Mini wersja EUR, a USA
-
- Nowy
- Posty: 72
- Rejestracja: 02 sty 2012, 21:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Koszalin
Mini wersja EUR, a USA
Chciałem się dowiedzieć jak to jest z Mini z USA, zarówni R53 jak i r56, czy jest później problem z dostępem do części, czy różnią się te wersje czymś jeszcze oprócz świateł i licznika. Oraz ogólne ciekawoski dlaczego lepiej wybrać wersje europejską, albo USA i jak ją poznać z wglądu która to która (najlepiej z przykładowymi fotkami pozakującymi różnice ).
Jeśli był już taki temat, bardzo proszę o podanie odnośnika, szukałem, ale znaleść nie mogę.
Jeśli był już taki temat, bardzo proszę o podanie odnośnika, szukałem, ale znaleść nie mogę.
Re: Mini wersja EUR, a USA
Z tego co mi się udało zauważyć, w przypadku R56 z USA:
- brak tylnych świateł przeciwmgielnych (lampy tylne są uniwersalne), co automatycznie wiąże się z innym panelem przełączników na desce (brak przełącznika), niemniej w to miejsce da się zamontować w oryginalną listwę taki przełącznik,
- licznik wyłącznie różni się skalą w MPH,
- obrysówkami w listwach montowanych nad kołami (straszne paskudztwo, szczególnie te przednie, w swoim R56 wywaliłem wszystkie, a R52 właśnie przednie)
- skalowanie po innych częstotliwościach po radiu, niemniej po zaktualizowaniu softu w naszym ASO, radio bardzo ładnie się dostraja i nie szumi
- inna częstotliwość kluczyka, w USA 315 MHz, u nas 868 MHz
W R53 (mam jeszcze R52) do powyższej listy należy dopisać tylne lampy, które musisz wymienić na europejskie.
Więcej różnic nie znam. Co do różnic konstrukcyjnych, to może wypowie się ktoś inny.
Zawsze możesz sobie porównać odpowiednie numery części na realoem.com. Wybierz sobie na jednej stronie przeglądarki wersje z USA, na drugiej z tego samego miesiąca wersję z europy i porównaj numery.
- brak tylnych świateł przeciwmgielnych (lampy tylne są uniwersalne), co automatycznie wiąże się z innym panelem przełączników na desce (brak przełącznika), niemniej w to miejsce da się zamontować w oryginalną listwę taki przełącznik,
- licznik wyłącznie różni się skalą w MPH,
- obrysówkami w listwach montowanych nad kołami (straszne paskudztwo, szczególnie te przednie, w swoim R56 wywaliłem wszystkie, a R52 właśnie przednie)
- skalowanie po innych częstotliwościach po radiu, niemniej po zaktualizowaniu softu w naszym ASO, radio bardzo ładnie się dostraja i nie szumi
- inna częstotliwość kluczyka, w USA 315 MHz, u nas 868 MHz
W R53 (mam jeszcze R52) do powyższej listy należy dopisać tylne lampy, które musisz wymienić na europejskie.
Więcej różnic nie znam. Co do różnic konstrukcyjnych, to może wypowie się ktoś inny.
Zawsze możesz sobie porównać odpowiednie numery części na realoem.com. Wybierz sobie na jednej stronie przeglądarki wersje z USA, na drugiej z tego samego miesiąca wersję z europy i porównaj numery.
Re: Mini wersja EUR, a USA
A czy da się przeprogramować komputer z USA na EU ? Tzn czy spalanie może być podawane w litrach i prędkość (cyfrowo) w KM?
Re: Mini wersja EUR, a USA
ja od tygodnia staram się wymienić lampy po lifcie tylne, z amerykańskich na europejskie. Masakra. Codziennie mechanik mnie odsyła, że szuka części, na allegro same prawe, nie mogę znaleźć do kompletu lewego. A brzmi prosto - wymień lampy! Jakbym wiedziała ile nerwów będzie mnie to kosztować, to bym szukała dalej ale europejczyka.
Re: Mini wersja EUR, a USA
W R56 zmieniasz to manetką w komputerze, nie trzeba nic przeprogramowywac.Bartosz8800 pisze:A czy da się przeprogramować komputer z USA na EU ? Tzn czy spalanie może być podawane w litrach i prędkość (cyfrowo) w KM?
Re: Mini wersja EUR, a USA
Niektóre MCS R56 US mają specyficzny nr sterownika silnika trudno dostępny w europie tylko import z USA. Wymian sterownika z europejskiego egzemplarza i zmiana softu nic nie daje, ale to tylko jak auto jest po przejściach i dostało w ECU. Resztę da się ogarnąć. Ogólny problem jest z używanymi częściami jak lampy zegary, po prostu brak dawców. Wiec lepiej chyba szukać wersji euro i mieć spokój.
