Amatorski Puchar Mini Classic 2011
Moderator: flapjck1
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Amatorski Puchar Mini Classic 2011
harmonogram zawodow
1 eliminacja - 4 czerwiec - Biała Podlaska classicauto cup
2 eliminacja - 9-10 lipiec - Poznań youngtimer party
3 eliminacja - 20 sierpień - Biłgoraj
4 eliminacja / finał - 17 wrzesień - Radom MRW
1 eliminacja - 4 czerwiec - Biała Podlaska classicauto cup
2 eliminacja - 9-10 lipiec - Poznań youngtimer party
3 eliminacja - 20 sierpień - Biłgoraj
4 eliminacja / finał - 17 wrzesień - Radom MRW
Ostatnio zmieniony 25 mar 2011, 23:14 przez flapjck1, łącznie zmieniany 1 raz.
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
-
- Super użytkownik
- Posty: 1632
- Rejestracja: 04 lip 2006, 20:17
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: W-wa
Re: Amatorski Puchar Mini Classic 2011
Czy dobrze rozumiem, że w 2 pierwszych eliminacjach nie startują MINI gdyż są to imprezy Youngtimerów i roczniki 2000+ są raczej średnio dopuszczalne??
Świetny dobór! ale z drugiej strony jest to APMC więc nie mam się do czego przyczepić...
Świetny dobór! ale z drugiej strony jest to APMC więc nie mam się do czego przyczepić...
- Konrad K_2
- Maniak
- Posty: 2563
- Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Amatorski Puchar Mini Classic 2011
AleXander pisze:Czy dobrze rozumiem, że w 2 pierwszych eliminacjach nie startują MINI gdyż są to imprezy Youngtimerów i roczniki 2000+ są raczej średnio dopuszczalne??
Świetny dobór! ale z drugiej strony jest to APMC więc nie mam się do czego przyczepić...
swapy tez to wyklucza....
- monsterk
- Super użytkownik
- Posty: 2082
- Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
- Kontakt:
Re: Amatorski Puchar Mini Classic 2011
Dajcie jakierś sensowne propozycję, a póżniej lament
Najpierw pogadajcie z organizatorami imprez i się należało by dowiedzieć jak podejdą do tematu
Najpierw pogadajcie z organizatorami imprez i się należało by dowiedzieć jak podejdą do tematu
-
- Super użytkownik
- Posty: 1632
- Rejestracja: 04 lip 2006, 20:17
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: W-wa
Re: Amatorski Puchar Mini Classic 2011
Michal, bez takich tekstow... Kto Ci tu lamentuje??
Przyjalem terminarz do wiadomosci i napisalem ze jest to APMC wiec nie mam sie do czego przyczepic, czy cos jest niezrozumiale? Przyjade na te 2 eliminacje bardzo chetnie jako widz.
Ciesze sie ze jest grupa osob ktora sie tym zajmuje i chwala jej za to! Tylko jak sobie wyobrazasz sensowne propozycje w momencie kiedy niewiadomo kto i kiedy wymysla regulamin i harmonogram?
Do Twojej wiadomosci napisalem do ClassicAuto czy dopusciliby w ramach tej konkretnej eliminacji MINI bo jest to czesc pucharu APMC...
Przyjalem terminarz do wiadomosci i napisalem ze jest to APMC wiec nie mam sie do czego przyczepic, czy cos jest niezrozumiale? Przyjade na te 2 eliminacje bardzo chetnie jako widz.
Ciesze sie ze jest grupa osob ktora sie tym zajmuje i chwala jej za to! Tylko jak sobie wyobrazasz sensowne propozycje w momencie kiedy niewiadomo kto i kiedy wymysla regulamin i harmonogram?
Do Twojej wiadomosci napisalem do ClassicAuto czy dopusciliby w ramach tej konkretnej eliminacji MINI bo jest to czesc pucharu APMC...
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Amatorski Puchar Mini Classic 2011
eee mysle ze jesli chodzi o CA Cup to sie uda cos nakrecic
moze byc gorzej z YTP ale po dwoch ostatnich latach bylo chyba jasne ze zrobimy kolejny gig tam a z kolei oni maja takie zasady jakie maja
co do swapow, jak ktos bedzie chcial przyjechac to stane na glowie i zalatwie mu to zeby mogl wystartowac, niezaleznie na ktorej edycji
moze byc gorzej z YTP ale po dwoch ostatnich latach bylo chyba jasne ze zrobimy kolejny gig tam a z kolei oni maja takie zasady jakie maja
co do swapow, jak ktos bedzie chcial przyjechac to stane na glowie i zalatwie mu to zeby mogl wystartowac, niezaleznie na ktorej edycji
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- humin
- Super użytkownik
- Posty: 2321
- Rejestracja: 01 mar 2007, 21:48
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Amatorski Puchar Mini Classic 2011
flapjck1 pisze:(...) to stane na glowie (...)
nie mogę się doczekać
- Konrad K_2
- Maniak
- Posty: 2563
- Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Amatorski Puchar Mini Classic 2011
humin pisze:flapjck1 pisze:(...) to stane na glowie (...)
nie mogę się doczekać
to mnie zmobilizował
- Beny
- Super użytkownik
- Posty: 2373
- Rejestracja: 08 maja 2005, 20:57
- Posiadane auto: Mini '76 1300, mini van, mini kombi
- Lokalizacja: Kraków
Re: Amatorski Puchar Mini Classic 2011
z tego co wiem, to swapy mogą pojechać wszystkie eliminacje,
a co do nowych Mini, to w APMC jak nazwa wskazuje nie ma miejsca na nowe Miniaki,
ale przecież robimy dwie własne imrpezy na, które przyjezdża coraz więcej nowych, więc wszyscy "kibicujemy " żeby Nowe Miniaki się zorganizowały i te dwie eliminacje pojechały w dużej liczbie, to może być świetny początek dla Pucharu Mini.
Macie o tyle łatwiej, że dwie imprezy dla Was już są, wystarczy przyjechać, co przecież się dzieje!
pozdrawiam
a co do nowych Mini, to w APMC jak nazwa wskazuje nie ma miejsca na nowe Miniaki,
ale przecież robimy dwie własne imrpezy na, które przyjezdża coraz więcej nowych, więc wszyscy "kibicujemy " żeby Nowe Miniaki się zorganizowały i te dwie eliminacje pojechały w dużej liczbie, to może być świetny początek dla Pucharu Mini.
Macie o tyle łatwiej, że dwie imprezy dla Was już są, wystarczy przyjechać, co przecież się dzieje!
pozdrawiam
Mini Countryman Cooper S ALL4 R60 2011
Fiat X1/9 1974, 1300 - w trakcie remontu
Opel Manta B 1979
Fiat X1/9 1974, 1300 - w trakcie remontu
Opel Manta B 1979
Re: Amatorski Puchar Mini Classic 2011
4 czerwiec, mnie nie ma więc szkoda, nowe miejsce, nowe wyzwania
wypadnięcie Miedzianej Góry to porażka na max, wiem że niektórzy nie lubią
szkoda sielpi i historycznej miedzianki
a co z wynajęciem toru pomysł padł?? małe zainteresowanie??? czy co???
wypadnięcie Miedzianej Góry to porażka na max, wiem że niektórzy nie lubią
szkoda sielpi i historycznej miedzianki
a co z wynajęciem toru pomysł padł?? małe zainteresowanie??? czy co???
sądu nie ma... ale wyrok wydany na wieczność, z ogólnego też mnie wyrzucą;-)
- gadzio
- Swój Człowiek
- Posty: 240
- Rejestracja: 25 lut 2008, 18:32
- Posiadane auto: austin rover red hot
- Lokalizacja: Opole/Lipnica Mur.
