Mocniejsze hamulce do MCS/JCW.

R50, R52 & R53

Moderatorzy: flapjck1, Drail

AleXander
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1632
Rejestracja: 04 lip 2006, 20:17
Posiadane auto:
Lokalizacja: W-wa

Re: Mocniejsze hamulce do MCS/JCW.

Post autor: AleXander »

noj pisze:Alexander inna sprawa /cofając się do Twojego pierwszego postu/, ze napewno nie założyłbym EBC + CL. Dotyczy to obydwu z tych elementów razem jak i kazdego z osobna /w przypadku CL nie założyłbym na ulice, EBC nigdy/.

Myślę, że na ulice spoko jest: Brembo lub ATE /tarcze/ + Ferodo DS2500 /klocki/. U mnie
siedzi aktualnie OEM czyli ATE i hamulca brakuje /przy zaciskach z "S"/. Prawdopodobnie w Works'ie nie czułbym tego dyskomfortu i taki set /z DS2500/ bym obstawiał.
W Subaru jezdze nawet na Ferodo Premier i "steet'owo" działa bez stresu a i krótką upalankę można zaliczyć. Fakt, ze tarcza ma 350x34mm a waga auta podobna do "S' ki.


ATE PowerDisc mi się pogięły po Poznaniu i biją teraz "irytująco" :???: do tego mam klocki Green Stuff i tak jak kiedyś napisałeś miałeś racje, że będę narzekał na ten zestaw... nie wydala...

Teraz pójdę w to co zamontował Gh0ly czyli Brembo Oro i DS2500 (albo Yellow Stuff ewentualnie).... Noj poleciłbyś coś takiego?

Adam, chill, komentarze nadal uważam, że były na miejscu. Po co płacić 8.000PLN nawet jak się tyle ma... nie lepiej mniej za coś lepszego zapłacić? czy się myle i skoro ma się JCW to trzeba za wszystko płacić worek pieniędzy? Wracamy teraz do kwestii gwarancji która bardzo zawęża pole wyboru a czego nie braliśmy pod uwagę od początku...
noj

Re: Mocniejsze hamulce do MCS/JCW.

Post autor: noj »

AleXander pisze: Brembo Oro i DS2500
:mrgreen: - myślę, że bedzie calkiem dobrze.
Ps. Oczywiscie "Poznań" tez da rade pokonać ten secik bez większego stresu :cool: .

BTW - jaki czas zrobiles swoim autem i na jakim kapciu?
AleXander
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1632
Rejestracja: 04 lip 2006, 20:17
Posiadane auto:
Lokalizacja: W-wa

Re: Mocniejsze hamulce do MCS/JCW.

Post autor: AleXander »

jedno z pierwszych kółek i jedyne pomiarowe na Toyo T1R w 2:03:48 co uważam za bardzo słaby czas... ale dopiero się uczę i na to zrzućmy ;)

Miniac swoim "lekko" zrobionym R56 na full slicku przód i zjechanych R888 tył zrobił 1:56:99 więc mi głupio nawet pisac ile miałem ;) a propos jeszcze to on ma tam hamulce stock od JCW założone tylko z klocami CL RC5+
Awatar użytkownika
pididi
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1112
Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
Posiadane auto: Clubman JCW LCI
Lokalizacja: Poznań

Re: Mocniejsze hamulce do MCS/JCW.

Post autor: pididi »

AleX przy wymianie hamulców, poszperaj na ebayach bo za grosze można dostac standardowe zaciski od eSki R56, a to dokładnie to samo co zaciski JCW z naszych (R53) MINIaków! Do tego dobre tarcze 294mm i klocki e włala :grin:
AleXander
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1632
Rejestracja: 04 lip 2006, 20:17
Posiadane auto:
Lokalizacja: W-wa

Re: Mocniejsze hamulce do MCS/JCW.

Post autor: AleXander »

Dobrze wiedzieć. Dziękuje.


TUTAJ mamy bargain :)
noj

Re: Mocniejsze hamulce do MCS/JCW.

Post autor: noj »

pididi - 294 wchodzi pod 16"???
Awatar użytkownika
pididi
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1112
Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
Posiadane auto: Clubman JCW LCI
Lokalizacja: Poznań

Re: Mocniejsze hamulce do MCS/JCW.

Post autor: pididi »

Na taką jak u Ciebie (wnioskując po focie z 4mini) wchodzi ale na styk i jest czasem problem z odważnikami przy wyważaniu koła :smile:
Jest jedna OEM 16" która pasuje: http://www.motoringfile.com/2005/03/18/ ... heels_fit/

Jeśli zaś chodzi o felgi nie OEM, to nawet na niektóre 15" da się założyć zestaw JCW bez dystansów.
KeliV

Re: Mocniejsze hamulce do MCS/JCW.

