MCS R56

R50, R52 & R53

Moderatorzy: flapjck1, Drail

haary

MCS R56

Post autor: haary »

Witam Miniakowych Ziomali :smile:

Właśnie zakupiłem czarnucha R56 i mam kilka pytań:

1. Miniak seryjnie stoi trochę wysoko, czy sprężyny z Worksa coś pomogą czy lepiej nie rzeźbić z seryjnym zawieszeniem? Kiedyś miałem CTR EP3 i po kombinacjach z Tein-ami itp itd wróciłem do serii. Chciałbym go tylko trochę posadzić.

2. Jak dotrę go jadę zrobić wydech i program? Warto ruszać IC (wolałbym nie bo gwarancja się przyda a wydech i program mam już w serwisie ugadany).

3. Jak ze szperą? Quaife czy coś innego sprawdzonego macie?

Auto ma służyć do zabawy, na wyjazdy rodzinnej jest E91.

1000km docieranie starczy? Ile docieraliście swoje?

Generalnie sprzęt fajny, nowy a już plastiki trzeszczą :smile: no ale słyszałem, że taki ich urok...

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
pididi
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1090
Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
Posiadane auto: Clubman JCW LCI
Lokalizacja: Poznań

Re: MCS R56

Post autor: pididi »

1. Nie pomogą.
2. Warto, choć dużo aut jeździ na serii po programie.
3. Jest Quaife, jest OS Giken. Masz też ciekawy wynalazek w postaci elektronicznej szpery w aucie :wink:
static
haary

Re: MCS R56

Post autor: haary »

Dzięki pididi !

Elektroniczna szpera to fajny bajer ale jak miałeś do czynienia ze szperą płytkową lub zwykłego Quaife to nie ma o czym gadać.

Z tymi sprężynami, skoro Works nie ten teges to jakie inne? Pytam czy wogóle warto grzebać bo wiem że sprężynami łatwo też spieprzyć charakterystykę zawieszenia auta, a tego nie chcę.
Awatar użytkownika
pididi
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1090
Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
Posiadane auto: Clubman JCW LCI
Lokalizacja: Poznań

Re: MCS R56

Post autor: pididi »

Jeśli nie chcesz wydawać większej kasy na zawieszenie gwintowane, to w ciemno brałbym springi Eibacha!
static
Awatar użytkownika
bob.dsk
Wiarus
Wiarus
Posty: 680
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:31
Posiadane auto: A45 AMG
Lokalizacja: Gdynia/Toruń

Re: MCS R56

Post autor: bob.dsk »

Tez mam R56 po małych modach.

1. Ja bym zabardzo nie ruszał.

2. Wydech i program koniecznie !! Co do IC to nie mam zmienionego i jest ok. Może w przyszłości coś zmienię.

3. Nie pomoge

Jak juz 1000km to teraz na Tor i jazda.
R56 239km 342nm
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8180
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: MCS R56

Post autor: flapjck1 »

tylko olej wymien po 1000cu
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
haary

Re: MCS R56

Post autor: haary »

Wymiana oleju i filtrów obowiązkowo :!:

Pididi miałeś Eibacha u siebie?
Awatar użytkownika
pididi
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1090
Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
Posiadane auto: Clubman JCW LCI
Lokalizacja: Poznań

Re: MCS R56

Post autor: pididi »

Nie, gwint wjechał :wink:
Jeździłem R56 na Eibachu i jest bdb, komfort bez zmian. Trochę mało obniżają, ale to dla Ciebie chyba zaleta.
static
AleXander
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1613
Rejestracja: 04 lip 2006, 20:17
Posiadane auto:
Lokalizacja: W-wa

Re: MCS R56

Post autor: AleXander »

Na codzień Eibach Pro-Kit powinien wystarczyć :) progresywne springi nie psują komfortu, obniżają tylko trochę (~25-30mm).
haary

Re: MCS R56

Post autor: haary »

Nie o komfort mi chodziło bo jego w Miniaku nie ma :razz:

Bardziej o to, że czasami wkładając inne amory czy sprężyny auto zaczyna myć mało przewidywalne (podskakuje na nierównościach itp).

Co by nie mówić ktoś w BMW siedział nad zawieszeniem i mamy pewność, że wszystko to stanowi spójną całość.

No nic, pojeżdżę trochę, zobaczę jak się fura zachowuje później wrzucę sprężyny i ocenię czy jest tak samo. Jak będzie do bani, wrócę do serii.
Awatar użytkownika
pididi
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1090
Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
Posiadane auto: Clubman JCW LCI
Lokalizacja: Poznań

Re: MCS R56

Post autor: pididi »

Pro kit jest naprawdę spoko. Masz opcję sportowego zawieszenia?
static
haary

Re: MCS R56

Post autor: haary »

Nie, nie mam ale mam runflaty i to jest porażka. Ściągam je na zimę i sprzedaję czym prędzej facepalm
Maciusiowy

Re: MCS R56

Post autor: Maciusiowy »

co do programu, osobiście jestem użytkownikiem R55 po remapie w Promotor/Compsport z mocą 230KM na V-Power Racingu i podobnie jak Ty miałem wcześniej EP3 - wniosek: IC nie trzeba wymieniać :wink: Obserwuj sobie tylko sprzęgło, podobno jest za słabe nawet jak na seryjną "miniakową" moc - możliwe, że w nowych rocznikach zostało to zmienione, ale nie jestem pewien :wink:
haary

Re: MCS R56

Post autor: haary »

Dzięki Maciusiowy :smile:

Sprzęgło niech mi się zajedzie czym prędzej bo jest jak kapeć w tych nowych miniakach i trzeba będzie założyć coś męskiego. Ja tam lubię czuć opór czy to wciskając sprzęgło czy zmieniając bieg. Mini w tej kwestii wypada blado w stosunku do mojej E91 :roll:

Mam jeszcze pytanie odnośnie foteli. Jest jak dla mnie trochę za krótkie siedzisko jak się mają do Recaro z Worksa do tych seryjnych? Gdzie można wyrwać takie Recaro? Ebay?
Domyślam się, że w serwisie z 5tys za szt będą chcieli :lol:
AleXander
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1613
Rejestracja: 04 lip 2006, 20:17
Posiadane auto:
Lokalizacja: W-wa

Re: MCS R56

Post autor: AleXander »

haary pisze:Dzięki Maciusiowy :smile:

Sprzęgło niech mi się zajedzie czym prędzej bo jest jak kapeć w tych nowych miniakach i trzeba będzie założyć coś męskiego. Ja tam lubię czuć opór czy to wciskając sprzęgło czy zmieniając bieg. Mini w tej kwestii wypada blado w stosunku do mojej E91 :roll:

Mam jeszcze pytanie odnośnie foteli. Jest jak dla mnie trochę za krótkie siedzisko jak się mają do Recaro z Worksa do tych seryjnych? Gdzie można wyrwać takie Recaro? Ebay?
Domyślam się, że w serwisie z 5tys za szt będą chcieli :lol:
trzeba było pojeździć R53 ;) tam sobie można wyrobić lewą nogę dzięki sprzęgłu ;)

Co do foteli Recaro to KLIK nie tylko w ASO chcą worek pieniędzy ;)
ODPOWIEDZ