Re: Amatorski Puchar Mini Classic 2011
Ja zapewne i tak tylko w Biłgoraju sie w tym roku pojawie... lepsze to niz nic myslę jakby to zrobic zeby chociaz jeszcze jedną eliminacje zaliczyc ale będzie cieżko
-
- Super użytkownik
- Posty: 1632
- Rejestracja: 04 lip 2006, 20:17
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: W-wa
Re: Amatorski Puchar Mini Classic 2011
czestermo pisze:wypadnięcie Miedzianej Góry to porażka na max, wiem że niektórzy nie lubią szkoda sielpi i historycznej miedzianki a co z wynajęciem toru pomysł padł?? małe zainteresowanie??? czy co???
Zgadzam sie ze Miedziana powinna byc. Jest (byla) to fajna tradycja
Beny, co z Twoimi bunczucznymi zapowiedziami Mini Track Day w Kielcach? Pisalem do Ciebie w zeszlym roku (glownie bez odpowiedzi), pisalem ze chce sie w to bawic i chetnie pomoge, mowiles ze jestes po slowie z Dealerem, ze masz zielone swiatlo z Automobilklubu... i co? Jedyne na co teraz Cie stac to tekst "nie ma miejsca na nowe MINI"? Gratz;)
Z reszta... whatever. Jako widz przyjade i wam zdjecia i filmiki pokrece:)
- Beny
- Super użytkownik
- Posty: 2373
- Rejestracja: 08 maja 2005, 20:57
- Posiadane auto: Mini '76 1300, mini van, mini kombi
- Lokalizacja: Kraków
Re: Amatorski Puchar Mini Classic 2011
Alek,
wychodzi na to że w tym roku Miedzianka wypada,
własnej imprezy dla Mini nie jestem w stanie sam zrobić, mam trochę mało czasu w tym roku, a imprezy z minimalnym budżetem 7.000 nie zaryzykuję brac na siebie,
broni nie składam, wiem, że:
1. Automobilklub może nam wynająć tor, sędziów, pomiar czasu, to kwestia podjechania do Kielc i ustalenia możliwego terminu.
2. możliwość zrobienia własnej imprezy mamy wtedy gdy połączymy ferkwencje klasyków i możliwości Nowych Mini.
3. Najlepszą możliwością wsparcia jest przekonanie któregoś dealera, że to dla niego świetna reklama za minimalne pieniążki - dealer zabezpiecza finanse, a frekwencja na poziomie 60 - 70 aut powoduje że impreza bilnasuje się na zero.
4. W tym roku Mini wraca do rajdów, więc jest chyba dobry moment żeby zaczać rozmawiać o corocznej imprezie Mini Track Day
ps. - na Miedzince będa dwie eliminacje Classicauto Cup więc ... chyba warto przyjechać, ja póki co mam zbyt młode auto
wychodzi na to że w tym roku Miedzianka wypada,
własnej imprezy dla Mini nie jestem w stanie sam zrobić, mam trochę mało czasu w tym roku, a imprezy z minimalnym budżetem 7.000 nie zaryzykuję brac na siebie,
broni nie składam, wiem, że:
1. Automobilklub może nam wynająć tor, sędziów, pomiar czasu, to kwestia podjechania do Kielc i ustalenia możliwego terminu.
2. możliwość zrobienia własnej imprezy mamy wtedy gdy połączymy ferkwencje klasyków i możliwości Nowych Mini.
3. Najlepszą możliwością wsparcia jest przekonanie któregoś dealera, że to dla niego świetna reklama za minimalne pieniążki - dealer zabezpiecza finanse, a frekwencja na poziomie 60 - 70 aut powoduje że impreza bilnasuje się na zero.
4. W tym roku Mini wraca do rajdów, więc jest chyba dobry moment żeby zaczać rozmawiać o corocznej imprezie Mini Track Day
ps. - na Miedzince będa dwie eliminacje Classicauto Cup więc ... chyba warto przyjechać, ja póki co mam zbyt młode auto
Mini Countryman Cooper S ALL4 R60 2011
Fiat X1/9 1974, 1300 - w trakcie remontu
Opel Manta B 1979
Fiat X1/9 1974, 1300 - w trakcie remontu
Opel Manta B 1979
Re: Amatorski Puchar Mini Classic 2011
W Bialej sie pojawie mam nadzieje ze juz skoncze mini do tego czasu ale szkoda ze tylko jako widz a nie uczestnik
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
rychlo w czas
WSTĘP
OKREŚLENIE CHARAKTERU I IDEI RYWALIZACJI W APMC
Czym jest Amatorski Puchar Mini Classic i dla kogo jest przeznaczony
Idea APMC (Amatorskiego Pucharu Mini Classic) jest dość odległa od traktowania samochodów Mini wyłącznie jako pojazdów zabytkowych z ubiegłego stulecia, których naturalnym obecnie środowiskiem winny być sale muzeum motoryzacji. Puchar Mini to impreza amatorska, której celem jest podnoszenie umiejętności w prowadzeniu samochodu, sportowa rywalizacja w bezpiecznych warunkach oraz budowanie wzajemnych, przyjacielskich relacji opartych na wspólnej pasji.
APMC to impreza dla każdego! Jeżeli posiadasz egzemplarz całkowicie oryginalny lub świeżo odbudowany (zarówno najstarsze modele jak i te nowsze) to nasza impreza jest również dla takich aut. Klasy ORG 1000 i 1300 dla oryginalnych i kompletnie wyposażonych Mini to możliwość sprawdzenia sprawności samochodu, kierowcy i porównania swoich umiejętności z innymi. Jeżeli modyfikujesz swoje Mini pod kątem lepszych osiągów to Klasy 1000 PRO, 1300 PRO i Max są dla Ciebie – tutaj masz okazję do rywalizacji z innymi zmodyfikowanymi do sportu samochodami, możesz przekonać się jak spisujesz się Ty i Twój samochód w rywalizacji z innymi przygotowanymi do rywalizacji autami i kierowcami.
Większość klasycznych Mini sprowadzonych i użytkowanych w Polsce to seryjne egzemplarze z końca lat 80-tych i nowsze na ogół bardzo niewiele mające wspólnego z cennymi zabytkowymi modelami z początku lat 60-tych. Auta te w większości trafiły do nas "po przejściach", stłuczkach, wypadkach lub w stanie uniemożliwiającym dalsze ich użytkowanie w krajach o surowo przestrzeganych przepisach badań technicznych. Aby nadal nimi bezpiecznie jeździć z reguły wymagają poważnych napraw i nakładów finansowych. I tu można zdecydować czy auto to w dotychczasowej formie służyć ma nadal do codziennego użytku i będzie utrzymywane tak by stać się cennym zabytkiem za następnych kilkadziesiąt lat, czy lepiej wykorzystać je do zbudowania efektownego i dającego wiele przyjemności z jazdy "youngtimera" o parametrach technicznych zbliżonych do samochodów współczesnych. Auta, które ma mocny i sprawny zespół napędowy, nienagannie zestrojone zawieszenie, dobre opony i skuteczne hamulce. Auta, które przy tym wyróżnia się z tłumu kojarząc się już na pierwszy rzut oka z jego sportową legendą.
