Jak to wyczyścić?
Moderator: flapjck1
- Austin
- Swój Człowiek
- Posty: 179
- Rejestracja: 19 kwie 2006, 13:31
- Posiadane auto: Mini Cooper SPI
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Jak to wyczyścić?
Witam!
Bardzo proszę o poradę...
Pytanie 1.
Zamki i klamki ( patrz zdjęcie) Jak wyczyścić, żeby były "prawie nówki".
Pozdrawiam
Bardzo proszę o poradę...
Pytanie 1.
Zamki i klamki ( patrz zdjęcie) Jak wyczyścić, żeby były "prawie nówki".
Pozdrawiam
- Załączniki
-
- zamkiDrzwi.JPG (142.06 KiB) Przejrzano 2182 razy
I o to chodzi, i o to chodzi...
Re: Jak to wyczyścić?
ja czyscilem takie cos podobnego chemia jakims kwasem albo srodkiem mocnym do mycia silnikow i dobrze pomagalo rozpuszczalo smary brud. bo to akurat piaskowanie to chyba by byl niezbyd dobry pomysl
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Jak to wyczyścić?
Kwas i cynkowanie, co się uda rozebrać i jest metalowe (byle nie aluminium) to bez problemu, natomiast z całym mechanizmem też bym spróbował, plastikowi nic nie będzie, a resztę jak się powiąże drutem też powinno chwycić, jak masz 2tyg.czasu to wygrzebię jakiś nadprogramowy i oddam do cynku
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Jak to wyczyścić?
umyc w produktach ropopochodnych a juz najlepiej specjalna chemia warsztatowa do mycia czesci
super rozpuszcza wszystkie syfy
mozna pokusic sie o rozebranie wszystkiego w drobny mak i oddanie do ocynkowania wtedy bedzie jak nowe
super rozpuszcza wszystkie syfy
mozna pokusic sie o rozebranie wszystkiego w drobny mak i oddanie do ocynkowania wtedy bedzie jak nowe
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Re: Jak to wyczyścić?
Pamietam ze kuzyn w garbusie czyscil kwasem fosforowym podobne rzeczy, ale trzeba uwazac bo jest bardzo zracy. Potrafil wypalic male wglebienie w kostce brukowej
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Jak to wyczyścić?
kwasy sa zle bo zejdzie ocynk, a wtedy bedzie rdzewiec na potege
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Re: Jak to wyczyścić?
aaaa widzisz. Czlowiek cale zycie sie uczy . Nie pomyslalem ze ocynkowane sa .
Re: Jak to wyczyścić?
Na zdjęciu jest klamka, jak nie chcesz sobie kupować nowej to ją zostaw w spokoju
Jest zrobiona ze znalu pokrytego chromem, nie jest aluminiowa!!!jak ją zaczniesz traktować kwasami to się z nią pożegnasz
uważaj z czyszczeniem, radzę użyć smaru silikonowego, nie ropopochodnego bo jak będzie zimno to będzie ciężko chodziło
żeby uzyskać poprawny efekt nie narażając się na pośmiewisko pozostaje dokładny demontaż, szczotkowanie, tak aby usunąć całą farbę i syf/nie musisz rwać do żywego bo i tak jest trawione w galwanizerii/ następnie oddać do dobrej cynkowni/plastiku nie rusza/
nie radzę piaskowaćj jest to ostateczność a po piachu cynk wychodzi chropowaty i matowy
Pozdrawiam
Jest zrobiona ze znalu pokrytego chromem, nie jest aluminiowa!!!jak ją zaczniesz traktować kwasami to się z nią pożegnasz
uważaj z czyszczeniem, radzę użyć smaru silikonowego, nie ropopochodnego bo jak będzie zimno to będzie ciężko chodziło
żeby uzyskać poprawny efekt nie narażając się na pośmiewisko pozostaje dokładny demontaż, szczotkowanie, tak aby usunąć całą farbę i syf/nie musisz rwać do żywego bo i tak jest trawione w galwanizerii/ następnie oddać do dobrej cynkowni/plastiku nie rusza/
nie radzę piaskowaćj jest to ostateczność a po piachu cynk wychodzi chropowaty i matowy
Pozdrawiam
- Austin
- Swój Człowiek
- Posty: 179
- Rejestracja: 19 kwie 2006, 13:31
- Posiadane auto: Mini Cooper SPI
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: Jak to wyczyścić?
Witam!
Dziękuję wszystkim za rady i informacje.
A teraz...
Pytanie2.
Jak odnowić elementy pokazane na zdjęciach czyli pompa i zbiorniczek.
Zależy mi też na informacji jak to po oczyszczeniu pomalować...
Pozdrawiam
Dziękuję wszystkim za rady i informacje.
A teraz...
Pytanie2.
Jak odnowić elementy pokazane na zdjęciach czyli pompa i zbiorniczek.
Zależy mi też na informacji jak to po oczyszczeniu pomalować...
Pozdrawiam
- Załączniki
-
- pompaWspomagania.JPG (130.51 KiB) Przejrzano 2015 razy
-
- zdjęcie.JPG (117.01 KiB) Przejrzano 2015 razy
I o to chodzi, i o to chodzi...
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Jak to wyczyścić?
ja bym ocynkowal
generalnie pompki nie maluj bo plyn hamulcowy zmyje kazda farbe,
serwo w pozniejszych latach bylo malowane na czarno wiec mozesz je malowac
ja zasadniczo rozbieram, jak jest potrzeba piaskuje, jak nie, tylko trawienie kwasami i do ocynku z pasywacja na zloto
przy okazji do pompki wrzuc od razu nowe gumki, sprawdz stan gladzi tloka i "oczko" do zapiecia na pedale ( bardzo czesto zowalizowane, lub nawet rozerwane )
aha, pompke jak piaskowac to tylko z zewnatrz, boze bron od srodka
generalnie pompki nie maluj bo plyn hamulcowy zmyje kazda farbe,
serwo w pozniejszych latach bylo malowane na czarno wiec mozesz je malowac
ja zasadniczo rozbieram, jak jest potrzeba piaskuje, jak nie, tylko trawienie kwasami i do ocynku z pasywacja na zloto
przy okazji do pompki wrzuc od razu nowe gumki, sprawdz stan gladzi tloka i "oczko" do zapiecia na pedale ( bardzo czesto zowalizowane, lub nawet rozerwane )
aha, pompke jak piaskowac to tylko z zewnatrz, boze bron od srodka
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
-
- Swój Człowiek
- Posty: 324
- Rejestracja: 11 sty 2005, 18:47
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Dąbrówka
Re: Jak to wyczyścić?
Panowie,
Rozbierał ktoś puszkę serwa do renowacji ? chodzi o sposób na rozpołowienie.
Chciałbym oddać do piachu i malowania proszkowego. Zastanawia mnie fakt czy po malowaniu proszkowym nie będzie problemu ze złożeniem - puszka grubsza o warstwę farby.
Rozbierał ktoś puszkę serwa do renowacji ? chodzi o sposób na rozpołowienie.
Chciałbym oddać do piachu i malowania proszkowego. Zastanawia mnie fakt czy po malowaniu proszkowym nie będzie problemu ze złożeniem - puszka grubsza o warstwę farby.
- Załączniki
-
- WP_20170429_15_43_47_Pro (1).jpg (1015.17 KiB) Przejrzano 756 razy
MJ
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Jak to wyczyścić?
Ja rozbieralem, toto ma uchwyty typu bagnetowego, czyli trzeba przekrecic wzajemnie polowki puszki, co do malowania, kladziesz proszek tylko z zewnatrz i po klopocie
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- dziesio
- Super użytkownik
- Posty: 1105
- Rejestracja: 17 sty 2005, 21:17
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: warszawa
Re: Jak to wyczyścić?
Ja tam te puszke też ocynkowałem i jest spokój. Wczesniej pompka sie rozszczelniła i ładnie ja zalała i tez farba zeszła.
Rozkładasz tak jak Flap napisał. Przy składaniu pamiętaj, ze ten tłok w środku powinien w miarę luźno chodzić, jak go wciśniesz to powinieneś czuć opór, ale powinien swobodnie wracać do swojego położenia.
Rozkładasz tak jak Flap napisał. Przy składaniu pamiętaj, ze ten tłok w środku powinien w miarę luźno chodzić, jak go wciśniesz to powinieneś czuć opór, ale powinien swobodnie wracać do swojego położenia.
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Jak to wyczyścić?
rozkłada się siłą i często bez godności osobistej - imadło i 2 dobre dźwignie, zaciskać w imadle nie trzeba żeby nie uszkodzić gwintu
dodatkowa warstwa proszku najbardziej upierdliwa może być właśnie przy pracy tłoka, przy rozkładaniu popatrz na oznaczenia, kreska na jednej połówce do otworu na przewód z drugiej, ale głowy nie daję, złożone musi by takiej pozycji bo inaczej pompę nie będzie w poziomie, przy składaniu membranę smaruję delikatnie smarem, żeby nie stawiała oporu przy przekręcaniu połówek
dodatkowa warstwa proszku najbardziej upierdliwa może być właśnie przy pracy tłoka, przy rozkładaniu popatrz na oznaczenia, kreska na jednej połówce do otworu na przewód z drugiej, ale głowy nie daję, złożone musi by takiej pozycji bo inaczej pompę nie będzie w poziomie, przy składaniu membranę smaruję delikatnie smarem, żeby nie stawiała oporu przy przekręcaniu połówek
- Załączniki
-
- DSC_3043.JPG (547.56 KiB) Przejrzano 698 razy
-
- DSC_3045.JPG (515.88 KiB) Przejrzano 698 razy
-
- DSC_3044.JPG (462.64 KiB) Przejrzano 698 razy
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas