Kolektor dolotowy i gaźnik HIF 38 - kolejne problemy...
Moderator: flapjck1
- mikiV8
- Wiarus
- Posty: 548
- Rejestracja: 13 wrz 2010, 20:46
- Posiadane auto: Mini Morris 1973 998cc - w trakcie remontu
- Lokalizacja: Gdańsk/Bielkówko
Kolektor dolotowy i gaźnik HIF 38 - kolejne problemy...
Witam!
Dziś zaprowadziłem Miniaczka do mechanika, w celu zamontowania nowego gaźnika, kolektora dolotowego, kilku innych części oraz ogólnego przygotowania mojej tysiączki do sezonu. Niestety, jak zawsze musiał wystąpić jakiś problem...
Otóż problem stwarza najważniejszy element układanki: gaźnik HIF 38 i kolektor dolotowy Stage 1 z Minispares. Niby wszystko do siebie pasuje, ale... nie mieści się w komorze silnikowej Gaźnik opiera się dołem swojej obudowy o ścianę grodziową na wysokości przewodów hamulcowych. Całość wygląda tak, jakby silnik siedział za nisko, albo powinien być bardziej pochylony do przodu. O co może chodzić???
Mechanik obstawiał, że to gumy silnika, że wypracowane i silnik osiadł. Ale po szybkich oględzinach, silnik siedzi mocno i zdaje się odrzucać tezę, że to gumy. Może ktoś z Was spotkał się z takim przypadkiem?
Z góry bardzo dziękuję za odpowiedź!
Pozdrawiam
Mikołaj Markuszewski
Dziś zaprowadziłem Miniaczka do mechanika, w celu zamontowania nowego gaźnika, kolektora dolotowego, kilku innych części oraz ogólnego przygotowania mojej tysiączki do sezonu. Niestety, jak zawsze musiał wystąpić jakiś problem...
Otóż problem stwarza najważniejszy element układanki: gaźnik HIF 38 i kolektor dolotowy Stage 1 z Minispares. Niby wszystko do siebie pasuje, ale... nie mieści się w komorze silnikowej Gaźnik opiera się dołem swojej obudowy o ścianę grodziową na wysokości przewodów hamulcowych. Całość wygląda tak, jakby silnik siedział za nisko, albo powinien być bardziej pochylony do przodu. O co może chodzić???
Mechanik obstawiał, że to gumy silnika, że wypracowane i silnik osiadł. Ale po szybkich oględzinach, silnik siedzi mocno i zdaje się odrzucać tezę, że to gumy. Może ktoś z Was spotkał się z takim przypadkiem?
Z góry bardzo dziękuję za odpowiedź!
Pozdrawiam
Mikołaj Markuszewski
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Kolektor dolotowy i gaźnik HIF 38 - kolejne problemy...
za gruba podkladka ebonitowa pod gaznikiem
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- mikiV8
- Wiarus
- Posty: 548
- Rejestracja: 13 wrz 2010, 20:46
- Posiadane auto: Mini Morris 1973 998cc - w trakcie remontu
- Lokalizacja: Gdańsk/Bielkówko
Re: Kolektor dolotowy i gaźnik HIF 38 - kolejne problemy...
Niee
Gaźnik nie mieści się nawet bez podkładki - z podkładką, to byśmy go chyba tam nawet nie włożyli
Gaźnik nie mieści się nawet bez podkładki - z podkładką, to byśmy go chyba tam nawet nie włożyli
- mikiV8
- Wiarus
- Posty: 548
- Rejestracja: 13 wrz 2010, 20:46
- Posiadane auto: Mini Morris 1973 998cc - w trakcie remontu
- Lokalizacja: Gdańsk/Bielkówko
Re: Kolektor dolotowy i gaźnik HIF 38 - kolejne problemy...
Przepraszam za post pod postem, ale funkcja "edytuj" już w ogóle zaginęła...
Tak jak mówiłem, gaźnik opiera się o przewody hamulcowe, nawet bez zamontowanej podkładki. To wszystko wygląda tak, jakby silnik był za nisko i powinien być 1-2 centymetry wyżej (wtedy by wszystko pasowało), albo jakby gaźnik był pod zbyt małym kątem, albo silnik powinien być bardziej pochylony do przodu.
Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, bo chyba każde HIF 38 jest takie same, ale akurat ten egzemplarz który mam, jest mocowany na dwie, a nie na cztery śruby. Wydaje mi się, że nie ma to żadnego związku ze sprawą, ale na wszelki wypadek wolałem napisać. Może jednak różni się on np. kątem mocowania od tych miniakowych
Tak jak mówiłem, gaźnik opiera się o przewody hamulcowe, nawet bez zamontowanej podkładki. To wszystko wygląda tak, jakby silnik był za nisko i powinien być 1-2 centymetry wyżej (wtedy by wszystko pasowało), albo jakby gaźnik był pod zbyt małym kątem, albo silnik powinien być bardziej pochylony do przodu.
Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, bo chyba każde HIF 38 jest takie same, ale akurat ten egzemplarz który mam, jest mocowany na dwie, a nie na cztery śruby. Wydaje mi się, że nie ma to żadnego związku ze sprawą, ale na wszelki wypadek wolałem napisać. Może jednak różni się on np. kątem mocowania od tych miniakowych
- mikiV8
- Wiarus
- Posty: 548
- Rejestracja: 13 wrz 2010, 20:46
- Posiadane auto: Mini Morris 1973 998cc - w trakcie remontu
- Lokalizacja: Gdańsk/Bielkówko
Re: Kolektor dolotowy i gaźnik HIF 38 - kolejne problemy...
Jeszcze raz sorry za kolejny już post
Jest jeszcze jedna opcja: może mam nieoryginalne przewody hamulcowe? U mnie lecą one bezpośrednio za gaźnikiem, a nie wiem czy nie powinny iść nieco niżej, na belce nadwozia. Ma ktoś jakieś zdjęcie poglądowe, abym mógł porównać to z moimi?
Proszę moderatora o scalenie tych trzech postów w jeden.
Jest jeszcze jedna opcja: może mam nieoryginalne przewody hamulcowe? U mnie lecą one bezpośrednio za gaźnikiem, a nie wiem czy nie powinny iść nieco niżej, na belce nadwozia. Ma ktoś jakieś zdjęcie poglądowe, abym mógł porównać to z moimi?
Proszę moderatora o scalenie tych trzech postów w jeden.
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Kolektor dolotowy i gaźnik HIF 38 - kolejne problemy...
szkoda roboty na scalanie
a w temacie? http://media.photobucket.com/image/mini ... store3.jpg
jesli to tylko przewody to uloz je tak zeby nie wadzily, tylko i az
http://www.britishandclassics.com/blog/ ... i001_5.JPG
a w temacie? http://media.photobucket.com/image/mini ... store3.jpg
jesli to tylko przewody to uloz je tak zeby nie wadzily, tylko i az
http://www.britishandclassics.com/blog/ ... i001_5.JPG
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2012, 21:02 przez flapjck1, łącznie zmieniany 2 razy.
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- mikiV8
- Wiarus
- Posty: 548
- Rejestracja: 13 wrz 2010, 20:46
- Posiadane auto: Mini Morris 1973 998cc - w trakcie remontu
- Lokalizacja: Gdańsk/Bielkówko
Re: Kolektor dolotowy i gaźnik HIF 38 - kolejne problemy...
Mało widać na tym zdjęciu
Ale z tego co udało mi się dostrzec, to chyba jest tak samo jak u mnie - a szkoda, bo to byłoby najtańsze i najprostsze rozwiązanie problemu.
Jutro będę szedł do mechanika donieść kilka części i zobaczyć co wydumał, to zabiorę aparat i zrobię kilka fotek poglądowych.
A co myślisz o tych gumach/poduszkach silnika? Czy to może być wina tego?
Ale z tego co udało mi się dostrzec, to chyba jest tak samo jak u mnie - a szkoda, bo to byłoby najtańsze i najprostsze rozwiązanie problemu.
Jutro będę szedł do mechanika donieść kilka części i zobaczyć co wydumał, to zabiorę aparat i zrobię kilka fotek poglądowych.
A co myślisz o tych gumach/poduszkach silnika? Czy to może być wina tego?
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Kolektor dolotowy i gaźnik HIF 38 - kolejne problemy...
pytanie jak to u ciebie wyglada
teoretycznie jest to mozliwe, w praktyce gaznik HIF38/44 ZAWSZE jest bardzo blisko grodzi
teoretycznie jest to mozliwe, w praktyce gaznik HIF38/44 ZAWSZE jest bardzo blisko grodzi
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Kolektor dolotowy i gaźnik HIF 38 - kolejne problemy...
on to zaklada z filtrem? jak tak to jakim?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- mikiV8
- Wiarus
- Posty: 548
- Rejestracja: 13 wrz 2010, 20:46
- Posiadane auto: Mini Morris 1973 998cc - w trakcie remontu
- Lokalizacja: Gdańsk/Bielkówko
Re: Kolektor dolotowy i gaźnik HIF 38 - kolejne problemy...
W sumie, jakby usunąć mu z drogi te przewody hamulcowe, to powinno być OK. Rogal mówił o centymetrze miejsca pomiędzy gaźnikiem a ścianą.
Czyli, plan na jutro:
- pierwsze i najważniejsze: zrobić fotki, abyście mieli jakiś pogląd na sytuację
- przesunąć przewody hamulcowe
- zeszlifować trochę podkładkę gaźnika
- modlić się o powodzenie akcji i aby auto ożyło na sobotni rajd
Dzięki za pomoc Flap!
