Zaciski od metro do konwersji na koła 10"

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Zaciski od metro do konwersji na koła 10"

Post autor: markfive »

Zobacz ten opis

konwersja z Fiesty
Awatar użytkownika
forki
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 160
Rejestracja: 29 cze 2009, 18:26
Posiadane auto: Mini 1.3 SPI 95r
Lokalizacja: Piastów / Łapy

Re: Zaciski od metro do konwersji na koła 10"

Post autor: forki »

Ja w tym roku robiłem sobie taką przeróbkę - wyszło super, ale spodziweałem się lepszej skuteczności.

Biorącpod uwagę koszt i dwa dni pracy też dochodze do wniosku Humina, że raz w życiu wystarczy - nastepnym razem ALU-gotowiec.

Ale satysfakcja jest.
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Zaciski od metro do konwersji na koła 10"

Post autor: flapjck1 »

forki, ale ty masz do dogrania temat jeszcze, skutecznosc dzialania ukl. hamulcowego zalezy od kazdego elementu, a sam mowiles ze u ciebie tyl niedomaga :D
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Zaciski od metro do konwersji na koła 10"

Post autor: markfive »

Flap ma rację. Same zaciski to nie wszystko. Bardzo istotne sprawy to minimalna odległość jaką muszą pokonać klocki do "sztywnego" zaciśnięcia sie na tarczy. Tu znaczenie ma np luz piasty na łożyskach. Przy większych luzach klocki najpierw "prostują" tarczę a dopiero po tym ją hamują. Z tyłu jest jeszcze więcej elementów "miękkich". Nierówne powierzchnie bębnów, szczęki ścięte na skos np z powodu złego zapięcia sprężyn, cienkie ścianki bębna po "oszczędnościowym" przetoczeniu zamiast wymiany itd. Poza tym aby osiągnąć lepszy efekt działania układu hydraulicznego trzeba zastąpić wszystkie przewody gumowe przewodami z oplotem stalowym i dobrać odpowiednie klocki do warunków eksploatacji.
Szymon

Re: Zaciski od metro do konwersji na koła 10"

Post autor: Szymon »

Po przemyśleniu tematu z racji, piasty od metro posiadam, a jak mi pokazaliście konwersja z fiesty jest dość prosta, to zaczynam polowanie na zaciski od fiesty :)

jeszcze raz wszystkim dziękuje za pomoc
Awatar użytkownika
wujazz22
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 239
Rejestracja: 23 cze 2010, 11:38
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wawa/Muranow

Re: Zaciski od metro do konwersji na koła 10"

Post autor: wujazz22 »

kurcze powiedzcie jak to jest z tymi zaciskami od Fiest, bo parę razy na allegro szukałem i do mk I czy II nic praktycznie nie ma - czy to nie są przypadkiem białe kruki?
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Zaciski od metro do konwersji na koła 10"

Post autor: flapjck1 »

no nie ma lekko :)
nie latwo upolowac i jak juz to nie allegro tylko trza dzikowac po szrotach :)
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Zaciski od metro do konwersji na koła 10"

Post autor: se7ven »

wujazz22 pisze:kurcze powiedzcie jak to jest z tymi zaciskami od Fiest, bo parę razy na allegro szukałem i do mk I czy II nic praktycznie nie ma - czy to nie są przypadkiem białe kruki?


Praktycznie ich nie ma a jak są to trochę kosztują. Ja mam do sprzedania.
Awatar użytkownika
humin
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2321
Rejestracja: 01 mar 2007, 21:48
Posiadane auto:
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Zaciski od metro do konwersji na koła 10"

Post autor: humin »

se7ven pisze:
wujazz22 pisze:kurcze powiedzcie jak to jest z tymi zaciskami od Fiest, bo parę razy na allegro szukałem i do mk I czy II nic praktycznie nie ma - czy to nie są przypadkiem białe kruki?


Praktycznie ich nie ma a jak są to trochę kosztują. Ja mam do sprzedania.


hehe to była reklama :lol:
Awatar użytkownika
wujazz22
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 239
Rejestracja: 23 cze 2010, 11:38
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wawa/Muranow

Re: Zaciski od metro do konwersji na koła 10"

Post autor: wujazz22 »

Haha Humin samo sendo z tego posta wydusiłeś bo już pw poszedł ;-)
Awatar użytkownika
dziesio
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1105
Rejestracja: 17 sty 2005, 21:17
Posiadane auto:
Lokalizacja: warszawa

Re: Zaciski od metro do konwersji na koła 10"

Post autor: dziesio »

bez przesady. Ja chwile szukalem, ale znalazlem. Za komplet oczywiscie uzywek dalem chyba 40 PLN'ow wiec cena tez nie jakas tragiczna.

szukalem na forum fiesta klub polska. mysle, ze z odrobina cierpliwosci uda sie znalezc.
Awatar użytkownika
wujazz22
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 239
Rejestracja: 23 cze 2010, 11:38
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wawa/Muranow

Re: Zaciski od metro do konwersji na koła 10"

Post autor: wujazz22 »

dziesio pisze:bez przesady. Ja chwile szukalem, ale znalazlem. Za komplet oczywiscie uzywek dalem chyba 40 PLN'ow wiec cena tez nie jakas tragiczna.

szukalem na forum fiesta klub polska. mysle, ze z odrobina cierpliwosci uda sie znalezc.


Bardzo dziękuje Dziesio!!! Forum Fiesta Klub Polska i po sprawie, jakby ktoś szukał polecam maja taki fajny dział sprzedam/kupie tylko do Fiest MK 1&2 Mi się udało za 80 pln dorwać używki :-D
Awatar użytkownika
pajor
Wiarus
Wiarus
Posty: 669
Rejestracja: 05 cze 2010, 15:29
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kraków

Re: Zaciski od metro do konwersji na koła 10"

Post autor: pajor »

Praktycznie ich nie ma a jak są to trochę kosztują. Ja mam do sprzedania.[/quote]


Masz jeszcze te zaciski, bo raczej niz innego pod te stalowki nie podejdzie
Awatar użytkownika
cjango
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 172
Rejestracja: 06 maja 2009, 16:38
Posiadane auto: 95' 1.3SPI PDM
Lokalizacja: CK

Re: Zaciski od metro do konwersji na koła 10"

Post autor: cjango »

jaka jest różnica w wymiarach pomiędzy flanszą od metro a od mini? Bądź o ile milimetrów potrzeba odsunąć tarczę hamulcową do założenia zacisków z fiesty?
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Zaciski od metro do konwersji na koła 10"

Post autor: markfive »

Wymiar istotny dla sprawy czyli od czoła wewnętrznego piasty do płaszczyzny mocowania tarczy hamulcowej dla piasty metro do 84 roku - 31 mm, metro po 84 roku - 34,8 mm (tarcze wentylowane). Zmierz ten wymiar piasty mini - dowiesz się jaka jest różnica :smile:
ODPOWIEDZ