Określenie użyte w nazwie APMC - Mini Classic oznacza, że jest to rywalizacja pomiędzy samochodami Mini produkowanymi w latach 1959 - 2000 i ich replikami oraz pojazdami własnej konstrukcji zbudowanymi z wykorzystaniem napędu i większości podzespołów klasycznego Mini. Rywalizacja odbywa się w klasyfikacji generalnej oraz klasach określonych regulaminem. Idea rywalizacji w APMC bazuje na legendarnych sukcesach odniesionych przez te samochody w wielu rajdach i wyścigach. Sukcesy te osiągane były głównie dzięki modernizacji seryjnych samochodów dokonanej przez John’a Cooper’a. Stąd wzięła się nazwa Mini Cooper używana do dziś i wykorzystywana w celach komercyjnych również w odniesieniu do aut seryjnych. Samochody Mini Classic z powodzeniem brały i biorą nadal udział w amatorskich i zawodowych wyścigach torowych w Wielkiej Brytanii i innych krajach. Ich modernizacją do sportu zajmują się specjalistyczne firmy oraz indywidualni użytkownicy. Nadal produkowane są części, dzięki którym auta stają się szybsze ale również bezpieczniejsze. Amatorski Puchar Mini Classic to możliwość zaprezentowania samochodów odbudowanych i modernizowanych w Polsce często odmiennymi i nowatorskimi metodami.
Modernizacja i utrzymywanie wysokiej sprawności aut jest więc jednym z zasadniczych elementów APMC. Bez niej nasze imprezy były by tylko kolejną formą towarzyskich zlotów właścicieli Mini, pozbawioną elementu współzawodnictwa w przygotowaniu samochodów i emocji towarzyszącej ich wynikom na torze.
Aspekt wpływu na poprawę bezpieczeństwa na drogach jest również znaczący. Klasyczne Mini w większości przypadków kupowane są po to by nimi nadal jeździć. Amatorzy przystępujący do rywalizacji seryjnymi, głównie dość wyeksploatowanymi samochodami w krótkim czasie przekonują się o konieczności doprowadzenia do pełnej sprawności mechanizmów decydujących o bezpieczeństwie i jednocześnie mają możliwość podniesienia swoich umiejętności jazdy. Ludzie, którzy traktują udział w APMC jako formę atrakcyjnego spędzenia czasu w gronie fanów marki mogą sprawdzić swoje możliwości bez konieczności jakiegokolwiek tuningu aut seryjnych. APMC to jednak przede wszystkim rywalizacja w której wygrywają najlepsi kierowcy i najlepiej przygotowane samochody.
REGULAMIN
CZĘŚĆ I
Kto organizuje eliminacje i gdzie szukać informacji w celu wzięcia udziału
1.APMC objęty jest patronatem MKP (Mini Klubu Polska). Większość uczestników zrzeszona jest w klubie. Do udziału w eliminacjach nie jest wymagane członkostwo w MKP. Organizatorem APMC jest grupa osób która tworzy Team Mini Classic – czyli większość zawodników i fanów marki systematycznie biorących udział w eliminacjach od 2003 roku. Jest to organizacja „non – profit” działająca na zasadzie wolontariatu. Z tego grona wybierane są osoby z którymi należy się kontaktować w celu uzyskania informacji i w celu załatwiania wszystkich niezbędnych formalności. Kontakt poprzez Forum Klubowe i stronę http://www.apmc.mini.org.pl/
2.Każdy nowy uczestnik eliminacji po trzykrotnym udziale w naszych imprezach może zostać wpisany na listę Team Mini. Każdy członek naszej ekipy powinien w miarę swoich możliwości udzielać pomocy w pokonywaniu problemów związanych z organizacją imprez czy utrzymaniem porządku w czasie ich trwania. Potrzebne jest również wspólne działanie dla sprawnej organizacji towarzyszących eliminacjom zlotów, noclegów, posiłków i dla utrzymania porządku w obiektach bazy turystycznej z których korzystamy.
CZĘŚĆ I - WARUNKI UCZESTNICTWA
1. W APMC może wziąć udział każdy właściciel lub kierowca samochodu posiadający prawo jazdy. Udział w zlotach związanych z eliminacjami dostępny jest dla wszystkich, a przede wszystkim dla osób towarzyszących zawodnikom i fanów marki.
2. Samochód powinien posiadać dowód rejestracyjny, ważne badanie techniczne i dowód opłacenia obowiązkowego ubezpieczenia komunikacyjnego i NNW
3. W trakcie przejazdu odcinków prób wyścigowych obowiązkowymi zabezpieczeniami są prawidłowo zapięte pasy bezpieczeństwa i kask.
4. Do udziału w eliminacjach dopuszczamy wszystkie samochody w nadwoziu klasycznego Mini, oraz jego odmiany wyprodukowane w latach 1959 – 2000
5. Do udziału w eliminacjach dopuszczamy repliki i amatorskie konstrukcje tzw. Custom zbudowane na podzespołach Mini Classic napędzane silnikami serii A/A+ ze skrzynią biegów i mechanizmem różnicowym we wspólnym bloku silnika .
6. Do udziału w eliminacjach dopuszczamy samochody napędzane innymi niż A/A+ seria silnikami tzw. SWAP pod warunkiem, że posiadają nadwozie klasycznego Mini lub jego odmian produkowanych w latach 1959 – 2000
CZĘŚĆ II - PODZIAŁ NA KLASY
1. KLASA 1000 ORG (small block) obejmuje samochody seryjne z silnikami o pojemności od 848 do 1098 nie zmodyfikowane oraz zmodyfikowane w niewielkim stopniu . Zakres dopuszczalnych modyfikacji określa załącznik –BK/TECH. Fabryczne wzmocnione sportowe wersje specjalne jak 997,998 Cooper winny być zgłaszane w klasie 1000 PRO.
2. KLASA 1300 ORG (big block) obejmuje samochody seryjne z silnikami o pojemności 1275 nie zmodyfikowane oraz zmodyfikowane w niewielkim stopniu. Zakres dopuszczalnych modyfikacji określa załącznik –BK/TECH. Fabryczne wzmocnione sportowe wersje specjalne jak 1275 Cooper S czy JCG, Works winny być zgłaszane w klasie 1300 PRO
3. KLASA 1000 PRO (small block) obejmuje samochody zmodyfikowane do sportu lub w celu zwiększenia mocy silnika wykraczające poza zakres dozwolony dla klasy 1000.W tej klasie modyfikacje silnika ograniczone są przez blok i głowicę 5 port. Szczegółowy dopuszczalny zakres modyfikacji samochodu określa załącznik –BK/TECH
4. KLASA 1300 PRO (big block) obejmuje samochody zmodyfikowane do sportu lub w celu zwiększenia mocy silnika wykraczające poza zakres dozwolony dla klasy 1300. W tej klasie modyfikacje silnika ograniczone są przez blok i głowicę 5 port. Szczegółowy dopuszczalny zakres modyfikacji samochodu określa załącznik –BK/TECH
5. KLASA MAX obejmuje wszystkie samochody z modyfikacjami wykraczającymi poza zakres dopuszczalny dla PRO. Do najważniejszych zmian przenoszących auto do klasy MAX należą: doładowanie silnika przy pomocy sprężarki lub turbiny, zastosowanie głowicy innej niż 5 port, zastosowanie mechanizmu różnicowego z jakąkolwiek formą ograniczonego poślizgu czy blokady. Zamiana silnika serii A/A+ na inny (SWAP) niezależnie od jego pojemności czy mocy. Dodatkowe informacje w załączniku – BK/TECH.
