Mini Cooper 1,3 spi

Część forum poświęcona naszym Miniakom. Zanim założysz nowy post, zapoznaj sie z panującymi tu zasadami.

Moderator: flapjck1

Chudy1970

Re: Mini Cooper 1,3 spi

Post autor: Chudy1970 »

Buda na razie daje rade nic nie peka ani nie odpada. Na razie za duzo nie przejechalem wiec chyba jeszcze za wczesnie na awarie.

Wojtek
Awatar użytkownika
Konrad K_2
Maniak
Maniak
Posty: 2563
Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Mini Cooper 1,3 spi

Post autor: Konrad K_2 »

zajzyj pod wykładzine i od spody czy nie masz pęknięc na "tunelu" ale jak masz dobrze zrobiona bude to nie powinno byc problemu
Awatar użytkownika
Gibki Staruszek
Maniak
Maniak
Posty: 2693
Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Re: Mini Cooper 1,3 spi

Post autor: Gibki Staruszek »

Konrad K_2 pisze:zajzyj pod wykładzine i od spody czy nie masz pęknięc na "tunelu" ale jak masz dobrze zrobiona bude to nie powinno byc problemu


A Tobie coś popękało ?
Awatar użytkownika
Konrad K_2
Maniak
Maniak
Posty: 2563
Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Mini Cooper 1,3 spi

Post autor: Konrad K_2 »

mówie z doświadczenia , ale nie mojego - ja mam niezle zrobioną podłoge :-)
Awatar użytkownika
Gibki Staruszek
Maniak
Maniak
Posty: 2693
Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Re: Mini Cooper 1,3 spi

Post autor: Gibki Staruszek »

Konrad K_2 pisze:mówie z doświadczenia , ale nie mojego - ja mam niezle zrobioną podłoge :-)


to dobrze ... :wink:
Chudy1970

Re: Mini Cooper 1,3 spi

Post autor: Chudy1970 »

Mini wisi na koziołkach od 3 tygodni i teraz mam pytanie mechanik mowi ze powinienem go odpalac i grzac do 90 stopni raz w miesiącu inaczej na wiosne robimy kolejny remont poza tym zawiecho odpocznie. Jakie jest wasze zdanie. W garazu mam przez calą zime średnio 15 stopni. Pytanie odpalac co miesiac na 20 minut co miesiac czy lepiej nie.

Wojtek
Awatar użytkownika
humin
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2321
Rejestracja: 01 mar 2007, 21:48
Posiadane auto:
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Mini Cooper 1,3 spi

Post autor: humin »

ja tam się nie znam ale jak masz 15st w garażu to w zasadzie jest jak w domu :)
więc nawet jak nie będziesz odpalał to nie powinno się nic stać wg mnie
Awatar użytkownika
Konrad K_2
Maniak
Maniak
Posty: 2563
Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Mini Cooper 1,3 spi

Post autor: Konrad K_2 »

bradziej kwestia nie temperatury a wilgoci
Chris11
Wiarus
Wiarus
Posty: 624
Rejestracja: 28 maja 2009, 16:06
Posiadane auto:
Lokalizacja: Poznań

Re: Mini Cooper 1,3 spi

Post autor: Chris11 »

Chudy1970 pisze:...mechanik mowi ze powinienem go odpalac i grzac do 90 stopni raz w miesiącu inaczej na wiosne robimy kolejny remont poza tym zawiecho odpocznie.


To ciekawa teoria.
Czy ktoś może to potwierdzić/rozwinąć?

Profilaktycznie, w zeszłą zimę odpalałem raz na dwa tygodnie, ale nigdy do zagrzania. Teraz mam garaż i 5 stopni w środku. Co robić? :wink:
Awatar użytkownika
domino1985
Wiarus
Wiarus
Posty: 551
Rejestracja: 01 paź 2007, 16:23
Posiadane auto: Mini SPi & Cooper R56N
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: Mini Cooper 1,3 spi

Post autor: domino1985 »

Ja zawsze odpalam autka do temp roboczej przy dłuższych postojach, czy to latem czy zimą raz na jakieś 3-4 tygodnie, tak żeby się ciecze po silniku rozeszły i ogólnie by się rozruszał.

