Kółko kompresora !

R50, R52 & R53

Moderatorzy: flapjck1, Drail

marecek

Re: Kółko kompresora !

Post autor: marecek »

pididi, jak rozumieć 106% duty cycle? Standardowa mapa pozwala na coś takiego, żeby zalewać cylinder nawet po zamknięciu zaworu ssącego czy o co kaman?
AleXander
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1632
Rejestracja: 04 lip 2006, 20:17
Posiadane auto:
Lokalizacja: W-wa

Re: Kółko kompresora !

Post autor: AleXander »

chodzi o to, ze seryjne wtryskiwacze mają 300ccm "przepustowości" a przy mniejszym kółku przy wysokich obrotach teoretycznie tłoczą 318-320 co jest 106% ich "wytrzymałości" co wróży im szybkie zatarcie lub podawanie zbyt ubogich wYtrysków :)na przykład w JCW montowane były 330ccm co już wystarczało... na eBay'u da się kupić nawet 550 albo 1000ccm ale wtedy bez odpowiednio zwiększonego tloczenia powietrza sikają strumieniem a nie rozpylają tak jak powinny. w telegraficznym skrócie :)
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Kółko kompresora !

Post autor: flapjck1 »

powietrza czy paliwa? to tloczenie?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
AleXander
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1632
Rejestracja: 04 lip 2006, 20:17
Posiadane auto:
Lokalizacja: W-wa

Re: Kółko kompresora !

Post autor: AleXander »

powietrza. przy zbyt wydajnych wtryskach masz chyba a dużo paliwa a za malo powietrza. więc trzeba zwiększyć ilość powietrza, zeby rozpylało mieszankę.

tak jak w poniższym teście przy identycznym "nawiewie" zobacz jak działają wtryski:
http://www.youtube.com/watch?v=7oTirEZN ... re=related
Awatar użytkownika
pididi
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1112
Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
Posiadane auto: Clubman JCW LCI
Lokalizacja: Poznań

Re: Kółko kompresora !

Post autor: pididi »

Alek, seria ma 330cc, JCW 380cc ;-)
DC ponad 100%, np. 108% wynika z tego, ze pomimo pracy na 100% wtryskiwacza, w odniesieniu do obrotów, podaje on wciąż za mało paliwa i robi się ubogo. Tak to rozumiem. Obecnie mozna skorzystac z wiekszych wtryskow JCW, 440 z porsche gt3 lub 550 Ford Motorsport, ktore obecnie sa na "topie" i jako jedyne zachowuja fabryczny spray patter (dwa waskie stożki). Oczywiście wymagają one odpowiedniego wyskalowania i osiągają maksymalnie 76% DC przy kółku 15% i wałku Newman w wersji Street (czyli tym najpopularniejszym) i wysokich obrotach ~7500rpm.
Nie wiem tylko czy bez oprogrmowania jak Bytetronik da się je u nas odpowiednio wysterować, bo przy tylko lekko podniesiony obrotach typu 7100rpm beda pracowaly na pol gwizdka... W UK to nie problem, bo stroją tylko na takich wykorzystujac ww. soft, u nas właśnie mocno badam temat, bo kiedyś muszę złożyć części do kupy :d
static
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Kółko kompresora !

Post autor: flapjck1 »

AleXander pisze:powietrza. przy zbyt wydajnych wtryskach masz chyba a dużo paliwa a za malo powietrza. więc trzeba zwiększyć ilość powietrza, zeby rozpylało mieszankę.

tak jak w poniższym teście przy identycznym "nawiewie" zobacz jak działają wtryski:
http://www.youtube.com/watch?v=7oTirEZN ... re=related



no nie zgodze sie! wlasnie paliwa! jakosc wytrysku zawsze zalezy od cisnienia paliwa - przy czym owe musi byc zawsze wieksze nic cisnienie panujace w ukladzie dolotowym

dlatego w silnikach doladowanych wrzuca sie wysokowydajne ( wysokocisnieniowe ) pompy paliwa :)
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
AleXander
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1632
Rejestracja: 04 lip 2006, 20:17
Posiadane auto:
Lokalizacja: W-wa

Re: Kółko kompresora !