Post autor: KeliV »

Hamulce zamontowane !!!!!

po pierwszych 300km jazdy niestety muszę stwierdzić, że ten zakup powinien nastąpić natychmiast po odebraniu miniacza z salonu.

różnica jest ogromna, zupełnie inne zachowanie ESP co sprawia ze samochód lepiej wychodzi z szybkich łuków, zatrzymuje się praktycznie w miejscu. Rewelacja i serdecznie polecam.
w sobotę będę już w Polsce to porównam swojego z Worksem kolegii.

Koszty: (ceny są po ok. 17%rabacie)

Komplet tarcz przód : 590 euro
komplet kloców przód: 220 euro
komplet tarcz tył: 390 euro
komplet kloców tył: 130 euro
ustawienia ESP: 130 euro
płyn hamulcowy: 35 euro
4 czujniki zużycia klocków: 4x 27 euro
robocizna: 3h x 120 euro .


doradzono mi zakup 2 kompletów tarcz i klocków wynikający z długiego czasu oczekiwania w sezonie sportowym (ok. 6 tygodni)
Voyth

Re: Mocniejsze hamulce do MCS/JCW.

Post autor: Voyth »

Jeżeli chcesz się dłużej nacieszyć swoimi nowymi zakupami, producenci zalecają przez co najmniej pierwsze 200 km nie katować nowych hamulców... obchodzić się z nimi jak najbardziej delikatnie i unikać gwałtownych hamowań :wink:
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Mocniejsze hamulce do MCS/JCW.

Post autor: Sadam »

KeliV pisze:doradzono mi zakup 2 kompletów tarcz i klocków wynikający z długiego czasu oczekiwania w sezonie sportowym (ok. 6 tygodni)


czyli w sumie masz jeden komplet założony i drugi na półce, dobrze rozumiem? i ceny powyżej uwzględniają jeden i drugi?
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
KeliV

Re: Mocniejsze hamulce do MCS/JCW.

Post autor: KeliV »

tak jeden komplet (tarcze na przód i tył, klocki przód i tył) będzie sobie leżał na pulce a ceny dotyczą 1. kompletu.
Awatar użytkownika
Miniac
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 187
Rejestracja: 15 lut 2007, 19:14
Posiadane auto:
Lokalizacja: Szczecin

Re: Mocniejsze hamulce do MCS/JCW.

Post autor: Miniac »

Odnośnie cen z ASO na części hamulcowe. Nie wiem do jakiej konkluzji doszliście bo nie czytałem wszystkich postów ale warto rozejrzeć się w poczciwym Inter-Carsie. Ostatnio kupiłem do swojego malucha (Works R53) komplet na przód oryginalnych tarcz za 225 PLN brutto (producent ATE 294 x 22 mm) :mrgreen:
Nie, nie żartuje. Były w promocji czy na wyprzedaży.. chyba im nie schodzą ;)

Odnośnie skuteczności hamowania - standardowe też dają radę na torze, tylko warto doposażyć się w przewody hamulcowe w stalowym oplocie, odpowiedni płyn hamulcowy (Motul 5.1) oraz nawiew na tarcze i jest git :cool:
...Jeśli nie podoba ci się mój styl jazdy to zejdź z chodnika... :D
Azrael

Re: Mocniejsze hamulce do MCS/JCW.

Post autor: Azrael »

Miniac pisze:Odnośnie skuteczności hamowania - standardowe też dają radę na torze, tylko warto doposażyć się w przewody hamulcowe w stalowym oplocie, odpowiedni płyn hamulcowy (Motul 5.1) oraz nawiew na tarcze i jest git :cool:


Co masz na myśli przez "tor"? Jeżeli jedyny w Polsce tor wyścigowy to o jakich czasach tam mówimy? Poniżej 2 minut?
Awatar użytkownika
Miniac
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 187
Rejestracja: 15 lut 2007, 19:14
Posiadane auto:
Lokalizacja: Szczecin

Re: Mocniejsze hamulce do MCS/JCW.

Post autor: Miniac »

Azrael - miałem na myśli tory kartingowe... np. w Koszalinie. Rzeczywiście to było nadużycie z mojej strony. Poznań z uwagi na koszty eksploatacji przy takiej "pojeżdżawce" jest dla mnie za drogi. Wolałem zaliczyć kilka mniejszych imprez na które starczył mi jeden komplet opon i hamulców, i mieć z tego więcej radochy niż z jednego wypadu na Poznań.
Załączniki
motopark moto-park koszalin.jpg
motopark moto-park koszalin.jpg (109.56 KiB) Przejrzano 1448 razy
...Jeśli nie podoba ci się mój styl jazdy to zejdź z chodnika... :D
Azrael

Re: Mocniejsze hamulce do MCS/JCW.

Post autor: Azrael »

Na kartingu hamulce nie są specjalnie obciążone, z tym jestem gotów się zgodzić ze dadzą radę, ale w szybkiej jeździe po górskiej drodze a tym bardizej po torze czy innej szybkiej probie sportowej nie będzie tak różowo.
ODPOWIEDZ