R53 Stuki w kolumnie kierowniczej
R53 Stuki w kolumnie kierowniczej
Co to może być - ruch kierownicą w lewo / prawo powoduje stuknięcie. Mam nowe końcówki drążków i wahacze. Zaczęło się niedługo po wymianie... Stukanie jakby dochodziło zza samej kierownicy (!), ale jak to zwykle bywa w stukaniu, może się nieść równie dobrze z maglownicy...
Od czego zacząć szukanie problemu?
Od czego zacząć szukanie problemu?
-
- Super użytkownik
- Posty: 1632
- Rejestracja: 04 lip 2006, 20:17
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: W-wa
Re: R53 Stuki w kolumnie kierowniczej
ooo... mam identycznie! brak diagnozy póki co niestety
Re: R53 Stuki w kolumnie kierowniczej
Ja również w R50 2002rok. Właśnie wracam od mechanika. Maglownica do regeneracji i łożysko. Tylko, że stuki w kierownicy były wcześniej jak jeszcze nie było luzu w maglownicy. Niezależnie od temperatury przy kręceniu kierownicą coś jakby strzela w środku. Dźwięk jest taki jakby pykający, strzelający plastikowy. Na razie niestety muszę się uporać z maglownicą i nie wydaje mi się, żeby to pomogło pykającej kierownicy
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: R53 Stuki w kolumnie kierowniczej
sprawdzcie jeszcze dolne sworznie w zawieszeniu
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- bob.dsk
- Wiarus
- Posty: 711
- Rejestracja: 01 lis 2009, 13:31
- Posiadane auto: A45 AMG
- Lokalizacja: Gdynia/Toruń
Re: R53 Stuki w kolumnie kierowniczej
Jest zestaw naprawczy do kolumny kierownicy. Powinnno zaradzić.
-
- Super użytkownik
- Posty: 1632
- Rejestracja: 04 lip 2006, 20:17
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: W-wa
Re: R53 Stuki w kolumnie kierowniczej
diagnoza: maglownice prawdopodobnie trafiło
Re: R53 Stuki w kolumnie kierowniczej
bob.dsk - czy możesz jakiś link czy coś podać więcej o tym zestawie naprawczym?
Re: R53 Stuki w kolumnie kierowniczej
rozebrałem wszystkie plastiki, łapa na sztycę od kolumny i kręcę... i zero luzu! A puka... szukam, szukam - okazało się, że ten plastik, po którym jeżdżą styki od poduszki powietrznej ma luz osiowy i to on "pukał". Prosty test, który można wykonać - nacisnąć na górną krawędź kierownicy i dokonać obrotu - wtedy jest cisza. Nie rozbierałem niczego więcej - dogiąłem kierownicę, skręciłem mocno plastiki i pukanie ustało...
-
- Super użytkownik
- Posty: 1632
- Rejestracja: 04 lip 2006, 20:17
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: W-wa
Re: R53 Stuki w kolumnie kierowniczej
MINI
Gratki za rozwiązanie problemu
Gratki za rozwiązanie problemu
Odświeżam ! Pomocy !
marecek pisze:rozebrałem wszystkie plastiki, łapa na sztycę od kolumny i kręcę... i zero luzu! A puka... szukam, szukam - okazało się, że ten plastik, po którym jeżdżą styki od poduszki powietrznej ma luz osiowy i to on "pukał". Prosty test, który można wykonać - nacisnąć na górną krawędź kierownicy i dokonać obrotu - wtedy jest cisza. Nie rozbierałem niczego więcej - dogiąłem kierownicę, skręciłem mocno plastiki i pukanie ustało...
Mógłbyś proszę mi pomóc i dokładniej opisać co trzeba zrobić żeby to dokręcić? Co trzeba rozebrać i ile to śrub. Ja widzę w tym plastiku za kierownicą dwie śruby od dołu i tylko tyle. Mam to samo bo jak nagnę kierownicę to pykanie ustaje. To strasznie wnerwia! Ratuj
Re: R53 Stuki w kolumnie kierowniczej
no właśnie...tylko że u mnie wróciło to po tygodniu. Po kilku próbach dałem za wygraną. Teraz mam po prostu... lepsze głośniki i czekam na trochę wolnego czasu. Samochodem jeździ dziewczyna, a jej to nie przeszkadza