Sułtan 1275

Część forum poświęcona naszym Miniakom. Zanim założysz nowy post, zapoznaj sie z panującymi tu zasadami.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Sułtan 1275

Post autor: markfive »

Nie wiem, ale chętnie się dowiem jak dojdziesz do przyczyny :smile:
Trzy pytania : czy dobrze założyłeś tuleję łożyskową pod kołem jedynki ?, czy któryś pierścień synchronizatora nie jest zaklinowany na stożku ?, czy podkładka dołożona pod wsteczny trybik nie jest za gruba ?
Ciekawe spostrzeżenie z tym zazębianiem i koniecznością dołożenia podkładki. Może faktycznie jest to celowa modyfikacja nowszych skrzyń. Ja przy naprawie dobieram to koło takie jakie było w tej skrzyni albo z nadlewem albo bez.
Seryjne koła z prostymi zębami w A i A+ mają tą samą ilość zębów i te same numery katalogowe.
Awatar użytkownika
humin
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2321
Rejestracja: 01 mar 2007, 21:48
Posiadane auto:
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Sułtan 1275

Post autor: humin »

Podkładka dołożona na wstecznym sprawdzone i nie koliduje, tuleja pod kołem jedynki włożona tak jak była wcześniej - kołnierzem do kół 3/4 i wciskana razem z kołem, następnie założone łożysko i koło

Tak pomyślałem że właśnie któryś pierścień synchro może klinować ponieważ ten opór po poł obrotu jest taki "miękki" - w drugą chodzi ok do pewnego momentu potem lekko ciężej - próba z powrotem z przeciwną stronę i znowu opór. Ta powierzchnia na kole 1 biegu w miejscu siedzenia synchro była oczerniona więc może to tu blokuje.
Dziś sprawdzimy po południu i dam znać

ps. już wieczorem po wyjęciu choinki i sprawdzaniu działania przesuwek niestety jedną z nich 3/4 przesunąłem za daleki i strzeliły sprężynki z kulkami.. normalnie dak daleko się tej przesuwki nie przesuwa ponieważ jest ograniczenie ale tu jest luz więc poszło.. czyli chrzest skrzyniowy mam za sobą :mrgreen:
Na szczęście prawie wszystko zostało w skrzyni - uciekła tylko jedna sprężynka którą założę z przesuwki zapasowej
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Sułtan 1275

Post autor: markfive »

humin pisze:...ps. już wieczorem po wyjęciu choinki i sprawdzaniu działania przesuwek niestety jedną z nich 3/4 przesunąłem za daleki i strzeliły sprężynki z kulkami.. normalnie dak daleko się tej przesuwki nie przesuwa ponieważ jest ograniczenie ale tu jest luz więc poszło.. czyli chrzest skrzyniowy mam za sobą :mrgreen:
Na szczęście prawie wszystko zostało w skrzyni - uciekła tylko jedna sprężynka którą założę z przesuwki zapasowej
Normalka ...dlatego nie radzę grzebać w skrzyni i nie tylko, ludziom którzy robią to pierwszy raz i nie mają przy tym odpowiedniego "zapasu części zamiennych" :smile: . Kulki i sprężynki potrafią wystrzelić w każdym bliżej nieokreślonym kierunku i nawet w garażu ciężko je znaleźć nie mówiąc o pracy "na świeżym powietrzu". Jak chcesz bezpiecznie sprawdzić działanie przesuwek w częściowo zmontowanej skrzyni musisz włożyć przynajmniej tulejkę (z boku pod FD), która ogranicza ruch poosiowy wybieraka.
Awatar użytkownika
humin
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2321
Rejestracja: 01 mar 2007, 21:48
Posiadane auto:
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Sułtan 1275

Post autor: humin »

Bym zapomniał dodać aktualnych zdjęć Sułtanowego pudełka
Mayon cięgnie temat do przodu z nadzieją na szybkie ukończenie :)
Załączniki
20120604557.jpg
20120604557.jpg (83.65 KiB) Przejrzano 1928 razy
20120604558.jpg
20120604558.jpg (79.21 KiB) Przejrzano 1928 razy
Awatar użytkownika
humin
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2321
Rejestracja: 01 mar 2007, 21:48
Posiadane auto:
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Sułtan 1275

Post autor: humin »

Okazało się że jednak jest komplet sprężynek z przesuwki 3/4 - ta trzecia siedziała w obudowie - ciężko uwierzyć bo jak strzeliło to wydawało się że pofrunęły daleko :)

Dochodziłem blokowania skrzyni najpierw skupiając się na kole 1 biegu które rzeczywiście miało stożek mocno "zmęczony" i po delikanym przytarciu zaczęło chodzić ok. Niestety blokowanie dalej zostało.
Okazało się że blokuje się synchron na kole 3 biegu - na tyle dziwne że to koło nie było wymieniane - nowy był synchron który miał tak ostre krawędzie że zacinał się na stożku. Ostatecznie użyłem starego synchrona który był w bardzo dobrym stanie.

