Mini Clubman 1.3 GT, 1965r

Część forum poświęcona naszym Miniakom. Zanim założysz nowy post, zapoznaj sie z panującymi tu zasadami.

Moderator: flapjck1

Łukasz
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 222
Rejestracja: 22 sty 2012, 15:31
Posiadane auto:
Lokalizacja: poznań
Kontakt:

Re: Mini Clubman 1.3 GT, 1965r

Post autor: Łukasz »

"po takiej zabudowie" jeszcze nic nie zrobiłem a już mowa nie da rady :mrgreen: facepalm
sidi
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 319
Rejestracja: 19 wrz 2007, 22:07
Posiadane auto:
Lokalizacja: ...Szczecin...
Kontakt:

Re: Mini Clubman 1.3 GT, 1965r

Post autor: sidi »

Sadam pisze:ja chętnie poznam tego rzeczoznawcę który wyda opinię, że auto jest w 75% oryginalne po takiej zabudowie... i konserwatora który się potem pod tym podpisze


wydaje mi się że nikt nie podpisze się pod dokumentem który nie będzie zgodny z prawem.

Skąd się wzięło te 75% i jak to obliczyć - ile procent mniej będzie przez wymiane zardewiałej śrubki lub zużytych części?
nikt nie mówił że będzie łatwo
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Mini Clubman 1.3 GT, 1965r

Post autor: Sadam »

ale już napisałeś co chcesz zrobić, wymiana kół na inny rozmiar/wzór to też jest odejście od oryginału, tapicerka oryginalna raczej nie zostanie, już widzę że podchwyciłeś temat wymiany zawieszenia itd itd. zapowiada się rzeźba, a rzeźba to nie jest oryginał, za dużo codziennie aut widuję po różnych naprawach którym do oryginału daleko (a niby to ciągle Mini i wcale nie modyfikowane w żaden sposób), żeby nie wiedzieć, że auto będzie mocno odbiegać od tego jak z fabryki wyjechało - to że z zewnątrz będzie miało kształt Mini to nie znaczy, że ma te 75%

przy czym pod hasłem "rzeźba" nie oceniam tu jakości pracy, ot zakładam że będzie sporo kombinowania

tak czy siak powtórzę za kolegami, że bardzo szkoda auta które jest w tak oryginalnym stanie, gdyby panowie w komisie w Ostrowie, nie byli pi!@#$%mi to jest spora szansa, że stałoby u mnie z założeniem konkretnej odbudowy i przywrócenia do stanu oryginalnego

na pocieszenie pozostaje mi mały wkład w innego Clubmana Estate :) przynajmniej na razie pozostanie "one of a kind" w Polsce
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Łukasz
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 222
Rejestracja: 22 sty 2012, 15:31
Posiadane auto:
Lokalizacja: poznań
Kontakt:

Re: Mini Clubman 1.3 GT, 1965r

Post autor: Łukasz »

a ja oceniam narazie teoretycznie co można a co nie? Sprawa najważniejsza to rejestracja auta a car-audio się do tego dostosuje - a nie odwrotnie !!! .
Zmiana zawieszenia wchodzi w gre ale jak to popsuje plan rejestracji to będzie musiał zostać oryginał i części innego rodzaju tak samo będzie.
Awatar użytkownika
BeMoL
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1838
Rejestracja: 29 sie 2011, 22:52
Posiadane auto: MINI Cooper S Cabrio
Lokalizacja: Kartuzy

Re: Mini Clubman 1.3 GT, 1965r

Post autor: BeMoL »

sidi pisze:Jeśli moje skromne zdanie ma jakieś znaczenie to proponowałbym ten egzemplarz zostawić w takiej formie jaka jest - odbudować jako oryginał lub sprzedać, a poważnie zainteresować się tym mini

Piniądze które trzeba włożyć i tak będą te same a nie szkoda przerabiać i budować "unikat" no i uratujesz wraka...


*unikat - chyba tylko tak będzie można zarejstrować auto...


To jest dobre wyjście :mrgreen:


A tego co masz teraz w planie przerabiać - sprzedaj komuś kto przywróci go do oryginału - i wszyscy będą zadowoleni :grin:
Ostatnio zmieniony 22 mar 2012, 13:16 przez BeMoL, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
TRIP
Wiarus
Wiarus
Posty: 636
Rejestracja: 08 maja 2009, 19:35
Posiadane auto:
Lokalizacja: 3miasto/Żukowo

Re: Mini Clubman 1.3 GT, 1965r

Post autor: TRIP »

a nie myślałeś o tym żeby zamiast kombinować z powiększeniem miejsca pokombinować z pomniejszeniem źródła energii

http://www.dowkokam.com/technology.htm
Łukasz
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 222
Rejestracja: 22 sty 2012, 15:31
Posiadane auto:
Lokalizacja: poznań
Kontakt:

Re: Mini Clubman 1.3 GT, 1965r

Post autor: Łukasz »

mamy mocne zasady w kategoriach uwarunkowane mocą, wielkością i jakością akum.
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Mini Clubman 1.3 GT, 1965r

Post autor: Sadam »

Łukasz pisze:a ja oceniam narazie teoretycznie co można a co nie? Sprawa najważniejsza to rejestracja auta a car-audio się do tego dostosuje - a nie odwrotnie !!! .
Zmiana zawieszenia wchodzi w gre ale jak to popsuje plan rejestracji to będzie musiał zostać oryginał i części innego rodzaju tak samo będzie.


no ja tak to zmienia to trochę postać rzeczy, tym bardziej solidnie temat musisz rozpoznać pod kątem tego co przejdzie a co nie, ale i tak warunki istotne przy rejestracji mocno ograniczą pole manewru, zarówno przed jak i po uzyskaniu tablic
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Mayon
Wiarus
Wiarus
Posty: 652
Rejestracja: 01 paź 2007, 15:23
Posiadane auto:
Lokalizacja: Tczew

Re: Mini Clubman 1.3 GT, 1965r

Post autor: Mayon »

dla mnie to i tak trochę dziwne, piekne auto na żółtych blachach, a w środku kupa kabli i car audio współczesne :???:
vonfloyd
Nowy
Nowy
Posty: 58
Rejestracja: 01 wrz 2011, 22:25
Posiadane auto:
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Re: Mini Clubman 1.3 GT, 1965r

Post autor: vonfloyd »

Też wątpie w to, żeby dało się zarejestrować jako zabytek aż tak przerobiony samochód... Zabytek to jak dla mnie auto w takim (albo zbliżonym) stanie jak wyjechało z fabryki - tylko wtedy ma to sens.
Awatar użytkownika
Twister
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 289
Rejestracja: 04 paź 2011, 12:22
Posiadane auto: Mini Cooper 1.0 (taki śmieszek!) 91' HIF44
Lokalizacja: Katowice

Re: Mini Clubman 1.3 GT, 1965r

Post autor: Twister »

Tutaj raczej Łukasz ma zamiar najpierw zarejestrować auto jako zabytek, a potem wrzucić tonę elektroniki - tylko jak na to będzie zapatrywał się Konserwator Zabytków?
gazwilkinson
WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
Posty: 3
Rejestracja: 10 mar 2010, 21:37
Posiadane auto: Rover Mini
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: Mini Clubman 1.3 GT, 1965r

Post autor: gazwilkinson »

Polska to taki kraj w którym wszystko jest możliwe.
http://www.zlomnik.pl/index.php/2012/02 ... -techniki/
Awatar użytkownika
BeMoL
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1838
Rejestracja: 29 sie 2011, 22:52
Posiadane auto: MINI Cooper S Cabrio
Lokalizacja: Kartuzy

Re: Mini Clubman 1.3 GT, 1965r

Post autor: BeMoL »

gazwilkinson pisze:Polska to taki kraj w którym wszystko jest możliwe.
http://www.zlomnik.pl/index.php/2012/02 ... -techniki/



:shock:

ale dobre naprawdę dobre :lol:
facepalm
vonfloyd
Nowy
Nowy
Posty: 58
Rejestracja: 01 wrz 2011, 22:25
Posiadane auto:
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Re: Mini Clubman 1.3 GT, 1965r

Post autor: vonfloyd »

Twister pisze:Tutaj raczej Łukasz ma zamiar najpierw zarejestrować auto jako zabytek, a potem wrzucić tonę elektroniki - tylko jak na to będzie zapatrywał się Konserwator Zabytków?


Obowiązkiem właściciela auta zabytkowego jest utrzymywać w takim stanie jak w momencie oceny przez konserwatora i później każde zmiany muszą być z nim uzgadniane (tak więc car audio oczywiscie nie wchodzi w grę).Jak to jest w praktyce egzekwowane tego nie wiem - chociaż w tym przypadku gdy pojawia się auto z żółtymi blachami i widać (i słychać), że jest poważnie modyfikowane teoretycznie może sie ktoś przyczepić. Ale z drugiej strony widząc te bmw, które jawnie nie spełnia żadnego kryterium na zabytek (no chyba że jeździł nim ktoś baaardzo znany albo coś) to sam już nie wiem :P
Awatar użytkownika
Twister
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 289
Rejestracja: 04 paź 2011, 12:22
Posiadane auto: Mini Cooper 1.0 (taki śmieszek!) 91' HIF44
Lokalizacja: Katowice

Re: Mini Clubman 1.3 GT, 1965r

Post autor: Twister »

vonfloyd pisze:
Twister pisze:Tutaj raczej Łukasz ma zamiar najpierw zarejestrować auto jako zabytek, a potem wrzucić tonę elektroniki - tylko jak na to będzie zapatrywał się Konserwator Zabytków?


Obowiązkiem właściciela auta zabytkowego jest utrzymywać w takim stanie jak w momencie oceny przez konserwatora i później każde zmiany muszą być z nim uzgadniane (tak więc car audio oczywiscie nie wchodzi w grę).Jak to jest w praktyce egzekwowane tego nie wiem - chociaż w tym przypadku gdy pojawia się auto z żółtymi blachami i widać (i słychać), że jest poważnie modyfikowane teoretycznie może sie ktoś przyczepić. Ale z drugiej strony widząc te bmw, które jawnie nie spełnia żadnego kryterium na zabytek (no chyba że jeździł nim ktoś baaardzo znany albo coś) to sam już nie wiem :P


Dokładnie o tym mówiłem :) Każda modyfikacja musi zostać zaakceptowana przez konserwatora zabytków - tyle w teorii... jak to wygląda w praktyce? Pewnie tak, że nikt tego nie weryfikuje... niestety.
ODPOWIEDZ