male pytanie przed zakupem
male pytanie przed zakupem
witam mam na imie Janusz jestem tymczasowo z częstochowy
powoli zglebiam u was wiedze i interesuje mnie kwestia roznic w mini
rozgladam sie powoli we francji za cooperem
i teraz mam takie pytanko bo widze ze niektore maja turbo inne kompresor eatona :/
mam rozumiec ze kompresor byl w cooperze 1 gen [wyczytalem w faq ze byla wersja przed i po lifcie z lepszym chargerem] a turbo jest w autach po 2007 roku ? moze mi ktos to rozjasnic bo faq pomogl mi tylko polowicznie
co myslicie o turbo w cooperze i jaka to turbina [model producent etc]
przyznam ze chyba wolal bym kompresor ale wole posluchac waszej opini
powoli zglebiam u was wiedze i interesuje mnie kwestia roznic w mini
rozgladam sie powoli we francji za cooperem
i teraz mam takie pytanko bo widze ze niektore maja turbo inne kompresor eatona :/
mam rozumiec ze kompresor byl w cooperze 1 gen [wyczytalem w faq ze byla wersja przed i po lifcie z lepszym chargerem] a turbo jest w autach po 2007 roku ? moze mi ktos to rozjasnic bo faq pomogl mi tylko polowicznie
co myslicie o turbo w cooperze i jaka to turbina [model producent etc]
przyznam ze chyba wolal bym kompresor ale wole posluchac waszej opini
Re: male pytanie przed zakupem
Cos ty;P
Turbo masz w wielu wersjach mini... nie tylko po 2007r. m.in. w wersji S (z dodatkowym wlotem powietrza)
Silniki z turbo maja miejsza zywotnosc z przyczyn oczywistych.
Dodatkowo dochodzi ryzyko zatarcia turbo przez zapchanie przedodow doprowadzajacych smarowanie... i takie tam rozne...
nowe turbo kosztuje 4.5 albo 6 tys zl (juz nie pamietam)
Regeneracja troche mniej ale wiesz... to nie to samo...
Ja kupilem nie dawno coopera z 2004r i powiem Ci ze jestem bardzo zadowolony.
Musisz podejsc do zakupu sceptycznie sam wiem po sobie...
Ogladalem z 6 sztuk i kazda miala cos nie tak... glownie wycieki... dziurawe tlumiki...
Ciemne naloty na wydechu... az w koncu kupilem swoj ideal... za nie duze pieniadze...
Szczerze odradzam Ci wersje S chyba ze lubisz szalec i duzo placic nawet za spokojna jazde.
Nowsza wersja coopera 16.16v z 122konnym silnikiem w zupelnosci wystarcza do zwawej jazdy.
A... i jeszcze cos nad czym warto sie zastanowic... slyszalem przed zakupem mojego samochodu jedno zdanie. O ile w wersjach S montowane byly takie same silniki jak w zwyklych cooperach "Pamietaj ze pomimo tych wszystkich ulepszen w wersji S... to nadal pozostaje ten sam silnik..." Daje do myslenia... w szczegolnosi jak pomyslisz sobie ze z 122konnego silnika nagle wyciagaja ci nawet i 220kucy... i odradzam automaty bezstopniowe pomimo tego ze jestem zwolennikiem odpoczynku lewej stopy;) (W mini byly montowane 2 rodzaje skrzyni automatycznej.)
podobno CVT wytrzymuja ok 100tys... nie wiesz jak ktos przed toba sie nia obslugiwal.
Turbo masz w wielu wersjach mini... nie tylko po 2007r. m.in. w wersji S (z dodatkowym wlotem powietrza)
Silniki z turbo maja miejsza zywotnosc z przyczyn oczywistych.
Dodatkowo dochodzi ryzyko zatarcia turbo przez zapchanie przedodow doprowadzajacych smarowanie... i takie tam rozne...
nowe turbo kosztuje 4.5 albo 6 tys zl (juz nie pamietam)
Regeneracja troche mniej ale wiesz... to nie to samo...
Ja kupilem nie dawno coopera z 2004r i powiem Ci ze jestem bardzo zadowolony.
Musisz podejsc do zakupu sceptycznie sam wiem po sobie...
Ogladalem z 6 sztuk i kazda miala cos nie tak... glownie wycieki... dziurawe tlumiki...
Ciemne naloty na wydechu... az w koncu kupilem swoj ideal... za nie duze pieniadze...
Szczerze odradzam Ci wersje S chyba ze lubisz szalec i duzo placic nawet za spokojna jazde.
Nowsza wersja coopera 16.16v z 122konnym silnikiem w zupelnosci wystarcza do zwawej jazdy.
A... i jeszcze cos nad czym warto sie zastanowic... slyszalem przed zakupem mojego samochodu jedno zdanie. O ile w wersjach S montowane byly takie same silniki jak w zwyklych cooperach "Pamietaj ze pomimo tych wszystkich ulepszen w wersji S... to nadal pozostaje ten sam silnik..." Daje do myslenia... w szczegolnosi jak pomyslisz sobie ze z 122konnego silnika nagle wyciagaja ci nawet i 220kucy... i odradzam automaty bezstopniowe pomimo tego ze jestem zwolennikiem odpoczynku lewej stopy;) (W mini byly montowane 2 rodzaje skrzyni automatycznej.)
podobno CVT wytrzymuja ok 100tys... nie wiesz jak ktos przed toba sie nia obslugiwal.
- hello
- Wiarus
- Posty: 536
- Rejestracja: 20 lis 2008, 16:33
- Posiadane auto: '96 Sportspack
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: male pytanie przed zakupem
nie mieszaj mu - w S z 2004 roku masz kompresor a nie turbo.
turbo jest w 2 generacji, produkowanej od końcówki 2006 roku.
turbo jest w 2 generacji, produkowanej od końcówki 2006 roku.
- pididi
- Super użytkownik
- Posty: 1090
- Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
- Posiadane auto: Clubman JCW LCI
- Lokalizacja: Poznań
Re: male pytanie przed zakupem
Prawdziwy festiwal bzdur!thevedzi pisze:Cos ty;P
Turbo masz w wielu wersjach mini... nie tylko po 2007r. m.in. w wersji S (z dodatkowym wlotem powietrza)
Silniki z turbo maja miejsza zywotnosc z przyczyn oczywistych.
Dodatkowo dochodzi ryzyko zatarcia turbo przez zapchanie przedodow doprowadzajacych smarowanie... i takie tam rozne...
nowe turbo kosztuje 4.5 albo 6 tys zl (juz nie pamietam)
Regeneracja troche mniej ale wiesz... to nie to samo...
Ja kupilem nie dawno coopera z 2004r i powiem Ci ze jestem bardzo zadowolony.
Musisz podejsc do zakupu sceptycznie sam wiem po sobie...
Ogladalem z 6 sztuk i kazda miala cos nie tak... glownie wycieki... dziurawe tlumiki...
Ciemne naloty na wydechu... az w koncu kupilem swoj ideal... za nie duze pieniadze...
Szczerze odradzam Ci wersje S chyba ze lubisz szalec i duzo placic nawet za spokojna jazde.
Nowsza wersja coopera 16.16v z 122konnym silnikiem w zupelnosci wystarcza do zwawej jazdy.
A... i jeszcze cos nad czym warto sie zastanowic... slyszalem przed zakupem mojego samochodu jedno zdanie. O ile w wersjach S montowane byly takie same silniki jak w zwyklych cooperach "Pamietaj ze pomimo tych wszystkich ulepszen w wersji S... to nadal pozostaje ten sam silnik..." Daje do myslenia... w szczegolnosi jak pomyslisz sobie ze z 122konnego silnika nagle wyciagaja ci nawet i 220kucy... i odradzam automaty bezstopniowe pomimo tego ze jestem zwolennikiem odpoczynku lewej stopy;) (W mini byly montowane 2 rodzaje skrzyni automatycznej.)
podobno CVT wytrzymuja ok 100tys... nie wiesz jak ktos przed toba sie nia obslugiwal.

Mr J, dobrze zrozumiałeś, do 2006 wszystkie S mają kompresor Eatona, M45. Później wraz z nową generacją wleciał silnik z turbo - "Prince" produkcji PSA/BMW. Co do turbiny to siedzi K03 a w Worksie K03s.
static
- bob.dsk
- Wiarus
- Posty: 680
- Rejestracja: 01 lis 2009, 13:31
- Posiadane auto: A45 AMG
- Lokalizacja: Gdynia/Toruń
Re: male pytanie przed zakupem
pididi pisze:Prawdziwy festiwal bzdur!thevedzi pisze:Cos ty;P
Turbo masz w wielu wersjach mini... nie tylko po 2007r. m.in. w wersji S (z dodatkowym wlotem powietrza)
Silniki z turbo maja miejsza zywotnosc z przyczyn oczywistych.
Dodatkowo dochodzi ryzyko zatarcia turbo przez zapchanie przedodow doprowadzajacych smarowanie... i takie tam rozne...
nowe turbo kosztuje 4.5 albo 6 tys zl (juz nie pamietam)
Regeneracja troche mniej ale wiesz... to nie to samo...
Ja kupilem nie dawno coopera z 2004r i powiem Ci ze jestem bardzo zadowolony.
Musisz podejsc do zakupu sceptycznie sam wiem po sobie...
Ogladalem z 6 sztuk i kazda miala cos nie tak... glownie wycieki... dziurawe tlumiki...
Ciemne naloty na wydechu... az w koncu kupilem swoj ideal... za nie duze pieniadze...
Szczerze odradzam Ci wersje S chyba ze lubisz szalec i duzo placic nawet za spokojna jazde.
Nowsza wersja coopera 16.16v z 122konnym silnikiem w zupelnosci wystarcza do zwawej jazdy.
A... i jeszcze cos nad czym warto sie zastanowic... slyszalem przed zakupem mojego samochodu jedno zdanie. O ile w wersjach S montowane byly takie same silniki jak w zwyklych cooperach "Pamietaj ze pomimo tych wszystkich ulepszen w wersji S... to nadal pozostaje ten sam silnik..." Daje do myslenia... w szczegolnosi jak pomyslisz sobie ze z 122konnego silnika nagle wyciagaja ci nawet i 220kucy... i odradzam automaty bezstopniowe pomimo tego ze jestem zwolennikiem odpoczynku lewej stopy;) (W mini byly montowane 2 rodzaje skrzyni automatycznej.)
podobno CVT wytrzymuja ok 100tys... nie wiesz jak ktos przed toba sie nia obslugiwal.![]()
Mr J, dobrze zrozumiałeś, do 2006 wszystkie S mają kompresor Eatona, M45. Później wraz z nową generacją wleciał silnik z turbo - "Prince" produkcji PSA/BMW. Co do turbiny to siedzi K03 a w Worksie K03s.
To mnie najbardziej rozbawiłothevedzi pisze: Ciemne naloty na wydechu... az w koncu kupilem swoj ideal...

Ja bym kupował S - Spalanie wcale nie nie jest wiele większe a frajda milion razy większa

R56 239km 342nm
Re: male pytanie przed zakupem
czesc
dzieki wszystkim za odpowiedzi - naprawde sporo wyklarowaly
ta opowiesc kolegi o spelnianiu marzen w pewnym sensie tez jakos pomogla:mrgreen:
co do wersji silnikowej to obecnie mam 240 konnego golfa IV wiec tylko cooper S pod uwage i troszke modow co by nikt sobie na mnie killi byle czym nierobił
mini sporo lzejsze od golfa [1250 kg bez kierowcy] i co najwazniejsze przy wyborze tego atua "skreca" w przeciwienstwie do mk4 z belka z tylu
turbo k03s fajna opcja mozna na tym sporo dmuchnac wbrew pozorom
niewiem jakw mini ale 1.8 20v w grupei vaga fajnie znosza te turbinki
czyli chcac kupic wersje z kompresorem i lepsza krótszą skrzynią wyposazona w szpere musze szukac auta 2004-2006 zgadza sie ??
jaka najmniejsza felga wchodzi na coopera? 16 ?
dzieki wszystkim za odpowiedzi - naprawde sporo wyklarowaly
ta opowiesc kolegi o spelnianiu marzen w pewnym sensie tez jakos pomogla:mrgreen:
co do wersji silnikowej to obecnie mam 240 konnego golfa IV wiec tylko cooper S pod uwage i troszke modow co by nikt sobie na mnie killi byle czym nierobił
mini sporo lzejsze od golfa [1250 kg bez kierowcy] i co najwazniejsze przy wyborze tego atua "skreca" w przeciwienstwie do mk4 z belka z tylu

turbo k03s fajna opcja mozna na tym sporo dmuchnac wbrew pozorom

czyli chcac kupic wersje z kompresorem i lepsza krótszą skrzynią wyposazona w szpere musze szukac auta 2004-2006 zgadza sie ??
jaka najmniejsza felga wchodzi na coopera? 16 ?
- pididi
- Super użytkownik
- Posty: 1090
- Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
- Posiadane auto: Clubman JCW LCI
- Lokalizacja: Poznań
Re: male pytanie przed zakupem
Jeśli kompresor po liftingu (nieco krótsza skrzynia) to 06/2004 - 2006.
Szpera nie była w standardzie - była w opcji. Polecam, bo to sympatyczne mechaniczne LSD, a nie elektroniczna VDS jak to w obecnych VAGach (zresztą w MINI 2 generacji, na turbo, też jest już "elektroniczna szpera")
Kompresor podciągnąć do 200KM jest w miarę łatwo, później zaczynają się nieco większe wydatki (poprzeglądaj forum, jest to w miarę opisane).
Łatwiej jest w autach z turbo 2 gen, 220-230KM to kwestia programu (np. KLIK), po wydechu, IC i turbo K03s robi się już naprawdę sporo mocy.
15" wejdą na Coopera S na kompresorze. Z JCW hamulcami głównie 16", choć co najmniej kilka modeli felg siądzie - np OZ Superleggera.
Szpera nie była w standardzie - była w opcji. Polecam, bo to sympatyczne mechaniczne LSD, a nie elektroniczna VDS jak to w obecnych VAGach (zresztą w MINI 2 generacji, na turbo, też jest już "elektroniczna szpera")
Kompresor podciągnąć do 200KM jest w miarę łatwo, później zaczynają się nieco większe wydatki (poprzeglądaj forum, jest to w miarę opisane).
Łatwiej jest w autach z turbo 2 gen, 220-230KM to kwestia programu (np. KLIK), po wydechu, IC i turbo K03s robi się już naprawdę sporo mocy.
15" wejdą na Coopera S na kompresorze. Z JCW hamulcami głównie 16", choć co najmniej kilka modeli felg siądzie - np OZ Superleggera.
static
Re: male pytanie przed zakupem
uuu to zle doczytalem ze szperunek fabryczny
hmm czyli jak niema szpery to jakas kontrola trakcji etc jest?
cos co odcina szybciej paliwo przy mocnym starcie i da sie to wylaczyc w pioruny ? czy jestesmy bez szpery o to spokojniejsi ?
hmm czyli jak niema szpery to jakas kontrola trakcji etc jest?
cos co odcina szybciej paliwo przy mocnym starcie i da sie to wylaczyc w pioruny ? czy jestesmy bez szpery o to spokojniejsi ?
-
- Wiarus
- Posty: 537
- Rejestracja: 03 gru 2011, 23:21
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Szczecinek/Poznań
Re: male pytanie przed zakupem
tu bym az tak nie szalalMr J pisze:czesc
mini sporo lzejsze od golfa [1250 kg bez kierowcy]
There's two muffins sitting side by side in a muffin tin in the oven. One muffin says to the other, "Boy, it's hot in here!", and the other one says, "Holy Crap! A talking muffin!".
-
- Wiarus
- Posty: 537
- Rejestracja: 03 gru 2011, 23:21
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Szczecinek/Poznań
Re: male pytanie przed zakupem
[brak mozliwosci edycji]
chyba, ze masz r32 - 1477kg
chyba, ze masz r32 - 1477kg

There's two muffins sitting side by side in a muffin tin in the oven. One muffin says to the other, "Boy, it's hot in here!", and the other one says, "Holy Crap! A talking muffin!".
Re: male pytanie przed zakupem
to ile wazy przecietny miniak ?
skoro przy 180 koniach ma 7,1 do 100 to auto musi byc lekkie albo ma bardzo krotka skrzynie
ile poleci takie mini na 6 biegu ? 230 ?
jakie czasy robiliscie miniakami 170 - 210 km na 400 metrow - moze to mi da jakis zarys przyspieszenia auta
przepraszam za wyzsze posty niewiedzialem ze niema opcji edycji
skoro przy 180 koniach ma 7,1 do 100 to auto musi byc lekkie albo ma bardzo krotka skrzynie
ile poleci takie mini na 6 biegu ? 230 ?
jakie czasy robiliscie miniakami 170 - 210 km na 400 metrow - moze to mi da jakis zarys przyspieszenia auta
przepraszam za wyzsze posty niewiedzialem ze niema opcji edycji
-
- Wiarus
- Posty: 537
- Rejestracja: 03 gru 2011, 23:21
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Szczecinek/Poznań
Re: male pytanie przed zakupem
Mini Cooper with manual transmission 2,524/1,145 lbs/kg automatic transmission with Steptronic 2,557/1,160 lbs/kg
Mini Cooper S with manual transmission 2,679/1,215 lbs/kg automatic transmission with Steptronic 2,723/1,235 lbs/kg
Mini Cooper S with manual transmission 2,679/1,215 lbs/kg automatic transmission with Steptronic 2,723/1,235 lbs/kg
There's two muffins sitting side by side in a muffin tin in the oven. One muffin says to the other, "Boy, it's hot in here!", and the other one says, "Holy Crap! A talking muffin!".
- humin
- Super użytkownik
- Posty: 2294
- Rejestracja: 01 mar 2007, 21:48
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: male pytanie przed zakupem
tego nie wiem ale byli tu spece od maksymalnych prędkości na dwójce to może się wypowiedząMr J pisze:ile poleci takie mini na 6 biegu ? 230 ?i