Po dzisiejszym dniu skrzynia już złożona i wszytsko chodzi jak w zegarku.
Załączniki
20120605562.jpg
20120605562.jpg (100.98 KiB) Przejrzano 1878 razy
20120605559.jpg
20120605559.jpg (98.71 KiB) Przejrzano 1878 razy
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Sułtan 1275

Post autor: markfive »

Prawdopodobnie po zalaniu skrzyni olejem i uruchomieniu napędu blokowanie by ustąpiło a ostre krawędzie szybko by się dopasowały. Nie dziwię się jednak, że zdecydowałeś się na zamianę. W końcu w razie niepowodzenia była by to kolejna żmudna i nikomu niepotrzebna dodatkowa robota. Ciekawe co to za synchronizatory. Mam na mysli te "nowe". W ofercie minispares są dwa rodzaje - tańsze i droższe. Znając życie masz te tańsze :smile: . U mnie leżą takie nowe nie używane synchronizatory, które po obróbce cieplnej widocznie się zdeformowały, tak, że po założeniu na swoje miejsce nie przylegały na całym obwodzie do stożkowych powierzchni i mocno się klinowały przy docisku. Też zamieniłem od razu na inne.
Awaria Twojej skrzyni nie jest niczym odosobnionym. Załączam ilustrację ostatniej naprawy skrzyni A+ . Elementy zużyte / uszkodzone do wymiany. Objawy "tylko wyskakujaca dwójka". Rzeczywistość bardziej pesymistyczna. To nie jest tylko "pierścień synchronizatora" do wymiany :smile: A po co naprawiać ? Nie lepiej kupić używaną skrzynię ? Nie, bo aktualnie z 4 używanych skrzyń A + po 90 roku można przy sprzyjających okolicznosciach wybrać komplet dobrych częsci do jednej.
Załączniki
mfv5616.jpg
mfv5616.jpg (37.89 KiB) Przejrzano 1852 razy
Ostatnio zmieniony 06 cze 2012, 00:13 przez markfive, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
humin
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2321
Rejestracja: 01 mar 2007, 21:48
Posiadane auto:
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Sułtan 1275

Post autor: humin »

No i tu zdziwienie ponieważ mam te droższe synchrony z minispares :)
Kupowałem pod kątem Ardena i na nie się zdecydowałem kierując się tym iż minispares je firmuje jako bardziej wytrzymałe .

Też mi się wydaje że by się "dotarły" ale nie do końca byłem o tym przekonany widząć jak to się blokuje i nie chciałem ryzykować pęknięciem na stożku lub jakiegoś uzębienia. A główną próbę można zrobić dopiero na kompletnie uruchomionym aucie więc cała robota od nowa.
Niezależnie mam nadzieję że pierwsza złożona skrzynia będzie chodziła tak dobrze jak pierwszy silnik którym szczęśliwie upalałem przez 30tys km :)

Mam już graty do silnika, oczekiwanie tylko na tłoki z nowymi pierścionkami które mają być na początku następnego tygodnia i bierzemy się za silnik.
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Sułtan 1275

Post autor: markfive »

Jak masz skrzynię z FD już złożoną sprawdź jeszcze czy przy włączeniu wstecznego sama blokada wybieraka pozwala przesunąć się tej małej zębatce tak daleko jak pokazałeś to wcześniej. To w związku z dylematem czy ten nadlew (podkładka) jest konieczny czy nie ? Nie wydaje mi się by położenie kół zębatych na wałku głównym w A i A+ było inne i wybierak działał w innym zakresie.
Awatar użytkownika
humin
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2321
Rejestracja: 01 mar 2007, 21:48
Posiadane auto:
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Sułtan 1275

Post autor: humin »

Goldy boy już pomalowany :)
Powiem szczerze że mayon ma do tego rękę - moim zdaniem jest perfect ! :)
Załączniki
20120613576.jpg
20120613576.jpg (111.67 KiB) Przejrzano 1709 razy
20120613577.jpg
20120613577.jpg (125.09 KiB) Przejrzano 1709 razy
AleXander
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1632
Rejestracja: 04 lip 2006, 20:17
Posiadane auto:
Lokalizacja: W-wa

Re: Sułtan 1275

Post autor: AleXander »

strasznie słabo te nowe felgi wyglądają ;/

ale kolorek piekny!
Awatar użytkownika
Wojtello
Wiarus
Wiarus
Posty: 539
Rejestracja: 04 sty 2005, 21:36
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Sułtan 1275

Post autor: Wojtello »

e tam. ja uważam, że są naprawdę świetne. taki vintage look. a to się teraz liczy.
jak dla mnie jest wystarczająco hipsterski ;)
Awatar użytkownika
humin
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2321
Rejestracja: 01 mar 2007, 21:48
Posiadane auto:
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Sułtan 1275

Post autor: humin »

właśnie jeśli chodzi o felgi to się jeszcze zastanawiamy.. dlatego z przodu są jeszcze poprzednie :mrgreen:
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8846
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Sułtan 1275

Post autor: flapjck1 »

nie lubie slow vintage i hipsterski

a kola mu beda pasowaly starmagi albo mamby :P
Ostatnio zmieniony 14 cze 2012, 23:22 przez flapjck1, łącznie zmieniany 1 raz.
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
humin
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2321
Rejestracja: 01 mar 2007, 21:48
Posiadane auto:
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Sułtan 1275

Post autor: humin »

starmagi juz oklepane i do tego świecące
a nad mambami już się kiedyś zastanawiałem ale teraz to do niego felg nie szukam :)

zostanie na ultralite 6x10"
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8846
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Sułtan 1275

Post autor: flapjck1 »

oklepane polerowane, a sa jeszcze srebrne biale i czarne
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
ODPOWIEDZ