male pytanie przed zakupem
Re: male pytanie przed zakupem
Jaka jest górna granica k03 i k03s o KM mi chodzi
Re: male pytanie przed zakupem
katalogowo 228km - osobiście leciałem 198km nie koniecznie katując mocno auta.r53 jak dla mnie wystarczy.7.1 do 100 spokojnie realne i należy się z katalogiem zgodzić.Osobiście posiadam kompresor i Sobie chwale (fajnie jęczy)
słyszałem że turbo się szybciej zbiera (ale ile w tym prawdy to już musieliby ocenić inni).Spalanie należy przyjąć 11-12litrów w cyklu mieszanym.I tyle.Ja polecam - fajna zabawka.A jak by go podkręcić do 200 kucy to Ja nie wiem...





- pididi
- Super użytkownik
- Posty: 1090
- Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
- Posiadane auto: Clubman JCW LCI
- Lokalizacja: Poznań
Re: male pytanie przed zakupem
To po paru miesiącach brakuje, do dobrego się szybko przyzwyczajamyMPE pisze:A jak by go podkręcić do 200 kucy to Ja nie wiem...![]()
![]()

static
Re: male pytanie przed zakupem
Tylko pytanie: Jaki to ma wpływ na żywotność silnika podkręcając go do 200 ?Jakieś ryzyko ?pididi pisze:To po paru miesiącach brakuje, do dobrego się szybko przyzwyczajamyMPE pisze:A jak by go podkręcić do 200 kucy to Ja nie wiem...![]()
![]()
Re: male pytanie przed zakupem
thevedzi pisze:Cos ty;P
Turbo masz w wielu wersjach mini... nie tylko po 2007r. m.in. w wersji S (z dodatkowym wlotem powietrza)
Silniki z turbo maja miejsza zywotnosc z przyczyn oczywistych.
Dodatkowo dochodzi ryzyko zatarcia turbo przez zapchanie przedodow doprowadzajacych smarowanie... i takie tam rozne...
nowe turbo kosztuje 4.5 albo 6 tys zl (juz nie pamietam)
Regeneracja troche mniej ale wiesz... to nie to samo...
Ja kupilem nie dawno coopera z 2004r i powiem Ci ze jestem bardzo zadowolony.
Musisz podejsc do zakupu sceptycznie sam wiem po sobie...
Ogladalem z 6 sztuk i kazda miala cos nie tak... glownie wycieki... dziurawe tlumiki...
Ciemne naloty na wydechu... az w koncu kupilem swoj ideal... za nie duze pieniadze...
Szczerze odradzam Ci wersje S chyba ze lubisz szalec i duzo placic nawet za spokojna jazde.
Nowsza wersja coopera 16.16v z 122konnym silnikiem w zupelnosci wystarcza do zwawej jazdy.
A... i jeszcze cos nad czym warto sie zastanowic... slyszalem przed zakupem mojego samochodu jedno zdanie. O ile w wersjach S montowane byly takie same silniki jak w zwyklych cooperach "Pamietaj ze pomimo tych wszystkich ulepszen w wersji S... to nadal pozostaje ten sam silnik..." Daje do myslenia... w szczegolnosi jak pomyslisz sobie ze z 122konnego silnika nagle wyciagaja ci nawet i 220kucy... i odradzam automaty bezstopniowe pomimo tego ze jestem zwolennikiem odpoczynku lewej stopy;) (W mini byly montowane 2 rodzaje skrzyni automatycznej.)
podobno CVT wytrzymuja ok 100tys... nie wiesz jak ktos przed toba sie nia obslugiwal.
Co do turbo i mniejszej zywotnosci silnika to oczywiscie ze sie nie zgodze. Chyba ze nie wymiasz oleju albo robisz to raz na 3 lata i po przejechaniu 60tys. Jelsi robisz czeste wymiany to auto posluzy dlugo. Trzeba pamietac zeby auta nie butowac na zimnym silniku tylko odpalic poczekach chwile i zaczac jazde rozgrzac tak do 50stopni i potem mozna zaczac jezdzic dynamicznie. Tak samo przed zgaszeniem odczekac kilka minut po butowaniu. W BMW od 2003 bodajze do chlodzenia turbo jest osobny silnik elektryczny ktory daje ten plus ze po zgaszeniu samochodu turbo jest nadal chlodzone wlasnie tym silnikiem osobnym zeby nie zatrzec lozyska.
Co do skrzyn to automac CVT to tragedia spalanie jest mega przy nim bo auto caly czas jezdzi na wysokich obrotach. Normalny automat jest do zniesienia. Dopiero w 2013 mini wrzuca 2 sprzeglowa skrzynie automatyczna.
Silniki owszem sa te same czyli bloki alumionowe tylko w Skach i JCW jest inny osprzet. Inne wtryski w JCS bodajze wzmocniona glowica i takze inne wtryski. Takze MC to nie MCS i roznica w jezdzie jest znaczna. Co do spalania to wcale az tak duzo nie pali MCS w prownaniu do MC. Wystarczy poczytac posty o spalaniu na forum to sie dowiesz wiecej.
Jesli szukasz do ekonomicznej jazdy to bierz 2 litrowego diesla. Co prawda momentu w nim nie brakuje i tez potrafi to latac
