Rover Mini Cooper 1,3 SPI 1992 - domino1985

Część forum poświęcona naszym Miniakom. Zanim założysz nowy post, zapoznaj sie z panującymi tu zasadami.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
domino1985
Wiarus
Wiarus
Posty: 551
Rejestracja: 01 paź 2007, 16:23
Posiadane auto: Mini SPi & Cooper R56N
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: Rover Mini Cooper 1,3 SPI 1992 - domino1985

Post autor: domino1985 »

Już w ostatnim czasie lakiernik sporo na Miniaku zarobił ;)

Chciałbym żeby wyciął cały ten narożnik i wstawił niezardzewiałą kopię ;) a co do dekielka ... może po wstawieniu narożnika wspawa tam jakąś płytkę żeby zasłonić cały róg od zgrzewu podszybia do ścianki nad wlotem.
Awatar użytkownika
domino1985
Wiarus
Wiarus
Posty: 551
Rejestracja: 01 paź 2007, 16:23
Posiadane auto: Mini SPi & Cooper R56N
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: Rover Mini Cooper 1,3 SPI 1992 - domino1985

Post autor: domino1985 »

Miniaki zostały kumplami :mrgreen:
Na jednego Miniaka zawsze się gapią, ale dwa mknące ramię w ramię o poranku przez cale miasto to jest dopiero odlot :cool:
Awatar użytkownika
domino1985
Wiarus
Wiarus
Posty: 551
Rejestracja: 01 paź 2007, 16:23
Posiadane auto: Mini SPi & Cooper R56N
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: Rover Mini Cooper 1,3 SPI 1992 - domino1985

Post autor: domino1985 »

Update w sprawie remontu okolic kratki prawej nawiewu wygląda następująco:
-narożnik wokół kratki nie istnieje
-dekielek/wzmocnienie narożnika podszybia zamieniło się w pył jak wsadziłem tam łapska by powyrywać wszystkie luźne fragmenty rdzy. To nawet lepiej bo nie trzeba go łatać, wysypał się kompletnie cały ;)
-profil podszybie-słupek A - delikatna powierzchowna korozja, do zasmarowania
Ale najciekawsza sprawa wyszła z prawym błotnikiem, bo jak się okazuje, nadaje się on generalnie tylko do wycięcia i wstawienia nowego elementu, teraz nie mam środków na taką operację, jak jeszcze ładny lakier trzyma go w całości to tyle tam pozostanie ;)

A z lewej strony delikatna dziurka 3cm w samym narożniku do profilu słupka A i tyle

Fotek nie mam ale każdy wie jak wygląda kupa rdzy więc może sobie to wyobrazić ;)
Auto przygotowane i dziś zostaje na blacharkę. Fachowiec wrócił z urlopu więc wypoczęty zajmie się Miniaczkiem :)
Awatar użytkownika
domino1985
Wiarus
Wiarus
Posty: 551
Rejestracja: 01 paź 2007, 16:23
Posiadane auto: Mini SPi & Cooper R56N
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: Rover Mini Cooper 1,3 SPI 1992 - domino1985

Post autor: domino1985 »

W końcu zebrałem się w sobie i połączyłem zegarek z deską :cool:
Zbierałem się do tego przez 1,5 roku facepalm , no ale JEST :mrgreen:
Załączniki
zegaro 3
zegaro 3
P9212443.JPG (291.96 KiB) Przejrzano 3883 razy
zegaro 2
zegaro 2
P9212449.JPG (303.34 KiB) Przejrzano 3883 razy
zegaro 1
zegaro 1
P9212442.JPG (258.54 KiB) Przejrzano 3883 razy
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Rover Mini Cooper 1,3 SPI 1992 - domino1985

Post autor: flapjck1 »

psujesz sie! do wycieraczek dluzej dojrzewales :P
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
domino1985
Wiarus
Wiarus
Posty: 551
Rejestracja: 01 paź 2007, 16:23
Posiadane auto: Mini SPi & Cooper R56N
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: Rover Mini Cooper 1,3 SPI 1992 - domino1985

Post autor: domino1985 »

Ale za to nie dojrzałem jeszcze do wymiany szpilki w lewym przednim i prawym tylnym kole, które uszkodziłem wykręcając nakrętki zabezpieczające zaraz po zakupie Miniaka ;)
Awatar użytkownika
domino1985
Wiarus
Wiarus
Posty: 551
Rejestracja: 01 paź 2007, 16:23
Posiadane auto: Mini SPi & Cooper R56N
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: Rover Mini Cooper 1,3 SPI 1992 - domino1985

