Odnowa Mini'ego :)
Moderator: flapjck1
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Odnowa Mini'ego :)
mozesz kupic nowke - koszto cos kolo 10 gbp chyba, popytaj w sklepach z linkow ponizej czy nie maja na stanie
w razie czego mam uzywke za 30
w razie czego mam uzywke za 30
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- se7ven
- Super użytkownik
- Posty: 1532
- Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
- Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: Odnowa Mini'ego :)
Od 126p spasuje albo Fiesty MK1,2.
Re: Odnowa Mini'ego :)
flapjck1 pisze:mozesz kupic nowke - koszto cos kolo 10 gbp chyba, popytaj w sklepach z linkow ponizej czy nie maja na stanie
w razie czego mam uzywke za 30
jak nic nie znajde to ssie odezwe po ta uzywke
Re: Odnowa Mini'ego :)
przesylam kilka zdjec co prawda dawno tpo bylo ale chce zachowac w temacie porzadek i wszystko po kolei zamieszczac. Srodek mam juz zrobiony wykladzina oryginalna zdjecia przesle pozniej byle pierwsze proby dostrajanie ale niestety nieszczesny plywak pękł i teraz czekam na nowy...
Mam pytanie w liczniku mam 2 kontrolki czerwona (przy przekreceniu zaplonu sie zapala) i pomaranczowa( nie wiem od czego ona jest)
Mam pytanie w liczniku mam 2 kontrolki czerwona (przy przekreceniu zaplonu sie zapala) i pomaranczowa( nie wiem od czego ona jest)
- Załączniki
-
- pierwsza proba :)
- 30082011202.jpg (42.72 KiB) Przejrzano 1675 razy
-
- dopasowywanie wykladzin w bagazniczku ;)
- 26082011200.jpg (42.54 KiB) Przejrzano 1675 razy
-
- przyszykowanie do I jazdy
- 26082011199.jpg (45.78 KiB) Przejrzano 1675 razy
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Odnowa Mini'ego :)
czerwona od ladowania pomaranczowa od cisnienia oleju
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Re: Odnowa Mini'ego :)
flapjck1 pisze:czerwona od ladowania pomaranczowa od cisnienia oleju
aha ale czerwona po odpaleniu powinna zgasnac?? (bo u mnie tylko przy przekreceniu kluczyka sie zapala) a pomaranczowa to kiedy powinna sie zapalac jak cisnienia nie ma czy jak jest za duze?? wiec bede musial teraz szukac czujnika cisnienia oleju (ciekawe czy jest w silniku)
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Odnowa Mini'ego :)
nie ma ladowania - kontrolka sie swieci
nie ma cisnienia oleju - kontrolka sie swieci
nie ma cisnienia oleju - kontrolka sie swieci
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Odnowa Mini'ego :)
Pipi pisze:...aha ale czerwona po odpaleniu powinna zgasnac?? (bo u mnie tylko przy przekreceniu kluczyka sie zapala) a pomaranczowa to kiedy powinna sie zapalac jak cisnienia nie ma czy jak jest za duze?? wiec bede musial teraz szukac czujnika cisnienia oleju (ciekawe czy jest w silniku)
Z ładowaniem pół biedy, gdy lampka czerwona nie gaśnie po uruchomieniu silnika alternator nie ładuje ale silnik to przeżyje. Ta druga pomarańczowa kontrolka powinna również świecić się po włączeniu zapłonu. Po uruchomieniu silnika i pojawieniu się ciśnienia w obiegu oleju / smarowania silnika lampka gaśnie. Bez sprawdzenia tego czy cisnienie jest w zasadzie nie powinno się w ogóle uruchamiać silnika np po naprawie lub w sytuacji gdy długo stał bez oleju.
Obwód elektryczny tej kontrolki jest bardzo prosty. Żarówka z jednej strony połączona jest z plusem i jest zasilana po włączeniu zapłonu. Z drugiej strony przewód połączony jest z czujnikiem znajdujacym się na bloku silnika po lewej patrząc od przodu pojazdu ponad rozrusznikiem. Obwód sprawdzić najłatwiej przy włączonym zapłonie zwierając koniec przewodu połączony z czujnikiem do masy (np do bloku silnika) wtedy lampka powinna się zaświecić. Jeżeli się nie świeci sprawdzić czy żarówka nie jest przepalona.
Gdy świeci po zetknieciu z masą a nie świeci po połączeniu z czujnikiem to znaczy że czujnik jest uszkodzony. Można również sprawdzić sam czujnik po wykręceniu go z bloku silnika. Podłaczyć przewód a sam czujnik przyłożyć do masy lampka powinna zaświecić. W otwór czujnika (od strony gwintu) włożyć cienki sztywny drucik ( np ze spinacza biurowego) i lekko wcisnąć imitując tym sposobem nacisk wywierany przez olej. Lampka powinna gasnąć. Jeżeli pomimo nacisku lampka nie gaśnie to również czujnik jest uszkodzony.
W taki sam sposób zawsze sprawdzam czujnik przed wkręceniem do bloku niezaleznie od tego czy jest nowy czy używany.
Uwaga czujnik ten ma gwint specjalny calowy. Typowe popularne czujniki na gwint M10 x 1 nie pasują. Trzeba kupić oryginalny.
Pozdrawiam
Re: Odnowa Mini'ego :)
witaj
namawiam do wymiany uszczelek szyb, szczególnie przedniej. Stare często puszczają wodę w dolnych rogach do wnętrza samochodu (cieknie niewidocznie pod deską) i wtedy całe mozolnie ułożone wygłuszenie wnętrza nasiąknie wodą. Szkoda by było.
namawiam do wymiany uszczelek szyb, szczególnie przedniej. Stare często puszczają wodę w dolnych rogach do wnętrza samochodu (cieknie niewidocznie pod deską) i wtedy całe mozolnie ułożone wygłuszenie wnętrza nasiąknie wodą. Szkoda by było.
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Odnowa Mini'ego :)
Tak przy okazji. Patrząc na trzecią ilustrację zauwazyłem jakieś "ciekawe" nie oryginalne koła. Czy to kolejna próba udowodnienia że coś takiego jak rozstaw szpilek nie ma żadnego znaczenia
Re: Odnowa Mini'ego :)
klin w uszczelkach szyby juz zmieniony na ladny chrom ale i tak trzeba wyjmowac poniewaz przednia szyba do wymiany i od razu wlasnie uszczelka szyby ale to w nast wakacje bo planuje obszyc skora srodek to przy okazji braku szyb zmienie podsufitke...
Co do kol to juz go na takich kupilem i narazie zbieram fundusze na nowe alufelgi
Co do kol to juz go na takich kupilem i narazie zbieram fundusze na nowe alufelgi
Re: Odnowa Mini'ego :)
przyszedl plywak wszystko bylo ok mini jezdzilo po regulacji wysmienicie pojechalem 20 km sie przejechac i po 20 km mini stanelo i nie chce odpalic troszeczke na chwilke zalapie i zaraz gasnie wydaje mi sie ze to chyba cewka i swiece jakie swiece i cewka beda najlepsze?? (mam nadzieje ze nowy plywak nie pekl i jest ok bo nie usmiecha mi sie wykrecania gaznika
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Odnowa Mini'ego :)
Najpierw trzeba sprawdzić czy jest problem z iskrą ( układ zapłonowy) czy z paliwem ( gaźnik / pompa itd.)
Iskrę sprawdzić łatwo. Wykręcić świece wpiąć przewody wys. nap. i świece położyc na silniku /głowicy. Na luzie i hamulcu ręcznym pokręcić silnikiem ( włączony zapłon) i obserwować czy na wszystkich świecach jest wyraźna iskra koloru niebieskiego. Iskra słaba i o czerwonym zabarwieniu świadczy o uszkodzeniu kondensatora. Brak iskry lub występowanie jej sporadycznie to wina przerywacza w aparacie ( brudne styki / niewłasciwa przerwa ) lub przebicie palca czy kopułki aparatu.
Po wykręceniu swiec z silnika widać czy są suche czy mokre od paliwa. Gdy suche na ogół iskra jest chociaż nie koniecznie tak silna jak potrzeba. Gdy mokre może to wskazywać że iskry brak lub paliwo w zbiorniku jest "niepalne" bo i tak się zdarza.
