Zaciski od metro do konwersji na koła 10"
Moderator: flapjck1
- forki
- Swój Człowiek
- Posty: 160
- Rejestracja: 29 cze 2009, 18:26
- Posiadane auto: Mini 1.3 SPI 95r
- Lokalizacja: Piastów / Łapy
Re: Zaciski od metro do konwersji na koła 10"
Ja w tym roku robiłem sobie taką przeróbkę - wyszło super, ale spodziweałem się lepszej skuteczności.
Biorącpod uwagę koszt i dwa dni pracy też dochodze do wniosku Humina, że raz w życiu wystarczy - nastepnym razem ALU-gotowiec.
Ale satysfakcja jest.
Biorącpod uwagę koszt i dwa dni pracy też dochodze do wniosku Humina, że raz w życiu wystarczy - nastepnym razem ALU-gotowiec.
Ale satysfakcja jest.
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Zaciski od metro do konwersji na koła 10"
forki, ale ty masz do dogrania temat jeszcze, skutecznosc dzialania ukl. hamulcowego zalezy od kazdego elementu, a sam mowiles ze u ciebie tyl niedomaga
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Zaciski od metro do konwersji na koła 10"
Flap ma rację. Same zaciski to nie wszystko. Bardzo istotne sprawy to minimalna odległość jaką muszą pokonać klocki do "sztywnego" zaciśnięcia sie na tarczy. Tu znaczenie ma np luz piasty na łożyskach. Przy większych luzach klocki najpierw "prostują" tarczę a dopiero po tym ją hamują. Z tyłu jest jeszcze więcej elementów "miękkich". Nierówne powierzchnie bębnów, szczęki ścięte na skos np z powodu złego zapięcia sprężyn, cienkie ścianki bębna po "oszczędnościowym" przetoczeniu zamiast wymiany itd. Poza tym aby osiągnąć lepszy efekt działania układu hydraulicznego trzeba zastąpić wszystkie przewody gumowe przewodami z oplotem stalowym i dobrać odpowiednie klocki do warunków eksploatacji.
Re: Zaciski od metro do konwersji na koła 10"
Po przemyśleniu tematu z racji, piasty od metro posiadam, a jak mi pokazaliście konwersja z fiesty jest dość prosta, to zaczynam polowanie na zaciski od fiesty
jeszcze raz wszystkim dziękuje za pomoc
jeszcze raz wszystkim dziękuje za pomoc
- wujazz22
- Swój Człowiek
- Posty: 239
- Rejestracja: 23 cze 2010, 11:38
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wawa/Muranow
Re: Zaciski od metro do konwersji na koła 10"
kurcze powiedzcie jak to jest z tymi zaciskami od Fiest, bo parę razy na allegro szukałem i do mk I czy II nic praktycznie nie ma - czy to nie są przypadkiem białe kruki?
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Zaciski od metro do konwersji na koła 10"
no nie ma lekko
nie latwo upolowac i jak juz to nie allegro tylko trza dzikowac po szrotach
nie latwo upolowac i jak juz to nie allegro tylko trza dzikowac po szrotach
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- se7ven
- Super użytkownik
- Posty: 1532
- Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
- Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: Zaciski od metro do konwersji na koła 10"
wujazz22 pisze:kurcze powiedzcie jak to jest z tymi zaciskami od Fiest, bo parę razy na allegro szukałem i do mk I czy II nic praktycznie nie ma - czy to nie są przypadkiem białe kruki?
Praktycznie ich nie ma a jak są to trochę kosztują. Ja mam do sprzedania.
- humin
- Super użytkownik
- Posty: 2321
- Rejestracja: 01 mar 2007, 21:48
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Zaciski od metro do konwersji na koła 10"
se7ven pisze:wujazz22 pisze:kurcze powiedzcie jak to jest z tymi zaciskami od Fiest, bo parę razy na allegro szukałem i do mk I czy II nic praktycznie nie ma - czy to nie są przypadkiem białe kruki?
Praktycznie ich nie ma a jak są to trochę kosztują. Ja mam do sprzedania.
hehe to była reklama
- wujazz22
- Swój Człowiek
- Posty: 239
- Rejestracja: 23 cze 2010, 11:38
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wawa/Muranow
Re: Zaciski od metro do konwersji na koła 10"
Haha Humin samo sendo z tego posta wydusiłeś bo już pw poszedł
- dziesio
- Super użytkownik
- Posty: 1105
- Rejestracja: 17 sty 2005, 21:17
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: warszawa
Re: Zaciski od metro do konwersji na koła 10"
bez przesady. Ja chwile szukalem, ale znalazlem. Za komplet oczywiscie uzywek dalem chyba 40 PLN'ow wiec cena tez nie jakas tragiczna.
szukalem na forum fiesta klub polska. mysle, ze z odrobina cierpliwosci uda sie znalezc.
szukalem na forum fiesta klub polska. mysle, ze z odrobina cierpliwosci uda sie znalezc.
- wujazz22
- Swój Człowiek
- Posty: 239
- Rejestracja: 23 cze 2010, 11:38
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wawa/Muranow
Re: Zaciski od metro do konwersji na koła 10"
dziesio pisze:bez przesady. Ja chwile szukalem, ale znalazlem. Za komplet oczywiscie uzywek dalem chyba 40 PLN'ow wiec cena tez nie jakas tragiczna.
szukalem na forum fiesta klub polska. mysle, ze z odrobina cierpliwosci uda sie znalezc.
Bardzo dziękuje Dziesio!!! Forum Fiesta Klub Polska i po sprawie, jakby ktoś szukał polecam maja taki fajny dział sprzedam/kupie tylko do Fiest MK 1&2 Mi się udało za 80 pln dorwać używki
Re: Zaciski od metro do konwersji na koła 10"
Praktycznie ich nie ma a jak są to trochę kosztują. Ja mam do sprzedania.[/quote]
Masz jeszcze te zaciski, bo raczej niz innego pod te stalowki nie podejdzie
Masz jeszcze te zaciski, bo raczej niz innego pod te stalowki nie podejdzie
- cjango
- Klubowicz
- Posty: 172
- Rejestracja: 06 maja 2009, 16:38
- Posiadane auto: 95' 1.3SPI PDM
- Lokalizacja: CK
Re: Zaciski od metro do konwersji na koła 10"
jaka jest różnica w wymiarach pomiędzy flanszą od metro a od mini? Bądź o ile milimetrów potrzeba odsunąć tarczę hamulcową do założenia zacisków z fiesty?
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Zaciski od metro do konwersji na koła 10"
Wymiar istotny dla sprawy czyli od czoła wewnętrznego piasty do płaszczyzny mocowania tarczy hamulcowej dla piasty metro do 84 roku - 31 mm, metro po 84 roku - 34,8 mm (tarcze wentylowane). Zmierz ten wymiar piasty mini - dowiesz się jaka jest różnica