Rover Mini 1987

Część forum poświęcona naszym Miniakom. Zanim założysz nowy post, zapoznaj sie z panującymi tu zasadami.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Rover Mini 1987

Post autor: monsterk »

zegary od coopera 1,3 po 91 r
bartek

Re: Rover Mini 1987

Post autor: bartek »

wiele pracy przed toba..
nie poddawaj sie.
:explode:
Awatar użytkownika
Gibki Staruszek
Maniak
Maniak
Posty: 2693
Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Re: Rover Mini 1987

Post autor: Gibki Staruszek »

Małymi kroczkami do przodu ... powodzenia.

ps. kiedyś też miałem ulubionego resoraka ... koparkę ... :mrgreen:
Voyth

Re: Rover Mini 1987

Post autor: Voyth »

Gibki Staruszek pisze:ps. kiedyś też miałem ulubionego resoraka ... koparkę ... :mrgreen:


i jak kupiłeś ją w 1:1 ? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Wujek_sknerus

Re: Rover Mini 1987

Post autor: Wujek_sknerus »

Gibki Staruszek pisze:Małymi kroczkami do przodu ... powodzenia.

ps. kiedyś też miałem ulubionego resoraka ... koparkę ... :mrgreen:


hahahahaha :shock: dobre, dobre... :mrgreen:
Awatar użytkownika
minimaniak
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1828
Rejestracja: 05 sty 2005, 19:35
Posiadane auto: Klasyki "Dziadek" 25LE, 35LE, 40LE, Cabriolet, Van,Kombi i parę innych
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Rover Mini 1987

Post autor: minimaniak »

Walcz z odbudową, walcz i rób jak chcesz bo to TWÓJ Mini :!:

ps
A tapicerka nie jest z najtańszej wersji :razz:
Pozdrawiam Adam

TEL. 606-877-927
PIERWSZY W POLSCE SKLEP Z CZĘŚCIAMI DO MINI www.mini-land.pl
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8846
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Rover Mini 1987

Post autor: flapjck1 »

no ba ludziska tak przyzwyczajeni do weluru ze uwazaja to za standard

a standard moi drodzy to nieuchylne tylne okienka i szmata zamiast tapicerki :)
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
Mariuszo
Nowy
Nowy
Posty: 69
Rejestracja: 19 sty 2009, 14:17
Posiadane auto:
Lokalizacja: Pruszków

Re: Rover Mini 1987

Post autor: Mariuszo »

Dawno nie uzupełniałem listy zmian w moim Mini. Od 2009 roku wiele nauczyłem się o tym samochodzie i powoli go usprawniam. Już nie martwię się kolejnymi ogniskami rudej i kaprysami elektryki.
Dzisiaj założyłem usprawniony gaźnik. Co zrobiłem:
1. Zniwelowałem luz osi przepustnicy montując w gnieździe bieżnię łożyska. Współpraca mosiądzu i stali jest idealnym połączeniem w układach ciernych (np. panewki wału korbowego). Oś nie ma luzu i gładko się porusza.
2. Oś przepustnicy jest ścięta w kształt klina od strony wlotu mieszanki. Mieszanka nie napotyka dodatkowego oporu.
3. Przepustnica jest zmatowiona i ma porobione nacięcia. To z kolei ułatwia odparowywanie paliwa z przepustnicy.
4. Wlot do gaźnika jest wypolerowany na lusterko, a wylot delikatnie zmatowiony
5. Założony nowy zaworek w komorze pływakowej. Polecam zrobić to profilaktycznie. Zaworki od Rogala są niezniszczalne i przeżyją niejeden gaźnik.

Wylot rury wydechowej jest ścięty pod kątem 45°. Ta operacja zwiększyła średnicę wylotu oraz zmieniła BRZMIENIE SILNIKA. Moja tysiączka burczy jak silnik po nie wiadomo jakich modyfikacjach.

