Kółko kompresora !
Re: Kółko kompresora !
pididi, jak rozumieć 106% duty cycle? Standardowa mapa pozwala na coś takiego, żeby zalewać cylinder nawet po zamknięciu zaworu ssącego czy o co kaman?
-
- Super użytkownik
- Posty: 1632
- Rejestracja: 04 lip 2006, 20:17
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: W-wa
Re: Kółko kompresora !
chodzi o to, ze seryjne wtryskiwacze mają 300ccm "przepustowości" a przy mniejszym kółku przy wysokich obrotach teoretycznie tłoczą 318-320 co jest 106% ich "wytrzymałości" co wróży im szybkie zatarcie lub podawanie zbyt ubogich wYtrysków na przykład w JCW montowane były 330ccm co już wystarczało... na eBay'u da się kupić nawet 550 albo 1000ccm ale wtedy bez odpowiednio zwiększonego tloczenia powietrza sikają strumieniem a nie rozpylają tak jak powinny. w telegraficznym skrócie
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Kółko kompresora !
powietrza czy paliwa? to tloczenie?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
-
- Super użytkownik
- Posty: 1632
- Rejestracja: 04 lip 2006, 20:17
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: W-wa
Re: Kółko kompresora !
powietrza. przy zbyt wydajnych wtryskach masz chyba a dużo paliwa a za malo powietrza. więc trzeba zwiększyć ilość powietrza, zeby rozpylało mieszankę.
tak jak w poniższym teście przy identycznym "nawiewie" zobacz jak działają wtryski:
http://www.youtube.com/watch?v=7oTirEZN ... re=related
tak jak w poniższym teście przy identycznym "nawiewie" zobacz jak działają wtryski:
http://www.youtube.com/watch?v=7oTirEZN ... re=related
- pididi
- Super użytkownik
- Posty: 1112
- Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
- Posiadane auto: Clubman JCW LCI
- Lokalizacja: Poznań
Re: Kółko kompresora !
Alek, seria ma 330cc, JCW 380cc
DC ponad 100%, np. 108% wynika z tego, ze pomimo pracy na 100% wtryskiwacza, w odniesieniu do obrotów, podaje on wciąż za mało paliwa i robi się ubogo. Tak to rozumiem. Obecnie mozna skorzystac z wiekszych wtryskow JCW, 440 z porsche gt3 lub 550 Ford Motorsport, ktore obecnie sa na "topie" i jako jedyne zachowuja fabryczny spray patter (dwa waskie stożki). Oczywiście wymagają one odpowiedniego wyskalowania i osiągają maksymalnie 76% DC przy kółku 15% i wałku Newman w wersji Street (czyli tym najpopularniejszym) i wysokich obrotach ~7500rpm.
Nie wiem tylko czy bez oprogrmowania jak Bytetronik da się je u nas odpowiednio wysterować, bo przy tylko lekko podniesiony obrotach typu 7100rpm beda pracowaly na pol gwizdka... W UK to nie problem, bo stroją tylko na takich wykorzystujac ww. soft, u nas właśnie mocno badam temat, bo kiedyś muszę złożyć części do kupy :d
DC ponad 100%, np. 108% wynika z tego, ze pomimo pracy na 100% wtryskiwacza, w odniesieniu do obrotów, podaje on wciąż za mało paliwa i robi się ubogo. Tak to rozumiem. Obecnie mozna skorzystac z wiekszych wtryskow JCW, 440 z porsche gt3 lub 550 Ford Motorsport, ktore obecnie sa na "topie" i jako jedyne zachowuja fabryczny spray patter (dwa waskie stożki). Oczywiście wymagają one odpowiedniego wyskalowania i osiągają maksymalnie 76% DC przy kółku 15% i wałku Newman w wersji Street (czyli tym najpopularniejszym) i wysokich obrotach ~7500rpm.
Nie wiem tylko czy bez oprogrmowania jak Bytetronik da się je u nas odpowiednio wysterować, bo przy tylko lekko podniesiony obrotach typu 7100rpm beda pracowaly na pol gwizdka... W UK to nie problem, bo stroją tylko na takich wykorzystujac ww. soft, u nas właśnie mocno badam temat, bo kiedyś muszę złożyć części do kupy :d
static
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Kółko kompresora !
AleXander pisze:powietrza. przy zbyt wydajnych wtryskach masz chyba a dużo paliwa a za malo powietrza. więc trzeba zwiększyć ilość powietrza, zeby rozpylało mieszankę.
tak jak w poniższym teście przy identycznym "nawiewie" zobacz jak działają wtryski:
http://www.youtube.com/watch?v=7oTirEZN ... re=related
no nie zgodze sie! wlasnie paliwa! jakosc wytrysku zawsze zalezy od cisnienia paliwa - przy czym owe musi byc zawsze wieksze nic cisnienie panujace w ukladzie dolotowym
dlatego w silnikach doladowanych wrzuca sie wysokowydajne ( wysokocisnieniowe ) pompy paliwa
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
-
- Super użytkownik
- Posty: 1632
- Rejestracja: 04 lip 2006, 20:17
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: W-wa
Re: Kółko kompresora !
na mój chłopski rozum wygląda to tak:
1. 330cc wtryskiwacz i seryjna pompa +mniejsze kółko (tłoczące wiecej powietrza) - zbyt uboga mieszanka
2. 330cc wtryskiwacz i mocniejsza pompa + seryjne kółko - zalewanie i praca wtrysku powyżej 100% DC
3. 330cc wtryskiwacz i mocniejsza pompa + mniejsze kółko - mieszanka OK ale praca wtrysku powyżej 100% DC
4. 550cc wtryskiwacz i seryjna pompa + mniejsze kółko - średnia mieszanka
5. 550cc wtryskiwacz i mocniejsza pompa + seryjne kółko - zalewanie silnika i sikanie zamiast rozprysku mieszanki
6. 550cc wtryskiwacz i mocniejsza pompa + mniejsze kółko - mieszanka OK
nie znam się na tyle aby wypowiadać się w tym temacie więc powyższe dywagacje mogą okazać się nietrafione. Tomek, dobrze myślę czy nie?
