se7ven pisze:...Na hamownię trzeba mieć kilka igieł wg kalkulatora (mniej więcej zbliżonych) i niestety kilka pomiarów należy wykonać (kombinacja igła - zapłon).
To akurat wiem, ale nadal nie wyjaśnia to moich wątpliwości dotyczących przebiegu AFR i jego wpływu na moc w tym konkretnym przypadku. (po to pokazałem wykres)
Gratuluję sukcesu i wyniku osiągniętego z podanego przykładu. Specyfikacja silników na pierwszy rzut oka zbliżona poza średnicami zaworów nie 35,6/31 ale 33/29, skokiem tłoka nie 83,72 ale 76,2. Wałek taki sam 266, lekkie koło Verto, CR 10:1. Co do "rzeźby" nie wiem bo to określenie bardzo "pojemne". Jak sam piszesz wynik osiągniety po bardzo wielu testach różnych nastawów.
Niestety nie dysponuję ani hamownią do wielokrotnych pomiarów, ani szerokopasmowym miernikiem AFR dlatego muszę zadowolić się efektem możliwym do osiagniecia w przeciętnych warunkach garażowych.