Post autor: AleXander »

na mój chłopski rozum wygląda to tak:

1. 330cc wtryskiwacz i seryjna pompa +mniejsze kółko (tłoczące wiecej powietrza) - zbyt uboga mieszanka
2. 330cc wtryskiwacz i mocniejsza pompa + seryjne kółko - zalewanie i praca wtrysku powyżej 100% DC
3. 330cc wtryskiwacz i mocniejsza pompa + mniejsze kółko - mieszanka OK ale praca wtrysku powyżej 100% DC

4. 550cc wtryskiwacz i seryjna pompa + mniejsze kółko - średnia mieszanka
5. 550cc wtryskiwacz i mocniejsza pompa + seryjne kółko - zalewanie silnika i sikanie zamiast rozprysku mieszanki
6. 550cc wtryskiwacz i mocniejsza pompa + mniejsze kółko - mieszanka OK

nie znam się na tyle aby wypowiadać się w tym temacie więc powyższe dywagacje mogą okazać się nietrafione. Tomek, dobrze myślę czy nie?
Awatar użytkownika
pididi
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1112
Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
Posiadane auto: Clubman JCW LCI
Lokalizacja: Poznań

Re: Kółko kompresora !

Post autor: pididi »

Myślałem też właśnie o regulatorze ciśnienia paliwa - wg. kalkulatora 380cc i ciśnienie 4.5 zamiast 3.5 bar nieco by pomogło. To też w sumie najdroższa opcja, bo wtryski JCW się cenią a nie wiem nic na temat podmiany regulatora na listwie, oprócz tego, że zostało to zrobione dawno temu przez GTT w UK...

550 i mocniejsza pompa (jaka, jakie cisnienie?) to ZDECYDOWANIE overkill, nawet przy ostrym walku Racing i glowicy z powiększonymi zaworami. Wówczas 550 przy seryjnych 3.5 bar pracuja optymalnie, z zapasem na paliwko E85, jak to zostalo pokazane i zlogowane!
static
AleXander
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1632
Rejestracja: 04 lip 2006, 20:17
Posiadane auto:
Lokalizacja: W-wa

Re: Kółko kompresora !

Post autor: AleXander »

U mnie i tak już siedzi wydajniejsza pompa Walbro więc pewnie wtryski Bosha 550cc (KLIK) takie super drogie nie są. a 380cc (KLIK)
kosztują tyle samo :D
Awatar użytkownika
pididi
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1112
Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
Posiadane auto: Clubman JCW LCI
Lokalizacja: Poznań

Re: Kółko kompresora !

Post autor: pididi »

To sa male wtryski rozwiercone do 550, nie kupuj pod zadnym pozorem ;-)
OEM Bosche wygladają zupelnie inaczej, maja 6 otworow rozpylajacych, inna konstrukcje i spray pattern!
Znalazlem w PL za 180zl/szt ori Bosch 550cc, z takim samym nr czesci jaki podaje 1320 czy Mynes. Potrzebna jest tez odpowiednia przejsciowka...

Swoja droga, jesli Mynes sprzedaje swoje za circa 220£ to 760 zl wydaje mi sie az podejrzanie malo, ale sprzedawca ogolnie znany wsrod VAGow i np. na racingforum...

EDIT: te biale to tez jakies podrobione gówno, a nie JCW ;-)
static
AleXander
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1632
Rejestracja: 04 lip 2006, 20:17
Posiadane auto:
Lokalizacja: W-wa

Re: Kółko kompresora !

Post autor: AleXander »

Pididi, dzieki takim postom czuje się głupi i cieszę się, ze nie wydałem jeszcze bez sensu kasy :D
Awatar użytkownika
pididi
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1112
Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
Posiadane auto: Clubman JCW LCI
Lokalizacja: Poznań

Re: Kółko kompresora !

Post autor: pididi »

Jak kupisz już wałek i będziesz szukał wtrysków to daj znać :wink:
Jak się sprawuje na śwince Miniak? :grin:
static
AleXander
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1632
Rejestracja: 04 lip 2006, 20:17
Posiadane auto:
Lokalizacja: W-wa

Re: Kółko kompresora !

Post autor: AleXander »

pididi pisze:Jak kupisz już wałek i będziesz szukał wtrysków to daj znać :wink:
Jak się sprawuje na śwince Miniak? :grin:


no powiem tylko, że....hula jak zły :)
Anonymusek

Re: Kółko kompresora !

Post autor: Anonymusek »

A można jakoś R56 S (175KM) wzmocnić, nie wywalając fortuny?

Myślałem o świecach, przewodach, kopułce aparatu i filtrze powietrza. Póki co mam serię. Polecicie jakieś konkretne modele/firmy?
Awatar użytkownika
pididi
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1112
Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
Posiadane auto: Clubman JCW LCI
Lokalizacja: Poznań

Re: Kółko kompresora !

Post autor: pididi »

Promotor/Compsport i może wypluć nawet 230KM samym programem
static
ODPOWIEDZ