Odnowa Mini'ego :)
Moderator: flapjck1
- gawa
- Swój Człowiek
- Posty: 109
- Rejestracja: 18 lut 2005, 21:07
- Posiadane auto: Mini British Open
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Odnowa Mini'ego :)
ściągnij to: http://dl.dropbox.com/u/26310902/Haynes%27y.zip i poczytaj.
pozdrawiam
Waldek
601348937
Waldek
601348937
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Odnowa Mini'ego :)
Wszedłem dopiero teraz po udzielonych już wczesniej odpowiedziach kolegów. Już na pierwszym wyraźnym zbliżeniu widać że jest to aparat Bosch. Czy pochodzi z garbusa tak jak twierdzi Flapjck tego na razie nie wiem. Pracuje w dobrą stronę (w lewo). W sumie można by znaleźć i kopułkę (która jest jak widać poklejona) i palec a moze nawet styki i coś z tym dalej tworzyć ale zdecydowanie to odradzam. Aparat jest przerabiany w miejscu osadzenia. Nie ma kołnierza który powinna dociskać łapka.
Moja rada - wymienić ten aparat na typowy Lucas D 59 do A+ może byc używany, byle kompletny i sprawny. Podłączenie to żadna filozofia. Cewka ma dwa zaciski niskiego napiecia i do + bat podłączamy zapłon a do - rup aparat ( typowa cewka Ducellier). Na zdjęciach jest inna cewka ale zasada jest ta sama. Do - podłacza sie też obrotomierz dla zliczania impulsów. Jeżeli chodzi o sam aparat to może być zarówno z silnika 998 jak i 1275. W normalnej eksploatacji różnice wynikajace z zakresu działania regulatora odśrodkowego są praktycznie bez znaczenia. Najważniejsze jest prawidłowe ustawienie statycznego kąta wyprzedzenia zapłonu.
Na zdjeciach widać, że nadal nie jest podłączony czujnik ciśnienia oleju. Nie ma to zwiazku z zapłonem ale jak mozna jeździć nie wiedząc czy jest ciśnienie oleju czy nie?.
Co do podłaczenia przewodów wysokiego napiecia to 1 cyl od strony chłodnicy do wyjścia z kopułki w kierunku którego skierowany jest koniec palca wtedy gdy tłok 1 cylindra jest całkowicie u góry ( wykręcić świece, tłok jest widoczny ) i oba zawory są na tym cylindrze zamknięte ( suw sprężania). Pozostałe przewody w kolejności 1-3-4-2 za obrotem w lewo.
Po uruchomieniu silnika lekko obracać aparatem w lewo ( opóźniamy) w prawo (przyspieszamy zapłon) tak by silnik pracował jak najrówniej i z jak największą predkością na biegu jałowym. To taka regulacja wstępna możliwa do wykonania przez użytkownika. Nie radzę samodzielnie zmieniać położenia wałka napędu aparatu w silniku bez wiedzy jak się to robi i jak on powinien byc ustawiony. Nawet jak jest źle ustawiony napęd podłączenie kabli wys. nap. w/g opisu powyżej zadziała i silnik będzie pracował.
Moja rada - wymienić ten aparat na typowy Lucas D 59 do A+ może byc używany, byle kompletny i sprawny. Podłączenie to żadna filozofia. Cewka ma dwa zaciski niskiego napiecia i do + bat podłączamy zapłon a do - rup aparat ( typowa cewka Ducellier). Na zdjęciach jest inna cewka ale zasada jest ta sama. Do - podłacza sie też obrotomierz dla zliczania impulsów. Jeżeli chodzi o sam aparat to może być zarówno z silnika 998 jak i 1275. W normalnej eksploatacji różnice wynikajace z zakresu działania regulatora odśrodkowego są praktycznie bez znaczenia. Najważniejsze jest prawidłowe ustawienie statycznego kąta wyprzedzenia zapłonu.
Na zdjeciach widać, że nadal nie jest podłączony czujnik ciśnienia oleju. Nie ma to zwiazku z zapłonem ale jak mozna jeździć nie wiedząc czy jest ciśnienie oleju czy nie?.
