lewarek skrzyni biegów na mrozie w r50

R50, R52 & R53

Moderatorzy: flapjck1, Drail

luk327a

lewarek skrzyni biegów na mrozie w r50

Post autor: luk327a »

Witam, czy ma ktoś podobne problemy ze zmianą biegów na mrozie (-20 stopni celcjusza). Z odpalaniem nie mam problemu ze względu na nowy akumulator ale mam problem z wbiciem jakiegokolwiek biegu. Wzdłuż lewarek chodzi natomiast ruchy do przodu lub do tyłu już nie. Po około 20 minutach jak mini się trochę nagrzeje to powoli można ruszyć lewarkiem w dany bieg. Czy to oznacza że trzeba zmienić olej w skrzyni biegów, z drugiej strony przy takich mrozach i parkowaniu pod chmurką jaki olej byłby najlepszy?
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: lewarek skrzyni biegów na mrozie w r50

Post autor: monsterk »

To raczej nie olej jest przyczyną, a zamarzające linki od sterowania biegami
Awatar użytkownika
bob.dsk
Wiarus
Wiarus
Posty: 711
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:31
Posiadane auto: A45 AMG
Lokalizacja: Gdynia/Toruń

Re: lewarek skrzyni biegów na mrozie w r50

Post autor: bob.dsk »

To są ciegna w oplocie a one nie powinny zamarzac :/
R56 239km 342nm
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: lewarek skrzyni biegów na mrozie w r50

Post autor: monsterk »

wystarczy że pęka osłonka, wilgoć i kurz tam wchodzi i linki stają
137jastr
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 263
Rejestracja: 10 sty 2009, 22:03
Posiadane auto: MCS R56
Lokalizacja: Warszawa

Re: lewarek skrzyni biegów na mrozie w r50

Post autor: 137jastr »

luk327a pisze:Witam, czy ma ktoś podobne problemy ze zmianą biegów na mrozie (-20 stopni celcjusza). Z odpalaniem nie mam problemu ze względu na nowy akumulator ale mam problem z wbiciem jakiegokolwiek biegu. Wzdłuż lewarek chodzi natomiast ruchy do przodu lub do tyłu już nie. Po około 20 minutach jak mini się trochę nagrzeje to powoli można ruszyć lewarkiem w dany bieg. Czy to oznacza że trzeba zmienić olej w skrzyni biegów, z drugiej strony przy takich mrozach i parkowaniu pod chmurką jaki olej byłby najlepszy?
Miesiąc temu miałem to samo - zostawiałem mini na noc na 'luzie', rano uruchamiałem silnik - po 5 minutach wszystkie biegi działały... po wymianie obu bowdenów z elastycznymi popychaczami [bo nie linkami] wszystko jest tak jak powinno być. przed montażem nowych bowdenów, zdemontowane stare zostawiłem na noc na dworze [-9 st.C]...nie można było przesunąć popychaczy, mniemam że ta awaria jest spowodowana przegrzaniem bowdenów pomimo osłony aluminiowej przez układ wydechowy [raczej latem]...nieszczelność uszkodzonych bowdenów + wilgoć = zimowy problem z biegami.
BORLA Stainless Steel Cat-Back™System,M7 direct Flow Intercooler (DFIC2),M7 DFIC exit Scoop,M7 15% supercharger Pulley,ALTA intake System Cold Air,JCW front Strut brace,CUSCO rear Strut brace,EBC Brakes,ORCIARI bonnet vents scoops.
______
Saluti
137jastr
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 263
Rejestracja: 10 sty 2009, 22:03
Posiadane auto: MCS R56
Lokalizacja: Warszawa

Re: lewarek skrzyni biegów na mrozie w r50

Post autor: 137jastr »

137jastr pisze:
luk327a pisze:Witam, czy ma ktoś podobne problemy ze zmianą biegów na mrozie (-20 stopni celcjusza). Z odpalaniem nie mam problemu ze względu na nowy akumulator ale mam problem z wbiciem jakiegokolwiek biegu. Wzdłuż lewarek chodzi natomiast ruchy do przodu lub do tyłu już nie. Po około 20 minutach jak mini się trochę nagrzeje to powoli można ruszyć lewarkiem w dany bieg. Czy to oznacza że trzeba zmienić olej w skrzyni biegów, z drugiej strony przy takich mrozach i parkowaniu pod chmurką jaki olej byłby najlepszy?
Miesiąc temu miałem to samo - zostawiałem mini na noc na 'luzie', rano uruchamiałem silnik - po 5 minutach wszystkie biegi działały...po wymianie obu bowdenów z elastycznymi popychaczami [bo nie linkami] wszystko jest tak jak powinno być. Przed montażem nowych bowdenów, zdemontowane stare zostawiłem na noc na dworze [-9 st.C]...nie można było przesunąć popychaczy, mniemam że ta awaria jest spowodowana przegrzaniem bowdenów pomimo osłony aluminiowej przez układ wydechowy [raczej latem]...nieszczelność uszkodzonych bowdenów + wilgoć = zimowy problem z biegami.
BORLA Stainless Steel Cat-Back™System,M7 direct Flow Intercooler (DFIC2),M7 DFIC exit Scoop,M7 15% supercharger Pulley,ALTA intake System Cold Air,JCW front Strut brace,CUSCO rear Strut brace,EBC Brakes,ORCIARI bonnet vents scoops.
______
Saluti
Maciusiowy

