AWARIA - pomocy! [`]

R50, R52 & R53

Moderatorzy: flapjck1, Drail

Awatar użytkownika
dawid
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1260
Rejestracja: 25 lis 2006, 17:47
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kraków

AWARIA - pomocy! [`]

Post autor: dawid »

Witam.

Pacjent: MINI Cooper S R53

Przyczyna: Wciśnięcie gazu do oporu, obroty na maksa (podczas jazdy) aż do odcięcia paliwa.

Objawy: Zerwany pasek od kompresora, zapalona kontrolka akumulatora + EML gdy przekroczę prędkość 20km/h, pompa wspomagania nie pracuje.

Czy dobrze zdiagnozowałem? Dojechałem do celu, wracam do auta, próbuje jechać a tu wspomaganie nie działa, chwilę potem auto jedzie 10km/h i więcej nie uciągnie.
Dojeżdżam do domu, patrzę a spod podwozia wystaje pasek.
Czy wymiana paska usunie pozostałe awarie? Mam głównie na myśli: wspomaganie.

Proszę o pomoc bo auto jest bezużyteczne a musii działać jak najszybciej.
Gdzie kupić odpowiedni pasek, co dalej.

Fotoreacja poniżej,
pozdrawiam
DAWIDEK
Załączniki
003.jpg
003.jpg (107.9 KiB) Przejrzano 2275 razy
002.jpg
002.jpg (57.77 KiB) Przejrzano 2275 razy
001.jpg
001.jpg (41.26 KiB) Przejrzano 2275 razy
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8180
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: AWARIA - pomocy! [`]

Post autor: flapjck1 »

raczej zalozenie paska wystarczy, widze ze on jeszcze altek napedza wiec to jest przyczyna dyskoteki
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2057
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: AWARIA - pomocy! [`]

Post autor: monsterk »

mistrzostwo facepalm a jaką odlegosc przejechaleś bez paska? Bo widzę ze temperatura silnika jest wysoka.
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2057
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: AWARIA - pomocy! [`]

Post autor: monsterk »

a i w esce pasek napędza pompę cieczy, więc jak pasek pęka to w grę wchodzi tylko holowanie
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1443
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: AWARIA - pomocy! [`]

Post autor: se7ven »

Pośpiech i brak wiedzy rodzi koszty :mrgreen:
Czytałeś instrukcję obsługi auta? Chyba nie. facepalm
Awatar użytkownika
dawid
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1260
Rejestracja: 25 lis 2006, 17:47
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kraków

Re: AWARIA - pomocy! [`]

Post autor: dawid »

od momentu zerwania paska przejechałem jakieś 400m więc tragedii nie ma.
Myślałem, że temp silnika automatycznie tak skacze do góry, kiedy się zapala EML etc
dodam, że prędkość stała (ograniczona) 10km/h
Awatar użytkownika
dawid
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1260
Rejestracja: 25 lis 2006, 17:47
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kraków

Re: AWARIA - pomocy! [`]

Post autor: dawid »

CHYBA NIE UMARŁ CO ?
Awatar użytkownika
pididi
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1090
Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
Posiadane auto: Clubman JCW LCI
Lokalizacja: Poznań

Re: AWARIA - pomocy! [`]

Post autor: pididi »

Niestety to pasek nie tylko od kompresora, po je*nięciu należy się jak najszybciej zatrzymać. Jeśli się nie przegrzał to pacjent do e miarę łatwego odratowania.

Spróbuj kupić OEM pasek, mam do nich największe zaufanie :mrgreen:
static
Awatar użytkownika
dawid
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1260
Rejestracja: 25 lis 2006, 17:47
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kraków

Re: AWARIA - pomocy! [`]

Post autor: dawid »

ja pier... nawet nie straszcie mnie.

po czym poznać, czy auto na złom czy nie ?
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8180
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: AWARIA - pomocy! [`]

Post autor: flapjck1 »

jak nie bedzie zarl plynu i oleju po uruchomieniu to na strachu sie skonczylo ;)
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
dawid
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1260
Rejestracja: 25 lis 2006, 17:47
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kraków

Re: AWARIA - pomocy! [`]

Post autor: dawid »

MÓJ BORZE, mam nadzieję, że tak będzie. Na pewno tak będzie :)

PIEPRZONY PT CRUISER na Zakopiance, to przez niego wszystko.

Po dojechaniu do domu wypiąłem akumulator i auto stoi cały czas. Byłem teraz sprawdzić to nic z niego nie cieknie. (Bo czytałem na internecie, że jakieś rozszczelnienia, wycieki etc)
Awatar użytkownika
dawid
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1260
Rejestracja: 25 lis 2006, 17:47
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kraków

Re: AWARIA - pomocy! [`]

Post autor: dawid »

Ktoś z forum ogarnie OEM'owy pasek, czy mam katować ASO?
Prosiłbym o numer seryjny części (PDIDDYY :oops: ) bo ja tam nie ogarniam tych katalogów
matthew90

Re: AWARIA - pomocy! [`]

Post autor: matthew90 »

mi pasek kiedyś poszedł w R50, przejechałem tak ok 1,5km - więc myślę że nie ma powodów do obaw :wink:
Awatar użytkownika
pididi
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1090
Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
Posiadane auto: Clubman JCW LCI
Lokalizacja: Poznań

Re: AWARIA - pomocy! [`]

Post autor: pididi »

11287520199 - ori pasek wieloklinowy (nie masz zmienionego kółka, nie?)

W RealOEM podano też jego wymiary, tj. 6PK1388. Możesz dobrać coś z oferty lepszych producentów ow tym rozmiarze - Contitech, Gates, Goodyear.

Np. TUTAJ, albo w jakiejś hurtowni bezpośrednio w Krakowie na bank będzie :wink:
static
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2057
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: AWARIA - pomocy! [`]

Post autor: monsterk »

matthew90 pisze:mi pasek kiedyś poszedł w R50, przejechałem tak ok 1,5km - więc myślę że nie ma powodów do obaw :wink:
silnik silnikowi nie równy :roll:
obawy mogą być, w esce powietrze do silnika dociera przez kompresor, więc była mocno utrudniona praca, stąd ta choinka na desce ale i tak to nie zaniepokoiło nad dalszą jazdą.
ODPOWIEDZ