Post autor: domino1985 »

cześć, czołem !
sezon Miniakowy rozpoczęty, co widzę po nagłym poruszeniu w dziale galerii naszych Mini :) dołączam więc do Was i ja :)
Załączniki
P3240674.jpg
P3240674.jpg (391.74 KiB) Przejrzano 3638 razy
P3240676.jpg
P3240676.jpg (476.72 KiB) Przejrzano 3638 razy
P3240658.jpg
P3240658.jpg (275.28 KiB) Przejrzano 3637 razy
Ostatnio zmieniony 24 mar 2012, 16:09 przez domino1985, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
domino1985
Wiarus
Wiarus
Posty: 551
Rejestracja: 01 paź 2007, 16:23
Posiadane auto: Mini SPi & Cooper R56N
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: Rover Mini Cooper 1,3 SPI 1992 - domino1985

Post autor: domino1985 »

I jeszcze może takie dwa, z sesji i po sesji ;)
Załączniki
P3240685.JPG
P3240685.JPG (414.55 KiB) Przejrzano 3632 razy
P3240620.jpg
P3240620.jpg (429.76 KiB) Przejrzano 3636 razy
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Rover Mini Cooper 1,3 SPI 1992 - domino1985

Post autor: markfive »

Ostatnie zdjęcie powinno być przestrogą dla innych. Może nie wszyscy zorientowali się o co chodzi.

Prawdopodobnie klejone okładziny szczęk "odpadły". Miałem kiedyś również taki przypadek. W czasie jazdy gdy jedna z okładzin prawdopodobnie już ledwo się trzymała druga przy hamowaniu odpadła i tak "sklinowała" bęben, że prawe koło kilka metrów blokowało z piskiem po asfalcie i ściągnęło mnie na pobocze. Na szczęście prędkość nie była zbyt duża i droga o niewielkim ruchu. Trzeba było na drodze zdjąć koło, bęben, wyjąć oberwane okładziny i dojechać "bardzo powoli" nie używając w ogóle hamulca z obawy o wysuniecie się tłoczków, utratę płynu i ciśnienia w układzie hamulcowym.

Przed sezonem warto więc zajrzeć do tylnych bębnów i sprawdzić czy okładziny nie odstają od szczęk, czy nie trzeba ich wymienić, czy tłoczki w cylinderkach nie są unieruchomione / zapieczone czy regulatory szczęk obracaja się czy całkiem zardzewiały :grin:
Awatar użytkownika
domino1985
Wiarus
Wiarus
Posty: 551
Rejestracja: 01 paź 2007, 16:23
Posiadane auto: Mini SPi & Cooper R56N
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: Rover Mini Cooper 1,3 SPI 1992 - domino1985

Post autor: domino1985 »

Fakt sprawa jest dosyć poważna, choć wygląda niewinnie. Nic wcześniej nie wskazywało na to co się wydarzy, dojeżdżając do świateł nagle zaczęło mi telepać pedałem hamulca jakby włączył się ABS i sprawność hamulców znacznie spadła ;) dobrze ze mam nawyk wytracać prędkość znacznie wcześniej niż to potrzebne bo wpadłbym w zadek aut już stojących a tak miałem czas by opanować sytuację. Wpierw pomyślałem że pękła tarcza hamulcowa ale po oględzinach na poboczu wszystko wizualnie ok. Po przejechaniu wolno paru metrów było już słychać że coś lata w bębnie więc zostało pomału wrócić pod garaż :cool:
No ale wycieczka z przygodami jest ciekawsza :lol:
Awatar użytkownika
domino1985
Wiarus
Wiarus
Posty: 551
Rejestracja: 01 paź 2007, 16:23
Posiadane auto: Mini SPi & Cooper R56N
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: Rover Mini Cooper 1,3 SPI 1992 - domino1985

Post autor: domino1985 »

Awatar użytkownika
domino1985
Wiarus
Wiarus
Posty: 551
Rejestracja: 01 paź 2007, 16:23
Posiadane auto: Mini SPi & Cooper R56N
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: Rover Mini Cooper 1,3 SPI 1992 - domino1985

Post autor: domino1985 »

Porcja fotek :cool:
Załączniki
P5311174.JPG
P5311174.JPG (383.44 KiB) Przejrzano 3236 razy
P5311178.JPG
P5311178.JPG (297.73 KiB) Przejrzano 3236 razy
Awatar użytkownika
domino1985
Wiarus
Wiarus
Posty: 551
Rejestracja: 01 paź 2007, 16:23
Posiadane auto: Mini SPi & Cooper R56N
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: Rover Mini Cooper 1,3 SPI 1992 - domino1985

Post autor: domino1985 »

cd
Załączniki
P5311183.JPG
P5311183.JPG (406.95 KiB) Przejrzano 3234 razy
P5311182.JPG
P5311182.JPG (388.14 KiB) Przejrzano 3232 razy
Awatar użytkownika
domino1985
Wiarus
Wiarus
Posty: 551
Rejestracja: 01 paź 2007, 16:23
Posiadane auto: Mini SPi & Cooper R56N
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: Rover Mini Cooper 1,3 SPI 1992 - domino1985

Post autor: domino1985 »

i taki bonus ;)
Załączniki
me and john.jpg
me and john.jpg (368.75 KiB) Przejrzano 3233 razy
ODPOWIEDZ