Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD
Moderator: flapjck1
- Konrad K_2
- Maniak
- Posty: 2563
- Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD
wahacz jak wahacz , ale gdzieś go trzeba przyczepić
jak to sie nie sprawdzi to ide w tylny zawias z bmw e36
jak to sie nie sprawdzi to ide w tylny zawias z bmw e36
- Gibki Staruszek
- Maniak
- Posty: 2693
- Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
- Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD
mam tylko obawy,że przy ostrym ruszaniu koło będzie chodzić przód <-> tył . Może dać dwa drążki reakcyjne ?
- Konrad K_2
- Maniak
- Posty: 2563
- Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD
Gibki Staruszek pisze:mam tylko obawy,że przy ostrym ruszaniu koło będzie chodzić przód <-> tył . Może dać dwa drążki reakcyjne ?
sie okaże , nie ma za bardzo miejsca na więcej wahaczy
- Załączniki
-
- P1200954.jpg (69.98 KiB) Przejrzano 2044 razy
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD
Podwójne drążki reakcyjne nie potrzebne. Wystarczą pojedyncze solidniejsze od seryjnych z regulacją długości i wzmocnienie mocowania z przodu w ramie. Śruba w dolnym wahaczu M8 o zwiększonej wytrzymałości (10,8).
Problemem może być raczej przeniesienie momentu obrotowego całej ramy (z elementem klatki) i zespołu napędowego na blachy nadwozia i dociążenie przodu tak by nie stawał dęba przy gwałtownym ruszaniu i nie tracił przyczepności i możliwości skręcania na śliskiej nawierzchni.
Pytanie, co będzie umieszczone z przodu ? i jak rozwiążesz problemy z chłodzeniem silnika i obiegiem cieczy w układzie ?
Problemem może być raczej przeniesienie momentu obrotowego całej ramy (z elementem klatki) i zespołu napędowego na blachy nadwozia i dociążenie przodu tak by nie stawał dęba przy gwałtownym ruszaniu i nie tracił przyczepności i możliwości skręcania na śliskiej nawierzchni.
Pytanie, co będzie umieszczone z przodu ? i jak rozwiążesz problemy z chłodzeniem silnika i obiegiem cieczy w układzie ?
- Konrad K_2
- Maniak
- Posty: 2563
- Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD
pród : zbiornik paliwa , chłodnica , nagrzewnica , akumulator , spryskiwacze trójkąty i wszystko co da sie tam upchnąc.
silnik na szczescie nie stoi bardzo z tyłu , raczej centralnie , ale efekt podnoszenia przodu trzeba bedzie zredukować sztywniejszym zawieszeniem
silnik na szczescie nie stoi bardzo z tyłu , raczej centralnie , ale efekt podnoszenia przodu trzeba bedzie zredukować sztywniejszym zawieszeniem
- Załączniki
-
- P1200958.jpg (54.91 KiB) Przejrzano 2008 razy
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD
Silnik zamontowany jest poprzecznie a więc wiekszość momentu obrotowego działa w kierunku odwrotnym do jazdy i naciska poprzez łapę poduszki na poprzeczną belkę, którą dobrze widać na ostatnim zdjęciu. Belka ta znajduje się dość daleko z tyłu i już za osią napędzaną.
Utwardzenie tylnego zawieszenia zredukuje efekt "siadania" tyłu przy przyspieszaniu ale nie zmniejszy a wręcz zwiększy reakcję na przód. Przód trzeba maksymalnie dociążyć. Tak by rozkład masy był 50% lub nieco więcej na przód. Myślę, że bardziej rozbudowana i sztywniejsza ( bez łączników śrubowych) klatka przestrzenna wpłynęla by pozytywnie na całą konstrukcję. Nadwozie mini wykorzystał bym bardziej jako nakładkę / poszycie a nie element konstrukcyjny.
To jest moja opinia i mogę się mylić. Testy pokażą na ile mam rację.
Utwardzenie tylnego zawieszenia zredukuje efekt "siadania" tyłu przy przyspieszaniu ale nie zmniejszy a wręcz zwiększy reakcję na przód. Przód trzeba maksymalnie dociążyć. Tak by rozkład masy był 50% lub nieco więcej na przód. Myślę, że bardziej rozbudowana i sztywniejsza ( bez łączników śrubowych) klatka przestrzenna wpłynęla by pozytywnie na całą konstrukcję. Nadwozie mini wykorzystał bym bardziej jako nakładkę / poszycie a nie element konstrukcyjny.
To jest moja opinia i mogę się mylić. Testy pokażą na ile mam rację.
- Konrad K_2
- Maniak
- Posty: 2563
- Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD
a testy coraz bliżej
dziś weszły hamulce , przymierzyłem koła
widać ze troche ucieka , ale drążek ustawiałem "na oko"
dziś weszły hamulce , przymierzyłem koła
widać ze troche ucieka , ale drążek ustawiałem "na oko"
- Załączniki
-
- P1210009.JPG (38.14 KiB) Przejrzano 1939 razy
-
- P1210004.JPG (60.03 KiB) Przejrzano 1939 razy
- Gibki Staruszek
- Maniak
- Posty: 2693
- Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
- Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD
a sprawę ręcznego ruszyłeś ?
- Konrad K_2
- Maniak
- Posty: 2563
- Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD
tylne zaciski z 19 wychodzą pod 12tki koła, już na przymiarkę są założone "prawie" pasują
- Załączniki
-
- 2011-08-17_17-42-39_862.jpg (42.55 KiB) Przejrzano 1880 razy
- Konrad K_2
- Maniak
- Posty: 2563
- Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD
a tak z kołem
- Załączniki
-
- P1210053.jpg (42.63 KiB) Przejrzano 1844 razy
- Konrad K_2
- Maniak
- Posty: 2563
- Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD
troche zabawy z elektryką i nowym zbiornikiem paliwa
elektryka podłączona .... brakuje mi tylko akumulatora, jak zastartuje będe układał kabelki
zbiornik jest z przodu wiec i wlew paliwa z przodu, z pomocą przyszło suzuki i po kombinacjach jest wlew niezależny od maski (maska bedzie miała inny kolor)
elektryka podłączona .... brakuje mi tylko akumulatora, jak zastartuje będe układał kabelki
zbiornik jest z przodu wiec i wlew paliwa z przodu, z pomocą przyszło suzuki i po kombinacjach jest wlew niezależny od maski (maska bedzie miała inny kolor)
- Załączniki
-
- P1210142.jpg (53.02 KiB) Przejrzano 1791 razy
-
- P1210138.jpg (58.51 KiB) Przejrzano 1791 razy
-
- P1210145.jpg (95.33 KiB) Przejrzano 1791 razy
- Konrad K_2
- Maniak
- Posty: 2563
- Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD
maska nagumowana
- Załączniki
-
- P1210150.jpg (25.13 KiB) Przejrzano 1726 razy
-
- Swój Człowiek
- Posty: 261
- Rejestracja: 08 cze 2009, 20:39
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Poznan
Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD
Czym i jak nagumowana jesli mozna zapytac ?
pzdr
pzdr
Most sports only need one ball. Mine takes both.
- Konrad K_2
- Maniak
- Posty: 2563
- Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD
plastidip sie preparat nazywa
to jest farba która po nałożeniu zaczyna sie delikatnie pienić i daje efekt gumowania (jak np we wnętrzach samochodów czy niektóre telefony )
to jest farba która po nałożeniu zaczyna sie delikatnie pienić i daje efekt gumowania (jak np we wnętrzach samochodów czy niektóre telefony )