sezar pisze:wykres ...jakiś komentarz ?
Wynik jak dla seryjnego silnika A+ 998 raczej przeciętny.
Nowy silnik optymalnie wyregulowany, mierzony w sprzyjających warunkach ( temperatura otoczenia , ciśnienie atmosferyczne oraz bez oporów w przeniesieniu napędu wynikających ze zwiększonego tarcia łożysk w piastach czy w układzie hamulcowym powinien mieć:
42 KM przy 5250 obr/min i 71,8 Nm przy 2600 obr/min
uzyskany wynik:
39,7 KM przy 5153 obr/min i 67,1 Nm przy 3122 obr/min
Nie jest źle, ale może być lepiej po regulacjach gaźnika, zapłonu, luzu zaworów i przeglądzie stanu takich elementów jak świece, kable wysokiego napięcia, filtr powietrza, łożyska w piastach kół przednich, zaciski hamulcowe. Wiele zależy też od sposobu codziennej eksploatacji auta. Powolna jazda na wysokich biegach, jazda na krótkich odcinkach, prowadzi do tworzenia nagarów w głowicy i kanałach czego efektem jest tzw. "zamulenie silnika".
Warto było by zrobić następny pomiar latem przy temperaturze około 20 stopni, po regulacjach, przeglądzie i "przegonieniu" auta na dłuższej trasie.