6. KLASA zostaje utworzona jeśli pojawi się minimum 2 zawodników w eliminacji. W przypadku startu mniejszej ilości zawodników, klasyfikowani są w klasie kolejnej wyższej.
7. KLASYFIKACJA GENERALNA obejmuje wszystkie samochody dopuszczone do udziału w klasach ORG, PRO i Max.
8. Uwaga! Każdy uczestnik przed decyzją o przystąpieniu do rywalizacji powinien zapoznać się z wyżej wymienionym podziałem klas, załącznikiem szczegółowym dopuszczalnych modyfikacji i modyfikacji niedozwolonych – załącznik BK/TECH i sam określić w jakiej klasie należy zgłosić swój samochód. Niedozwolone jest celowe ukrywanie dokonanych modyfikacji i zgłaszanie wozu w innej klasie, niż wynika to ze specyfikacji technicznej auta. W razie jakichkolwiek wątpliwości w sprawach technicznych należy zasięgnąć opinii bardziej doświadczonych kolegów.
CZĘŚĆ IV - MIEJSCE I CZAS ELIMINACJI PUCHARU
Ze względu na ilość uczestników oraz fakt, że nie wszyscy biorą udział w całej serii sezonu nie wszystkie imprezy są organizowane tylko na potrzeby APMC. W roku 2011 planujemy dwie imprezy organizowane przez Team Mini Classic. W pozostałych dwóch eliminacjach korzystamy z możliwości udziału w imprezach organizowanych przez Automobilkluby torach w Poznaniu, Kielcach. Nasza eliminacja jest więc zazwyczaj zespołowym udziałem i fragmentem gry w większych imprezach. Zapewnia to odpowiedni poziom zabezpieczenia imprez i gwarancję profesjonalnej obsługi sędziowskiej. Koszty w przeliczeniu na uczestnika są niższe.
Jako zorganizowany Team mamy większą „siłę przebicia” niż w startach indywidualnych. Dlatego bardzo istotna jest integracja naszego środowiska i podporządkowanie się ustalonym zasadom.
Wyniki (czasy przejazdów prób wyścigowych) uzyskane w eliminacjach niezależnie od tego jak wygląda ogólna klasyfikacja danej imprezy, są wpisywane do naszych wewnętrznych tabel podziału klas i tworzą wyniki kolejnych eliminacji. Na koniec sezonu punktacja jest sumowana i ilość punktów decyduje o kolejności w finale.
Kalendarz eliminacji sezonu i miejsca gdzie one się odbędą ustalone zostaną przez organizatorów APMC po rozeznaniu możliwości i wstępnych deklaracjach udziału zawodników w tym sezonie. Informacje publikowane będą na forum MKP i na stronie w http://www.apmc.mini.org.pl/
CZĘŚĆ V - ZASADY PUNKTACJI / NAGRODY
Zasady punktacji w 2011 roku:
Punktacja w poszczególnych eliminacjach:
1.Każda Klasa (o ile zostanie utworzona) ma samodzielną niezależną punktację
2.Klasyfikacja generalna prowadzona wg takich samych zasad jak w Klasach
3.Punktacja za poszczególne miejsca:
1 miejsce – 20 pkt
2 miejsce – 17 pkt
3 miejsce – 15 pkt
4 miejsce – 13 pkt
5 miejsce – 11 pkt
6 miejsce – 10 pkt
7 miejsce – 9 pkt
8 miejsce – 8 pkt
9 miejsce – 7 pkt
10 miejsce – 6 pkt
11 miejsce – 5 pkt
12 miejsce – 4 pkt
13 miejsce – 3 pkt
14 miejsce – 2 pkt
15 miejsce – 1 pkt
Do klasyfikacji sezonu zliczane są wszystkie zdobyte punkty.
CZĘŚĆ VI - BK / TECH 2011
ZAŁĄCZNIK – WARUNKI TECHNICZNE
1.Samochód startujący w APMC musi posiadać aktualne badanie techniczne!
2.Szczegółowe warunki techniczne podziału klas dla potrzeb klasyfikacji w APMC
3.Każdy samochód w APMC musi zostać zaakceptowany do startu w danej klasie przez komisję techniczną wybieraną pośród osób z Team Mini Classic, komisja liczy 3 osoby i jej skład ustalany jest przed każdą eliminacją. Warunkiem zgłoszenia do komisji jest minimum 3 lata startów lub brania udziału w organizacji Pucharu.
3.1 KLASA 1000 ORG (small block) obejmuje samochody seryjne z silnikami o pojemności od 848 do 1098 nie zmodyfikowane oraz zmodyfikowane w niewielkim stopniu .
3.2 SILNIK/ZESPÓŁ NAPĘDOWY : o specyfikacji fabrycznej, dopuszczalne stosowanie zestawu stage 1 (oddzielny aluminiowy kolektor ssący, pojedynczy gaźnik HIF 38, wydech LCB, wydech RC 40 i inny, wkład filtra powietrza K&N lub odkryty stożek)
3.3 ZAWIESZENIE/OPONY : regulowane drążki reakcyjne przód, regulowane wahacze dolne przód i regulatory kątów tylnego zawieszenia dopuszczone są o ile ich nastawy mają charakter korygujący a nie sportowy (oświadczenie startującego + opinia ostateczna komisji technicznej ), regulatory wysokości zawieszenia typu hi-lo i ich zamienniki przód/tył, zastąpienie gruszek gumowych poliuretanowymi czy sprężynami, gdy zamontowane są w miejscu przeznaczonym dla gruszek. Dowolne amortyzatory olejowe / gazowe do samonastawnych włącznie. Drogowe opony do bieżników typu Yokohama A008/A539 włącznie
3.4 UKŁAD HAMULCOWY : dopuszczalne hamulce bębnowe przedniej osi, seryjne tarcze i zaciski dla 12”, dopuszczalne modyfikacje hamulcy przednich na tarcze dostosowane do kół 10” z wykorzystaniem zacisków seryjnych, oraz tzw. konwersji ( np. fiesta, metro )
3.5 NADWOZIE : zastąpienie blach przedniej części karoserii tzw flip frontem stalowym z dodatkowymi wzmocnieniami mocowania wózka. Zastąpienie foteli przednich innymi ze sportowymi włącznie. Inne modyfikacje zewnętrzne z zastosowaniem dowolnego „bodykitu” i wewnętrzne nie powodujące zmniejszenia wagi pojazdu, związane z indywidualnymi upodobaniami właściciela pojazdu.
4.1 KLASA 1300 ORG (big block) obejmuje samochody seryjne z silnikami o pojemności 1275 nie zmodyfikowane oraz zmodyfikowane w niewielkim stopniu.
