SPI nie chce zapalić.
Moderator: flapjck1
- forki
- Swój Człowiek
- Posty: 160
- Rejestracja: 29 cze 2009, 18:26
- Posiadane auto: Mini 1.3 SPI 95r
- Lokalizacja: Piastów / Łapy
SPI nie chce zapalić.
Mini SPI nie odpala
Zacznę od początku
Jakieś dwa tygodnie temu rozpędzony dojeżdżałem do świateł – hamulec sprzęgło a on zgasł. Nie chciał odpalić. Na pobocze zgasiłem wszystko - po 10s bez problemu załapał. Po kilku dniach żeby było zabawniej dokładnie przed tymi samymi światłami ponownie to samo i ponownie ładnie bezproblemowo odpalił po 10-15s.
Uznałem że w sumie nie był jeszcze dobrze dogrzany po trzech minutach jazdy i przy tem. -15C i jakoś się tym nie przejąłem.
Ale przypomniałem sobie stary post w którym LUPER miał taki objaw i u niego winne były styki na cewce.
Do rzeczy.
Dwa dni temu zrobiłem jakieś 2km podjechałem pod blok i dla świętego spokoju chciałem przeczyścić styki cewki – wyjąłem, poczyściłem – na nowo popodpinałem, ODPALIŁEM (bez problemu) po 10s zgasiłem i do domu.
Następnego dnia po południu wsiadam kręcę a on nic, nigdy nie miałem problemów z zapłonem i choć ładnie kręcił to tylko akumulator przyszedł mi do głowy. Po kilku godz podładowania, koleja próba :
kręci super ale nie chce zapalić.
Testy
- rezystancja na cewce 0,7ohm i druga 4,8kohm ( czy nie powinna mieć ok 6 ? ale nie wiem jak jest gdy jest ona zimna)
- po przekręceniu kluczyka słychać pompe
- odkręciłem filtr powietrza – wtryskiwacz podaje paliwo
- zrobiłem adaptacje przepustnicy (krokowy i czujnik położenia przepustnicy więc wykluczam)
- zmieniłem świece na nowy komplet ( sprawdziłem czy przypadkiem nie pomieszałem kabli zapłonowych)
- jakiś przechodzień popatrzył pod maskę – zakręciłem mówi że iskra jest.
POMOCY
Co mogło się stać tak trochę z dnia na dzień podjechał o własnych siłach a teraz nie chce ruszyć.
Iskra jest, wtryskiwacz podaje paliwo
A on nie odpala
JAKIE MACIE POMYSŁY (cewka?)
Poczytałem też że czasem czujnik położenia wału (ale inni piszą że gdyby tak było to komputer nie wysłał by sygnału do cewki o zapłonie)
Ręce opadły.
Zacznę od początku
Jakieś dwa tygodnie temu rozpędzony dojeżdżałem do świateł – hamulec sprzęgło a on zgasł. Nie chciał odpalić. Na pobocze zgasiłem wszystko - po 10s bez problemu załapał. Po kilku dniach żeby było zabawniej dokładnie przed tymi samymi światłami ponownie to samo i ponownie ładnie bezproblemowo odpalił po 10-15s.
Uznałem że w sumie nie był jeszcze dobrze dogrzany po trzech minutach jazdy i przy tem. -15C i jakoś się tym nie przejąłem.
Ale przypomniałem sobie stary post w którym LUPER miał taki objaw i u niego winne były styki na cewce.
Do rzeczy.
Dwa dni temu zrobiłem jakieś 2km podjechałem pod blok i dla świętego spokoju chciałem przeczyścić styki cewki – wyjąłem, poczyściłem – na nowo popodpinałem, ODPALIŁEM (bez problemu) po 10s zgasiłem i do domu.
Następnego dnia po południu wsiadam kręcę a on nic, nigdy nie miałem problemów z zapłonem i choć ładnie kręcił to tylko akumulator przyszedł mi do głowy. Po kilku godz podładowania, koleja próba :
kręci super ale nie chce zapalić.
