Wiatrak silnika działa bez przerwy
Moderator: flapjck1
Wiatrak silnika działa bez przerwy
Sluchajcie, od zeszłego tygodnia mam tak, że włączył mi się wiatrak silnika i nie wyłącza się. Autko stało przez kilka dni i dzisiaj po przekręceniu stacyjki od razu włączył się wiatrak. Chyba nie powinno tak być?
Wcześniej włączał się w trakcie jazdy przy wysokich temperaturach i albo wyłączał się chwilę po zgaszeniu silnika albo po prostu następnego dnia uruchamiałem silnik normalnie i włączał się dopiero w trakcie jazdy.
Coś mi świta, że ktoś o to pytał, ale nie mogę znaleźć tematu.
Wcześniej włączał się w trakcie jazdy przy wysokich temperaturach i albo wyłączał się chwilę po zgaszeniu silnika albo po prostu następnego dnia uruchamiałem silnik normalnie i włączał się dopiero w trakcie jazdy.
Coś mi świta, że ktoś o to pytał, ale nie mogę znaleźć tematu.
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Wiatrak silnika działa bez przerwy
temat był, ale w kontekście MPI a nie SPI - nie mniej sprawa wygląda podobnie, wiatrak jest załączany przez czujnik, więc albo trzeba czujnik wymienić, albo ewentualnie przekaźnik (czasami zwierają się i nie chcą rozewrzeć)
najprościej będzie sprawdzić czy jest przejście przez czujnik, zdejmujesz grill i będziesz go miał włożonego w chłodnicę na dole, na przodzie auta, odpinasz kabelki i sprawdzasz miernikiem, czy jest przejście (przy zimnym silniku) jak jest to czujnik do wymiany, jak nie to sprawdzasz przekaźnik (jeden z dwóch żółtych na podszybiu obok wyłącznika zderzeniowego pompy - chyba prawy, ale głowy nie dam, drugi jest od sondy lambda) - powinien mieć przejście między terminalami 85 i 86, a nie powinien między 30 i 87 (będą opisane na spodzie przekaźnika)
raczej nie powinno to być nic innego, powodzenia
najprościej będzie sprawdzić czy jest przejście przez czujnik, zdejmujesz grill i będziesz go miał włożonego w chłodnicę na dole, na przodzie auta, odpinasz kabelki i sprawdzasz miernikiem, czy jest przejście (przy zimnym silniku) jak jest to czujnik do wymiany, jak nie to sprawdzasz przekaźnik (jeden z dwóch żółtych na podszybiu obok wyłącznika zderzeniowego pompy - chyba prawy, ale głowy nie dam, drugi jest od sondy lambda) - powinien mieć przejście między terminalami 85 i 86, a nie powinien między 30 i 87 (będą opisane na spodzie przekaźnika)
raczej nie powinno to być nic innego, powodzenia
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Re: Wiatrak silnika działa bez przerwy
super, wielkie dzięki! Będę sprawdzał najprawdopodobniej w poniedziałek. Jak wygląda ten czujnik na dole chłodnicy? Ma ktoś może fotkę?
- forki
- Swój Człowiek
- Posty: 160
- Rejestracja: 29 cze 2009, 18:26
- Posiadane auto: Mini 1.3 SPI 95r
- Lokalizacja: Piastów / Łapy
Re: Wiatrak silnika działa bez przerwy
To on - zdjejmij gril i zobaczysz go w rogu chłodnicy.
Uwaga - jak go wyjmiesz spuścisz cały płyn chłodniczy.
Uwaga - jak go wyjmiesz spuścisz cały płyn chłodniczy.
- Załączniki
-
- gvs104.jpg (63.79 KiB) Przejrzano 1954 razy
Re: Wiatrak silnika działa bez przerwy
Na tym ujęciu, prawy dolny róg:
http://minispares.com/images/products/600/C-ARA4443.jpg
http://minispares.com/images/products/a ... A4444B.jpg
http://minispares.com/images/products/6 ... A4444B.jpg
Edytka:
@ forki nice timing
http://minispares.com/images/products/600/C-ARA4443.jpg
http://minispares.com/images/products/a ... A4444B.jpg
http://minispares.com/images/products/6 ... A4444B.jpg
Edytka:
@ forki nice timing
Re: Wiatrak silnika działa bez przerwy
Podłączę się jeszcze do tematu...
Powiedzcie mi w którym momencie ten dodatkowy wiatrak elektryczny powinien się załączać - w sensie na jakiej wysokości wskazówka temperatury wówczas będzie?
Powiedzcie mi w którym momencie ten dodatkowy wiatrak elektryczny powinien się załączać - w sensie na jakiej wysokości wskazówka temperatury wówczas będzie?
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Wiatrak silnika działa bez przerwy
g00dMan pisze:Podłączę się jeszcze do tematu...
Powiedzcie mi w którym momencie ten dodatkowy wiatrak elektryczny powinien się załączać - w sensie na jakiej wysokości wskazówka temperatury wówczas będzie?
zapomnij - zegary wskazują jak chcą, raz niżej raz wyżej - wiatrak załącza się przy 97 stopniach, a wyłącza jak spadnie poniżej 92 - zweryfikować można jak się podepnie urządzenie diagnostyczne, które pokazuje odczyt z czujnika temperatury jaki trafia do komputera
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
- Arti
- Wiarus
- Posty: 528
- Rejestracja: 24 lip 2012, 14:16
- Posiadane auto: Rover Mini Balmoral edition
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Wiatrak silnika działa bez przerwy
Czy komuś załączył się ten wiatrak pod wpływem działania tego czujnika? Czy układ może aż tak się nagrzać?
Pozdrawiam,
Arti
Arti
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Wiatrak silnika działa bez przerwy
może, choć fakt, że wiatrak załącza się bardzo późno
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
- forki
- Swój Człowiek
- Posty: 160
- Rejestracja: 29 cze 2009, 18:26
- Posiadane auto: Mini 1.3 SPI 95r
- Lokalizacja: Piastów / Łapy
Re: Wiatrak silnika działa bez przerwy
U mnie jak najbardziej - lato,+25 i warszawski korek, który wcale nie jedzie. Co minutę odpalał się na kilkanaście sekund.