4.2 SILNIK/ZESPÓŁ NAPĘDOWY : o specyfikacji fabrycznej, dopuszczalne stosowanie zestawu stage 1 ( oddzielny aluminiowy kolektor ssący, pojedynczy gaźnik HIF 44, wydech LCB, wydech RC 40 i inny, wkład filtra powietrza K&N lub odkryty stożek)
4.3 ZAWIESZENIE/OPONY : identyczne jak w klasie 1000 ORG
4.4 UKŁAD HAMULCOWY : identyczne jak w klasie 1000 ORG
4.5 NADWOZIE : identyczne jak w klasie 1000 ORG
Uwaga 1: W tej klasie wszelkie modyfikacje niewidoczne z zewnątrz oceniane są na podstawie ustnego oświadczenia uczestnika i jego deklaracji jazdy w klasie. O tym w jakiej klasie startuje samochód decyduje oświadczenie uczestnika i zatwierdzenie auta podczas BK. O przydzieleniu to dwóch wyżej wymienionych klas decyduje również ogólna idea jak przyświecała twórcy auta, potocznie mówiąc - („zlotówka” czy „wyścigówka”?) więc w klasach 1000 i 1300 dopuszcza się indywidualne odstępstwa zgłoszone przez uczestnika przed przystąpieniem do eliminacji o ile zostaną one uznane podczas BK
5.1KLASA 1000 PRO (small block) obejmuje samochody zmodyfikowane do sportu lub w celu zwiększenia mocy silnika wykraczające poza zakres dozwolony dla klasy 1000.
5.2SILNIK/ZESPÓŁ NAPĘDOWY : Modyfikacje podstawowe dopuszczalne w klasie 1000 + wszelkie inne możliwe przy zastosowaniu bloku 848,998,1098 (small block) i dowolnej głowicy 5 port z silników serii A/A+, niedopuszczalne doładowanie ( sprężarka/turbina )
5.3ZAWIESZENIE/OPONY : Modyfikacje podstawowe dopuszczalne w klasie 1000 + coil over ( zastąpienie rozwiązania seryjnego sprężynami zewnętrznymi opartymi na amortyzatorach ). Zastosowanie belki w miejsce tylnego wózka. Amortyzatory z zewnętrzną regulacją twardości. Dowolne opony dopuszczone do rywalizacji przez organizatora imprezy
5.4 UKŁAD HAMULCOWY : dowolny skuteczny dla bezpiecznego wytracania prędkości.
5.5 NADWOZIE : zamiana elementów metalowych poszycia nadwozia na kompozytowe : włókno szklane / poliester, włókno szklane / epoksyd itp. (w tym flip front.) W przypadku zastosowania lekkich elementów dachu czy bocznego poszycia (w tym drzwi ) konieczne zamontowanie klatki bezpieczeństwa.
6.1. KLASA SPORT 1300 (big block) obejmuje samochody zmodyfikowane do sportu lub w celu zwiększenia mocy silnika wykraczające poza zakres dozwolony dla klasy 1300
6.2. SILNIK/ZESPÓŁ NAPĘDOWY : modyfikacje podstawowe dopuszczalne w klasie 1300 + wszelkie inne możliwe przy zastosowaniu bloku 1275 (big block) i dowolnej głowicy 5 port z silników serii A/A+ . Niedopuszczalne doładowanie ( sprężarka/turbina ).
6.3. ZAWIESZENIE/OPONY : jak w klasie 1000 PRO
6.4. UKŁAD HAMULCOWY : dowolny skuteczny dla bezpiecznego wytracania prędkości.
6.5. NADWOZIE : jak w klasie 1000 PRO
7.1 KLASA MAX obejmuje wszystkie samochody z modyfikacjami wykraczającymi poza zakres dopuszczalny dla PRO. Do najważniejszych zmian przenoszących auto do klasy MAX należą: doładowanie silnika przy pomocy sprężarki lub turbiny, zastosowanie głowicy innej niż 5 port, zamiana silnika serii A/A+ na inny (SWAP).
7.2 SILNIK/ZESPÓŁ NAPĘDOWY : wszelkie możliwe modyfikacje silników i zespołów napędowych serii A/A+ łącznie z zastosowaniem dowolnych głowic. Doładowanie silnika przy pomocy sprężarki lub turbiny. Zastosowanie innych silników o dowolnej pojemności i mocy
7.3 ZAWIESZENIE/OPONY : dowolny system zawieszenia
7.4 UKŁAD HAMULCOWY : dowolny skuteczny dla bezpiecznego wytracania prędkości.
7.5 NADWOZIE : dowolne modyfikacje ograniczone względami bezpieczeństwa. W przypadku własnych konstrukcji custom warunkiem jest okazanie dowodu rejestracyjnego pojazdu potwierdzającego, że został zakwalifikowany jako samochód osobowy dopuszczony do ruchu na drogach publicznych.
Uwagi!
1.Każdy kto ceni oryginalność swojego auta a jednocześnie ma świadomość jego historii w rajdach i wyścigach ma szansę poczuć się jak Paddy Hopkirk lub Rauno Aaltonen startując w klasach ORG.
2. Idea klas PRO/MAX to rywalizacja aut modyfikowanych do sportu. To w jakiej klasie wystartuje uczestnik wynika z silnika na jakim opiera modyfikację swojego samochodu.
3.W razie jakichkolwiek wątpliwości w sprawach technicznych należy zasięgnąć opinii bardziej doświadczonych kolegów, którzy chętnie udzielą wskazówek.
4.Tak jak ustalono na wstępie uczestnik rywalizacji sam określa klasę, w której zgłasza swój udział. BK (Badanie kontrolne) dla potrzeb klasyfikacji APMC może być przeprowadzone przed rozpoczęciem zawodów, w przerwach miedzy kolejnymi wyścigami oraz po zakończeniu zawodów. Uczestnik obowiązany jest udostępnić pojazd w celu przeprowadzenia BK i musi być przy tym obecny w celu udzielenia odpowiedzi na zadawane w trakcie badania pytania.
5.BK dla potrzeb klasyfikacji APMC jest niezależne od obowiązkowego badania BK zarządzonego przez głównego organizatora większej imprezy w ramach której odbywa się eliminacja APMC
Regulamin opracowany dnia 8 marca 2011 roku na podstawie regulaminu z 7 lutego 2010 roku opracowanego przez Marka „Markfive” Kwintę
Opracował: Tomasz Bednarczyk / Tomasz Wojtaś, Team Mini Classic
OKREŚLENIE CHARAKTERU I IDEI RYWALIZACJI W APMC
Czym jest Amatorski Puchar Mini Classic i dla kogo jest przeznaczony
Idea APMC (Amatorskiego Pucharu Mini Classic) jest dość odległa od traktowania samochodów Mini wyłącznie jako pojazdów zabytkowych z ubiegłego stulecia, których naturalnym obecnie środowiskiem winny być sale muzeum motoryzacji. Puchar Mini to impreza amatorska, której celem jest podnoszenie umiejętności w prowadzeniu samochodu, sportowa rywalizacja w bezpiecznych warunkach oraz budowanie wzajemnych, przyjacielskich relacji opartych na wspólnej pasji.
APMC to impreza dla każdego! Jeżeli posiadasz egzemplarz całkowicie oryginalny lub świeżo odbudowany (zarówno najstarsze modele jak i te nowsze) to nasza impreza jest również dla takich aut. Klasy ORG 1000 i 1300 dla oryginalnych i kompletnie wyposażonych Mini to możliwość sprawdzenia sprawności samochodu, kierowcy i porównania swoich umiejętności z innymi. Jeżeli modyfikujesz swoje Mini pod kątem lepszych osiągów to Klasy 1000 PRO, 1300 PRO i Max są dla Ciebie – tutaj masz okazję do rywalizacji z innymi zmodyfikowanymi do sportu samochodami, możesz przekonać się jak spisujesz się Ty i Twój samochód w rywalizacji z innymi przygotowanymi do rywalizacji autami i kierowcami.
Większość klasycznych Mini sprowadzonych i użytkowanych w Polsce to seryjne egzemplarze z końca lat 80-tych i nowsze na ogół bardzo niewiele mające wspólnego z cennymi zabytkowymi modelami z początku lat 60-tych. Auta te w większości trafiły do nas "po przejściach", stłuczkach, wypadkach lub w stanie uniemożliwiającym dalsze ich użytkowanie w krajach o surowo przestrzeganych przepisach badań technicznych. Aby nadal nimi bezpiecznie jeździć z reguły wymagają poważnych napraw i nakładów finansowych. I tu można zdecydować czy auto to w dotychczasowej formie służyć ma nadal do codziennego użytku i będzie utrzymywane tak by stać się cennym zabytkiem za następnych kilkadziesiąt lat, czy lepiej wykorzystać je do zbudowania efektownego i dającego wiele przyjemności z jazdy "youngtimera" o parametrach technicznych zbliżonych do samochodów współczesnych. Auta, które ma mocny i sprawny zespół napędowy, nienagannie zestrojone zawieszenie, dobre opony i skuteczne hamulce. Auta, które przy tym wyróżnia się z tłumu kojarząc się już na pierwszy rzut oka z jego sportową legendą.
Określenie użyte w nazwie APMC - Mini Classic oznacza, że jest to rywalizacja pomiędzy samochodami Mini produkowanymi w latach 1959 - 2000 i ich replikami oraz pojazdami własnej konstrukcji zbudowanymi z wykorzystaniem napędu i większości podzespołów klasycznego Mini. Rywalizacja odbywa się w klasyfikacji generalnej oraz klasach określonych regulaminem. Idea rywalizacji w APMC bazuje na legendarnych sukcesach odniesionych przez te samochody w wielu rajdach i wyścigach. Sukcesy te osiągane były głównie dzięki modernizacji seryjnych samochodów dokonanej przez John’a Cooper’a. Stąd wzięła się nazwa Mini Cooper używana do dziś i wykorzystywana w celach komercyjnych również w odniesieniu do aut seryjnych. Samochody Mini Classic z powodzeniem brały i biorą nadal udział w amatorskich i zawodowych wyścigach torowych w Wielkiej Brytanii i innych krajach. Ich modernizacją do sportu zajmują się specjalistyczne firmy oraz indywidualni użytkownicy. Nadal produkowane są części, dzięki którym auta stają się szybsze ale również bezpieczniejsze. Amatorski Puchar Mini Classic to możliwość zaprezentowania samochodów odbudowanych i modernizowanych w Polsce często odmiennymi i nowatorskimi metodami.
Modernizacja i utrzymywanie wysokiej sprawności aut jest więc jednym z zasadniczych elementów APMC. Bez niej nasze imprezy były by tylko kolejną formą towarzyskich zlotów właścicieli Mini, pozbawioną elementu współzawodnictwa w przygotowaniu samochodów i emocji towarzyszącej ich wynikom na torze.
Aspekt wpływu na poprawę bezpieczeństwa na drogach jest również znaczący. Klasyczne Mini w większości przypadków kupowane są po to by nimi nadal jeździć. Amatorzy przystępujący do rywalizacji seryjnymi, głównie dość wyeksploatowanymi samochodami w krótkim czasie przekonują się o konieczności doprowadzenia do pełnej sprawności mechanizmów decydujących o bezpieczeństwie i jednocześnie mają możliwość podniesienia swoich umiejętności jazdy. Ludzie, którzy traktują udział w APMC jako formę atrakcyjnego spędzenia czasu w gronie fanów marki mogą sprawdzić swoje możliwości bez konieczności jakiegokolwiek tuningu aut seryjnych. APMC to jednak przede wszystkim rywalizacja w której wygrywają najlepsi kierowcy i najlepiej przygotowane samochody.
REGULAMIN
CZĘŚĆ I
Kto organizuje eliminacje i gdzie szukać informacji w celu wzięcia udziału
1.APMC objęty jest patronatem MKP (Mini Klubu Polska). Większość uczestników zrzeszona jest w klubie. Do udziału w eliminacjach nie jest wymagane członkostwo w MKP. Organizatorem APMC jest grupa osób która tworzy Team Mini Classic – czyli większość zawodników i fanów marki systematycznie biorących udział w eliminacjach od 2003 roku. Jest to organizacja „non – profit” działająca na zasadzie wolontariatu. Z tego grona wybierane są osoby z którymi należy się kontaktować w celu uzyskania informacji i w celu załatwiania wszystkich niezbędnych formalności. Kontakt poprzez Forum Klubowe i stronę http://www.apmc.mini.org.pl/
2.Każdy nowy uczestnik eliminacji po trzykrotnym udziale w naszych imprezach może zostać wpisany na listę Team Mini. Każdy członek naszej ekipy powinien w miarę swoich możliwości udzielać pomocy w pokonywaniu problemów związanych z organizacją imprez czy utrzymaniem porządku w czasie ich trwania. Potrzebne jest również wspólne działanie dla sprawnej organizacji towarzyszących eliminacjom zlotów, noclegów, posiłków i dla utrzymania porządku w obiektach bazy turystycznej z których korzystamy.
CZĘŚĆ I - WARUNKI UCZESTNICTWA
1. W APMC może wziąć udział każdy właściciel lub kierowca samochodu posiadający prawo jazdy. Udział w zlotach związanych z eliminacjami dostępny jest dla wszystkich, a przede wszystkim dla osób towarzyszących zawodnikom i fanów marki.
2. Samochód powinien posiadać dowód rejestracyjny, ważne badanie techniczne i dowód opłacenia obowiązkowego ubezpieczenia komunikacyjnego i NNW
3. W trakcie przejazdu odcinków prób wyścigowych obowiązkowymi zabezpieczeniami są prawidłowo zapięte pasy bezpieczeństwa i kask.
4. Do udziału w eliminacjach dopuszczamy wszystkie samochody w nadwoziu klasycznego Mini, oraz jego odmiany wyprodukowane w latach 1959 – 2000
5. Do udziału w eliminacjach dopuszczamy repliki i amatorskie konstrukcje tzw. Custom zbudowane na podzespołach Mini Classic napędzane silnikami serii A/A+ ze skrzynią biegów i mechanizmem różnicowym we wspólnym bloku silnika .
6. Do udziału w eliminacjach dopuszczamy samochody napędzane innymi niż A/A+ seria silnikami tzw. SWAP pod warunkiem, że posiadają nadwozie klasycznego Mini lub jego odmian produkowanych w latach 1959 – 2000
CZĘŚĆ II - PODZIAŁ NA KLASY
1. KLASA 1000 ORG (small block) obejmuje samochody seryjne z silnikami o pojemności od 848 do 1098 nie zmodyfikowane oraz zmodyfikowane w niewielkim stopniu . Zakres dopuszczalnych modyfikacji określa załącznik –BK/TECH. Fabryczne wzmocnione sportowe wersje specjalne jak 997,998 Cooper winny być zgłaszane w klasie 1000 PRO.