Co do podłaczenia przewodów wysokiego napiecia to 1 cyl od strony chłodnicy do wyjścia z kopułki w kierunku którego skierowany jest koniec palca wtedy gdy tłok 1 cylindra jest całkowicie u góry ( wykręcić świece, tłok jest widoczny ) i oba zawory są na tym cylindrze zamknięte ( suw sprężania). Pozostałe przewody w kolejności 1-3-4-2 za obrotem w lewo.
Po uruchomieniu silnika lekko obracać aparatem w lewo ( opóźniamy) w prawo (przyspieszamy zapłon) tak by silnik pracował jak najrówniej i z jak największą predkością na biegu jałowym. To taka regulacja wstępna możliwa do wykonania przez użytkownika. Nie radzę samodzielnie zmieniać położenia wałka napędu aparatu w silniku bez wiedzy jak się to robi i jak on powinien byc ustawiony. Nawet jak jest źle ustawiony napęd podłączenie kabli wys. nap. w/g opisu powyżej zadziała i silnik będzie pracował.
Ostatnio zmieniony 10 lis 2011, 09:48 przez markfive, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Odnowa Mini'ego :)
To jednym slowem wymieniam wszystko poszukam czesci i sprobuje jak najszybciej to zrobic o ile budzet mi na to pozwoli... co do czujnika cisnienia oleju to mialem zalozony tylko spad bo byla zrobiona narazie prowizorka poniewaz musze tam na stale jakos kabel przylutowac. A czujnik cisnienia oleju moze byc popsuty jak ciagle pokazuje mi na maxa temperature czy to wina silnika ze mi sie grzeje juz po 5 min pracy??
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Odnowa Mini'ego :)
Jeżeli jest urwana / ułamana końcówka czujnika ciśnienia oleju (na lampke kontrolną) to radzę nie lutować tylko wymienic ten czujnik na nowy. Lutując można przegrzać tworzywo i czujnik będzie przeciekał (jest tam wystarczajace ciśnienie by zgubić sporo oleju tym sposobem)
Temperatura to czujnik u góry po prawej nad alternatorem wkręcony w głowicę. Wskaźnik jest typu "bimetal" więc gdy np kabel czujnika zwarty jest do masy pokazuje max (H hot) temperaturę. Spróbuj odpiąć kabel od czujnika przy włączonym zapłonie na wskażniku wskazówka powinna spaść na min ( C cold).
Wykluczam w tej chwili wszelkie inne powody jak brak płynu w chłodnicy, stale zamkniety termostat, zatkana chłodnicę, uszkodzoną uszczelkę pod głowicą, nie naciągniety pasek czy uszkodzoną pompę wody)
Czy silnik tak się nagrzewa, że płyn się gotuje i wyrzuca go na zewnątrz ?. Czy jest gorący ale nic sie poza tym nie dzieje a wskaźnik pokazuje max ?
Temperatura to czujnik u góry po prawej nad alternatorem wkręcony w głowicę. Wskaźnik jest typu "bimetal" więc gdy np kabel czujnika zwarty jest do masy pokazuje max (H hot) temperaturę. Spróbuj odpiąć kabel od czujnika przy włączonym zapłonie na wskażniku wskazówka powinna spaść na min ( C cold).
Wykluczam w tej chwili wszelkie inne powody jak brak płynu w chłodnicy, stale zamkniety termostat, zatkana chłodnicę, uszkodzoną uszczelkę pod głowicą, nie naciągniety pasek czy uszkodzoną pompę wody)
Czy silnik tak się nagrzewa, że płyn się gotuje i wyrzuca go na zewnątrz ?. Czy jest gorący ale nic sie poza tym nie dzieje a wskaźnik pokazuje max ?
Re: Odnowa Mini'ego :)
markfive pisze:Czy silnik tak się nagrzewa, że płyn się gotuje i wyrzuca go na zewnątrz ?. Czy jest gorący ale nic sie poza tym nie dzieje a wskaźnik pokazuje max ?
Toja juz wiem urwala mi sie blaszka przy czujniku (laczyla sie z kablem wsuwka) i ja kabel poprostu przylutowalem do czujnika na stale i pewnie dlatego pokazuje mi max temp. wiec nastepny koszt czujnik tem i czujnik cisnienia ;/
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Odnowa Mini'ego :)
Rozwiązanie zagadki - co to za aparat ?
