nowe gruchy...

Strona producenta
I o to chodzi, i o to chodzi...
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Amortyzatory

Post autor: flapjck1 »

zasadniczo poza mocowaniami wozka przedniego ( jak juz robic to na "sztywno" ) wszystko warte polecenia
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Amortyzatory

Post autor: Sadam »

flapjck1 pisze:zasadniczo poza mocowaniami wozka przedniego ( jak juz robic to na "sztywno" ) wszystko warte polecenia


z mocowań wózka ewentualnie podkładki pod śruby główne, łezki i łapy które nie mają elementu metalowego słabo się sprawdzają

tulejki są ok, ale czerwone, bo żółte za twarde i szlag je trafia momentalnie
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Amortyzatory

Post autor: flapjck1 »

mam w roverze zolte poli w zawieszeniu - ponad poltora roku jazdy, okolo 50tys km , zero luzow

w miniaku tez mam od ponad roku, ale on malo w sumie jezdzi wiec nie wiem czy to miarodajne
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
Austin
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 179
Rejestracja: 19 kwie 2006, 13:31
Posiadane auto: Mini Cooper SPI
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Amortyzatory

Post autor: Austin »

Witam!

Dzięki za info. Mocowania wózka mam na sztywno a reszta chciałbym żeby była "bardziej wytrzymała".
Sadam co to znaczy "szlag je trafia momentalnie"?

Pozdrawiam
I o to chodzi, i o to chodzi...
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Amortyzatory

Post autor: Sadam »

zastrzegam, że mówię tu o dolnym wahaczu, krańce popękały już po miesiącu (po ogarnięciu całego zawieszenia - czyli nie było nigdzie luzów), poprzedni komplet też został skatowany - tulejka metalowa latała w gumce jak żyd po pustym sklepie...

czerwone spisują się lepiej wg. moich obserwacji - są bardziej elastyczne, czyli na nasze drogi lepsze

flap - Rover to nie miniak i przypuszczam że troszkę bardziej komfortowe zawieszenie ma...
pewnie przy założeniu wszystkiego nowego i świeżych gruszek, albo najlepiej sprężyn wytrzymały dłużej - jednak jak dostaną solidnie w kość to mają tendencję do nie wracania do swoich normalnych kształtów - czerwone pod tym kątem są bardzo fajne
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Awatar użytkownika
Austin
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 179
Rejestracja: 19 kwie 2006, 13:31
Posiadane auto: Mini Cooper SPI
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Amortyzatory

Post autor: Austin »

Witam!

No to dziękuję za informację. Myślałem, że lepsze będą żółte...
A poniżej info w sprawie kolorów ( jak ktoś nie wie...)

Czym różnią się tuleje czerwone od żółtych?

Kolor CZERWONY - twardość ok 80 ShA - elementy zawieszenia mają twardość zbliżoną do oryginalnych tulei metalowo-gumowych. Wytrzymałość POLIURETANU jest jednak wielokrotnie większa, a unikalne właściwości gwarantują długoletni komfort jazdy. Produkty czerwone zalecamy wszystkim "normalnym" użytkownikom samochodów, którzy oczekują poprawy stabilności oraz lepszego prowadzenia pojazdu. Dajemy 2 lata gwarancji, mając pewność, iż w tym czasie nasze produkty będą doskonale spełniały swoje zadania.
Kolor ŻÓŁTY - twardość ok 90 ShA - zalecana do pojazdów sportowych, tuningowanych (np. obniżanych). Zawieszenie staje się dużo sztywniejsze, co przy większych prędkościach ma istotne znaczenie.


Info ze strony producenta.

Pozdrawiam
I o to chodzi, i o to chodzi...
ODPOWIEDZ