2. KLASA 1300 ORG (big block) obejmuje samochody seryjne z silnikami o pojemności 1275 nie zmodyfikowane oraz zmodyfikowane w niewielkim stopniu. Zakres dopuszczalnych modyfikacji określa załącznik –BK/TECH. Fabryczne wzmocnione sportowe wersje specjalne jak 1275 Cooper S czy JCG, Works winny być zgłaszane w klasie 1300 PRO
3. KLASA 1000 PRO (small block) obejmuje samochody zmodyfikowane do sportu lub w celu zwiększenia mocy silnika wykraczające poza zakres dozwolony dla klasy 1000.W tej klasie modyfikacje silnika ograniczone są przez blok i głowicę 5 port. Szczegółowy dopuszczalny zakres modyfikacji samochodu określa załącznik –BK/TECH
4. KLASA 1300 PRO (big block) obejmuje samochody zmodyfikowane do sportu lub w celu zwiększenia mocy silnika wykraczające poza zakres dozwolony dla klasy 1300. W tej klasie modyfikacje silnika ograniczone są przez blok i głowicę 5 port. Szczegółowy dopuszczalny zakres modyfikacji samochodu określa załącznik –BK/TECH
5. KLASA MAX obejmuje wszystkie samochody z modyfikacjami wykraczającymi poza zakres dopuszczalny dla PRO. Do najważniejszych zmian przenoszących auto do klasy MAX należą: doładowanie silnika przy pomocy sprężarki lub turbiny, zastosowanie głowicy innej niż 5 port, zastosowanie mechanizmu różnicowego z jakąkolwiek formą ograniczonego poślizgu czy blokady. Zamiana silnika serii A/A+ na inny (SWAP) niezależnie od jego pojemności czy mocy. Dodatkowe informacje w załączniku – BK/TECH.
6. KLASA zostaje utworzona jeśli pojawi się minimum 2 zawodników w eliminacji. W przypadku startu mniejszej ilości zawodników, klasyfikowani są w klasie kolejnej wyższej.
7. KLASYFIKACJA GENERALNA obejmuje wszystkie samochody dopuszczone do udziału w klasach ORG, PRO i Max.
8. Uwaga! Każdy uczestnik przed decyzją o przystąpieniu do rywalizacji powinien zapoznać się z wyżej wymienionym podziałem klas, załącznikiem szczegółowym dopuszczalnych modyfikacji i modyfikacji niedozwolonych – załącznik BK/TECH i sam określić w jakiej klasie należy zgłosić swój samochód. Niedozwolone jest celowe ukrywanie dokonanych modyfikacji i zgłaszanie wozu w innej klasie, niż wynika to ze specyfikacji technicznej auta. W razie jakichkolwiek wątpliwości w sprawach technicznych należy zasięgnąć opinii bardziej doświadczonych kolegów.
CZĘŚĆ IV - MIEJSCE I CZAS ELIMINACJI PUCHARU
Ze względu na ilość uczestników oraz fakt, że nie wszyscy biorą udział w całej serii sezonu nie wszystkie imprezy są organizowane tylko na potrzeby APMC. W roku 2011 planujemy dwie imprezy organizowane przez Team Mini Classic. W pozostałych dwóch eliminacjach korzystamy z możliwości udziału w imprezach organizowanych przez Automobilkluby torach w Poznaniu, Kielcach. Nasza eliminacja jest więc zazwyczaj zespołowym udziałem i fragmentem gry w większych imprezach. Zapewnia to odpowiedni poziom zabezpieczenia imprez i gwarancję profesjonalnej obsługi sędziowskiej. Koszty w przeliczeniu na uczestnika są niższe.
Jako zorganizowany Team mamy większą „siłę przebicia” niż w startach indywidualnych. Dlatego bardzo istotna jest integracja naszego środowiska i podporządkowanie się ustalonym zasadom.
Wyniki (czasy przejazdów prób wyścigowych) uzyskane w eliminacjach niezależnie od tego jak wygląda ogólna klasyfikacja danej imprezy, są wpisywane do naszych wewnętrznych tabel podziału klas i tworzą wyniki kolejnych eliminacji. Na koniec sezonu punktacja jest sumowana i ilość punktów decyduje o kolejności w finale.
Kalendarz eliminacji sezonu i miejsca gdzie one się odbędą ustalone zostaną przez organizatorów APMC po rozeznaniu możliwości i wstępnych deklaracjach udziału zawodników w tym sezonie. Informacje publikowane będą na forum MKP i na stronie w http://www.apmc.mini.org.pl/
CZĘŚĆ V - ZASADY PUNKTACJI / NAGRODY
Zasady punktacji w 2011 roku:
Punktacja w poszczególnych eliminacjach:
1.Każda Klasa (o ile zostanie utworzona) ma samodzielną niezależną punktację
2.Klasyfikacja generalna prowadzona wg takich samych zasad jak w Klasach
3.Punktacja za poszczególne miejsca:
1 miejsce – 20 pkt
2 miejsce – 17 pkt
3 miejsce – 15 pkt
4 miejsce – 13 pkt
5 miejsce – 11 pkt
6 miejsce – 10 pkt
7 miejsce – 9 pkt
8 miejsce – 8 pkt
9 miejsce – 7 pkt
10 miejsce – 6 pkt
11 miejsce – 5 pkt
12 miejsce – 4 pkt
13 miejsce – 3 pkt
14 miejsce – 2 pkt
15 miejsce – 1 pkt
Do klasyfikacji sezonu zliczane są wszystkie zdobyte punkty.
CZĘŚĆ VI - BK / TECH 2011
ZAŁĄCZNIK – WARUNKI TECHNICZNE
1.Samochód startujący w APMC musi posiadać aktualne badanie techniczne!
2.Szczegółowe warunki techniczne podziału klas dla potrzeb klasyfikacji w APMC
3.Każdy samochód w APMC musi zostać zaakceptowany do startu w danej klasie przez komisję techniczną wybieraną pośród osób z Team Mini Classic, komisja liczy 3 osoby i jej skład ustalany jest przed każdą eliminacją. Warunkiem zgłoszenia do komisji jest minimum 3 lata startów lub brania udziału w organizacji Pucharu.
3.1 KLASA 1000 ORG (small block) obejmuje samochody seryjne z silnikami o pojemności od 848 do 1098 nie zmodyfikowane oraz zmodyfikowane w niewielkim stopniu .
3.2 SILNIK/ZESPÓŁ NAPĘDOWY : o specyfikacji fabrycznej, dopuszczalne stosowanie zestawu stage 1 (oddzielny aluminiowy kolektor ssący, pojedynczy gaźnik HIF 38, wydech LCB, wydech RC 40 i inny, wkład filtra powietrza K&N lub odkryty stożek)
3.3 ZAWIESZENIE/OPONY : regulowane drążki reakcyjne przód, regulowane wahacze dolne przód i regulatory kątów tylnego zawieszenia dopuszczone są o ile ich nastawy mają charakter korygujący a nie sportowy (oświadczenie startującego + opinia ostateczna komisji technicznej ), regulatory wysokości zawieszenia typu hi-lo i ich zamienniki przód/tył, zastąpienie gruszek gumowych poliuretanowymi czy sprężynami, gdy zamontowane są w miejscu przeznaczonym dla gruszek. Dowolne amortyzatory olejowe / gazowe do samonastawnych włącznie. Drogowe opony do bieżników typu Yokohama A008/A539 włącznie
3.4 UKŁAD HAMULCOWY : dopuszczalne hamulce bębnowe przedniej osi, seryjne tarcze i zaciski dla 12”, dopuszczalne modyfikacje hamulcy przednich na tarcze dostosowane do kół 10” z wykorzystaniem zacisków seryjnych, oraz tzw. konwersji ( np. fiesta, metro )
3.5 NADWOZIE : zastąpienie blach przedniej części karoserii tzw flip frontem stalowym z dodatkowymi wzmocnieniami mocowania wózka. Zastąpienie foteli przednich innymi ze sportowymi włącznie. Inne modyfikacje zewnętrzne z zastosowaniem dowolnego „bodykitu” i wewnętrzne nie powodujące zmniejszenia wagi pojazdu, związane z indywidualnymi upodobaniami właściciela pojazdu.
