maszynka Wadowice
Moderator: flapjck1
-
- Swój Człowiek
- Posty: 187
- Rejestracja: 04 sty 2012, 12:42
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wadowice
maszynka Wadowice
Mini Jet Black 1988 ponoć limited edition sprowadzone z Francji. Stary własciciel walnął wszystko na mat...
- Załączniki
-
- zapakowany wozkiem widłowym
- Zdjęcie016.jpg (50.63 KiB) Przejrzano 11860 razy
-
- Zdjęcie018.jpg (61.87 KiB) Przejrzano 11860 razy
-
- Zdjęcie017.jpg (69.31 KiB) Przejrzano 11860 razy
-
- Swój Człowiek
- Posty: 187
- Rejestracja: 04 sty 2012, 12:42
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wadowice
Re: projekt jaś
piaskować bude czy nie ?jezeli nie to w jaki inny dobry sposob pozbyc sie wszystkiego do gołej blachy? prosze o fachową pomoc. z góry dzieki:)
- se7ven
- Super użytkownik
- Posty: 1532
- Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
- Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: projekt jaś
Tarcze 3M na wiertarkę ( są na kątówkę ale jak dobrze dociśniesz to pognie blachę), okulary i do dzieła. Drogo wychodzi.
Piaskowanie tylko w takim przypadku jak ktoś robi auta a nie konstrukcje stalowe,
Piaskowanie tylko w takim przypadku jak ktoś robi auta a nie konstrukcje stalowe,
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: projekt jaś
piaskowanie i tylko piaskowanie: ew piasek po zakamarkach a reszta szczotkami do zdzierania lakieru 3M ( takie jak pumeks troche )
a w kraku jest taki specjalista ( fachura od fiatow zabytkowych, wie jak robic ) http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=260574&c=53&f=25
a w kraku jest taki specjalista ( fachura od fiatow zabytkowych, wie jak robic ) http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=260574&c=53&f=25
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Re: projekt jaś
flapjck1 pisze:piaskowanie i tylko piaskowanie: ew piasek po zakamarkach a reszta szczotkami do zdzierania lakieru 3M ( takie jak pumeks troche )
a w kraku jest taki specjalista ( fachura od fiatow zabytkowych, wie jak robic ) http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=260574&c=53&f=25
oooo kurna waldus. dobrze wiedziec ze jest taki gosc na miejscu, bo wlasnie szukam
-
- Swój Człowiek
- Posty: 187
- Rejestracja: 04 sty 2012, 12:42
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wadowice
Re: projekt jaś
no wlasnie dzieki wielkie za namiar;) chyba bede sie z nim kontaktował. gośc powiedział mi przez tel ze wypiaskowanie mini to koszt 1000-1500.... troche jest ale chyba warto.
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: projekt jaś
sadzik43 pisze:no wlasnie dzieki wielkie za namiar;) chyba bede sie z nim kontaktował. gośc powiedział mi przez tel ze wypiaskowanie mini to koszt 1000-1500.... troche jest ale chyba warto.
jeśli chcesz sypać całe auto z góry na dół to cena normalna
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
- Gibki Staruszek
- Maniak
- Posty: 2693
- Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
- Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
Re: projekt jaś
sadzik43 pisze:no wlasnie dzieki wielkie za namiar;) chyba bede sie z nim kontaktował. gośc powiedział mi przez tel ze wypiaskowanie mini to koszt 1000-1500.... troche jest ale chyba warto.
Jesli masz zamiar wydac te 1500 na piaskowanie to wcześniej odkryj typowe miejsca gdzie gnije mini. musisz odciąć błotniki (aby wypiaskować rogi podszybia ,wnęki kół i miejsce pod mocowaniem amorków. Wytnij A-panele ( pod nimi pełno rudej na bank). Otwórz progi tam będzie sporo rudej. Zdejmij tylny wózek (wypiaskój go odrazu) i miejsca mocowania go do budy a najlepiej całą podłogę. Do blacharki będą też drzwi ale tam trzeba zmienić całe poszycie więc nie ma co piaskować tylko wycinać i dać nowe blachy. to samo będzie z miejscem na nogi z przodu - wycinasz i dajesz nowe. Warto wywalić silnik i oczyścić komorę silnika i przedni wózek.
Więć przed piaskowaniem trzeba powycinać i rozebrać sporo auta. Tylko takie piaskowanie ma sens.
Ostatnio zmieniony 04 mar 2012, 23:35 przez Gibki Staruszek, łącznie zmieniany 2 razy.
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: projekt jaś
Gibki Staruszek pisze:sadzik43 pisze:no wlasnie dzieki wielkie za namiar;) chyba bede sie z nim kontaktował. gośc powiedział mi przez tel ze wypiaskowanie mini to koszt 1000-1500.... troche jest ale chyba warto.
Jesli masz zamiar wydac te 1500 na piaskowanie to wcześniej odkryj typowe miejsca gdzie gnije mini. musisz odciąć błotniki (aby wypiaskować rogi podszybia ,wnęki kół i miejsce pod mocowaniem amorków. Wytnij A-panele ( pod nimi pełno rudej na bank). Otwórz progi tam będzie sporo rudej. Zdejmij tylny wózek (wypiaskój go odrazu) i miejsca mocowania go do budy a najlepiej całą podłogę. Do blacharki będą też drzwi ale tam trzeba zmienić całe poszycie więc nie ma co piaskować tylko wycinać i dać nowe blachy. to samo będzie z miejscem na nogi z przodu - wycinasz i dajesz nowe. Warto wywalić silnik i oczyścić komorę silnika i przedni wózek.
Więć przed piaskowaniem trzeba powycinać i rozebrać sporo auta. Tylko takie piaskowanie ma sens.
przed piaskowaniem z auta wyjąć trzeba absolutnie WSZYSTKO, a i tak potem jest mnóstwo zabawy ze sprężonym powietrzem, odkurzaczem, miotełką i pędzlem żeby wszystko z auta wydobyć (resztki piasku), co blach to się nie zgodzę, piaskuje się po to by widzieć co jest do roboty, oczywiście, jeśli jakiś element wyraźnie nadaje się do wymiany to można go ciachnąć wcześniej, ale potem blacharz się zastanawia jak coś wpasować w to miejsce i jak to oryginalnie wygląda
kluczem natomiast jest zerwanie wszystkich warstw konserwacji z podłogi i nadkoli, operacja długotrwała i upierdliwa, ale jedyna skuteczna, wygląda to później tak jak na zdjęciach poniżej, przy czym nie piaskujemy elementów które widać, że są ok, za czyszczone są wszystkie ranty, i zgrzewy w celu sprawdzenia czy tam się coś nie zaczyna, no i oczywiście podłoga zawsze w całości zewnątrz i wewnątrz, zdziwilibyście się co się czasem chowa pod piękną warstwą fabrycznej konserwacji
aha, koszt "połowicznego" piaskowania również jest niższy no i na szczęście nasz zaprzyjaźniony piaskarz potrafi piaskować, a nie sypać piachem jak leci
- Załączniki
-
- IMG_1536.JPG (63.61 KiB) Przejrzano 11404 razy
-
- IMG_1074.JPG (79.88 KiB) Przejrzano 11404 razy
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
- Gibki Staruszek
- Maniak
- Posty: 2693
- Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
- Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
Re: projekt jaś
Sadam pisze:co blach to się nie zgodzę, piaskuje się po to by widzieć co jest do roboty, oczywiście, jeśli jakiś element wyraźnie nadaje się do wymiany to można go ciachnąć wcześniej,
Oczywiście chodziło mi o wycinkę zgnitych elementów ... głupotą będzie rozwiercanie np. progów po piaskowaniu i czyszczenie wszystkich zakamarków w środku progu ręcznie.
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: projekt jaś
też nie do końca, bo nawet pognity próg stanowi element wzmacniający auto, odrywanie go przed piaskowaniem osłabia całość, z kolei czyszczenia w środku wcale tak dużo nie ma próg wywalasz, próg górny wywalasz i zostaje kawałek wewnętrznego ewentualnie (a przeważnie i tak do wyłatania)
no i ponownie, oderwiesz wcześniej to blacharz nie będzie wiedział jak ma to wstawić - która blacha zachodzi na którą...
no i ponownie, oderwiesz wcześniej to blacharz nie będzie wiedział jak ma to wstawić - która blacha zachodzi na którą...
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: projekt jaś
Na razie właściciel nie okreslił się w jakim celu chce piaskować karoserię. W tym momencie jest to całe kompletne jeżdżące ( chyba) auto.
Nie wiadomo czy ma być odbudowywane od podstaw czy tylko lakierowane / odświeżane z zewnątrz.
Biorąc się za odbudowę trzeba cały samochód rozebrać i włożyc w to kupę kasy i roboty, więc zbytni optymizm na wstępie może skończyć sie na rozebraniu auta, które nigdy już nie wyjedzie
Nie wiadomo czy ma być odbudowywane od podstaw czy tylko lakierowane / odświeżane z zewnątrz.
Biorąc się za odbudowę trzeba cały samochód rozebrać i włożyc w to kupę kasy i roboty, więc zbytni optymizm na wstępie może skończyć sie na rozebraniu auta, które nigdy już nie wyjedzie
-
- Swój Człowiek
- Posty: 187
- Rejestracja: 04 sty 2012, 12:42
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wadowice
Re: projekt jaś
no wlasnie z tym optymizmem moze byc ciezko;p ale jakos moze zbiore sie w tym roku na zrobienie blachy i remont silnika. Planuje wszystko rozebrac, wnetrze tylko odkurzyc(narazie jest ok, za rok sie moze za to wezme) ale w tym roku, rozbieranie do "naga" silnik sciagniety i zawieziony do mechanika, piaskowanie bloku silnika, calej karoseri. no i lakier na karoserie i blok, nowa instalacja elektryczna jak sie uda bede potrzebowal pare koniecznych czesci ale to pozniej bede pisal
- Gibki Staruszek
- Maniak
- Posty: 2693
- Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
- Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
Re: projekt jaś
Jeśli wycinać trzeba będzie progi w całości to nie ma sensu piaskować tak jak poszycia drzwi itp...
Jeśli wycinamy sporo blach i osłabiamy nadwozie to przed wycinką usztywniamy rozpórkami budę.
Jeśli blacharz nie wie jak wpasować takie proste elementy to ...uj nie blacharz.
Jeśli wycinamy sporo blach i osłabiamy nadwozie to przed wycinką usztywniamy rozpórkami budę.
Jeśli blacharz nie wie jak wpasować takie proste elementy to ...uj nie blacharz.