Jeden silnik stał mi kiedyś w autku nie ruszanym od ponad roku i stało się tak, że przy rozbiórce miał zardzewiałe tuleje cylindrów...

Akurat dziś byłem odwiedzić Miniaka po miesięcznym przestoju i pięknie odpalił jakbym go zgasił 10 minut wcześniej, pochodził ze 20 minutek, strzeliłem sobie rundkę po placyku i poszedł dalej spać :)
Chudy1970

Re: Mini Cooper 1,3 spi

Post autor: Chudy1970 »

No wiec od poczatku kwietnia smigam znowu miniakiem po okolicy i muszę powiedziec źe problemów źadnych nie ma. Na wiosne oczywiscie była wymiana oleju, filtrów itp oraz smarowanie wszystkiego. Problemy z grzaniem sie skończyły teraz temp nie przekracza 95 stopni, no moze czasami kiedy dluzej jade powyzej 140 dochodzi prawie do 100 ale wystarczy zwolnic do 100 i wszystko wraca do normy. Jedyny problem jak na razie to konieczność wymiany paska od kompressora bo stary sie naciagnął i zaczął piszczeć. Poza tym ostatnie 9000 km bez problemów. A i jeszcze bagnet oleju wymienilem na nowy bo z pod starego olej wypychało pewnie guma uszczelniajaca sparciała albo się wytarła.

Mam nadzieje ze kolejne kilometry będą równieź bez problemów.

To tak gwoli przypomnienia ze mój mini jeszcze źyje:-))

Wojtek
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Mini Cooper 1,3 spi

Post autor: se7ven »

Chudy1970 pisze: Mam nadzieje ze kolejne kilometry będą równieź bez problemów.
To tak gwoli przypomnienia ze mój mini jeszcze źyje:-))

Wojtek
Odkopuję temat bo jest dosyć ciekawy.
To Mini zostało sprzedane a nowy właściciel chce doprowadzić auto do ładu i trafiło do mnie.
Najpierw hamownia:
Bez rewelacji 89,2KM/ 6437 i 127Nm / 3710
W całym zakresie obrotów za ubogo.
Wrażenia subiektywmne - auto nie jedzie do 3000 obr.
Relacja co jest w środku nastąpi niebawem.
Załączniki
Mini Spi Kompresor.jpg
Mini Spi Kompresor.jpg (26.82 KiB) Przejrzano 3019 razy
Ostatnio zmieniony 14 mar 2012, 16:14 przez se7ven, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Mini Cooper 1,3 spi

Post autor: Sadam »

ni ch... nic nie widać na tym zdjęciu, może lepiej wrzucić gdzieś w oryginalnym rozmiarze skan...

co do mocy to nie jest chyba tragedia - 90KM to okolice Metro Turbo, przy dostrojeniu pewnie trochę się uda jeszcze wycisnąć, no chyba, że pakiet jest szerszy niż "tylko" kompresor, tzn. wałki i inne pierdoły
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Chudy1970

Re: Mini Cooper 1,3 spi

Post autor: Chudy1970 »

Faktycznie Mini wymieniłem na Saab'a 96 z 1974 roku.

Ze chodzi za ubogo wiem od początku ale nie potrafiłem sobie z tym dać rady. Jeźeli chcesz wiedziec co jest w środku to pytaj chetnie pomogę. Nowy właściciel ma poza tym plik faktur i z nich dowiesz sie co siedzi w silniku.

Czekam w takim razie co z niego wyciśniesz. Ja budowałem mini po raz pierwszy wiec uczylem sie dopiero.

Ale wizualnie jest sliczny nieprawdaź??

Wojtek
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Mini Cooper 1,3 spi

Post autor: monsterk »

Coś szału nie ma z tymi osiągami, ciekawi mnie jakie ma osiągi drugi projekt z kompresorem na gążniku z poznania
ODPOWIEDZ