Problem z paliwem też łatwo sprawdzić. Zdjąć obudowę filtra powietrza z gaźnika i wlać bezpośredni do gardzieli ok 25 ml świeżego czystego paliwa ( innego niz to które jest w zbiorniku). Otworzyć na chwilę przepustnicę i próbować zapalić silnik, oczywiście zrobić to wtedy gdy wczesniej został sprawdzony układ zapłonowy i jest dobra iskra. Powinien natychmiast zapalić i pracowac dotąd aż skończy się wlane paliwo. Jeżeli po dwu czy trzech takich próbach silnik nadal gaśnie to wiadomo, że paliwo nie dochodzi z jakiegoś względu w sposób prawidłowy ze zbiornika pojazdu. Tu powodów moze być wiele :
1. Brak odpowietrzenia zbiornika
2. Zatkany lub zagnieciony przewód paliwowy pod podłogą ( zagniecenia w mini najczęściej w okolicy krawędzi podłogi z przodu za wózkiem)
3. Uszkodzona pompa paliwa. Sama pompa psuje się bardzo rzadko. Najczęściej jest uszkadzana przy demontażu lub wkładaniu silnika wraz z pompą ( zewnętrzne uszkodzenia mechaniczne)
4. Zablokowany zaworek iglicowy ( bardzo rzadko - częściej jest wypracowany i leje cały czas przez co poziom paliwa jest zbyt wysoki i następuje zalewanie świec )
5. W gaźnikach SU HIF 38 /44 pod zaworkiem iglicowym jest mały filterek paliwa. Gdy auto długo stoi nie jeżdżone to po pierwszym uruchomieniu trafiaja tam i pozostają wszystkie brudy i osady ze zbiornika i przewodów co potrafi skutecznie zablokować dopływ paliwa.
Iskrę sprawdzić łatwo. Wykręcić świece wpiąć przewody wys. nap. i świece położyc na silniku /głowicy. Na luzie i hamulcu ręcznym pokręcić silnikiem ( włączony zapłon) i obserwować czy na wszystkich świecach jest wyraźna iskra koloru niebieskiego. Iskra słaba i o czerwonym zabarwieniu świadczy o uszkodzeniu kondensatora. Brak iskry lub występowanie jej sporadycznie to wina przerywacza w aparacie ( brudne styki / niewłasciwa przerwa ) lub przebicie palca czy kopułki aparatu.
Po wykręceniu swiec z silnika widać czy są suche czy mokre od paliwa. Gdy suche na ogół iskra jest chociaż nie koniecznie tak silna jak potrzeba. Gdy mokre może to wskazywać że iskry brak lub paliwo w zbiorniku jest "niepalne" bo i tak się zdarza.
Problem z paliwem też łatwo sprawdzić. Zdjąć obudowę filtra powietrza z gaźnika i wlać bezpośredni do gardzieli ok 25 ml świeżego czystego paliwa ( innego niz to które jest w zbiorniku). Otworzyć na chwilę przepustnicę i próbować zapalić silnik, oczywiście zrobić to wtedy gdy wczesniej został sprawdzony układ zapłonowy i jest dobra iskra. Powinien natychmiast zapalić i pracowac dotąd aż skończy się wlane paliwo. Jeżeli po dwu czy trzech takich próbach silnik nadal gaśnie to wiadomo, że paliwo nie dochodzi z jakiegoś względu w sposób prawidłowy ze zbiornika pojazdu. Tu powodów moze być wiele :
1. Brak odpowietrzenia zbiornika
2. Zatkany lub zagnieciony przewód paliwowy pod podłogą ( zagniecenia w mini najczęściej w okolicy krawędzi podłogi z przodu za wózkiem)
3. Uszkodzona pompa paliwa. Sama pompa psuje się bardzo rzadko. Najczęściej jest uszkadzana przy demontażu lub wkładaniu silnika wraz z pompą ( zewnętrzne uszkodzenia mechaniczne)
4. Zablokowany zaworek iglicowy ( bardzo rzadko - częściej jest wypracowany i leje cały czas przez co poziom paliwa jest zbyt wysoki i następuje zalewanie świec )
5. W gaźnikach SU HIF 38 /44 pod zaworkiem iglicowym jest mały filterek paliwa. Gdy auto długo stoi nie jeżdżone to po pierwszym uruchomieniu trafiaja tam i pozostają wszystkie brudy i osady ze zbiornika i przewodów co potrafi skutecznie zablokować dopływ paliwa.
Re: Odnowa Mini'ego :)
dla mnie wyglada to na uklad zaplonowy iskry nie bardzo mi sie podobaja dlatego pytanie jakie sa najlepsze swiece do mini, i od czego mozna dobrac cala kopulke z przerywaczem i cewka?? jeszcze zobacze ze zbiornikiem czy jest dobre odpowietrzenie naszczescie u mnie nie ma w gazniku jakiegos filterka
- Konrad K_2
- Maniak
- Posty: 2563
- Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt: