mini 1000 - przygotowania do parady (11 listopada - Gdańsk)
Moderator: flapjck1
- profesorr
- Swój Człowiek
- Posty: 324
- Rejestracja: 22 paź 2010, 22:12
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: MAŁOPOLSKA KBR
Re: mini 1000 - przygotowania do parady (11 listopada - Gdańsk)
wyczyść kostki stacyjki psiknij specjalnym preparatem do złączy,miałem tak samo przed rozbieraniem działało a po roku nie ruszania i pospinaniu już nie,wyczyściłem kostki i hula,jeszcze sprawdź masę silnika z budą
660675798 /004915210893190
KBR
KRAINA BARDZO RADOSNA
KBR
KRAINA BARDZO RADOSNA
-
- Nowy
- Posty: 58
- Rejestracja: 01 wrz 2011, 22:25
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Re: mini 1000 - przygotowania do parady (11 listopada - Gdańsk)
A ja mam pytanie trochę z innej beczki - widzę, że malowane na czarno klamki polerowałeś. Fajnie to jakoś wyszło? I jak robiłeś?
Bo w moim też są malowane i zastanawiam się właśnie - czy chromować/kupić chromowane czy polerka wystarczy...
Bo w moim też są malowane i zastanawiam się właśnie - czy chromować/kupić chromowane czy polerka wystarczy...
Re: mini 1000 - przygotowania do parady (11 listopada - Gdańsk)
dziękuję wszystkim za podpowiedzi - oto mi własnie chodziło
przewody do skrzynki bezpieczników mam podpięte tak jak na stronie - super stronka tak na marginesie
sprawdzę jeszcze masę i kostkę stacyjki
co do klamek - to posmarowałem takim preparatem do usuwania farby - trochę zeszała, potem to już tylko skrobanie nożem i polerka - najpierw zmywakiem do garnków, potem papierem 180 a na koniec filc, pasta i wiertarka - wyszło OK
pozdrawiam
Karol
przewody do skrzynki bezpieczników mam podpięte tak jak na stronie - super stronka tak na marginesie
sprawdzę jeszcze masę i kostkę stacyjki
co do klamek - to posmarowałem takim preparatem do usuwania farby - trochę zeszała, potem to już tylko skrobanie nożem i polerka - najpierw zmywakiem do garnków, potem papierem 180 a na koniec filc, pasta i wiertarka - wyszło OK
pozdrawiam
Karol
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: mini 1000 - przygotowania do parady (11 listopada - Gdańsk)
Konar 1977 juz Ci odpowiedział.vonfloyd pisze:...w moim też są malowane i zastanawiam się właśnie - czy chromować/kupić chromowane czy polerka wystarczy...
Ja dodam ze swojej strony, że przez usunięcie lakieru i polerowanie nie osiągniesz takiego efektu jak zmieniając klamki na chromowane. Opcja fabrycznie lakierowanych klamek była "oszczędnościowa". Materiał z jakiego są wykonane da się oczywiście wypolerować jak każdy metal ale efekt będzie krótkotrwały i po jakims czasie klamki bedą matowieć, podobnie jak felgi aluminiowe nie pokryte lakierem bezbarwnym. Nie wiem czy opłaca się po usunieciu lakieru chromować je, nie są wykonane ze stali tylko ze stopu, trzeba więc znaleźć firmę która takie powłoki też wykonuje.
Re: mini 1000 - przygotowania do parady (11 listopada - Gdańsk)
Jeszcze raz dziękuję za podpowiedzi. Przyczyną okazał się oderwany biały przewód przy stacyjce. Silnik odpalił.
Pozdrawiam
Karol
Pozdrawiam
Karol
-
- Nowy
- Posty: 58
- Rejestracja: 01 wrz 2011, 22:25
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Re: mini 1000 - przygotowania do parady (11 listopada - Gdańsk)
Dzięki za rady dot. klamek - pomyśle jeszcze, ale chyba jednak trzeba będzie w chromowane zainwestować.
@Konar1977 przejrzałem Twój wątek i faktycznie tempo postępów prac masz doobre - a i teraz jak już Miniak zechciał zapalić pozostaje nic innego jak życzyć dobrej zabawy na paradzie
@Konar1977 przejrzałem Twój wątek i faktycznie tempo postępów prac masz doobre - a i teraz jak już Miniak zechciał zapalić pozostaje nic innego jak życzyć dobrej zabawy na paradzie
Re: mini 1000 - przygotowania do parady (11 listopada - Gdańsk)
Do parady jeszcze kilka rzeczy trzeba zrobić. Na weekend zostało włożenie szyb, przywrócenie poprawnosci działania świateł, kierunków itp. Test drive - czy aby się nie grzeje albo nigdzie nie cieknie, czy na pewno hamuje.
Co do chromowania klamek lub czegokolwiek innego to zwracam uwagę że warstwa chromu technicznego to około 0,08mm a dekoracyjnego 0,20mm. Podłoże musi być prefekcyjnie przygotowane przed chromowaniem ponieważ wszystkie nierówności będą widoczne po chromowaniu. Moim zdaniem opłaca się kupić chromowane a nie chromowac we własnym zakresie starych klamek.
Pytanie z innej beczki ale w sprawie klamek. Nie mam czasu za bardzo na eksperymenty więc proszę o pomoc. Klamki rozebrałem miesiąc temu i raczej zapomniałem jak je złozyć. Oczywiście metodą prób i błedów (błędów razy kilka) dojdę - ale szkoda mi troche czasu. Ma ktoś moze zdjęcie klamki kompletnej i zamka drzwi? Jak tak to poporoszę - bardzo mi to ułatwi montaż i skróci czas którego nie mam.
Co do chromowania klamek lub czegokolwiek innego to zwracam uwagę że warstwa chromu technicznego to około 0,08mm a dekoracyjnego 0,20mm. Podłoże musi być prefekcyjnie przygotowane przed chromowaniem ponieważ wszystkie nierówności będą widoczne po chromowaniu. Moim zdaniem opłaca się kupić chromowane a nie chromowac we własnym zakresie starych klamek.
Pytanie z innej beczki ale w sprawie klamek. Nie mam czasu za bardzo na eksperymenty więc proszę o pomoc. Klamki rozebrałem miesiąc temu i raczej zapomniałem jak je złozyć. Oczywiście metodą prób i błedów (błędów razy kilka) dojdę - ale szkoda mi troche czasu. Ma ktoś moze zdjęcie klamki kompletnej i zamka drzwi? Jak tak to poporoszę - bardzo mi to ułatwi montaż i skróci czas którego nie mam.
Re: mini 1000 - przygotowania do parady (11 listopada - Gdańsk)
Witam - nie czekając na odpowiedzi wziałem się do roboty - skończyłem o 3.30 rano. Teraz jest 7.50. Drzwi się zamykają i otwoerają. Problemem są zamki z kluczykiem. Podłączam cięgła: do otwierania drzwi od wewnątrz - jest OK, do blokady drzwi od wewnatrz - jest OK. Otwiera się i zamyka od wewnatrz i z zewnątrz. Gdy podłaczam cięgło (tą blaszkę od zamka - w obu drzwiach tak samo) to blokuje się otwieranie drzwi. Może jeszcze raz - wszystko działa do momentu podpięcia mechamizmu od wkładki z kluczykiem przy klamce. Podejrzewam że wina leży w mocowaniu wkładek (wkładki są nowe) lub samym podłączeniu do mechamizmu zamka. Miał ktoś taki problem? Przepraszam że takimi głupotami zaśmiecam forum ale czuję presję czasu.
Tak aby było jeszcze trudniej - to około pierwszej w nocy zauważyłem wyciek płynu hamulcowego z zaworu - tego który jest pomiędzy pompą a kołami (mocowny do tylnej ścianki w bagażniku). Rozebrałem go i wyczyściłem - wyciek był od strony sprężyny - był tam duzy nalot rdzy i takiego jakby łoju. Złożyłem wszystko do kupy i zamontowałem ale o 3 nad raznem nie znalazłem nikogo do pompcy w odpowietrzeniu układu. Spali chyba
Właśnie zaczął się nowy dzień. Jadę z dzieciakami na zajęcia (rodzina na pierwszym miejscy). W piwnicy pewnie pojawię się koło 18-tej. To będzie kolejny długi dzień i dłuuuga noc.