Re: Mini wersja EUR, a USA
ja ostatnio kupiłem wersje z USA, cooper S 2005 r i jestem zachwycony. niewątpliwym plusem jest to że nie jest to samochód od handlarza tylko od znajomego który mieszkał w stanach i tam kupił miniacza w salonie.
nie planuje zmieniać tylnych lamp bo wyglądają zajebiscie
chciałbym tylko zmienić mile na km i spalanie z galonów na litry 
nie planuje zmieniać tylnych lamp bo wyglądają zajebiscie


Re: Mini wersja EUR, a USA
jeżeli ktoś chciałby uzyskać jakieś informacje o wersji amerykańskiej, chętnie pomogę i wymienię się opiniami. Proszę pisać na forum albo PRV. Mam samochód od paru dni ale mocno zaangażowałem się w temat;)
Re: Mini wersja EUR, a USA
Wyglądają zajebiście, ale tydzien temu Pan mi odmówił wpisu badanie technicznego, bo te lampy nie spełniają przepisów. Zgodnie z normami europejskimi, samochód musi mieć zółte, nie czerwone kierunkowskazy i tylne światło przeciwmgielne. Mój Mini made in usa z 2006 niestety nie spełnił tych norm.Bartosz8800 pisze: nie planuje zmieniać tylnych lamp bo wyglądają zajebisciechciałbym tylko zmienić mile na km i spalanie z galonów na litry
Re: Mini wersja EUR, a USA
@AnnaSka udało sie przerobić Miniaka ?AnnaSka pisze:Wyglądają zajebiście, ale tydzien temu Pan mi odmówił wpisu badanie technicznego, bo te lampy nie spełniają przepisów. Zgodnie z normami europejskimi, samochód musi mieć zółte, nie czerwone kierunkowskazy i tylne światło przeciwmgielne. Mój Mini made in usa z 2006 niestety nie spełnił tych norm.Bartosz8800 pisze: nie planuje zmieniać tylnych lamp bo wyglądają zajebisciechciałbym tylko zmienić mile na km i spalanie z galonów na litry
FLUSHSTYLE PL- FORM OVER FUNCTION
HELLAFAIL, HELLAFLUSH, PADDIFLUSH, SLAMMED, STANCE
HELLAFAIL, HELLAFLUSH, PADDIFLUSH, SLAMMED, STANCE
Re: Mini wersja EUR, a USA
Jutro ma być, ale słyszę to od tygodnia, więc napisze jak go zobaczę (i pieczątkę w dowodzie)
U Foty nie mogli sie określić ile kasy, min 1500zl, nie mieli tez czasu tak z miejsca. Robię u Mechanika w Orlowie. Problem jest z kupnem lamp europejskich.
U Foty nie mogli sie określić ile kasy, min 1500zl, nie mieli tez czasu tak z miejsca. Robię u Mechanika w Orlowie. Problem jest z kupnem lamp europejskich.
Re: Mini wersja EUR, a USA
Jest!
Lampy nowe są.
Tam gdzie była zaślepka, na samym dole mam cofania jedno. W głównej części miałam kierunki na górze teraz mam na środku. Na gorze po lewej mam jedno przeciwmgielne. A postojowe,stopu na dole.
Na panelu tym pojedynczym pstryczkiem włączam przeciwmgielne i przednie i tylne, więc nie trzeba było tam nic dokupować/dorabiać.
Pieczątka w dowodzie jest, można jeździć.
(Przednie były zrobione jak go już kupiłam)
Lampy nowe są.
Tam gdzie była zaślepka, na samym dole mam cofania jedno. W głównej części miałam kierunki na górze teraz mam na środku. Na gorze po lewej mam jedno przeciwmgielne. A postojowe,stopu na dole.
Na panelu tym pojedynczym pstryczkiem włączam przeciwmgielne i przednie i tylne, więc nie trzeba było tam nic dokupować/dorabiać.
Pieczątka w dowodzie jest, można jeździć.
(Przednie były zrobione jak go już kupiłam)
Re: Mini wersja EUR, a USA
AnnaSka czy było konieczne programowanie tylnych lamp? Jaki był ich koszt? Pytam bo zastanawiam się nad zmianą lamp tylnych na poliftowe...
Re: Mini wersja EUR, a USA
z tego co mi wiadomo to programuje sie przełącznik (moduł przekaźników), lampy podłączasz i działają.mgbikeer pisze:AnnaSka czy było konieczne programowanie tylnych lamp? Jaki był ich koszt? Pytam bo zastanawiam się nad zmianą lamp tylnych na poliftowe...
FLUSHSTYLE PL- FORM OVER FUNCTION
HELLAFAIL, HELLAFLUSH, PADDIFLUSH, SLAMMED, STANCE
HELLAFAIL, HELLAFLUSH, PADDIFLUSH, SLAMMED, STANCE
Re: Mini wersja EUR, a USA
Chyba nie. Za robocizne z lampami 550 zł, w ASO rozmowa sie zaczynała od 1500zl.