Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD
Moderator: flapjck1
- Gibki Staruszek
- Maniak
- Posty: 2693
- Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
- Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD
to z przodu zrobisz bak i aku ? a jak/czym odzielisz silnik od kierowcy ?
- Konrad K_2
- Maniak
- Posty: 2563
- Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD
mały 20 litrowy zbiornik i aku . a za plecami otwierana scianka grodziowa
- forki
- Swój Człowiek
- Posty: 160
- Rejestracja: 29 cze 2009, 18:26
- Posiadane auto: Mini 1.3 SPI 95r
- Lokalizacja: Piastów / Łapy
Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD
Może zdjęcie przekłamuje ale drążek reakcyjny masz chyba do prostowania
- Konrad K_2
- Maniak
- Posty: 2563
- Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD
nie przekłąmuje , jest krzywy ale musze zestawic przód na koła , drązki sie szybko wymienia
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD
Jak rozwiążesz problem geometrii tylnej osi napędzanej ? Przy skoku zawieszenia góra-dół i wahaczach poprzecznych będzie się zmieniać zbieżność w pewnym zakresie jeżeli ustabilizujesz piasty (zwrotnice) przy pomocy "semi" drążków kierowniczych. Przy takiej mocy silnika i lekkim przodzie auto będzie nie do opanowania przy każdym "depnieciu gazu" nie mówiąc juz o jeździe po "mokrej" czy mało przyczepnej nawierzchni. Z przodu trzeba by dołożyc jeszcze wiecej wagi. Projekt ambitny ale też wymagający pod wzgledem konstrukcyjnym. Klatka pokazana na zdjeciach, moim zdaniem nie podoła temu zadaniu. Można potraktować ją jako wstępny prototyp docelowo zmieniony na pełną klatkę przestrzenną przykrytą nie pracujacym nadwoziem.
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD
markfive pisze:Przy skoku zawieszenia góra-dół i wahaczach poprzecznych będzie się zmieniać zbieżność w pewnym zakresie jeżeli ustabilizujesz piasty (zwrotnice) przy pomocy "semi" drążków kierowniczych.
im krotszy drazek tym zmiany przy ugieciu wieksze
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- Konrad K_2
- Maniak
- Posty: 2563
- Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD
jest kilka opcji rozwiązania tych problemów ... kilka na necie znalazłem , mam tez własne. Ale narazie składam na standardowej przekładni zaspawanej...zobaczymy jak to bedzie jezdzić.
Jest jeszcze opcja dwóch drązków zamiast jednego kierowniczego mocwanych w miejscu ramienia.
Oczywiscie twardsze amortyzatory , silnik przesuniety maksymalnie centralnie , akumulator , zbiornk paliwa i wszystko co sie dało pod maską.
Wiele nie powiem puki nie ruszę
Jest jeszcze opcja dwóch drązków zamiast jednego kierowniczego mocwanych w miejscu ramienia.
Oczywiscie twardsze amortyzatory , silnik przesuniety maksymalnie centralnie , akumulator , zbiornk paliwa i wszystko co sie dało pod maską.
Wiele nie powiem puki nie ruszę
- Konrad K_2
- Maniak
- Posty: 2563
- Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD
Marku a miałeś styczność z Marcosem albo gtm ?
bo takie znalazłem rozwiązanie z marcosa/gtm'a
bo takie znalazłem rozwiązanie z marcosa/gtm'a
- Załączniki
-
- DSCF22Medium.jpg (56.53 KiB) Przejrzano 2003 razy
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD
To rozwiązanie ma sens. Zwrotnica jest bardziej ustabilizowana. Gdyby dać drugi drążek poprzeczny analogicznie po lewej stronie górnego wahacza a osie zamocowań "rose joint" pokrywały sie z osiami obrotu górnego wahacza było by to rozwiązanie najlepsze. Od strony wózka trzeba by wtedy zastosować mniej "sztywne" tuleje gumowo metalowe. Niestety prawdopodobnie ten numer (z podwójnym prowadzeniem) nie przejdzie bo brak miejsca od strony zacisku hamulcowego i mocowania amortyzatora.
Przy rozbieżnych osiach zamocowań może byc tylko jeden drążek tak jak na ilustracji i jest to dużo lepsze rozwiazanie od "semi" drążków kierowniczych zamocowanych w zaspawanej przekładni.
Przy rozbieżnych osiach zamocowań może byc tylko jeden drążek tak jak na ilustracji i jest to dużo lepsze rozwiazanie od "semi" drążków kierowniczych zamocowanych w zaspawanej przekładni.
- Konrad K_2
- Maniak
- Posty: 2563
- Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD
mały dodatek do hamowania
- Załączniki
-
- P1180837.JPG (47.21 KiB) Przejrzano 1899 razy
- Gibki Staruszek
- Maniak
- Posty: 2693
- Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
- Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD
Zeby zobaczyć prace nad Twoim bolidem trzeba szukać na zagranicznych forach
nunu !!!
nunu !!!
- Konrad K_2
- Maniak
- Posty: 2563
- Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD
nie chce mi sie edytować kazdego obrazka pod to forum ....
jak bedzie cos ciekawego to wrzuce
jak bedzie cos ciekawego to wrzuce
Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD
Gibki Staruszek pisze:Zeby zobaczyć prace nad Twoim bolidem trzeba szukać na zagranicznych forach
nunu !!!
jakiś link?
- Konrad K_2
- Maniak
- Posty: 2563
- Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
- Beny
- Super użytkownik
- Posty: 2373
- Rejestracja: 08 maja 2005, 20:57
- Posiadane auto: Mini '76 1300, mini van, mini kombi
- Lokalizacja: Kraków
Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD
kiedy w planach jakaś impreza na kołach?
Mini Countryman Cooper S ALL4 R60 2011
Fiat X1/9 1974, 1300 - w trakcie remontu
Opel Manta B 1979
Fiat X1/9 1974, 1300 - w trakcie remontu
Opel Manta B 1979