Reasumując jak ktoś ma jakieś sugestie co do klamek i zaworu hamulcowego - to proszę śmiało. Każdy podpowiedź może okazać się naprowadzeniem na właściwy kierunek.
Pozdrawiam
Tak aby było jeszcze trudniej - to około pierwszej w nocy zauważyłem wyciek płynu hamulcowego z zaworu - tego który jest pomiędzy pompą a kołami (mocowny do tylnej ścianki w bagażniku). Rozebrałem go i wyczyściłem - wyciek był od strony sprężyny - był tam duzy nalot rdzy i takiego jakby łoju. Złożyłem wszystko do kupy i zamontowałem ale o 3 nad raznem nie znalazłem nikogo do pompcy w odpowietrzeniu układu. Spali chyba
Właśnie zaczął się nowy dzień. Jadę z dzieciakami na zajęcia (rodzina na pierwszym miejscy). W piwnicy pewnie pojawię się koło 18-tej. To będzie kolejny długi dzień i dłuuuga noc.
Reasumując jak ktoś ma jakieś sugestie co do klamek i zaworu hamulcowego - to proszę śmiało. Każdy podpowiedź może okazać się naprowadzeniem na właściwy kierunek.
Pozdrawiam
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: mini 1000 - przygotowania do parady (11 listopada - Gdańsk)
Pierwszy raz słyszę o zaworze mocowanym do tylnej ścianki w bagażniku. Albo źle to opisujesz albo jest to jakiś patent poprzedniego użytkownika W pierwszych seriach mini z lat 60 tych był "po drodze" przewodu biegnącego do tylnych kół zawór redukcyjny / korektor w miejscu trójnika mocowanego do ramy tylnego wózka. Pierwsza wersja tego zaworu była faktycznie ze sprężyną a następna bezwładnościowa ze stalową kulką. Działało to tak, że przy gwałtownym naciśnięciu hamulca głównie hamował przód a tył był "odcinany". Ale to już historia. Większość jeżdżących aktualnie miniaków ma z tyłu zwyczajny trójnik bez żadnego korektora. Z przodu natomiast na belce przegrody zamocowany jest "zawór proporcjonalny" przez który "przechodzą" obwody dla przedniej osi i dla tylnej osi.Konar1977 pisze:...zauważyłem wyciek płynu hamulcowego z zaworu - tego który jest pomiędzy pompą a kołami (mocowny do tylnej ścianki w bagażniku). ...jak ktoś ma jakieś sugestie co do klamek i zaworu hamulcowego - to proszę śmiało. Każdy podpowiedź może okazać się naprowadzeniem na właściwy kierunek.
Pozdrawiam
Co do klamek, nie znalazłem żadnej ilustracji więc niewiele mogę podpowiedzieć. Może zamieniłeś jakieś elementy zamka stronami z lewej klamki do prawej
Re: mini 1000 - przygotowania do parady (11 listopada - Gdańsk)
Mój błąd - chodziło mi o tylną ścianę komory silnika (spałem tylko 3 godziny a kiedyś miałem garbusa a on ma bagażnik z przodu ). Już go naprawiłem i nie cieknie. Wchodzą do niego 4 przewody hamulcowe prosto z pompy. Już jeso OK. Czekam nadla na sugestie co do zamków.
Czy możliwe jest że wkładki które kupiłem nie nadają się do mojego auta? Podobny problem ma z zamkiem bagażnika. Mogę go otwierać i zamykać tylko jak jest kluczyk w środku. Taka zagadka. Poza tym wczoraj odbyła się jazda próbna. Było super (chociaż bez szyb). Problemy na teraz to znikające i pojawiające się światła mijania i wycieraczki, nie działa jeszcze wentylator nagrzewnicy.
Pozdrawiam
Czy możliwe jest że wkładki które kupiłem nie nadają się do mojego auta? Podobny problem ma z zamkiem bagażnika. Mogę go otwierać i zamykać tylko jak jest kluczyk w środku. Taka zagadka. Poza tym wczoraj odbyła się jazda próbna. Było super (chociaż bez szyb). Problemy na teraz to znikające i pojawiające się światła mijania i wycieraczki, nie działa jeszcze wentylator nagrzewnicy.
Pozdrawiam
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8846
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: mini 1000 - przygotowania do parady (11 listopada - Gdańsk)
ten zamek w bagazniku to tak powinien dzialac
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: mini 1000 - przygotowania do parady (11 listopada - Gdańsk)
Światła mijania - sprawdź klawiszowy główny wyłącznik świateł, dość często słabo łaczy lub nie łączy (styki przegrzewają się z powodu dużego obciążenia współczesnymi żarówkami halogenowymi a projektowany był do zwykłych żarówek). Dalej przełącznik zmiany świateł pod kierownicą ( niepewny styk przez blaszki dla "krótkie/długie")Konar1977 pisze:...problem...to znikające i pojawiające się światła mijania i wycieraczki, nie działa jeszcze wentylator nagrzewnicy.
Pozdrawiam
Wycieraczki i dmuchawa - sprawdź 3 bezpiecznik od góry w skrzynce. Bezpiecznik może byc dobry ale jest słaby styk w gniazdach. Przeczyscić / dogiąć blaszki.
Re: mini 1000 - przygotowania do parady (11 listopada - Gdańsk)
witam
zamek - cieszę się że chociaż coś działa poprawnie - dzięki za podpowiedź
co do świateł to tak właśnie zrobiłem - wyjałem włącznik, sprawdziłem porawność działania za pomocą miernika ale dla pewności wymianiłem na drugi - mam jeszcze z poprzedniego mini w zapasie
zostaje do sprawdzenia ten styk przy kierownicy bo styki bezpieczników wyczyściełem, prysnąłem electrocilnerem i dogiąłem blaszki.
Bardzo dziękuję za pomoc
zamek - cieszę się że chociaż coś działa poprawnie - dzięki za podpowiedź
co do świateł to tak właśnie zrobiłem - wyjałem włącznik, sprawdziłem porawność działania za pomocą miernika ale dla pewności wymianiłem na drugi - mam jeszcze z poprzedniego mini w zapasie
zostaje do sprawdzenia ten styk przy kierownicy bo styki bezpieczników wyczyściełem, prysnąłem electrocilnerem i dogiąłem blaszki.
Bardzo dziękuję za pomoc
Re: mini 1000 - przygotowania do parady (11 listopada - Gdańsk)
Filmiki z pierwszej jazdy w sobotę. Jeszcze bez szyb ale zabawa była przednia.
wsiadamy - http://www.youtube.com/watch?v=-uyAJSwZMaI
start - http://www.youtube.com/watch?v=6SoieMDHDC0
stop - http://www.youtube.com/watch?v=5JsbAB3IrMQ
pozdrawiam
wsiadamy - http://www.youtube.com/watch?v=-uyAJSwZMaI
start - http://www.youtube.com/watch?v=6SoieMDHDC0
stop - http://www.youtube.com/watch?v=5JsbAB3IrMQ
pozdrawiam
Re: mini 1000 - przygotowania do parady (11 listopada - Gdańsk)
POMOCY
Jutro parada a ja ma dalej wyciek z zaworu redukcyjnego układu hamulcowego.
Dołączam zdjęcia i ilustracje z Haynes'a.
Ma ktoś taki zawór redukcyjny w okolicach trójmiasta na zbyciu - dzisiaj?
Jeżeli nie to wezmę ze sobą wiadro płynu i będę dolewał po drodze
Pozdrawiam
Jutro parada a ja ma dalej wyciek z zaworu redukcyjnego układu hamulcowego.
Dołączam zdjęcia i ilustracje z Haynes'a.
Ma ktoś taki zawór redukcyjny w okolicach trójmiasta na zbyciu - dzisiaj?
Jeżeli nie to wezmę ze sobą wiadro płynu i będę dolewał po drodze
Pozdrawiam
- Załączniki
-
- a to zawór w aucie i miejsce wycieku
- IMAG1212.jpg (72.68 KiB) Przejrzano 1721 razy
-
- zawór redukcyjny wg Haynes'a
- valve.JPG (62.85 KiB) Przejrzano 1721 razy
-
- to jest mój typ układu hamulcowego
- bleeding.JPG (38.42 KiB) Przejrzano 1721 razy