Śmiało mogę powiedzieć, że mam inny silnik. Jest żwawszy i ładnie pracuje. Wystarczyło wstawić elektroniczny moduł zapłonu i naprawić gaźnik.

Czeka mnie jeszcze założenie strumienicy od Węglarskiego. Wtedy to dopiero będzie inny silnik.
Załączniki
os_przepustnicy.JPG
os_przepustnicy.JPG (62.26 KiB) Przejrzano 1871 razy
przepustnica2.JPG
przepustnica2.JPG (73.08 KiB) Przejrzano 1871 razy
przepustnica1.JPG
przepustnica1.JPG (73.36 KiB) Przejrzano 1871 razy
Ostatnio zmieniony 24 mar 2012, 19:20 przez Mariuszo, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Konrad K_2
Maniak
Maniak
Posty: 2563
Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Rover Mini 1987

Post autor: Konrad K_2 »

najwięcej chyba dał dzwięk ;-)
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Rover Mini 1987

Post autor: markfive »

Mariuszo pisze:...Współpraca mosiądzu i stali jest idealnym połączeniem w układach ciernych (np. panewki wału korbowego)...
W jakim / którym silniku samochodowym panewki wału korbowego wykonane są z mosiądzu ?. Chciałbym poszerzyc moją wiedzę na ten temat / jakieś przykłady ?
Mariuszo pisze:...Przepustnica jest zmatowiona i ma porobione nacięcia. To z kolei ułatwia odparowywanie paliwa z przepustnicy.
Czy mógłbyś podać jakieś źródła fachowej wiedzy na temat takiej modyfikacji przepustnicy, czy jest to Twój projekt autorski ?. Sprawa jest ciekawa, jakkolwiek w/g mnie efekt odparowania jest bardziej "przydatny" w kanałach dolotowych między gaźnikiem a zaworami gdy występuje dodatkowy wpływ podwyższonej temperatury ścianek, natomiast sama przepustnica zmodyfikowana w ten sposób o "chropowatej powierzchni" zwiększy opory przepływu. Dodatkowe niekorzystne zawirowania powstają na wystajacych śrubach i tu "spiłowując" je uzyskamy więcej.
Mariuszo pisze:...Założony nowy zaworek w komorze pływakowej. ...Zaworki od Rogala są niezniszczalne i przeżyją niejeden gaźnik.
Czym różnią się te zaworki od seryjnych ? Zgadzam się, że są bardziej trwałe / lepiej uszczelniają, chociaż nie są niezniszczalne, jeżeli końcówka /stożek wykonana jest z tworzywa (viton). Czy o takich mówimy ? Jeżeli tak, popieram.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 25 mar 2012, 10:20 przez markfive, łącznie zmieniany 1 raz.
Mayon
Wiarus
Wiarus
Posty: 652
Rejestracja: 01 paź 2007, 15:23
Posiadane auto:
Lokalizacja: Tczew

Re: Rover Mini 1987

Post autor: Mayon »

pisałeś że kanał dolotowy jest wypolerowany na lustro, a czy to przypadkiem nie będzie powodem skraplania paliwa i wypalania zaworów ? mogę się mylić... a po drugie nie siedze tak długo w miniakach jak przedmówcy jednak nigdy w żadnym aucie nie potkałem się z nacinaniem przepustnicy :?:
Ostatnio zmieniony 25 mar 2012, 10:39 przez Mayon, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Rover Mini 1987

Post autor: markfive »

Mayon pisze:pisałeś że kanał dolotowy jest wypolerowany na lustro, a czy to przypadkiem nie będzie powodem skraplania paliwa i wypalania zaworów ? ...
Tu akurat błędu nie ma. Nie doczytałeś, że wypolerowny jest tylko odcinek dolotu (wlot do gaźnika) przed gardzielą i przepustnicą a więc tam gdzie jest tylko powietrze (bez paliwa). To prawidłowo i w/g mnie korzystnie.
Ostatnio zmieniony 25 mar 2012, 10:47 przez markfive, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Mariuszo
Nowy
Nowy
Posty: 69
Rejestracja: 19 sty 2009, 14:17
Posiadane auto:
Lokalizacja: Pruszków