1. 330cc wtryskiwacz i seryjna pompa +mniejsze kółko (tłoczące wiecej powietrza) - zbyt uboga mieszanka
2. 330cc wtryskiwacz i mocniejsza pompa + seryjne kółko - zalewanie i praca wtrysku powyżej 100% DC
3. 330cc wtryskiwacz i mocniejsza pompa + mniejsze kółko - mieszanka OK ale praca wtrysku powyżej 100% DC
4. 550cc wtryskiwacz i seryjna pompa + mniejsze kółko - średnia mieszanka
5. 550cc wtryskiwacz i mocniejsza pompa + seryjne kółko - zalewanie silnika i sikanie zamiast rozprysku mieszanki
6. 550cc wtryskiwacz i mocniejsza pompa + mniejsze kółko - mieszanka OK
nie znam się na tyle aby wypowiadać się w tym temacie więc powyższe dywagacje mogą okazać się nietrafione. Tomek, dobrze myślę czy nie?
- pididi
- Super użytkownik
- Posty: 1112
- Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
- Posiadane auto: Clubman JCW LCI
- Lokalizacja: Poznań
Re: Kółko kompresora !
Myślałem też właśnie o regulatorze ciśnienia paliwa - wg. kalkulatora 380cc i ciśnienie 4.5 zamiast 3.5 bar nieco by pomogło. To też w sumie najdroższa opcja, bo wtryski JCW się cenią a nie wiem nic na temat podmiany regulatora na listwie, oprócz tego, że zostało to zrobione dawno temu przez GTT w UK...
550 i mocniejsza pompa (jaka, jakie cisnienie?) to ZDECYDOWANIE overkill, nawet przy ostrym walku Racing i glowicy z powiększonymi zaworami. Wówczas 550 przy seryjnych 3.5 bar pracuja optymalnie, z zapasem na paliwko E85, jak to zostalo pokazane i zlogowane!
550 i mocniejsza pompa (jaka, jakie cisnienie?) to ZDECYDOWANIE overkill, nawet przy ostrym walku Racing i glowicy z powiększonymi zaworami. Wówczas 550 przy seryjnych 3.5 bar pracuja optymalnie, z zapasem na paliwko E85, jak to zostalo pokazane i zlogowane!
static
- pididi
- Super użytkownik
- Posty: 1112
- Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
- Posiadane auto: Clubman JCW LCI
- Lokalizacja: Poznań
Re: Kółko kompresora !
To sa male wtryski rozwiercone do 550, nie kupuj pod zadnym pozorem
OEM Bosche wygladają zupelnie inaczej, maja 6 otworow rozpylajacych, inna konstrukcje i spray pattern!
Znalazlem w PL za 180zl/szt ori Bosch 550cc, z takim samym nr czesci jaki podaje 1320 czy Mynes. Potrzebna jest tez odpowiednia przejsciowka...
Swoja droga, jesli Mynes sprzedaje swoje za circa 220£ to 760 zl wydaje mi sie az podejrzanie malo, ale sprzedawca ogolnie znany wsrod VAGow i np. na racingforum...
EDIT: te biale to tez jakies podrobione gówno, a nie JCW
OEM Bosche wygladają zupelnie inaczej, maja 6 otworow rozpylajacych, inna konstrukcje i spray pattern!
Znalazlem w PL za 180zl/szt ori Bosch 550cc, z takim samym nr czesci jaki podaje 1320 czy Mynes. Potrzebna jest tez odpowiednia przejsciowka...
Swoja droga, jesli Mynes sprzedaje swoje za circa 220£ to 760 zl wydaje mi sie az podejrzanie malo, ale sprzedawca ogolnie znany wsrod VAGow i np. na racingforum...
EDIT: te biale to tez jakies podrobione gówno, a nie JCW
static
-
- Super użytkownik
- Posty: 1632
- Rejestracja: 04 lip 2006, 20:17
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: W-wa
Re: Kółko kompresora !
Pididi, dzieki takim postom czuje się głupi i cieszę się, ze nie wydałem jeszcze bez sensu kasy
- pididi
- Super użytkownik
- Posty: 1112
- Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
- Posiadane auto: Clubman JCW LCI
- Lokalizacja: Poznań
Re: Kółko kompresora !
Jak kupisz już wałek i będziesz szukał wtrysków to daj znać
Jak się sprawuje na śwince Miniak?
Jak się sprawuje na śwince Miniak?
static
-
- Super użytkownik
- Posty: 1632
- Rejestracja: 04 lip 2006, 20:17
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: W-wa
Re: Kółko kompresora !
pididi pisze:Jak kupisz już wałek i będziesz szukał wtrysków to daj znać
Jak się sprawuje na śwince Miniak?
no powiem tylko, że....hula jak zły
Re: Kółko kompresora !
A można jakoś R56 S (175KM) wzmocnić, nie wywalając fortuny?
Myślałem o świecach, przewodach, kopułce aparatu i filtrze powietrza. Póki co mam serię. Polecicie jakieś konkretne modele/firmy?
Myślałem o świecach, przewodach, kopułce aparatu i filtrze powietrza. Póki co mam serię. Polecicie jakieś konkretne modele/firmy?