Testy
- rezystancja na cewce 0,7ohm i druga 4,8kohm ( czy nie powinna mieć ok 6 ? ale nie wiem jak jest gdy jest ona zimna)
- po przekręceniu kluczyka słychać pompe
- odkręciłem filtr powietrza – wtryskiwacz podaje paliwo
- zrobiłem adaptacje przepustnicy (krokowy i czujnik położenia przepustnicy więc wykluczam)
- zmieniłem świece na nowy komplet ( sprawdziłem czy przypadkiem nie pomieszałem kabli zapłonowych)
- jakiś przechodzień popatrzył pod maskę – zakręciłem mówi że iskra jest.
POMOCY
Co mogło się stać tak trochę z dnia na dzień podjechał o własnych siłach a teraz nie chce ruszyć.
Iskra jest, wtryskiwacz podaje paliwo
A on nie odpala
JAKIE MACIE POMYSŁY (cewka?)
Poczytałem też że czasem czujnik położenia wału (ale inni piszą że gdyby tak było to komputer nie wysłał by sygnału do cewki o zapłonie)
Ręce opadły.
- se7ven
- Super użytkownik
- Posty: 1532
- Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
- Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: SPI nie chce zapalić.
Może czujnik dawać niewłaściwy sygnał. Zacznij od aparatu rozdzielającego iskrę.
Odkręć kopułkę i sprawdź wszystko od wewnątrz. Mógł się przestawić palec, zawilgocenie itd.
Odkręć kopułkę i sprawdź wszystko od wewnątrz. Mógł się przestawić palec, zawilgocenie itd.
- forki
- Swój Człowiek
- Posty: 160
- Rejestracja: 29 cze 2009, 18:26
- Posiadane auto: Mini 1.3 SPI 95r
- Lokalizacja: Piastów / Łapy
Re: SPI nie chce zapalić.
Właśnie wróciłem z kolejnych testów.
Rozbierałem kopułkę – była suchutka (tak jak ją latem składałem gdy wymieniałem palec), pęknięć brak, palec ok.
Sprawdziłem iskrę – jest na wszystkich świecach.
Zdjąłem przewód z kopułki ten od cewki i założyłem na jedną świecę. Jak kręciłem silnikiem to ten jeden cylinder odpalał.
Wypiąłem wtyczkę od czujnika położenia wału, no i iskry brak (prawidłowo)
Czyli czujnik „dobry” przynajmniej coś tam podaje.
Auto zachowuje się jakby żadna z iskier nie trafiała w moment sprężania w cylindrze, tak jakby wszystko działało ale czujnik położenia wału podawał informację nie w tym momencie.
Co mogło się tak same z siebie rozregulować i to na postoju?
Rozbierałem kopułkę – była suchutka (tak jak ją latem składałem gdy wymieniałem palec), pęknięć brak, palec ok.
Sprawdziłem iskrę – jest na wszystkich świecach.
Zdjąłem przewód z kopułki ten od cewki i założyłem na jedną świecę. Jak kręciłem silnikiem to ten jeden cylinder odpalał.
Wypiąłem wtyczkę od czujnika położenia wału, no i iskry brak (prawidłowo)
Czyli czujnik „dobry” przynajmniej coś tam podaje.
Auto zachowuje się jakby żadna z iskier nie trafiała w moment sprężania w cylindrze, tak jakby wszystko działało ale czujnik położenia wału podawał informację nie w tym momencie.
Co mogło się tak same z siebie rozregulować i to na postoju?
Re: SPI nie chce zapalić.
mialem kiedys podoby problem, moze sie myle ale czy wciskales (nie wiem jak to sie dokladenie nazywa ) czujnik powypadkowy?po prawej stronie pod maska?
