Mini ONE D DDE + EML

R50, R52 & R53

Moderatorzy: flapjck1, Drail

piantoni90

Mini ONE D DDE + EML

Post autor: piantoni90 »

Witam posiadam mini one D (diesel) jak wcisne mocniej pedal gazu zapalaja mi sie dwie kontrolki DDE + EML. Gdy zatrzymam sie i zgasze silnik i odpale to kontrolki znikaja lecz jak na nich jade to samochod zwalnia i przy 20 km\h samochod gasnie
Awatar użytkownika
Killer1629
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 163
Rejestracja: 28 lut 2011, 22:12
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Re: Mini ONE D DDE + EML

Post autor: Killer1629 »

Podpinam się pod temat:
Przez 3 ostatnie dni, rano mój MINI ONE D gaśnie po przejechaniu ok 100m.
Dziś najpierw zapaliła się kontrolka ASC, auto zaczęło przerywać po czym zgasło.
Odpaliłem jechałem jakieś 30m, znowu kontrolka ASC się świeci + kontrolka EML. Kolejny raz odpaliłem o dojechałem do pracy jakieś 2,5km.
Zauważyłem, że dziwnie długo po pierwszym zgaśnięciu świeciła się kontrolka od świec.
Taka sytuacja ma miejsce tylko rano, po pracy samochód działa bez zarzutu. Dodam, że w marcu zmieniłem filtr paliwa.
Nie mam za bardzo pomysłu co może powodować te problemy.
Jeśli macie jakieś pomysły to proszę piszcie.
Killer1629
Awatar użytkownika
zimonK
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 497
Rejestracja: 01 lis 2010, 21:02
Posiadane auto: R56 Cooper S 13'
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mini ONE D DDE + EML

Post autor: zimonK »

Może to coś z alternatorem?
Szymon
Awatar użytkownika
Killer1629
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 163
Rejestracja: 28 lut 2011, 22:12
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Re: Mini ONE D DDE + EML

Post autor: Killer1629 »

a może wtryski paliwa? za bardzo się nie znam na tym :/
Killer1629
marcinmsm

Re: Mini ONE D DDE + EML

Post autor: marcinmsm »

Przegrzebałem zachodnie fora i znalazłem kilka podobnych problemów, większość w silnikach benzynowych ale spadek mocy, gaśniecie, generalnie wszystko to samo. Tak czy siak tylko 2 dwie odpowiedzi. Jedna z przyczyn był lifting valve na jednym z cylindrów, czyli popychacz o ile się nie mylę, auto paliło na 3 gary. W drugim przypadku chodziło o synchronizator rozrządu? nie jestem pewien jak to to będzie po polsku ale problem podobnej dziedziny. Tak czy inaczej nie odpalaj jak nie musisz i zalecam wizytę u lekarza :cry:

Powodzenia i daj znać jak poszło!
Awatar użytkownika
Killer1629
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 163
Rejestracja: 28 lut 2011, 22:12
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Re: Mini ONE D DDE + EML

Post autor: Killer1629 »

Dziwne jest to, że dzieje sie to tylko rano... dziś odpaliłem samochód i poczekałem jakieś 2 minuty, MINI samo zgasło po tym czasie, żadne lampki się nie zapaliły, zgasł jakby odcięto mu paliwo, po czym zapaliłem jeszcze raz i pojechałem do pracy bez żadnych problemów.
Killer1629
Olo

Re: Mini ONE D DDE + EML

Post autor: Olo »

Jakby samochod palil na 3 gary to chodzilby jak traktor glosno. Czyli ogolnie inna praca silnika i nie rowna to chyba takie cos powinniscie zauwazyc ze ma miejsce no chyba ze jak wsiadacie to macie odrazu muze na maxa puszczona
marcinmsm

Re: Mini ONE D DDE + EML

Post autor: marcinmsm »

A moze synchronizator polozenia wału? mozliwe ze nie zawsze znajduje swoje polozenie..
Awatar użytkownika
Killer1629
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 163
Rejestracja: 28 lut 2011, 22:12
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Re: Mini ONE D DDE + EML

Post autor: Killer1629 »

rano zgasł, w pracy stał 10h, czyli prawie tyle ile w nocy i nic się nie działo, więc dlaczego rano gaśnie?
jutro chyba pojadę do mechanika zapytać :/
Killer1629
MichalLu
Nowy
Nowy
Posty: 13
Rejestracja: 01 sty 2012, 22:10
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław

Re: Mini ONE D DDE + EML

Post autor: MichalLu »

Ja miałem takie akcje tylko w zimie, tzn. auto po nocy nie odpalało albo odpalało i zaraz gasło albo odpalało i chodziło na postoju ale jak zaczynałem jechać to gasło. Czasem EML też
się świecił.
Winni: filtr paliwa i kiepskiej jakości paliwo.
@Killer gdzie ostatnio tankowałeś?
Awatar użytkownika
Killer1629
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 163
Rejestracja: 28 lut 2011, 22:12
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Re: Mini ONE D DDE + EML

Post autor: Killer1629 »

Pomysł że to kiepskie paliwo nie pasuje, ostatniego kwietnia zatankowałem na Statoil do pełna a problemy zaczęły pojawiać się dopiero w tamtym tygodniu, potem zrobiłem dolewkę na Orlenie i dalej to samo. Podejrzewam, że to problem z pompa paliwa, od 2 miesięcy wskazówka od paliwa lekko mówiąc mnie okłamuje, pewnie coś z pływakiem itp. a druga sprawa ktoś mi powiedział ze w baku pompa paliwa może czasem powietrze pobrać (nieszczelności na wężyku?). Paliwa mam ok 1/5 baku, dziś zatankuję do pełna i mam nadzieję, że jak pompa będzie utopiona w paliwie to problem nie będzie występował. Będę miał niezdiagnozowaną przyczynę.
Killer1629
Awatar użytkownika
Killer1629
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 163
Rejestracja: 28 lut 2011, 22:12
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Re: Mini ONE D DDE + EML

Post autor: Killer1629 »

Chyba pomysł z pełnym bakiem jest chybiony, dziś nie zgasł od razu w czasie jazdy, tylko silnik tracił moc aż do momentu zatrzymania auta, dopiero potem zgasł.
Samochód udało sie za pierwszym razem odpalić i dalsza droga odbyła sie bez problemów.
Killer1629
Awatar użytkownika
Killer1629
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 163
Rejestracja: 28 lut 2011, 22:12
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Re: Mini ONE D DDE + EML

Post autor: Killer1629 »

na dzień dzisiejszy problemem było paliwo... wszystko działa
Killer1629
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Mini ONE D DDE + EML

Post autor: flapjck1 »

nie ograniczaj sie do zatankowania innego, wyciagnij waszke z baku i go wyplucz
filtr paliwa tez wymien

pozdro i powodzenia
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
ODPOWIEDZ