Austin Mini Special 1330ccm 1972r

Część forum poświęcona naszym Miniakom. Zanim założysz nowy post, zapoznaj sie z panującymi tu zasadami.

Moderator: flapjck1

kumek20

Austin Mini Special 1330ccm 1972r

Post autor: kumek20 »

Witam chcialem sie pochwalic nowym nabytkiem z roku 1972, zakupilem go od 80 letniego dziadka, ktory byl wlascicielem od 1984r.UWAGA! PRZEBIEG TO TYLKO 25.000 MIL!!! POTWIERDZONE PAPIERAMI.Przez ostatnie 20 lat przejechalo tylko 8.000 mil. W roku 1989 wymienil silnik ze standardowego 1000ccm na 1330ccm, a skrzynie biegow od modelu 1275 GT.Nowa farba nalozona jakies 10lat temu. Kierownice dostalem orginalna i chyba ja zamontuje, oraz mam zamiar zmienic galke zmiany biegow.Co sądzicie o moim egzemplazu ?? Aha i jeszcze jedno auto stalo 4 lata, ale odpalilo od strzala. Paliwa jest pol baku i zastanawiam sie czy dolac nowe do pelna czy wyjezdzic to i dopiero dolewac ?? Pozdrawiam
Załączniki
MINNNI.jpg
MINNNI.jpg (52.18 KiB) Przejrzano 3519 razy
MINII.jpg
MINII.jpg (51.81 KiB) Przejrzano 3519 razy
MINNI.jpg
MINNI.jpg (53.25 KiB) Przejrzano 3519 razy
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Austin Mini Special 1330ccm 1972r

Post autor: flapjck1 »

calkiem fajny

kilka gadzetow troszke myszka traci ale w sumie ok

ten silnik to seria poza rozwiertem czy kombinowany cos?

paliwo podlej swieze od razu ile sie da :) wymien olej w silniku i zwracaj uwage na hamulce czy dzialaja jak nalezy - jest szansa ze sie zastaly

aaaaa i smaruj zawieszenie!
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
kumek20

Re: Austin Mini Special 1330ccm 1972r

Post autor: kumek20 »

Jakies sportowe walki rozrzadu. A swoja droga jaka moc mialy te silniki 63 km ?? Jak nasmarowac zawieszenie ??
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Austin Mini Special 1330ccm 1972r

Post autor: markfive »

Zakup bardzo udany. Trafienie takiego auta - "od dbającego dziadka" to marzenie każdego amatora mini czy każdego innego klasyka.
Oby tylko nie było tak, że "dziadek" to pierwsza i ostatnia osoba dbającą o to auto. Po prostu szkoda tego egzemplarza by "na starość" dostał po "d.." czy zaczęło się traktowanie go z kompletną obojętnością lub co gorsza kolejne "modyfikowanie i przerabianie" bez składu i ładu w/g własnych pomysłów i aktualnej mody "pseudo tuningowej". Po jakimś czasie, który musisz sobie dać na zgłębienie tematu i porównanie do innych, faktycznie uznasz, że kilka elementów które tam są można "bezboleśnie" usunąć lub zamienić bez dokładania nowych.

Silnik w tym aucie prawdopodobnie pochodzi z kompletnej oferty którejś z firm tuningowych lub sklepów ( jako "kit" do montażu) w GB tak, że prawdopodobnie jego specyfikacja nie wymaga żadnej dodatkowej ingerencji i zmian. Ten rocznik miał w serii hamulce bębnowe z przodu !. Nie sądzę by przy innych modyfikacjach a szczególnie wymianie silnika na dużo mocniejszy zostały tam bębny. Prawdopodobnie są już zestawy tarczowe.

Schemat smarowania znajdziesz na mojej stronie www dostępnej z linku w podpisie.

Pozdrawiam i życzę bezproblemowej jazdy.
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Austin Mini Special 1330ccm 1972r

Post autor: flapjck1 »

Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
kumek20

Re: Austin Mini Special 1330ccm 1972r

Post autor: kumek20 »

O jakich elementach myslisz mowiac "bezbolesnie" usunac ??
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Austin Mini Special 1330ccm 1972r

Post autor: markfive »

To oczywiście rzecz gustu i sprawa indywidualna każdego właściciela ale jako przykład podać można kratę / osłonę na tylnej szybie czyli gadget z lat 70 tych czy różową osłonę / mieszek i gałkę zmiany biegów oraz listwy z odblaskami na krawędzi drzwi :smile:

Jeżeli masz możliwość pokazać silnik (zdjęcie po otwarciu maski) można by powiedzieć więcej na temat napędu i modyfikacji odbiegajacych od serii jeżeli będą widoczne.
Co do pytania o wałki rozrządu, to w seryjnym silniku jest tylko jeden wałek, napędzany łańcuchem.
Awatar użytkownika
domino1985
Wiarus
Wiarus
Posty: 551
Rejestracja: 01 paź 2007, 16:23
Posiadane auto: Mini SPi & Cooper R56N
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: Austin Mini Special 1330ccm 1972r