Re: lewarek skrzyni biegów na mrozie w r50

Post autor: Maciusiowy »

co to są 'bowdeny' i jaki jest ich koszt?
137jastr
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 263
Rejestracja: 10 sty 2009, 22:03
Posiadane auto: MCS R56
Lokalizacja: Warszawa

Re: lewarek skrzyni biegów na mrozie w r50

Post autor: 137jastr »

Maciusiowy pisze:co to są 'bowdeny' i jaki jest ich koszt?
POZYCJE nr, nr: 6,7...........
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=25&fg=05
BORLA Stainless Steel Cat-Back™System,M7 direct Flow Intercooler (DFIC2),M7 DFIC exit Scoop,M7 15% supercharger Pulley,ALTA intake System Cold Air,JCW front Strut brace,CUSCO rear Strut brace,EBC Brakes,ORCIARI bonnet vents scoops.
______
Saluti
137jastr
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 263
Rejestracja: 10 sty 2009, 22:03
Posiadane auto: MCS R56
Lokalizacja: Warszawa

Re: lewarek skrzyni biegów na mrozie w r50

Post autor: 137jastr »

Maciusiowy pisze:co to są 'bowdeny' i jaki jest ich koszt?
Albo POZYCJE nr, nr: 5,6....
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=25&fg=05
BORLA Stainless Steel Cat-Back™System,M7 direct Flow Intercooler (DFIC2),M7 DFIC exit Scoop,M7 15% supercharger Pulley,ALTA intake System Cold Air,JCW front Strut brace,CUSCO rear Strut brace,EBC Brakes,ORCIARI bonnet vents scoops.
______
Saluti
Maciusiowy

Re: lewarek skrzyni biegów na mrozie w r50

Post autor: Maciusiowy »

137jastr pisze:
Maciusiowy pisze:co to są 'bowdeny' i jaki jest ich koszt?
Albo POZYCJE nr, nr: 5,6....
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=25&fg=05
nie wiesz czy dużo roboty jest z wymianą tego ustrojstwa? :???:
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8850
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: lewarek skrzyni biegów na mrozie w r50

Post autor: flapjck1 »

a czemu taka dziwna nazwa?

w pelni technicznie mozna to nazwac "ciegna elastyczne", nazwa plebsowa "linki" oddaje charakter czesci calkowicie...
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: lewarek skrzyni biegów na mrozie w r50

Post autor: monsterk »

Widzę że technicznie muszę się doszkolić, gdyż moje słownictwo nie dorównuje marce MINI :roll:
137jastr
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 263
Rejestracja: 10 sty 2009, 22:03
Posiadane auto: MCS R56
Lokalizacja: Warszawa

Re: lewarek skrzyni biegów na mrozie w r50

Post autor: 137jastr »

Maciusiowy pisze:
137jastr pisze:
Maciusiowy pisze:co to są 'bowdeny' i jaki jest ich koszt?
Albo POZYCJE nr, nr: 5,6....
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=25&fg=05
nie wiesz czy dużo roboty jest z wymianą tego ustrojstwa? :???:
Wszystko robisz od spodu [na podnośniku], zdjąć - odkręcić osłonę termiczną, lekko ją odginając i przekręcając, nad którą są 'linki'. Otworzyć - odkręcić dekiel - płyty podłogowej koziołka przełączającego, wyczepić popychacze, ta sama czynność od strony skrzyni biegów [trudniejszy dostęp]. montaż nowych 'linek' w odwrotnej kolejności.
Powodzenia, nowy komplet linek to ok. 500zł.
BORLA Stainless Steel Cat-Back™System,M7 direct Flow Intercooler (DFIC2),M7 DFIC exit Scoop,M7 15% supercharger Pulley,ALTA intake System Cold Air,JCW front Strut brace,CUSCO rear Strut brace,EBC Brakes,ORCIARI bonnet vents scoops.
______
Saluti
Maciusiowy

Re: lewarek skrzyni biegów na mrozie w r50

Post autor: Maciusiowy »

dzięki! :mrgreen:
Stanley73
Nowy
Nowy
Posty: 10
Rejestracja: 21 maja 2015, 19:14
Posiadane auto: Range Rover P38 2001r
Lokalizacja: Silesia

Re: lewarek skrzyni biegów na mrozie w r50

Post autor: Stanley73 »

Witam
Mam podobny problem aczkolwiek u mnie lewarek nie chodzi wzdłuż, nie wraca samoczynnie w pozycję "0" natomiast ruchy do przodu lub do tyłu bez najmniejszego oporu. Czy to również może być wina "linek"
ODPOWIEDZ