Re: Rover Mini 1987

Post autor: Mariuszo »

markfive pisze:
Mariuszo pisze:...Współpraca mosiądzu i stali jest idealnym połączeniem w układach ciernych (np. panewki wału korbowego)...
W jakim / którym silniku samochodowym panewki wału korbowego wykonane są z mosiądzu ?. Chciałbym poszerzyc moją wiedzę na ten temat / jakieś przykłady ?

Mój błąd. W stopie stosowanym w panewkach akurat miedź jest w śladowych ilościach. Podałem zły przykład współpracy metalowych części o dużej twardości z częściami o małej twardości. Tutaj odpowiednim przykładem jest tulejka ośki wirnika w rozruszniku.
Mariuszo pisze:...Przepustnica jest zmatowiona i ma porobione nacięcia. To z kolei ułatwia odparowywanie paliwa z przepustnicy.
Czy mógłbyś podać jakieś źródła fachowej wiedzy na temat takiej modyfikacji przepustnicy, czy jest to Twój projekt autorski ?. Sprawa jest ciekawa, jakkolwiek w/g mnie efekt odparowania jest bardziej "przydatny" w kanałach dolotowych między gaźnikiem a zaworami gdy występuje dodatkowy wpływ podwyższonej temperatury ścianek, natomiast sama przepustnica zmodyfikowana w ten sposób o "chropowatej powierzchni" zwiększy opory przepływu. Dodatkowe niekorzystne zawirowania powstają na wystajacych śrubach i tu "spiłowując" je uzyskamy więcej.

To nie jest mój pomysł :cry: Taki kształt ośki i nacięcia na przepustnicy są zaczerpnięte od człowieka z doświadczeniem w modyfikacji silników dwusuwowych. Na zdjęciu są jeszcze stare śruby. Nowe mają stożkowy łeb i są schowane w gnieździe. Z drugiej strony ośki gwint śrubki nie wystaje. W kolektorze dolotowym zjechałem wszystkie szwy, nadlewy, nierówności. Szczególnie zadbałem o łuki.
Mariuszo pisze:...Założony nowy zaworek w komorze pływakowej. ...Zaworki od Rogala są niezniszczalne i przeżyją niejeden gaźnik.
Czym różnią się te zaworki od seryjnych ? Zgadzam się, że są bardziej trwałe / lepiej uszczelniają, chociaż nie są niezniszczalne, jeżeli końcówka /stożek wykonana jest z tworzywa (viton). Czy o takich mówimy ? Jeżeli tak, popieram.

Dokładnie tak. Chodzi o zaworki z vitonem. O taką informację powinien być uzupełniony opis zaworka w sklepie internetowym. Mam dwa stare zaworki z mosiężnym stożkiem. Każdy z nich przejechał prawdopodobnie kilkadziesiąt tysięcy kilometrów i gołym okiem widać wyrobione wcięcie na obwodzie stożka. Czy viton zachowa się podobnie?

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Mariuszo
Nowy
Nowy
Posty: 69
Rejestracja: 19 sty 2009, 14:17
Posiadane auto:
Lokalizacja: Pruszków

Re: Rover Mini 1987

Post autor: Mariuszo »

Strumienica założona. Silnik kręci się lepiej. Przy okazji przekładki iglicy z drugiego gaźnika porównałem sprężyny tłoczka:
1. twardsza, zrobiona z grubszego drutu, dłuższa
2. miękka, cienki drut, krótsza
Jakie mają zalety i wady? Nie wiem którą założyć do dynamicznej jazdy po mieście.
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Rover Mini 1987

Post autor: markfive »

Mariuszo pisze:...Nie wiem którą założyć do dynamicznej jazdy
twardszą
ODPOWIEDZ