Post autor: domino1985 »

krata jest spoko :cool:

inne dodatki są rzeczywiście mało gustowne, ale jak kto lubi :)

jedna rzecz, musisz mieć do zestawu takie okulary :mrgreen:
Załączniki
okulary pasiaste
okulary pasiaste
4338143709_5d0d7e37d2.jpg (154.49 KiB) Przejrzano 3372 razy
Awatar użytkownika
Konrad K_2
Maniak
Maniak
Posty: 2563
Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Austin Mini Special 1330ccm 1972r

Post autor: Konrad K_2 »

krata tez mi sie widzi ale czarna
Awatar użytkownika
TRIP
Wiarus
Wiarus
Posty: 636
Rejestracja: 08 maja 2009, 19:35
Posiadane auto:
Lokalizacja: 3miasto/Żukowo

Re: Austin Mini Special 1330ccm 1972r

Post autor: TRIP »

gdyby to ode mnie zależało zdecydowanie bym zdemontował :neutral:
poza tym bardzo ładny egzemplarz
Awatar użytkownika
rogal
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1069
Rejestracja: 05 sty 2005, 15:10
Posiadane auto: 6 x MINI
Lokalizacja: EŁK
Kontakt:

Re: Austin Mini Special 1330ccm 1972r

Post autor: rogal »

fiacor 125p z kratką to był kiedyś ostry wypas
pozdrawiam
Rogal

tel. 695 455 231
---------------------------
Wszystko dla Mini .
http://www.englishcars.pl
kumek20

Re: Austin Mini Special 1330ccm 1972r

Post autor: kumek20 »

Mieszek i gałkę zmiany biegów w najblizszym czasie usune tylko musze znalesc cos fajnego na zmiane(CO POLECACIE CIEKAWEGO?), zastanawiam sie tez nad usunieciem panela srodkowego (od skrzyni biegow do kokpitu) .kierownice juz mam od mini coopera ,skorzana,czarna.Odblaski juz usuniete.Teraz skupiam sie glowie na mechanice, popsul sie rozrusznik (po przekreceniu kluczyka slychac tylko "strzal" ale nic nie kreci) i musze wyregulowac gaznik(szarpie podczas przyspieszania na niskich obrotach).A swoja droga jak upiekszyc uszelke przedniej szyby, zeby wygladala na chromowana?
Załączniki
mini.jpg
mini.jpg (99.65 KiB) Przejrzano 3276 razy
Awatar użytkownika
domino1985
Wiarus
Wiarus
Posty: 551
Rejestracja: 01 paź 2007, 16:23
Posiadane auto: Mini SPi & Cooper R56N
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: Austin Mini Special 1330ccm 1972r

Post autor: domino1985 »

Wystarczy wymienić klin na nowy :)
Aczkolwiek jak sam klin jest już brązowy to można przy okazji wymienić uszczelkę bo pewnie też ma swoje lata :)

Klin
Awatar użytkownika
humin
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2321
Rejestracja: 01 mar 2007, 21:48
Posiadane auto:
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Austin Mini Special 1330ccm 1972r

Post autor: humin »

gałka i mieszek to kwestia gustu także to możesz znaleźć albo z używanych części z innych miniaków albo kupić w jakichś sklepach miniakowych lub alledrogo
panel środkowy osobiście też bym wyrzucił choć to także kwestia gustu
jak wymiana klina to tylko na nowy jak poprzednik pisał, nie wykluczone że łącznie z uszczelką
ja bym się rozejrzał jeszcze za oryginalnymi lusterkami (widać że jednego brak)

rozrusznik jeśli tryka to także może wskazywać na rozładowany akumulator
a odpaliło od strzała bo pewnie aku był ładowany ale puścił po pewnym czasie
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Austin Mini Special 1330ccm 1972r

Post autor: markfive »

kumek20 pisze:...musze wyregulowac gaznik(szarpie podczas przyspieszania na niskich obrotach).


Nie koniecznie trzeba go regulować. Najpierw sprawdź czy jest olej w amortyzatorze tłoka podciśnieniowego o ile jest to gaźnik typu SU HS czy HIF. Nadal pomocne w udzielaniu porad było by pokazanie zdjęcia silnika.

I tak jak pisze Humin sprawdź czy akumulator jest naładowany, być może trzeba go już wymienić na nowy. Podepnij kablami z innego auta albo wsadź na próbę inny naładowany przed wyjmowaniem czy naprawianiem rozrusznika.
ODPOWIEDZ