Nie dostępna pełna moc silnika

R50, R52 & R53

Moderatorzy: flapjck1, Drail

Marek Serek

Nie dostępna pełna moc silnika

Post autor: Marek Serek »

Witam. Mój Mini niestety stoi na zewnątrz. Nie wiem czy można wiązać to z tymi zwaruiowanymi mrozami, ale w ostatnim - bardzo mroźnym skądinąd - tygodniu dwa razy przy pierwszym odpaleniu po dłuzszym postoju (noc i 8 godzin w pracy) pojawiła się kontrolka na żółto silnik - nie jest dostępna pełna moc silnika. Czy może mieć to związek z mrozami i paliwem (choć to jest z BP więc teoretycznie powinno być dobre) ?. Kontolka nie zapaliła się przy następnym odpaleniu silnika. W książce instrukcji jest napisane że należy jak najszybciej zlecić kontolę silnika ale w serwisie na pewno coś wcisną więc wolę najpierw zapytać Was.
krasnoludek6

Re: Nie dostępna pełna moc silnika

Post autor: krasnoludek6 »

a podczas ruszania masz odczuwalna mniejsza moc czy tylko kontrolka sie swieci.
Czy podczas przyspieszania silnik leciutko sie dusi,czy sa jeszcze jakies objawy
Awatar użytkownika
Psztymucel
Wiarus
Wiarus
Posty: 890
Rejestracja: 05 gru 2004, 09:32
Posiadane auto: IMA, Fulvia, 900, Ypsilon
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Re: Nie dostępna pełna moc silnika

Post autor: Psztymucel »

One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
Sisi0908
Nowy
Nowy
Posty: 20
Rejestracja: 29 kwie 2011, 15:59
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław

Re: Nie dostępna pełna moc silnika

Post autor: Sisi0908 »

Miałam podobnie. Nawet na serwis się umówiłam, bo tydzień przed 'zdarzeniem' miałam pompę wody wymienianą gwarancyjnie. Ale jak wyszło słoneczko :), wzrosła temperatura, w okolicy południa wszystko ustąpiło. Moc silnika wróciła do normy. Serwis odwołałam, całkiem możliwe ,że wina paliwa - zanieczyszczone, przymarzły jakieś wytryski paliwa. Tankowałam na Shellu przed zdarzeniem. Jak coś istotnego się dzieje kontrolka nie gaśnie, wtedy konieczna kontrola - przerobiłam :). S.
Marek Serek

Nowy objaw - nie można uruchomić silnika

Post autor: Marek Serek »

Silnik rzeczywiscie lekko dusił się podczas jazdy. Po ponownym włączeniu wszystko było ok. Teraz jest nowy objaw. Po mroźnej nocy silnik kręci ale nie chce odpalić. Czy mogło coś zamarznąć? Paliwo? (BP ultimate 98 - tracę jednak już zaufanie).
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Nie dostępna pełna moc silnika

Post autor: flapjck1 »

paliwo raczej nie
jak juz to masz np czujnik temp silnika walniety, czy jak wcisniesz gazu troche to odpala?


kontrolka od immo gasnie?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Brennt
Wiarus
Wiarus
Posty: 556
Rejestracja: 03 gru 2011, 23:21
Posiadane auto:
Lokalizacja: Szczecinek/Poznań

Re: Nie dostępna pełna moc silnika

Post autor: Brennt »

jesli nie bylo gruuubo ponizej -20 benzyna raczej nie zamarznie, chyba ze by byla bardzo trefna - gdzies czytalem, ze temperatura jej zamarzania to -150* w co nie bardzo chce mi sie wierzyc, ale nie slyszalem jeszcze zeby komus zamarzla
There's two muffins sitting side by side in a muffin tin in the oven. One muffin says to the other, "Boy, it's hot in here!", and the other one says, "Holy Crap! A talking muffin!".
Marek Serek

problem z odpaleniem

Post autor: Marek Serek »

Próbuję dociskać gazu i silnik prawie chce zaskoczyć ale nic z tego. W garażu mam ok 0 stopni. dzisiaj grzałem okolice silnika dmuchawą, chce zobaczyć czy coś da. zobaczymy. Dzieki
shia

Re: Nie dostępna pełna moc silnika

Post autor: shia »

Podepnę się pod aktualny temat, żeby nie zaśmiecać forum.
Mam problem z odpaleniem auta - za pierwszym razem bez problemu odpalił, a później zamiast odpalić zaczęło wariować - otwierały się szyby, kasował się zegar i dane na komputerze. Auto stoi w garażu, temperatura w nim podobna jak na zewnątrz.
Może ktoś z Was ma pomysł o co chodzi?
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Nie dostępna pełna moc silnika

Post autor: flapjck1 »

naladuj akumulator, ew wymien
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
shia

Re: Nie dostępna pełna moc silnika

Post autor: shia »

dzięki.
chyba wymiana będzie konieczna.
jaki akumulator do R50?
MPE

Re: problem z odpaleniem

Post autor: MPE »

Marek Serek pisze:Próbuję dociskać gazu i silnik prawie chce zaskoczyć ale nic z tego. W garażu mam ok 0 stopni. dzisiaj grzałem okolice silnika dmuchawą, chce zobaczyć czy coś da. zobaczymy. Dzieki


Może sprawdz akuś ?
donhatti

Problem z odpaleniem silnika, duszenie się, nierówne obroty

Post autor: donhatti »

Moj miniak (Mini Cooper S '11) miał problem z odpaleniem kilka razy w garażu gdzie temp niebyła ok 10 stopni oraz na dworze gdzie temperatura była powyżej dużo powyżej O stopni - więc to nie problem temperatury zewnętrznej. W piątek autko pojechało do ASO. Prawdopodobnie problem jest związany z pompą wysokiego ciśnienia. Jutro dowiem się czy w tym tkwi problem.
Maxi
Nowy
Nowy
Posty: 42
Rejestracja: 06 lut 2013, 21:50
Posiadane auto:
Lokalizacja: Chorzów

Re: Nie dostępna pełna moc silnika

Post autor: Maxi »

witam, mam problem który wiąże sie z tematem tego tematu, mam mcs r56, przy kupnie samochodu komp wypluł błąd spalania stukowego, i teraz - po miesiącu, pojawiła sie przypadłośc która nie wiem czy jest związana z tym, ale wygląda tak że coraz czesciej samochodowi brak mocy, tzn przyspiesza na kazdym biegu, bez przerywania, ale zdecydowanie wolniej, jak gdyby był przyduszony, czasem wygląda to tak że ruszam, jade zamulony pare km, staje na swiatlach, ruszam z nich i nagle i jest ok, potem znowu sie zatrzymuje, ruszam, i znowu jest słabo, check nie wyskakuje. poprzedni własciciel serwisował w aso, z faktur widze że swiece wymieniał w pazdzierniku.
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Nie dostępna pełna moc silnika

Post autor: flapjck1 »

filtr paliwa
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
ODPOWIEDZ