Mayfair 998 z 1991r. Sezar

Część forum poświęcona naszym Miniakom. Zanim założysz nowy post, zapoznaj sie z panującymi tu zasadami.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Mayfair 998 z 1991r. Sezar

Post autor: markfive »

sezar pisze:wykres ...jakiś komentarz ?

Wynik jak dla seryjnego silnika A+ 998 raczej przeciętny.
Nowy silnik optymalnie wyregulowany, mierzony w sprzyjających warunkach ( temperatura otoczenia , ciśnienie atmosferyczne oraz bez oporów w przeniesieniu napędu wynikających ze zwiększonego tarcia łożysk w piastach czy w układzie hamulcowym powinien mieć:

42 KM przy 5250 obr/min i 71,8 Nm przy 2600 obr/min

uzyskany wynik:

39,7 KM przy 5153 obr/min i 67,1 Nm przy 3122 obr/min

Nie jest źle, ale może być lepiej po regulacjach gaźnika, zapłonu, luzu zaworów i przeglądzie stanu takich elementów jak świece, kable wysokiego napięcia, filtr powietrza, łożyska w piastach kół przednich, zaciski hamulcowe. Wiele zależy też od sposobu codziennej eksploatacji auta. Powolna jazda na wysokich biegach, jazda na krótkich odcinkach, prowadzi do tworzenia nagarów w głowicy i kanałach czego efektem jest tzw. "zamulenie silnika".

Warto było by zrobić następny pomiar latem przy temperaturze około 20 stopni, po regulacjach, przeglądzie i "przegonieniu" auta na dłuższej trasie.
TomSky
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 274
Rejestracja: 28 cze 2008, 20:21
Posiadane auto:
Lokalizacja: GóRny Śląsk

Re: Mayfair 998 z 1991r. Sezar

Post autor: TomSky »

toś sie dowiedział :cool: czasami lepiej nie pytać :wink:

żartuje oczywiście
Awatar użytkownika
sezar
Wiarus
Wiarus
Posty: 559
Rejestracja: 26 sie 2009, 14:34
Posiadane auto: Mini'91 New Mini Cooper S '03
Lokalizacja: 49.76314,19.060957
Kontakt:

Re: Mayfair 998 z 1991r. Sezar

Post autor: sezar »

a ja myślę, że jak na pierwsze ruszenie samochodu po 6 miesiącach postoju, na starych przewodach i świecach i temperaturze zewnętrznej jest to całkiem niezły wynik. Tak ja Marek napisał, poprawie przewody, wymienię świece, postaram się lepiej wyregulować i przejadę raz jeszcze na jedno hamowanie :)

Trzeba pamiętać, że nie ma w nim nic co by miało spowodować wzrost mocy, taki jest pomysł na mojego Miniaczka, jak najbardziej normalny. :)
Awatar użytkownika
sezar
Wiarus
Wiarus
Posty: 559
Rejestracja: 26 sie 2009, 14:34
Posiadane auto: Mini'91 New Mini Cooper S '03
Lokalizacja: 49.76314,19.060957
Kontakt:

Re: Mayfair 998 z 1991r. Sezar

Post autor: sezar »

nowy maluch w naszej rodzince :D
Załączniki
7.jpg
7.jpg (168.06 KiB) Przejrzano 2684 razy
Awatar użytkownika
domino1985
Wiarus
Wiarus
Posty: 551
Rejestracja: 01 paź 2007, 16:23
Posiadane auto: Mini SPi & Cooper R56N
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: Mayfair 998 z 1991r. Sezar

Post autor: domino1985 »

Jelcar ? ;)
Awatar użytkownika
sezar
Wiarus
Wiarus
Posty: 559
Rejestracja: 26 sie 2009, 14:34
Posiadane auto: Mini'91 New Mini Cooper S '03
Lokalizacja: 49.76314,19.060957
Kontakt:

Re: Mayfair 998 z 1991r. Sezar

Post autor: sezar »

Dokładnie, tam był serwisowany i z Jeleniej też smarkacza przywiozłem :D
Awatar użytkownika
Konrad K_2
Maniak
Maniak
Posty: 2563
Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Mayfair 998 z 1991r. Sezar

Post autor: Konrad K_2 »

spory ten smart :-)
Awatar użytkownika
sezar
Wiarus
Wiarus
Posty: 559
Rejestracja: 26 sie 2009, 14:34
Posiadane auto: Mini'91 New Mini Cooper S '03
Lokalizacja: 49.76314,19.060957
Kontakt:

Re: Mayfair 998 z 1991r. Sezar

Post autor: sezar »

powiem wam że myślałem że będzie podobnie się nim jeździć jak mini, też twardy i mały, ale to nie to, nie ma w nim tej pewności i trzymania co w mini. Nie zamienił bym nigdy :D
Awatar użytkownika
sezar
Wiarus
Wiarus
Posty: 559
Rejestracja: 26 sie 2009, 14:34
Posiadane auto: Mini'91 New Mini Cooper S '03
Lokalizacja: 49.76314,19.060957
Kontakt:

Re: Mayfair 998 z 1991r. Sezar

Post autor: sezar »

Dzisiaj zabrałem się w końcu za hamulce. Kupiłem nowe szczęki, sprężynki, cylinderki, bębny. Mocowałem się z tym cholerstwem cały dzień i intryguje mnie tylko jedno na jakiej zasadzie i jak wyregulować regulator hamulca w bębnie? nie wiem jak to do cholery zrobić, miałem problem z rozruszaniem tego ale już jest ok. Do czego to cholerstwo jest ?
Załączniki
SNC00680.jpg
SNC00680.jpg (190.9 KiB) Przejrzano 2482 razy
SNC00679.jpg
SNC00679.jpg (170.6 KiB) Przejrzano 2482 razy
Awatar użytkownika
Gibki Staruszek
Maniak
Maniak
Posty: 2693
Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Re: Mayfair 998 z 1991r. Sezar

Post autor: Gibki Staruszek »

wykręcasz go tyle aby szczęki się cofnęły i bęben gładko wchodził ,potem założonym bębnem obracasz a śrubę rozpieraka wkręcasz aż poczujesz lekki opór (szorowanie szczęk o bęben) potem zaciągnij kilka razy ręczny i sprawdź czy i jak mocno szoruje, jak mocniej to poluzuj jak prawie lub wcale to dokręć. Jak pojeździsz trochę sprawdź ponownie bo po pewnym czasie szczęki się układają i dopasowują. Wtedy podkręć do momentu pierwszego szorowania.


ps. 1- posmaruj wszystkie miejsca tarcie mechanizmów smarem miedzianym. oczywiście okładzin i gładzi bębnów nie smaruj :mrgreen:
ps.2 - jak masz nowe bębny, gładzie wymyj przed montażem .
Awatar użytkownika
dziesio
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1105
Rejestracja: 17 sty 2005, 21:17
Posiadane auto:
Lokalizacja: warszawa

Re: Mayfair 998 z 1991r. Sezar

Post autor: dziesio »

w nowych cylinderkach warto pod te gumy napakowac smaru. Fabrycznie jest tam tego tyle co kot naplakal i cylinderek potrafi sie wziac i zapiec.
Awatar użytkownika
profesorr
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 324
Rejestracja: 22 paź 2010, 22:12
Posiadane auto:
Lokalizacja: MAŁOPOLSKA KBR

Re: Mayfair 998 z 1991r. Sezar

Post autor: profesorr »

dziesio pisze:w nowych cylinderkach warto pod te gumy napakowac smaru. Fabrycznie jest tam tego tyle co kot naplakal i cylinderek potrafi sie wziac i zapiec.


tylko nie zwykłego ani nie miedzianego,jest taki specjalny do tłoczków,zacisków.
660675798 /004915210893190
KBR
KRAINA BARDZO RADOSNA
Awatar użytkownika
toldi
Nowy
Nowy
Posty: 37
Rejestracja: 23 maja 2009, 17:28
Posiadane auto: mini
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Mayfair 998 z 1991r. Sezar

Post autor: toldi »

sezar pisze:...miałem problem z rozruszaniem tego ale już jest ok...
dospawałeś na sam koniec coś czy puściło?
klasyczna pierdoła -> reinkarnacja
Awatar użytkownika
sezar
Wiarus
Wiarus
Posty: 559
Rejestracja: 26 sie 2009, 14:34
Posiadane auto: Mini'91 New Mini Cooper S '03
Lokalizacja: 49.76314,19.060957
Kontakt:

Re: Mayfair 998 z 1991r. Sezar

Post autor: sezar »

wykręciłem całą tarcze kotwiczną potem imadło, młotek dużo chęci i litry WD40 i poszło :lol:
Awatar użytkownika
sezar
Wiarus
Wiarus
Posty: 559
Rejestracja: 26 sie 2009, 14:34
Posiadane auto: Mini'91 New Mini Cooper S '03
Lokalizacja: 49.76314,19.060957
Kontakt:

Re: Mayfair 998 z 1991r. Sezar

Post autor: sezar »

Po ciężkim weekendzie mały w poniedziałek trafił do fachowców od AUTO DETAILING' u do firmy Rise and Shine w Siemianowicach Śląskich. Chłopaki mają pięć dni walczyć z ryskami, tapicerką i chromami :) Robią wszystko od a-z. Dziś otrzymałem pierwszą fotkę z postępów. Cała relacja wkrótce. Dla zainteresowanych link http://riseandshine.pl/
Załączniki
201106281131.jpg
201106281131.jpg (32.31 KiB) Przejrzano 2331 razy
ODPOWIEDZ