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: SPI nie chce zapalić.
kapotazowka - gumowy guzik przed kierowca
swiece sprawdziles?
moze byc jeszcze czujnik temp silnika - w kolektorze dolotowym od spodu jest "grzalka" czasami wtyczka spada lub nie kontaktuje
zas gasniecie przy hamowaniu bywa objawem nieszczelnego przewodu do mapsensora
swiece sprawdziles?
moze byc jeszcze czujnik temp silnika - w kolektorze dolotowym od spodu jest "grzalka" czasami wtyczka spada lub nie kontaktuje
zas gasniecie przy hamowaniu bywa objawem nieszczelnego przewodu do mapsensora
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- forki
- Swój Człowiek
- Posty: 160
- Rejestracja: 29 cze 2009, 18:26
- Posiadane auto: Mini 1.3 SPI 95r
- Lokalizacja: Piastów / Łapy
Re: SPI nie chce zapalić.
Jak czujnik uderzeniowy wyskoczy to nie ma iskry - a u mnie jest.
Czy czujnik położenia wału jeśli by sięzabrudził to może dawać błędne wskazania (przesunięte) ?
Czy czujnik położenia wału jeśli by sięzabrudził to może dawać błędne wskazania (przesunięte) ?
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: SPI nie chce zapalić.
Czujnik uderzeniowy rozłącza obwód zasilania elektrycznej pompy paliwa.
Czy iskra może występować w niewłaściwym punkcie ?
Tak jezeli:
1. kable na rozdzielaczu zapięte sa w niewłaściwej kolejności.
2. przestawiony jest cały rozdzielacz ( tu mało prawdopodobne)
3. przeskoczy mocno wyciagniety łańcuch rozrządu ( tu mało prawdopodobne)
4. koło zamachowe obróci sie wzgledem wału korbowego ( tu mało prawdopodobne)
Radzę sprawdzić sprawy proste
1. zapiąć kable wysokiego napięcia na świece. Wlać bezpośrednio do gardzieli wtrysku 25 -50 ml świeżego paliwa ( nie tego które jest w baku). Otworzyc na chwile przepustnicę i próbować uruchomić silnik.
2. sprawdzić końcówki przewodów podciśnienia zapięte z tyłu kolektora i inne przewody gumowe wpięte w kolektor ssący ( odma)
Czy iskra może występować w niewłaściwym punkcie ?
Tak jezeli:
1. kable na rozdzielaczu zapięte sa w niewłaściwej kolejności.
2. przestawiony jest cały rozdzielacz ( tu mało prawdopodobne)
3. przeskoczy mocno wyciagniety łańcuch rozrządu ( tu mało prawdopodobne)
4. koło zamachowe obróci sie wzgledem wału korbowego ( tu mało prawdopodobne)
Radzę sprawdzić sprawy proste
1. zapiąć kable wysokiego napięcia na świece. Wlać bezpośrednio do gardzieli wtrysku 25 -50 ml świeżego paliwa ( nie tego które jest w baku). Otworzyc na chwile przepustnicę i próbować uruchomić silnik.
2. sprawdzić końcówki przewodów podciśnienia zapięte z tyłu kolektora i inne przewody gumowe wpięte w kolektor ssący ( odma)
- forki
- Swój Człowiek
- Posty: 160
- Rejestracja: 29 cze 2009, 18:26
- Posiadane auto: Mini 1.3 SPI 95r
- Lokalizacja: Piastów / Łapy
Re: SPI nie chce zapalić.
Czas Coś dla potomnych napisać.
Dziękuje wszystkim którzy wypowiedzieli się na forum i przede wszystkim tym którzy odezwali się poza. Wystarczyła godninka by problem usunąć.
Tak jak pisałem wcześniej niby wszystko było a nie paliło....
Iskra była kopułka sprawdzona wtryskiwacz też - byłem prawie pewien że cewka jest uszkodzona, bo słyszałem o takich przypadkach że rezystancja ok iskra ładna a po jej wymianie wszystko chodziło gładko.
Nie miałem jednak drugiej na podmianę więc postanowiłem się dobrać do ostatniej możliwości, czujnika położenia wału.
Nie dawał oznak uszkodzenia ( wskazania 1370 ohm - tyle powinno być)
I choć naoglądałem się w internecie zdjęć czujników czarnych od sadzy, całych zaklejonych a mój wcale tak źle nie wyglądał ( foto) to po przeczyszczeniu i poskładaniu, całość DZIAŁA.
Może jakieś opiłki które lubią się przyczepiać do magnetycznego rdzenia był problemem, nie wiem.
Zawilgocenie i ślady oleju na czujniku musiały się dostać od zewnątrz bo w "komorze sprzęgła" suchutko.
Tak to bywa jak się auta nie oszczędza i zimą ślizga po śniegu.
Dziękuje wszystkim którzy wypowiedzieli się na forum i przede wszystkim tym którzy odezwali się poza. Wystarczyła godninka by problem usunąć.
Tak jak pisałem wcześniej niby wszystko było a nie paliło....
Iskra była kopułka sprawdzona wtryskiwacz też - byłem prawie pewien że cewka jest uszkodzona, bo słyszałem o takich przypadkach że rezystancja ok iskra ładna a po jej wymianie wszystko chodziło gładko.
Nie miałem jednak drugiej na podmianę więc postanowiłem się dobrać do ostatniej możliwości, czujnika położenia wału.
Nie dawał oznak uszkodzenia ( wskazania 1370 ohm - tyle powinno być)
I choć naoglądałem się w internecie zdjęć czujników czarnych od sadzy, całych zaklejonych a mój wcale tak źle nie wyglądał ( foto) to po przeczyszczeniu i poskładaniu, całość DZIAŁA.
Może jakieś opiłki które lubią się przyczepiać do magnetycznego rdzenia był problemem, nie wiem.
Zawilgocenie i ślady oleju na czujniku musiały się dostać od zewnątrz bo w "komorze sprzęgła" suchutko.
Tak to bywa jak się auta nie oszczędza i zimą ślizga po śniegu.
- Załączniki
-
- 201202181181a.jpg (146.07 KiB) Przejrzano 2212 razy
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: SPI nie chce zapalić.
forki pisze:Czas Coś dla potomnych napisać. ...(czyli rozwiazanie problemu)
Forki duży plus za fakt podzielenia się ze społecznością forum, końcowym rezultatem
Temu właśnie powinno służyć forum techniczne marki. Wiele innych tematów pozostaje bez zakończenia pomimo udzielanych rad czy prób naprowadzania na właściwy tor poszukiwań. Pytający zwyczajnie "olewają" ludzi poświęcających czas w chęci pomocy, gdy sprawa już jakoś się rozwiąże.
Z moich doświadczeń akurat w tym konkretnym przypadku (czujnik), samo zabrudzenie na ogół wielkiego wpływu nie ma (no chyba, że faktycznie koncówka "złapie" opiłki stalowe). Najczęściej występuje problem słabego styku połączeń wtyczki lub naderwania na siłę naciągniętych przewodów samego czujnika. To wskazówka dla innych mających podobne problemy.
Pozdrawiam
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: SPI nie chce zapalić.
poza tym najczesciej problemy z czujnikiem ( jak juz jest uszkodzony ) sa wtedy gdy silnik ( a tym samym i czujnik ) sa cieple
ja mialem podobny przypadek z jednym z roverkow ale tam sytuacja byla jednoznaczna, iskry brak, czujnik totalny trup ( auto jezdzilo, zostalo zgaszone i juz nie udalo sie uruchomic )
ja mialem podobny przypadek z jednym z roverkow ale tam sytuacja byla jednoznaczna, iskry brak, czujnik totalny trup ( auto jezdzilo, zostalo zgaszone i juz nie udalo sie uruchomic )
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Re: SPI nie chce zapalić.
Tak profilaktycznie dopytam - możecie opisać w którym miejscu znajduje się czujnik położenia wału i jak ewentualnie się do niego dostać w razie konieczności wymiany/naprawy?
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: SPI nie chce zapalić.
jest wkręcony w obudowę sprzęgła, poniżej rozrusznika, dostęp od dołu dobry, u góry z kolei jest wtyczka
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Re: SPI nie chce zapalić.
Podziękował