4.1 KLASA 1300 ORG (big block) obejmuje samochody seryjne z silnikami o pojemności 1275 nie zmodyfikowane oraz zmodyfikowane w niewielkim stopniu.
4.2 SILNIK/ZESPÓŁ NAPĘDOWY : o specyfikacji fabrycznej, dopuszczalne stosowanie zestawu stage 1 ( oddzielny aluminiowy kolektor ssący, pojedynczy gaźnik HIF 44, wydech LCB, wydech RC 40 i inny, wkład filtra powietrza K&N lub odkryty stożek)
4.3 ZAWIESZENIE/OPONY : identyczne jak w klasie 1000 ORG
4.4 UKŁAD HAMULCOWY : identyczne jak w klasie 1000 ORG
4.5 NADWOZIE : identyczne jak w klasie 1000 ORG
Uwaga 1: W tej klasie wszelkie modyfikacje niewidoczne z zewnątrz oceniane są na podstawie ustnego oświadczenia uczestnika i jego deklaracji jazdy w klasie. O tym w jakiej klasie startuje samochód decyduje oświadczenie uczestnika i zatwierdzenie auta podczas BK. O przydzieleniu to dwóch wyżej wymienionych klas decyduje również ogólna idea jak przyświecała twórcy auta, potocznie mówiąc - („zlotówka” czy „wyścigówka”?) więc w klasach 1000 i 1300 dopuszcza się indywidualne odstępstwa zgłoszone przez uczestnika przed przystąpieniem do eliminacji o ile zostaną one uznane podczas BK
5.1KLASA 1000 PRO (small block) obejmuje samochody zmodyfikowane do sportu lub w celu zwiększenia mocy silnika wykraczające poza zakres dozwolony dla klasy 1000.
5.2SILNIK/ZESPÓŁ NAPĘDOWY : Modyfikacje podstawowe dopuszczalne w klasie 1000 + wszelkie inne możliwe przy zastosowaniu bloku 848,998,1098 (small block) i dowolnej głowicy 5 port z silników serii A/A+, niedopuszczalne doładowanie ( sprężarka/turbina )
5.3ZAWIESZENIE/OPONY : Modyfikacje podstawowe dopuszczalne w klasie 1000 + coil over ( zastąpienie rozwiązania seryjnego sprężynami zewnętrznymi opartymi na amortyzatorach ). Zastosowanie belki w miejsce tylnego wózka. Amortyzatory z zewnętrzną regulacją twardości. Dowolne opony dopuszczone do rywalizacji przez organizatora imprezy
5.4 UKŁAD HAMULCOWY : dowolny skuteczny dla bezpiecznego wytracania prędkości.
5.5 NADWOZIE : zamiana elementów metalowych poszycia nadwozia na kompozytowe : włókno szklane / poliester, włókno szklane / epoksyd itp. (w tym flip front.) W przypadku zastosowania lekkich elementów dachu czy bocznego poszycia (w tym drzwi ) konieczne zamontowanie klatki bezpieczeństwa.
6.1. KLASA SPORT 1300 (big block) obejmuje samochody zmodyfikowane do sportu lub w celu zwiększenia mocy silnika wykraczające poza zakres dozwolony dla klasy 1300
6.2. SILNIK/ZESPÓŁ NAPĘDOWY : modyfikacje podstawowe dopuszczalne w klasie 1300 + wszelkie inne możliwe przy zastosowaniu bloku 1275 (big block) i dowolnej głowicy 5 port z silników serii A/A+ . Niedopuszczalne doładowanie ( sprężarka/turbina ).
6.3. ZAWIESZENIE/OPONY : jak w klasie 1000 PRO
6.4. UKŁAD HAMULCOWY : dowolny skuteczny dla bezpiecznego wytracania prędkości.
6.5. NADWOZIE : jak w klasie 1000 PRO
7.1 KLASA MAX obejmuje wszystkie samochody z modyfikacjami wykraczającymi poza zakres dopuszczalny dla PRO. Do najważniejszych zmian przenoszących auto do klasy MAX należą: doładowanie silnika przy pomocy sprężarki lub turbiny, zastosowanie głowicy innej niż 5 port, zamiana silnika serii A/A+ na inny (SWAP).
7.2 SILNIK/ZESPÓŁ NAPĘDOWY : wszelkie możliwe modyfikacje silników i zespołów napędowych serii A/A+ łącznie z zastosowaniem dowolnych głowic. Doładowanie silnika przy pomocy sprężarki lub turbiny. Zastosowanie innych silników o dowolnej pojemności i mocy
7.3 ZAWIESZENIE/OPONY : dowolny system zawieszenia
7.4 UKŁAD HAMULCOWY : dowolny skuteczny dla bezpiecznego wytracania prędkości.
7.5 NADWOZIE : dowolne modyfikacje ograniczone względami bezpieczeństwa. W przypadku własnych konstrukcji custom warunkiem jest okazanie dowodu rejestracyjnego pojazdu potwierdzającego, że został zakwalifikowany jako samochód osobowy dopuszczony do ruchu na drogach publicznych.
Uwagi!
1.Każdy kto ceni oryginalność swojego auta a jednocześnie ma świadomość jego historii w rajdach i wyścigach ma szansę poczuć się jak Paddy Hopkirk lub Rauno Aaltonen startując w klasach ORG.
2. Idea klas PRO/MAX to rywalizacja aut modyfikowanych do sportu. To w jakiej klasie wystartuje uczestnik wynika z silnika na jakim opiera modyfikację swojego samochodu.
3.W razie jakichkolwiek wątpliwości w sprawach technicznych należy zasięgnąć opinii bardziej doświadczonych kolegów, którzy chętnie udzielą wskazówek.
4.Tak jak ustalono na wstępie uczestnik rywalizacji sam określa klasę, w której zgłasza swój udział. BK (Badanie kontrolne) dla potrzeb klasyfikacji APMC może być przeprowadzone przed rozpoczęciem zawodów, w przerwach miedzy kolejnymi wyścigami oraz po zakończeniu zawodów. Uczestnik obowiązany jest udostępnić pojazd w celu przeprowadzenia BK i musi być przy tym obecny w celu udzielenia odpowiedzi na zadawane w trakcie badania pytania.
5.BK dla potrzeb klasyfikacji APMC jest niezależne od obowiązkowego badania BK zarządzonego przez głównego organizatora większej imprezy w ramach której odbywa się eliminacja APMC
Regulamin opracowany dnia 8 marca 2011 roku na podstawie regulaminu z 7 lutego 2010 roku opracowanego przez Marka „Markfive” Kwintę
Opracował: Tomasz Bednarczyk / Tomasz Wojtaś, Team Mini Classic
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow