maszynka Wadowice

Część forum poświęcona naszym Miniakom. Zanim założysz nowy post, zapoznaj sie z panującymi tu zasadami.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: projekt jaś

Post autor: Sadam »

Gibki Staruszek pisze:Jeśli wycinać trzeba będzie progi w całości to nie ma sensu piaskować tak jak poszycia drzwi itp...

Jeśli wycinamy sporo blach i osłabiamy nadwozie to przed wycinką usztywniamy rozpórkami budę.

Jeśli blacharz nie wie jak wpasować takie proste elementy to ...uj nie blacharz. :razz:


jest za a nawet przeciw:
-faktycznie tego co wycinamy piaskować nie trzeba
-przed wycięciem wzmocnić należy, ale jeśli nie masz takich możliwości, a auto wieziesz najpierw do piachu a dopiero potem do blacharza to lepiej nie ruszać
-większość aut u nas robi się ciągle na zamiennikach, pasują one jak wiesz jak kij do oka więc jak wyrżniesz np. błotnik a potem z nowym blacharz sobie będzie musiał poradzić to owszem poradzi, ale gwarantuje że kształty nie będą już takie jak fabryczne, lepiej, żeby miał do czego przyrównać, tak samo z każdym jednym elementem, poza tym zakładam, że jak ktoś sam się nie bierze za blacharkę to dlatego, że nie potrafi, a jak nie potrafi to lepiej niech sam nie wycina, blacharz wytnie tyle ile potrzebuje, no chyba, że zawieziemy auto do wymieniacza to wtedy faktycznie wytnie wszystko wstawi pi razy oko tak jak było, albo dostanie wycięte i wstawi tak jak uzna za stosowne i wtedy to faktycznie ...uj nie blacharz
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: projekt jaś

Post autor: Sadam »

podam Ci nawet bardzo dobry przykład z życia:

progi górne - te pod drzwiami, reparaturka jest przewidziana tak, żeby założyć blachę na blachę, jak sam wytniesz wcześniej a potem blacharz wstawi teoretycznie tak jak powinno być to szpara na dole drzwi zrobi Ci się razy 2

podesłać zdjęcie?
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
sadzik43
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 187
Rejestracja: 04 sty 2012, 12:42
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wadowice

Re: projekt jaś

Post autor: sadzik43 »

pytanko: czy data sprzedaży na dowodzie rejestracyjnym musi byc taka sama jak na umowie? (francja). bo jezeli data na dowodzie rejestracyjnym jest z 2011(czyli zakup) a przywózka byla w tym roku(data na fakturze 2012) ? moze tak byc? orientuje sie ktos?
sadzik43
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 187
Rejestracja: 04 sty 2012, 12:42
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wadowice

Re: projekt jaś

Post autor: sadzik43 »

moze ktos napisac dane techniczne tego mini? dokladna pojemnosc(silnik 1.3) moc w kw, masa, wymiary. Pytam jako żółtodziub profesjonalistow :grin: bo nie wiem czy wszystkie mini wychodzily w takich samych gabarytach. dzieki z gory za odpowiedz
Ostatnio zmieniony 19 mar 2012, 20:22 przez sadzik43, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
TRIP
Wiarus
Wiarus
Posty: 636
Rejestracja: 08 maja 2009, 19:35
Posiadane auto:
Lokalizacja: 3miasto/Żukowo

Re: projekt jaś

Post autor: TRIP »

z tego co wiem to wersja JET BLACK miały silnik o pojemności 998cc
sadzik43
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 187
Rejestracja: 04 sty 2012, 12:42
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wadowice

Re: projekt jaś

Post autor: sadzik43 »

no tak czytalem ale jakims dziwnym trafem znalazl sie tam 1.3. no nie wazne
Awatar użytkownika
MaTeRaTz
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 123
Rejestracja: 19 lis 2009, 14:45
Posiadane auto: Szerokie MPI 98r., British Open 95r.
Lokalizacja: Kraków-Libertów

Re: projekt jaś

Post autor: MaTeRaTz »

a propos papierów z Francji...ja ściągałem Mini (wrzesień 2009)również z Francji i miałem wcześniejszą datę na dowodzie,a późniejszą na fakturze. wychodzi na to że najpierw zarejestrowałem auto we Francji a potem dopiero go kupiłem :D
w Skawinie( kolega będzie się orientował gdzie) w moim urzędzie komunikacji mi tego nie zarejestrowali, a tak dokładniej to już w urzędzie skarbowym mi pani na to zwróciła uwagę że mi się do tego przypierdzielą w komunikacji i zaiste tak było :)
I zadzwoniłem do Francji i przysłali mi fakturę z datą wcześniejszą niż dowód rej.

Teraz wiem że się pozmieniało, bo z Francji przywoziłem autko w kwietniu 2011 i teraz jest tak, że dają Ci we Francji oryginalny dowód na jakiegoś żabojada i w związku z tym ten problem dat już znika na dzień dzisiejszy.

Więc zobacz sobie na kogo masz wystawiony dowód rejestracyjny. Jeśli masz na siebie to lipa. jeśli oryginalny na jakiegoś francuza to powinno być ok.
Ostatnio zmieniony 20 mar 2012, 10:23 przez MaTeRaTz, łącznie zmieniany 1 raz.
sadzik43
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 187
Rejestracja: 04 sty 2012, 12:42
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wadowice

Re: projekt jaś

Post autor: sadzik43 »

bylem w wydziale komunikacji bo tam Pani sąsiadka pracuje i pytałem czy nie bedzei problemów z rejestracją powiedziała ze nie;) tylko potrzebuje danych do przeglądu, tez taki znajomy jest i chcialem załatwic jak najszybciej :lol:
Awatar użytkownika
MaTeRaTz
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 123
Rejestracja: 19 lis 2009, 14:45
Posiadane auto: Szerokie MPI 98r., British Open 95r.
Lokalizacja: Kraków-Libertów

Re: projekt jaś

Post autor: MaTeRaTz »

no więc widocznie zależy to od znajomości lub od stopnia upierdliwość pracowników wydziału komunikacji jak widać
Awatar użytkownika
Luomo
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 349
Rejestracja: 12 mar 2011, 00:48
Posiadane auto:
Lokalizacja: Łódź

Re: projekt jaś

Post autor: Luomo »

Żaden z urzędników nie będzie łamał przepisów bo sam na siebie bat kręci (wewnętrzna kontrola). Jeśli chcesz wiedzieć co możesz, a czego nie to zapraszam do lektury Ustawa Prawo o Ruchu Drogowym z 1997 r., Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z 2002 oraz innych przepisów z KPA, Kodeksu Cywilnego, Kodeksu Karnego, etc. Pozdrawiam!
sadzik43
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 187
Rejestracja: 04 sty 2012, 12:42
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wadowice

Re: projekt jaś

Post autor: sadzik43 »

zle mnie zrozumieliscie, pytalem czy nie bedzie problemów(bo kompletnie sie na tym nie znam) z racji na wiek auta i dokumentacje jaka posiadam i uslyszalem ze wszystko bedzie zgodnie z prawem;)
Awatar użytkownika
Luomo
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 349
Rejestracja: 12 mar 2011, 00:48
Posiadane auto:
Lokalizacja: Łódź

Re: projekt jaś

Post autor: Luomo »

W każdym wydziale komunikacji jest coś takiego jak informacja. Trzeba podejść, zapytać, a panie z pewnością z uśmiechem poinformują co i jak :grin: Zawsze trzeba pamiętać o podstawowej zasadzie: "nieznajomość prawa szkodzi" i tym się kierować w życiu codziennym. Wiem o czym piszę bo nie raz zapłaciłem frycowe bo nie wiedziałem tego czy tamtego :wink: Pozdr.!
sadzik43
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 187
Rejestracja: 04 sty 2012, 12:42
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wadowice

Re: projekt jaś

Post autor: sadzik43 »

witam po dluzszej przerwie. Prace rozpoczęte. Mini prawie rozebrane do "naga". mam pytanie odnośnie wyskakującej dwójki(nie zawsze ale sie zdarza). czym moze to byc spowodowane?
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: projekt jaś

Post autor: markfive »

Akurat mam "na warsztacie" skrzynię z taką samą usterką. Nie pierwszy to podobny przypadek. Uszkodzone (ścięte lub wykruszone) ząbki na "sprzęgach" synchronizatora od strony dwójki. Praktycznie do wymiany przesuwka 1-2 , koło zębate 2 biegu i pierścień synchronizatora. Części trudno dostępne i raczej drogie ( sprawdź na minispares). Dodatkowa informacja - w tej samej skrzyni, która podobno innych wad nie miała, po rozbiórce okazało się, że rozsypany jest koszyk łożyska dwurzędowego, wykruszone 3 zęby na kółku wstecznego biegu wyłamany do połowy jeden ząb na choince i standardowo zużyty wałek /oś satelitów w FD. To są typowe ( oprócz uszkodzonej choinki) i "normalne" usterki w tych skrzyniach.

Główną przyczyną uszkodzeń sprzęgów synchronizatorów jest "uporczywa" eksploatacja miniaka ze źle wyłączajacym się sprzęgłem co powoduje zgrzytanie biegów przy przełączaniu. Na początku gdy zaczyna zgrzytać, wystarczy 5 minut roboty - płaski klucz 11 do odpowietrzenia układu hydraulicznego wyprzęgnika. Później jest już za późno :smile:
sadzik43
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 187
Rejestracja: 04 sty 2012, 12:42
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wadowice

Re: projekt jaś

Post autor: sadzik43 »

witam, ma ktoś moze na sprzedaż przednią szybe ?
ODPOWIEDZ