Jakby ktoś miał jeszcze jakieś sugestie, to bardzo proszę! Im więcej rad, tym lepiej
Pozdrawiam
Mikołaj Markuszewski
PS Właśnie powodem dla którego mi się spieszy, jest sobotni rajd pojazdów zabytkowych, na którym mam wystartować. Załoga już czeka, wszystko opłacone, tylko Mini strzela focha Jeśli tu się nie uda niczego wykombinować, z powrotem poleci ten HS2 i ten felerny dolot i pojedziemy na takim osprzęcie. Najwyżej będzie go zalewało przy każdym hamowaniu - jak przez cały listopad
Czyli, plan na jutro:
- pierwsze i najważniejsze: zrobić fotki, abyście mieli jakiś pogląd na sytuację
- przesunąć przewody hamulcowe
- zeszlifować trochę podkładkę gaźnika
- modlić się o powodzenie akcji i aby auto ożyło na sobotni rajd
Dzięki za pomoc Flap!
Jakby ktoś miał jeszcze jakieś sugestie, to bardzo proszę! Im więcej rad, tym lepiej
Pozdrawiam
Mikołaj Markuszewski
PS Właśnie powodem dla którego mi się spieszy, jest sobotni rajd pojazdów zabytkowych, na którym mam wystartować. Załoga już czeka, wszystko opłacone, tylko Mini strzela focha Jeśli tu się nie uda niczego wykombinować, z powrotem poleci ten HS2 i ten felerny dolot i pojedziemy na takim osprzęcie. Najwyżej będzie go zalewało przy każdym hamowaniu - jak przez cały listopad
- mikiV8
- Wiarus
- Posty: 548
- Rejestracja: 13 wrz 2010, 20:46
- Posiadane auto: Mini Morris 1973 998cc - w trakcie remontu
- Lokalizacja: Gdańsk/Bielkówko
Re: Kolektor dolotowy i gaźnik HIF 38 - kolejne problemy...
Filtr leci w standardowej obudowie do litrówki i do Hif'a
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Kolektor dolotowy i gaźnik HIF 38 - kolejne problemy...
no to nie przeszkadza, niech mechanior przestanie biadolic, ulozy przewody i bedzie ok
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- mikiV8
- Wiarus
- Posty: 548
- Rejestracja: 13 wrz 2010, 20:46
- Posiadane auto: Mini Morris 1973 998cc - w trakcie remontu
- Lokalizacja: Gdańsk/Bielkówko
Re: Kolektor dolotowy i gaźnik HIF 38 - kolejne problemy...
Może to też dlatego, że dziś był "Młody" - właściciel warsztatu od tygodnia leży chory...
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Kolektor dolotowy i gaźnik HIF 38 - kolejne problemy...
mikiV8 pisze:...gaźnik HIF 38 i kolektor dolotowy Stage 1 z Minispares. Niby wszystko do siebie pasuje, ale... nie mieści się w komorze silnikowej Gaźnik opiera się dołem swojej obudowy o ścianę grodziową na wysokości przewodów hamulcowych. Całość wygląda tak, jakby silnik siedział za nisko, albo powinien być bardziej pochylony do przodu. O co może chodzić???
To typowy problem przy instalowaniu oddzielnego kolektora ssącego alu.
1. Kolektory różnią się kątem pochylenia płaszczyzny mocowania gaźnika. Są kolektory przeznaczone do silników rzędowych A serii i poprzecznych jak w Mini. Do Mini kolektor ma większy kąt i gaźnik "idzie" nieco wyżej. Kolektory z mniejszym kątem są mniej popularne (mniej klientów je kupuje) i jest prawdopodobieństwo, że sprzedaje się zapasy jak leci bez wdawania się w niuanse. Nie znaczy to jednak, ze "prawidłowy kolektor" pasuje idealnie. Zawsze jest bardzo mało miejsca a nawet gaźnik opiera się o blachę przegrody.
2. Przewody hamulcowe za gaźnikiem zawsze należy ułożyc tak by nie przeszkadzały. Nawet w przypadku odbudowy do oryginału jest "dozwolone" zastąpienie starych przewodów nowymi dla bezpieczeństwa więc nie ma tu żadnych ograniczeń by dorobić nowe przewody miedziane nieco dłuższe ukształtowane bezkolizyjnie z gaźnikiem.
3. Faktycznie spory wpływ ma pochylenie samego silnika ( odchylenie od pionu). Tu decydującym elementem jest górny drążek reakcyjny silnika. Zastąpienie drążka sztywnego regulowanym daje możliwość korekcji pochylenia w pewnym zakresie. W czasie produkcji mini było kilka opcji długości drążka. Po naprawach blacharskich i zmianie mocowań wózka do nadwozia też wiele się zmienia. Podniesienie wózka powoduje wychylenie silnika do przodu i odwrotnie.
4. Pochylenie silnika do przodu może z kolei powodować problem z dystansem miedzy wydechowym kolektorem rurowym LCB a podłogą czy ramą wózka.
5. Konieczny jest więc kompromis i najlepszym rozwiazaniem jest zastosowanie regulowanego drążka górnego silnika a w ostatecznosci "przeklepanie" przegrody w miejscu "styku" z gaźnikiem by zachować co najmniej 5 mm odstęp.
Re: Kolektor dolotowy i gaźnik HIF 38 - kolejne problemy...
Wprawdzie nie robiłem pomiarów porównawczych ale po założeniu stożkowego filtra zostawało sporo miejsca.