Ford Transit Mk2 silnik 1600 cc, łatwo nie było
Działaj dalej. Pozdrawiam
Ford Transit Mk2 silnik 1600 cc, łatwo nie było
Działaj dalej. Pozdrawiam
Re: Odnowa Mini'ego :)
markfive pisze:Rozwiązanie zagadki - co to za aparat ?
Ford Transit Mk2 silnik 1600 cc, łatwo nie było
Działaj dalej. Pozdrawiam
Kurde jestes WIELKI tego by sie chyba nikt nie spodziewal ze od forda mam aparat przyznam ze mini na tym ladnie chodzil
To teraz zostaje zbierac fundusze i kupic jakis odpowiedni aparat dedykowany do miniego
Re: Odnowa Mini'ego :)
Witam odkopuje temat Aparatu zapłonowego co prawda jeszcze nie zamowilem ale w tym tyg podzwonie po naszych miniakowych sklepach i sprobuje zamowic ale mam inna sprawe ocencie dokładnie jaki moj moni ma silnik model pojemność model (najdokladniejsze informacje) [prosze sie nie smiac ale załozylem sie z pewna osoba o wodke i Wy właśnie macie rozstrzygnąć nasz zakład ]
-
- Swój Człowiek
- Posty: 232
- Rejestracja: 05 wrz 2008, 09:24
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Nysa//Wrocław
Re: Odnowa Mini'ego :)
http://www.guess-works.com/Tech/engine.htm
Musisz tylko wklepać numer silnika i wszystkie fabryczne dane będziesz miał;)
Musisz tylko wklepać numer silnika i wszystkie fabryczne dane będziesz miał;)
Back on the road...
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Odnowa Mini'ego :)
a jak tabliczka szczepiona?
a silnik to A+ 1275 ccm nominalnie ( o ile nie bylo szlifu ), jesli glowica miala zawory 36/29 mm to jest to silnik z MG Metro/Vandeplass ktory ze specjalnym walkiem rozrzadu oznaczonym jednym szerokim karbem pomiedzy 7 a 8 krzywka osiagal 75KM
a silnik to A+ 1275 ccm nominalnie ( o ile nie bylo szlifu ), jesli glowica miala zawory 36/29 mm to jest to silnik z MG Metro/Vandeplass ktory ze specjalnym walkiem rozrzadu oznaczonym jednym szerokim karbem pomiedzy 7 a 8 krzywka osiagal 75KM
Ostatnio zmieniony 09 kwie 2012, 22:49 przez flapjck1, łącznie zmieniany 1 raz.
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Re: Odnowa Mini'ego :)
Witam Wszystkich zakreconych Miniakowiczow Dzisiaj byla pierwsza proba odpalenia samochodziku - niestety nie udana. Moj mechanik powiedzial ze obecny aparat zaplonowy (zdjecia) powinien byc dobry skoro wczesniej na nim jezdzilem. okazuje sie ze mam wadliwa gdzies instalacje elektryczna. Co sadzicie o tym aparacie całym? poprawiłem juz trzymanie ze nie przekreca sie na boki
- Załączniki
-
- 2.jpg (82.21 KiB) Przejrzano 1324 razy
-
- 1.jpg (68.17 KiB) Przejrzano 1324 razy
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Odnowa Mini'ego :)
ryzykujesz tylko nieprawidlowa charakterystyka aparatu ( ale wcale nie musi byc gorsza, po prostu bedzie inna najprawdopodobniej )
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Re: Odnowa Mini'ego :)
flapjck1 pisze:ryzykujesz tylko nieprawidlowa charakterystyka aparatu ( ale wcale nie musi byc gorsza, po prostu bedzie inna najprawdopodobniej )
Narazieto musze jakiegos dobrego elektryka znalesc zeby mi przejzal cala instalacje. A z calymi aparatami jest troche gorzej szukalem i nie wiem jaki bylby idealny do mojego mini dobrze jak by byl z odrobina sportowego charakteru
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Odnowa Mini'ego :)
zeby odpalic miniaka potrzeba akumulator troche przewodu i srubokret a nie elektronika
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow