Witam kolegów
Przyszła wiosna a znią masa nowych pomysłow...
tu kolejny...
Na allegro jest cała masa HID xenonów, czy ktoś z Was montował, prowadził auto z takim oświetleniem? Koszt nieduży i tak się zastanwiam czy to nie jakiś badziew.. autko wygląda napewno świeżej
Jeśli polecasz , to podaj jakiś konkretny model, link do aukcji
Jeśli odradzasz podaj argument
P.S. H-? ile w MINI 2004
Hej,
1. hidy są nielegalne i będziesz musiał zdjąć do przeglądu na stacji diagnostycznej oraz każdy glina może się przyczepić. Powódów jest kilka: niehomologowana żarówka, brak samopoziomowania, brak spryskiwaczy. Chyba, że masz lampy samopoziomujące ze spryskiwaczami.
2. o ile w każdym innym niż MINI samochodzie umiejscowienie przetwornicy jest łatwe o tyle w MINI 1-ej gen. jest trochę trudniej bo światła podnoszą sie z klapą - musisz zamocowac przetwornice na klapie silnika i to tak, żeby nie pospadały do będzie klops.
3. w MINI jest 2xH7: jedno na mijania, drugie na drogowe. poszukaj instalacji podwójnej - żeby na długich też mieć hid. na drogowe musi być inna żarówka - z elektromagnetyczną zasłonką.
4. jeśli juz się zdecydujesz, to polecam żarówki o temp. max 5000K - dają cieplejsze światło niż xenon i jest znacznie mniejsze prawdopodobieństwo, że glina się przyczepi a oświetlają drogę znacznie lepiej niż najlepsze H7.
Mam hidy w innym samochodzie i jestem zadowolony. Ponieważ jest to SUV - jeżdżę z opuszczonymi o jeden stopień światłami.
Pozdrawiam,
Maciek
Hyundai Santa Fe '04 4WD 2.0 CRDi 140KM - dupowóz
Mini Cooper S Park Lane Steptronik '06 beżowa tapicera
To ja tylko się dorzucę i powiem, żę w moim MINI HID'y były od czasu zakupu. Przetwornice miałem przykręcone od spodu obudowy reflektora i za bardzo efektownie, to to nie wyglądało, no ale cóż... Było Już jakiś czas temu zdjąłem , bo 1. przepaliła się jedna żarówka, 2. zbliżał się przegląd techniczny.
Odpuść sobie te hid'y z allegro, w noce z dobrą widocznością to jeszcze jako tako ujdzie, ale jazda z tym badziewiem podczas opadów jest równoznaczna z kompletnym wyłączeniem świateł, dodatkowo są bardzo często wadliwie wyprodukowane - potrafią wypalać gniazdo żarówki lub przerobić europejską lampę na anglika bo są krzywe
domino1985 pisze:Odpuść sobie te hid'y z allegro, w noce z dobrą widocznością to jeszcze jako tako ujdzie, ale jazda z tym badziewiem podczas opadów jest równoznaczna z kompletnym wyłączeniem świateł, dodatkowo są bardzo często wadliwie wyprodukowane - potrafią wypalać gniazdo żarówki lub przerobić europejską lampę na anglika bo są krzywe
Akurat to znam z autopsji... Nie połowę kasy za HID'y przeznaczyć, na jakieś naprawdę dobre żarówki?
Ja mam taki zestaw H7 i działa super w Subaru, ale to kwestia lamp i samego zestawu, ten mój może nie najtańszy. Niemniej do Mini bym nie polecał bo w przeciwieństwie do SUbaru jest możliwa profi przeróbka bez kosmicznych kwot wartości połowy auta.
Dzięki za odpowiedzi,
opinie są różne, sprawdzę jak wygląda z fabrycznym kitem dzieki uprzejmości mam nadzieję Azrael, gdyby koszta mnie przerosły wrócę do pomysłu z HID tu ciekawy pomysł Maciek_M z podwójnym zestawem 2xH7 myślałem że przesłony są tylko w soczewkach, miałem tak u siebie w E46..
1. Nie wiem po co się bawić VIN-ami, koszt OEM zestawu to +- 4500 PLN + montaż. Nie jest to duzo, ale mimo wszystko wyraźnie więcej niż "allegrowe" rozwiązania.
2. HID Can z allegro /oczywiście nie taki za 150 PLN/ działa naprawdę dobrze.
3. Mam zamontowany zestaw na światła mijania /długie zostawiłem na zwykłym H7/ - sprawdza się bez zarzutu również podczas opadów. Ponieważ mam kilka samochodów z xenonami to mogę porównać zarówno zalety z punktu widzenia kierowcy jak i ew szkody typu oślepianie innych. Przy zestawie z półki 300 PLN+, granica światła jest ustawialna bez problemu a lampy nie są upierdliwe dla innych.
4. System nie ma spryskiwaczy reflektora i to uważam za jedyny mankament.
5. Montaz przetwornicy w istocie nie jest najszcześliwszy poniewaz w/w jest zamocowana do tylnej części reflektora. Poza kwestią sposobu montażu - nie sprawia to zadnego problemu.
A ja zdecydowanie odradzam montowanie niefabrycznych xenonów.
1. jak wcześniej wspomniano ciężko jest na przeglądach...
2.jak trafisz na uporczywego policjanta to będziesz miał po dowodzie
3.jazda z tymi pseudo xenonami gdy droga jest mokra jest taka jak byś rozświetlał drogę oświetleniem rowerowym.
4. najważniejsza.... OŚLEPIAJĄ JADĄCYCH Z PRZECIWKA
Jak mnie to wk... Na pewno wiecie o czym mówię... widzi się auto jadące w nasza stronę na tych światłach które dają po oczach tak, że momentami nie wiadomo gdzie się jedzie.