Filtr Kabinowy R56

R50, R52 & R53

Moderatorzy: flapjck1, Drail

Delirium

Filtr Kabinowy R56

Post autor: Delirium »

witam, gdzie znajduje sie filtr kabinowy w R56 D?

pozdr,
tampler

Re: Filtr Kabinowy R56

Post autor: tampler »

Delirium pisze:witam, gdzie znajduje sie filtr kabinowy w R56 D?

pozdr,

ZA SCHOWKIEM W KOKPICIE ( PO STRONIE PASAŻERA, TRZEBA SIĘ MOCNO WYGIĄĆ - ALE WYMIANA FILTRA JEST DZIECINNIE PROSTA)
Olo

Re: Filtr Kabinowy R56

Post autor: Olo »

Dokladnie po schowikiem.

Polecam filtry z Mann Filters

tu masz do swojego filtry:

https://www.mann-hummel.com/mf_prodkata ... 3.9.0.49.9

Chyba wiesz jak sie szuka. Wpisujesz marke, model i szukasz po paramterach auta.

Kiedys uzywalem filtrow knechta ale wole doplacic do Manna maja lepsze. Filtrona odradzam oraz Eibacha.
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8180
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Filtr Kabinowy R56

Post autor: flapjck1 »

a dlaczego jedne poleceasz inne odradzasz?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
MPE

Re: Filtr Kabinowy R56

Post autor: MPE »

tańsze filtry są zrobione z materiałów szybko zużywalnych (podatne na wilgoć np) dlatego warto dołożyć parę złotych i mieć na dłużej (różnica nie wielka!) j.w kolega podał dobre firmy.Tylko nie urwij zaczepów z "klapki" ciężko się ją otwiera !;-)
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8180
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Filtr Kabinowy R56

Post autor: flapjck1 »

ale udowodnijcie mi ze te filtry sa lepsze a tamte gorsze
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
MPE

Re: Filtr Kabinowy R56

Post autor: MPE »

filtr kabinowy zwykły/przeciwpyłkowy -> najtańszy, podstawowy papierowy.Szybciej Ci się zużyje.Jest narażony na wilgoć i jeśli Ci się zamoczy to po prostu może przestać sprawować Swoją funkcję.

filtr kabinowy węglowy -> droższy,ma zdolność pochłaniania różnych substancji. W praktyce oznacza to, że przez taki filtr nie dostają się do kabiny, nie tylko elementy stałe (pyłki, kurz), ale i część uciążliwych gazów. Węgiel łączy się z metalami ciężkimi, pochłania opary benzyny i niektóre tlenki. Wymyślono go po to, żeby do kabiny nie przedostawały się groźne spaliny i nieprzyjemne zapachy.

Reasumując: lepiej jest kupić droższy i mieć spokój na dłuuuużej niż się "cipić" o 25zł :-)

Filtr taki według szpeców powinno się wymieniać średnio co 15 tys km w zależność od warunków jazdy (miasto, place budowy, msc szczególnie zanieczyszczone)...
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8180
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Filtr Kabinowy R56

Post autor: flapjck1 »

ales sie naczytal propagandy.... facepalm

podstawa to czesta wymiana filtrow, a czy on weglowy czy zwykly to raczej ma to niewielkie znaczenie

ja pytam o preferencje do roznych producentow a nie mieszanie filtrow na np zwykle i "weglowe"

kazdy filtr papierowy po zamoczeniu traci na wartosci
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
MPE

Re: Filtr Kabinowy R56

Post autor: MPE »

flapjck1 pisze:ales sie naczytal propagandy.... facepalm

podstawa to czesta wymiana filtrow, a czy on weglowy czy zwykly to raczej ma to niewielkie znaczenie

ja pytam o preferencje do roznych producentow a nie mieszanie filtrow na np zwykle i "weglowe"

kazdy filtr papierowy po zamoczeniu traci na wartosci
ta,akurat... :shock:
Olo

Re: Filtr Kabinowy R56

Post autor: Olo »

flapjck1 pisze:ales sie naczytal propagandy.... facepalm

podstawa to czesta wymiana filtrow, a czy on weglowy czy zwykly to raczej ma to niewielkie znaczenie

ja pytam o preferencje do roznych producentow a nie mieszanie filtrow na np zwykle i "weglowe"

kazdy filtr papierowy po zamoczeniu traci na wartosci
Sa filtry i sa filtry. Roznica jest spora w eksplatacji ich. A mianowicie drozsze jak wiadomo nie zawsze oznacza lepsze. Zapewne jest cos drozszego od Mann i Knechta ale nie w tym rzecz. Filtry masz wykonane z lepszych i mocniejszych materialow. Bylem kiedys w fabryce filtrow i widzialem jak sie je robi. Cala sprawa w ich pozniejszym dzialaniu zawdzieczana jest materialowi jaki zostal uzyty do ich produkcji. Najtansze filtry wykonane sa bym powiedzial z papieru bo inaczej tego nie mozna nazwac. Ich wytrzymalsoc jest mniejsza. Kazda firma ma swoje Top Secret jesli chodzi o uzyte materialy do produkcji filtrow. Ale dla przykladu mowisz ze nie ma roznicy pomiedzy zwyklym filtrem kabinowym a weglowym a ja wiem ze jest. Przy dluzszym uzytkowaniu wychodzi w deszczowe dni jak nam fajnie szyby zaczynaja parowac. Przy filtrach weglowych tego nie mam po zmianie ze zwyklego. Jesli filtr wykonany masz z lepszego materialu pochlonie wiecej zanieczyszczen a nie pusci je dalej na kabine czy na silnik w przypadku powietrza.

Moze dla Ciebie to nie roznica ja juz swoje sprawdzilem i wole doplacic 30 zloty do wszystkich filtrow wiecej i zalozyc lepsze. Filtry w swoim wymieniam co 10tys takze szybciej niz nawet komputer pokazuje. Logiczne jest to ze filtry powinno sie wymieniac na czas jak i olej i inne duperele.

Kup sobie filtry zwykle z Filtrona a potem wrzuc przy nastepnej wymianie filtry z Knechta albo z Manna (Knechta tanszy od Manna ale jakosc zblizona).

Co do filtru weglowego to zbiera wiecej zanieczyszczen jak sie jedzie za ciezarowka ktora kopci. Mniej smrodu wpada nam do kabiny bo wegiel zawarty w filtrze wylapuje zapach. Jak wiadomo wegiel najlepszym filtrem...
MPE

Re: Filtr Kabinowy R56

Post autor: MPE »

dookøadnie popieram !
ODPOWIEDZ