Austin Mini Special 1330ccm 1972r
Moderator: flapjck1
Austin Mini Special 1330ccm 1972r
Witam chcialem sie pochwalic nowym nabytkiem z roku 1972, zakupilem go od 80 letniego dziadka, ktory byl wlascicielem od 1984r.UWAGA! PRZEBIEG TO TYLKO 25.000 MIL!!! POTWIERDZONE PAPIERAMI.Przez ostatnie 20 lat przejechalo tylko 8.000 mil. W roku 1989 wymienil silnik ze standardowego 1000ccm na 1330ccm, a skrzynie biegow od modelu 1275 GT.Nowa farba nalozona jakies 10lat temu. Kierownice dostalem orginalna i chyba ja zamontuje, oraz mam zamiar zmienic galke zmiany biegow.Co sądzicie o moim egzemplazu ?? Aha i jeszcze jedno auto stalo 4 lata, ale odpalilo od strzala. Paliwa jest pol baku i zastanawiam sie czy dolac nowe do pelna czy wyjezdzic to i dopiero dolewac ?? Pozdrawiam
- Załączniki
-
- MINNNI.jpg (52.18 KiB) Przejrzano 3518 razy
-
- MINII.jpg (51.81 KiB) Przejrzano 3518 razy
-
- MINNI.jpg (53.25 KiB) Przejrzano 3518 razy
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Austin Mini Special 1330ccm 1972r
calkiem fajny
kilka gadzetow troszke myszka traci ale w sumie ok
ten silnik to seria poza rozwiertem czy kombinowany cos?
paliwo podlej swieze od razu ile sie da wymien olej w silniku i zwracaj uwage na hamulce czy dzialaja jak nalezy - jest szansa ze sie zastaly
aaaaa i smaruj zawieszenie!
kilka gadzetow troszke myszka traci ale w sumie ok
ten silnik to seria poza rozwiertem czy kombinowany cos?
paliwo podlej swieze od razu ile sie da wymien olej w silniku i zwracaj uwage na hamulce czy dzialaja jak nalezy - jest szansa ze sie zastaly
aaaaa i smaruj zawieszenie!
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Re: Austin Mini Special 1330ccm 1972r
Jakies sportowe walki rozrzadu. A swoja droga jaka moc mialy te silniki 63 km ?? Jak nasmarowac zawieszenie ??
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Austin Mini Special 1330ccm 1972r
Zakup bardzo udany. Trafienie takiego auta - "od dbającego dziadka" to marzenie każdego amatora mini czy każdego innego klasyka.
Oby tylko nie było tak, że "dziadek" to pierwsza i ostatnia osoba dbającą o to auto. Po prostu szkoda tego egzemplarza by "na starość" dostał po "d.." czy zaczęło się traktowanie go z kompletną obojętnością lub co gorsza kolejne "modyfikowanie i przerabianie" bez składu i ładu w/g własnych pomysłów i aktualnej mody "pseudo tuningowej". Po jakimś czasie, który musisz sobie dać na zgłębienie tematu i porównanie do innych, faktycznie uznasz, że kilka elementów które tam są można "bezboleśnie" usunąć lub zamienić bez dokładania nowych.
Silnik w tym aucie prawdopodobnie pochodzi z kompletnej oferty którejś z firm tuningowych lub sklepów ( jako "kit" do montażu) w GB tak, że prawdopodobnie jego specyfikacja nie wymaga żadnej dodatkowej ingerencji i zmian. Ten rocznik miał w serii hamulce bębnowe z przodu !. Nie sądzę by przy innych modyfikacjach a szczególnie wymianie silnika na dużo mocniejszy zostały tam bębny. Prawdopodobnie są już zestawy tarczowe.
Schemat smarowania znajdziesz na mojej stronie www dostępnej z linku w podpisie.
Pozdrawiam i życzę bezproblemowej jazdy.
Oby tylko nie było tak, że "dziadek" to pierwsza i ostatnia osoba dbającą o to auto. Po prostu szkoda tego egzemplarza by "na starość" dostał po "d.." czy zaczęło się traktowanie go z kompletną obojętnością lub co gorsza kolejne "modyfikowanie i przerabianie" bez składu i ładu w/g własnych pomysłów i aktualnej mody "pseudo tuningowej". Po jakimś czasie, który musisz sobie dać na zgłębienie tematu i porównanie do innych, faktycznie uznasz, że kilka elementów które tam są można "bezboleśnie" usunąć lub zamienić bez dokładania nowych.
Silnik w tym aucie prawdopodobnie pochodzi z kompletnej oferty którejś z firm tuningowych lub sklepów ( jako "kit" do montażu) w GB tak, że prawdopodobnie jego specyfikacja nie wymaga żadnej dodatkowej ingerencji i zmian. Ten rocznik miał w serii hamulce bębnowe z przodu !. Nie sądzę by przy innych modyfikacjach a szczególnie wymianie silnika na dużo mocniejszy zostały tam bębny. Prawdopodobnie są już zestawy tarczowe.
Schemat smarowania znajdziesz na mojej stronie www dostępnej z linku w podpisie.
Pozdrawiam i życzę bezproblemowej jazdy.
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Austin Mini Special 1330ccm 1972r
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Re: Austin Mini Special 1330ccm 1972r
O jakich elementach myslisz mowiac "bezbolesnie" usunac ??
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Austin Mini Special 1330ccm 1972r
To oczywiście rzecz gustu i sprawa indywidualna każdego właściciela ale jako przykład podać można kratę / osłonę na tylnej szybie czyli gadget z lat 70 tych czy różową osłonę / mieszek i gałkę zmiany biegów oraz listwy z odblaskami na krawędzi drzwi
Jeżeli masz możliwość pokazać silnik (zdjęcie po otwarciu maski) można by powiedzieć więcej na temat napędu i modyfikacji odbiegajacych od serii jeżeli będą widoczne.
Co do pytania o wałki rozrządu, to w seryjnym silniku jest tylko jeden wałek, napędzany łańcuchem.
Jeżeli masz możliwość pokazać silnik (zdjęcie po otwarciu maski) można by powiedzieć więcej na temat napędu i modyfikacji odbiegajacych od serii jeżeli będą widoczne.
Co do pytania o wałki rozrządu, to w seryjnym silniku jest tylko jeden wałek, napędzany łańcuchem.
- domino1985
- Wiarus
- Posty: 551
- Rejestracja: 01 paź 2007, 16:23
- Posiadane auto: Mini SPi & Cooper R56N
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Re: Austin Mini Special 1330ccm 1972r
krata jest spoko
inne dodatki są rzeczywiście mało gustowne, ale jak kto lubi
jedna rzecz, musisz mieć do zestawu takie okulary
inne dodatki są rzeczywiście mało gustowne, ale jak kto lubi
jedna rzecz, musisz mieć do zestawu takie okulary
- Załączniki
-
- okulary pasiaste
- 4338143709_5d0d7e37d2.jpg (154.49 KiB) Przejrzano 3371 razy
- Konrad K_2
- Maniak
- Posty: 2563
- Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Austin Mini Special 1330ccm 1972r
gdyby to ode mnie zależało zdecydowanie bym zdemontował
poza tym bardzo ładny egzemplarz
poza tym bardzo ładny egzemplarz
- rogal
- Super użytkownik
- Posty: 1069
- Rejestracja: 05 sty 2005, 15:10
- Posiadane auto: 6 x MINI
- Lokalizacja: EŁK
- Kontakt:
Re: Austin Mini Special 1330ccm 1972r
fiacor 125p z kratką to był kiedyś ostry wypas
pozdrawiam
Rogal
tel. 695 455 231
---------------------------
Wszystko dla Mini .
http://www.englishcars.pl
Rogal
tel. 695 455 231
---------------------------
Wszystko dla Mini .
http://www.englishcars.pl
Re: Austin Mini Special 1330ccm 1972r
Mieszek i gałkę zmiany biegów w najblizszym czasie usune tylko musze znalesc cos fajnego na zmiane(CO POLECACIE CIEKAWEGO?), zastanawiam sie tez nad usunieciem panela srodkowego (od skrzyni biegow do kokpitu) .kierownice juz mam od mini coopera ,skorzana,czarna.Odblaski juz usuniete.Teraz skupiam sie glowie na mechanice, popsul sie rozrusznik (po przekreceniu kluczyka slychac tylko "strzal" ale nic nie kreci) i musze wyregulowac gaznik(szarpie podczas przyspieszania na niskich obrotach).A swoja droga jak upiekszyc uszelke przedniej szyby, zeby wygladala na chromowana?
- Załączniki
-
- mini.jpg (99.65 KiB) Przejrzano 3275 razy
- domino1985
- Wiarus
- Posty: 551
- Rejestracja: 01 paź 2007, 16:23
- Posiadane auto: Mini SPi & Cooper R56N
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Re: Austin Mini Special 1330ccm 1972r
Wystarczy wymienić klin na nowy
Aczkolwiek jak sam klin jest już brązowy to można przy okazji wymienić uszczelkę bo pewnie też ma swoje lata
Klin
Aczkolwiek jak sam klin jest już brązowy to można przy okazji wymienić uszczelkę bo pewnie też ma swoje lata
Klin
- humin
- Super użytkownik
- Posty: 2321
- Rejestracja: 01 mar 2007, 21:48
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Austin Mini Special 1330ccm 1972r
gałka i mieszek to kwestia gustu także to możesz znaleźć albo z używanych części z innych miniaków albo kupić w jakichś sklepach miniakowych lub alledrogo
panel środkowy osobiście też bym wyrzucił choć to także kwestia gustu
jak wymiana klina to tylko na nowy jak poprzednik pisał, nie wykluczone że łącznie z uszczelką
ja bym się rozejrzał jeszcze za oryginalnymi lusterkami (widać że jednego brak)
rozrusznik jeśli tryka to także może wskazywać na rozładowany akumulator
a odpaliło od strzała bo pewnie aku był ładowany ale puścił po pewnym czasie
panel środkowy osobiście też bym wyrzucił choć to także kwestia gustu
jak wymiana klina to tylko na nowy jak poprzednik pisał, nie wykluczone że łącznie z uszczelką
ja bym się rozejrzał jeszcze za oryginalnymi lusterkami (widać że jednego brak)
rozrusznik jeśli tryka to także może wskazywać na rozładowany akumulator
a odpaliło od strzała bo pewnie aku był ładowany ale puścił po pewnym czasie
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Austin Mini Special 1330ccm 1972r
kumek20 pisze:...musze wyregulowac gaznik(szarpie podczas przyspieszania na niskich obrotach).
Nie koniecznie trzeba go regulować. Najpierw sprawdź czy jest olej w amortyzatorze tłoka podciśnieniowego o ile jest to gaźnik typu SU HS czy HIF. Nadal pomocne w udzielaniu porad było by pokazanie zdjęcia silnika.
I tak jak pisze Humin sprawdź czy akumulator jest naładowany, być może trzeba go już wymienić na nowy. Podepnij kablami z innego auta albo wsadź na próbę inny naładowany przed wyjmowaniem czy naprawianiem rozrusznika.