Gibki Cooper 91r " MAŁY "

Część forum poświęcona naszym Miniakom. Zanim założysz nowy post, zapoznaj sie z panującymi tu zasadami.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
Gibki Staruszek
Maniak
Maniak
Posty: 2693
Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "

Post autor: Gibki Staruszek »

mocowanie chłodnicy
Załączniki
moco2.JPG
moco2.JPG (191.55 KiB) Przejrzano 2223 razy
moco1.JPG
moco1.JPG (186.99 KiB) Przejrzano 2223 razy
Awatar użytkownika
Gibki Staruszek
Maniak
Maniak
Posty: 2693
Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "

Post autor: Gibki Staruszek »

i sama chłodnica ...
Załączniki
chło2.JPG
chło2.JPG (173.6 KiB) Przejrzano 2144 razy
chło1.JPG
chło1.JPG (192.39 KiB) Przejrzano 2144 razy
Awatar użytkownika
Gibki Staruszek
Maniak
Maniak
Posty: 2693
Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "

Post autor: Gibki Staruszek »

tak z przodu
Załączniki
chło3.JPG
chło3.JPG (154.1 KiB) Przejrzano 2142 razy
Awatar użytkownika
Konrad K_2
Maniak
Maniak
Posty: 2563
Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "

Post autor: Konrad K_2 »

elegancko
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "

Post autor: markfive »

Tak "na oko" przydało by się wyciąć jeszcze fragment frontu zamalowany na czarno - wlot powietrza. Ten wentylator może być zbyt słaby na skuteczne zadziałanie już po wzroście temperatury załączania. Ewentualnie można podłączyć go "na stałe" już po włączeniu zapłonu, ale tu z kolei przydało by się "sprytne" połączenie również czujnika temperatury tak by po zakończeniu jazdy i wyłączeniu zapłonu pracował nadal aż do wychłodzenia do bezpiecznego poziomu.
Awatar użytkownika
Gibki Staruszek
Maniak
Maniak
Posty: 2693
Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "

Post autor: Gibki Staruszek »

markfive pisze:Tak "na oko" przydało by się wyciąć jeszcze fragment frontu zamalowany na czarno - wlot powietrza. Ten wentylator może być zbyt słaby na skuteczne zadziałanie już po wzroście temperatury załączania. Ewentualnie można podłączyć go "na stałe" już po włączeniu zapłonu, ale tu z kolei przydało by się "sprytne" połączenie również czujnika temperatury tak by po zakończeniu jazdy i wyłączeniu zapłonu pracował nadal aż do wychłodzenia do bezpiecznego poziomu.


to czarne to sam dorabiałem i jest to dokładnie forma z grilla. W tym miejscu na grillu jest blacha a jej nie mogę ruszyć bo posypie się grill.

Myślisz ,że po wyłączeniu silnika praca samego wentylatora coś da ? Bo po wyłączeniu zapłanu pompa wody nie pracuje więc schłodzę tylko płyn w chłodnicy a nie w bloku. Może sie myle ?

tam z boku dorobię taki chwytak powietrza ... będzie kierował go wiecej na chłodnice.
Awatar użytkownika
profesorr
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 324
Rejestracja: 22 paź 2010, 22:12
Posiadane auto:
Lokalizacja: MAŁOPOLSKA KBR

Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "

Post autor: profesorr »

Gibki Staruszek pisze:Myślisz ,że po wyłączeniu silnika praca samego wentylatora coś da ? Bo po wyłączeniu zapłanu pompa wody nie pracuje więc schłodzę tylko płyn w chłodnicy a nie w bloku. Może sie myle ?




możesz zastosować taką małą pompę obiegową jak była w vw t4 czy mesiach 124,właśnie po zgaszeniu silnika ta pompka pracuje wymuszając obieg i jak trzeba też pracuje wentylator
660675798 /004915210893190
KBR
KRAINA BARDZO RADOSNA
Awatar użytkownika
Gibki Staruszek
Maniak
Maniak
Posty: 2693
Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "

Post autor: Gibki Staruszek »

spokojnie ... zobaczymy w praniu ... bardziej skłonny jestem do założenia innego termostatu , czujnika wentylatora i chłodnicy oleju . Widziałem wiele projektów z vtec'ami i tam w większości jest podobnie jak u mnie a dodatkowo katowane są zdrowo i pojemności 1,8 .
Awatar użytkownika
Konrad K_2
Maniak
Maniak
Posty: 2563
Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "

Post autor: Konrad K_2 »

Gibki Staruszek pisze:Myślisz ,że po wyłączeniu silnika praca samego wentylatora coś da ? Bo po wyłączeniu zapłanu pompa wody nie pracuje więc schłodzę tylko płyn w chłodnicy a nie w bloku. Może sie myle ?

nie mylisz sie.. chyba ze masz elektryczną pompe wspomagającą

ale take rozwiazanie z wentylatorem przypiętym do czujnika działajacym niezaleznie od zapłonu jest stosowane
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "

Post autor: markfive »

Nie sądzę by dodatkowa elektryczna pompa była potrzebna. Jeżeli podobne rozwiazania jak zrobiłeś były już sprawdzone to należy przypuszczać, że będzie dobrze, a moje uwagi przydadzą się, lub nie.
Co do pracy elektrowentylatora po wyłączeniu zapłonu przy nagrzanym mocno silniku, to jest to standart we wszystkich współczesnych samochodach z poprzecznie umieszczonym silnikiem i wentylatorem elektrycznym.
Awatar użytkownika
Konrad K_2
Maniak
Maniak
Posty: 2563
Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "

Post autor: Konrad K_2 »

małe OT
Marku bawisz sie w ustawianie geometri zawieszenia?
czy masz kogoś od tego?
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "

Post autor: markfive »

Nie mam warunków do dokładnego ustawiania geometrii u siebie. Trzeba korzystać z pomocy stacji diagnostycznej ale takiej gdzie są jeszcze tradycyjne przyrzady optyczne i fachowiec który wie co robi. Kilka razy podchodziłem do stanowisk z "komputerowym" ustawianiem geometrii i pracownikiem który ma tylko znajomość obsługi komputera i programu. Na ogół po takich ustawieniach trzeba było wszystko regulować ponownie chociażby najprostszymi metodami.
Awatar użytkownika
Gibki Staruszek
Maniak
Maniak
Posty: 2693
Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "

Post autor: Gibki Staruszek »

Właśnie Marku ... napisz mi , proszę , jakie ustawienie kół będzie dla mnie najlepsze . Auto nie będzie do sportu tylko normalnej jazdy. Felga 6x12.
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "

Post autor: flapjck1 »

masa zespolu napedowego ile wieksza od serii? ( o ile jest wieksza... )
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
Gibki Staruszek
Maniak
Maniak
Posty: 2693
Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "

Post autor: Gibki Staruszek »

raczej mniejsza ... sam silnik jakieś 20 kg mniej , ale rama więcej .... powiedzmy ,że na równi z serią ...
ODPOWIEDZ